Permalänk
Medlem

Csgo server problem

Hej allesammans! Jag vill först tacka er för att ni tar er tid att läsa detta. Nu till ämnet. Det är så att jag har en CS:GO server som jag hostar på en dator här hemma. Problemet är att vissa kan joina den men vissa kan inte. För de som inte kan delta så är det bara "loading screen" men dom connectar aldrig till servern. Någon annan som haft detta problem eller någon som vet hur man fixar?

Tacksam för svar,
MvH Graxia.

Permalänk
Medlem

hade samma problem med mina, vad kör du för startup command

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

C:\CSGO\srcds.exe -game csgo +login anonymous -console -usercon -ip 192.168.0.23 -port 27019 +map aim_warmup_d +maxplayers_override 22 +exec server.cfg

Den ser ut så!

Tack för ditt snabba svar,

MvH Graxia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graxia:

C:\CSGO\srcds.exe -game csgo +login anonymous -console -usercon -ip 192.168.0.23 -port 27019 +map aim_warmup_d +maxplayers_override 22 +exec server.cfg

Den ser ut så!

Tack för ditt snabba svar,

MvH Graxia.

Ska inte din externa IP stå där du skrivit din lokala? eller ska det vara en lokal server? eller har jag missuppfattat vad man skriver i startup commandet?

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det ska vara den lokala där men jag kan testa att sätta dit den externa!

Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

external ip ska det vara

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Nej i startup-commands ska man skriva sitt interna ip.
Kommandot är till för att kunna välja vilket ip servern ska använda sig av eftersom att man kan ha till ex flera nätverkskort med flera ip-adresser i samma dator.

Jag har för mig att srcds går att köra utan att ange "-ip", men att rcon inte fungerar då.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att problemet kan vara brandväggsrelaterat? Har du exprimeterat med brandväggen? testat att koppla annorlunda, kanske utan någon brandvägg och se om det blir skillnad.

Kan du se något konstigt i serverconsole när dom med anslutningsproblem ansluter?
Ser man inga konstigheter i serverconsole känns det nästan som att det bör vara brandväggen som ställer till det.

Varför har du "+login anonymous" och "+exec server.cfg" i dina startup-commands?