SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Rensa hårddisken

Har köpt nytt moderkort och satt in, så satte jag i en windows 7 för att installera det men när jag ska välja mellan "uppgradering" och "anpassat (avanserat)" och trycker på "uppgradering" så kommer det upp att jag ska ta ut windows skivan och starta om datorn, så att windows startar normalt och sen sätta i skivan, men det går inte att starta windows normalt för hårddisken och modekortet är inte installerade tillsammans och det är en massa andra saker på hårddisken redan
finns det något sätt att blåsa hela hårdisken i bion setupen typ? eller vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Du ska ju ta anpassad om du vill göra en ren installation.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Här är en video som visar hur man tar bort allt på hårddisken och gör en helt ren Windows installation https://www.youtube.com/watch?v=hZivYMA2qRA

Visa signatur

janee

Permalänk

Om jag förstår dig rätt vill du blåsa hårddisken och installera windows igen?
När bios visar sig trycker du på bios setup, vanligtvis delete men kan variera (detta står så du får kolla vad ditt mobo har för knapp). Väl inne letar du efter startobject eller liknande och väljer cd-rom. Efter det kommer själva windows installationsskärmen upp och du får välja vart du vill installera windows där finns en funktion som heter formatera, du markerar din hårddisk och trycket på formatera. Nu är hårddisken blåst sedan trycker du vidare och väljer anpassad installation.

Permalänk
Medlem

Gjorde som på videon och det funkade nu. tack så mycket