Permalänk
Skrivet av lejon74:

Gå med i E cigg köpes/säljes/bytes på FB om du inte redan är det, borde finnas nån där som har... (skriv isf här i tråden att du vill bli insläppt samt ditt namn på fejann, det är en sk. sluten grupp)

Ja tack. Skrev där och fick köpt ett par direkt! Ska köpa på fasttech nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Möjligen, vision spinner eller ego twist, eller annat batteri av kvalle med ställbar volt, går ju även plocka ihop själv, ta isf clearomizers med ställbart luft flöde, sk. airflow.

Annars är ju kanger eVod ganska vanligt som första kitet.

Men som sagt du får inte svårare uppdrag om du köper 2kit som du plockar ihop själv, vare sig att använda eller hitta(dom flesta stora sidorna hittar du till via google eller tidigare i tråden listat) Då menar jag att du redan från start kan köpa dna30 hana modz clone eller annan liknande dna30 boxmod(finns från ca 350kr på fasttech någon hundring till här hemma, tex ska ju cloupor dna30 box vara ok kvalle, sen finns ju diverse 35watt chip med men det känns som overkill)
Till det behöver du en tank sk. clearomizer, 2 bra som passar dna30 mfl är aerotank mega från kanger, och nautilus från aspire, dom kostar ca 200 på fasttech och 250-300 här hemma

lycka till o köp 18mg juice iaf till en början

Hittade ingen kanger Evod i någon svensk butik och plocka ihop själv får bli till nästa köp om jag trivs med e cigg:)

Är någon av dom här 3 något att ha eller bara skräp?

http://egocigg.se/home/93-evod-mt3-elektronisk-cigarett-aluminumfodral-kits.html
http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/iqueen-e-cigarett-startkit-med-lcd/c2/p136/
http://www.myvape.se/e-cigg-startkit/ego-set-om-2x-e-cigaretter-%28ce5-plus%29/c2/p15/

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Evod MT3 kittet i första länken är det enda jag skulle rekommendera.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Har ett litet problem med min E-Cigg! Idag har den varit riktigt "seg" av sig, dvs det kommer knappt någon rök från den. E-Ciggen är ny, knappt en vecka gammal, och fungerade perfekt igårkväll! Sedan tog batteriet slut och jag satte den på laddning, den vanliga rutinen helt enkelt, och den var på laddning hela natten. Den här morgonen när jag skulle ta ett bloss så kom det först ingenting. Sedan kom det efter en stund, men endast jättesmå "moln" det vill säga rök, och hela dagen har jag haft svårigheter med att få ut någon rök från den. Jag trodde att det först kunde vara något fel med vätskan jag hade i, så jag tömde E-Ciggen och fyllde på ny vätska. Någon som har svar på det här?
E-Ciggen i fråga är EGO-T.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Evod MT3 kittet i första länken är det enda jag skulle rekommendera.

Tack får bli en beställing när jag kommer hem i mån Så länge ingen har ett bättre tips för runt 200-300

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conglo:

Tjenare!
Har ett litet problem med min E-Cigg! Idag har den varit riktigt "seg" av sig, dvs det kommer knappt någon rök från den. E-Ciggen är ny, knappt en vecka gammal, och fungerade perfekt igårkväll! Sedan tog batteriet slut och jag satte den på laddning, den vanliga rutinen helt enkelt, och den var på laddning hela natten. Den här morgonen när jag skulle ta ett bloss så kom det först ingenting. Sedan kom det efter en stund, men endast jättesmå "moln" det vill säga rök, och hela dagen har jag haft svårigheter med att få ut någon rök från den. Jag trodde att det först kunde vara något fel med vätskan jag hade i, så jag tömde E-Ciggen och fyllde på ny vätska. Någon som har svar på det här?
E-Ciggen i fråga är EGO-T.

skulle kunna vara förbrännaren? sk. atomizer huvud/head, dim kan ibland bara hålla 1v,, kan variera en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Tack får bli en beställing när jag kommer hem i mån Så länge ingen har ett bättre tips för runt 200-300

Det är nog bra de med.

hade personligen provat med vision spinner v2.

dom sidor du länkat var ingen av dom jag menar, eller knappt känner till. orkar du inte kolla dom ca. 7st sidor som finns längre bak i tråden får du göra ett nytt inlägg isf.

mitt tips är att försök inte spara 1-150kr i början, du vet! ju aldrig/får aldrig reda på om du gillade ecigg om du inte provar bra grejer, du tjänar ju 1-1500 per man i månaden beroende på hur mkt du kommer vejpa, är ni 2 har ni ju 2000kr var 30e dag att lägga på hårdvara, så snylta på ett par hundra känns inte som nåt att sträva efter.

Permalänk
Medlem

kanger eMow finns som starter kit med, går låga ohm och har ställbar airflow, pris har ja inte koll på men inte megadyra troligen

Permalänk
Medlem

Ni som får tips här, skriv gärna vad ni köpte sen o vad ni tycket
-för att hjälpa andra kommande nya ansikten på traven. och håller tråden på rätt köl

Permalänk
Avstängd

haha tullen öppnade mitt paket med ejuice. Jag hade dock inget nikotin med den men fick med en lapp om att paketet var öppnad av tullen

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Det är nog bra de med.

hade personligen provat med vision spinner v2.

dom sidor du länkat var ingen av dom jag menar, eller knappt känner till. orkar du inte kolla dom ca. 7st sidor som finns längre bak i tråden får du göra ett nytt inlägg isf.

mitt tips är att försök inte spara 1-150kr i början, du vet! ju aldrig/får aldrig reda på om du gillade ecigg om du inte provar bra grejer, du tjänar ju 1-1500 per man i månaden beroende på hur mkt du kommer vejpa, är ni 2 har ni ju 2000kr var 30e dag att lägga på hårdvara, så snylta på ett par hundra känns inte som nåt att sträva efter.

Kollade igenom alla sidorna på första sidan men blir inget vidare klok på vad som är vad (men ska ta mig en till titt) vission spinner v2 är bara ett batterie va?

Det kan inte vara så att Du kan råda om någon färdig ecigg som är bra? jag får la anpassa min budget efter dom vettiga produkterna

Edit: om det går att hålla sig runt 500-600 styck hade det varit bra

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Skrivet av lejon74:

Möjligen, vision spinner eller ego twist, eller annat batteri av kvalle med ställbar volt, går ju även plocka ihop själv, ta isf clearomizers med ställbart luft flöde, sk. airflow.

Annars är ju kanger eVod ganska vanligt som första kitet.

Men som sagt du får inte svårare uppdrag om du köper 2kit som du plockar ihop själv, vare sig att använda eller hitta(dom flesta stora sidorna hittar du till via google eller tidigare i tråden listat) Då menar jag att du redan från start kan köpa dna30 hana modz clone eller annan liknande dna30 boxmod(finns från ca 350kr på fasttech någon hundring till här hemma, tex ska ju cloupor dna30 box vara ok kvalle, sen finns ju diverse 35watt chip med men det känns som overkill)
Till det behöver du en tank sk. clearomizer, 2 bra som passar dna30 mfl är aerotank mega från kanger, och nautilus från aspire, dom kostar ca 200 på fasttech och 250-300 här hemma

lycka till o köp 18mg juice iaf till en början

Och köp inte juice från Fasttech, den smakar skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Kollade igenom alla sidorna på första sidan men blir inget vidare klok på vad som är vad (men ska ta mig en till titt) vission spinner v2 är bara ett batterie va?

Det kan inte vara så att Du kan råda om någon färdig ecigg som är bra? jag får la anpassa min budget efter dom vettiga produkterna

Edit: om det går att hålla sig runt 500-600 styck hade det varit bra

JO JAG KAN FÖRSÖKA HJÄLPA DIG LITE PÅ TRAVEN, OM ETT TAG ...

OM JA INTE GÅR TE GYMMET, ÅSKAR SOM FAN NÄMLIGEN oppss caps lock sorry

ska vejpa nu brb afk osv

Permalänk

Nu verkar äntligen min fasttech order vara på väg...
Någon som har koll på ungefär hur lång tid det tar ifrån den här statusen, tills det hamnar i Sverige?
2014-07-26 18:53, Despatched to overseas (Country code: SE)
2014-07-24 18:53, Received from Customer

Hade tänkt timea in en beställning med batterier så det landar samtidigt som fasttech ordern..
Bör man köra dubbla 18350 eller är det lika bra att pressa in en 18650 i Vamon?
Även läst om att man kan köra BVC-coils från nautilus mini i den vanliga nautilusen, någon som provat?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fuzzmeister:

Nu verkar äntligen min fasttech order vara på väg...
Någon som har koll på ungefär hur lång tid det tar ifrån den här statusen, tills det hamnar i Sverige?
2014-07-26 18:53, Despatched to overseas (Country code: SE)
2014-07-24 18:53, Received from Customer

Hade tänkt timea in en beställning med batterier så det landar samtidigt som fasttech ordern..
Bör man köra dubbla 18350 eller är det lika bra att pressa in en 18650 i Vamon?
Även läst om att man kan köra BVC-coils från nautilus mini i den vanliga nautilusen, någon som provat?

Från mina erfarenheter så brukar det ta ca 5-6 dagar från Despatched statusen tills det kommer i brevlådan. Angende BVC coils i stora nautilusen så har jag bara hört gott om det och att det funkar superbt bra. De nya coilsen ska tydligen vara det bästa som hänt clearos på många år. Jag har inte testat själv då jag inte längre äger en enda clearo har gjort av med mina 4 nautilus men i ärlighetens namn funderar jag starkt på att skaffa en nautilus mini och jag hade definitivt valt 18650 istället för stackade 350, Sony VTC4/5 all the way!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Kollade igenom alla sidorna på första sidan men blir inget vidare klok på vad som är vad (men ska ta mig en till titt) vission spinner v2 är bara ett batterie va?

Det kan inte vara så att Du kan råda om någon färdig ecigg som är bra? jag får la anpassa min budget efter dom vettiga produkterna

Edit: om det går att hålla sig runt 500-600 styck hade det varit bra

www.zuluvape.com dyr utländsk sida men som ibland har godbitar
www.fasttech.com billiagste sidan skickas från Hongkong frakttid 2-8v köp ej sk. stye bara autentic och varor i lager, måste betalas med paypal som har ett kreditkort kopplat till sig eller direkt med visa mastercard.
www.nosmoke.se nerlagd sida??

www.lightyourfire.se

www.esmokes.se

www.e-bloss.se

www.vaporstore.se

www.pink-mule.com dansk sida tror ja, som kan ha en del guldkorn ibland.

www.eciggs.se

www.rokutaneld.se Dom har Aerotank mini för 259kr? och aspire nutilus mini ungefär samma pris 310kr, som båda/nautilus mini har 510 men spinner har båda så ok iaf, har den lilla gängan (ego)och passar på te.x spinner batteri. spinner batteri vet ja ej om dom har ska kolla dom ligger isf på 239kr ca st för 2an(II) ska kolla om dom har passtrough med det är guld å ha ibland, dvs kan laddas samtidigt som den används. -edit dom har 319kr laddkabel ingår ej 35kr, ingen info om passtrough laddning. Ej passtrough!! men tror jag sett spinner II för 239kr nån annan sida dock... välj isf en svart eller brons i mitt tycke.

Vill du ha en boxmod istället så kolla runt o se om det går att hitta Innokin MVP 2.0 för dryga 3hundringen?.., den är många nöjd med också och har lite mer finesser... då kör du med standard storlek på tankarna istället bara, vilket bara är en fördel att slippa fylla på vätska så ofta.

Edit- nautilus mini ska göra sig bättre estetiskt på spinner än aerotank mini, spinner plus standard aerotank har dom dock som startkit men lite out of date.....

http://www.rokutaneld.se/inkommer-snart-c-35.html?osCsid=cb99...

EmoW start-kit, hade inte valt den om den inte är variable volt alt. watt, vet ej om den har det tyvärr, men tror inte det av den info som finns där iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

www.zuluvape.com dyr utländsk sida men som ibland har godbitar
www.fasttech.com billiagste sidan skickas från Hongkong frakttid 2-8v köp ej sk. stye bara autentic och varor i lager, måste betalas med paypal som har ett kreditkort kopplat till sig eller direkt med visa mastercard.
www.nosmoke.se nerlagd sida??

www.lightyourfire.se

www.esmokes.se

www.e-bloss.se

www.vaporstore.se

www.pink-mule.com dansk sida tror ja, som kan ha en del guldkorn ibland.

www.eciggs.se

www.rokutaneld.se Dom har Aerotank mini för 259kr? och aspire nutilus mini ungefär samma pris 310kr, som båda/nautilus mini har 510 men spinner har båda så ok iaf, har den lilla gängan (ego)och passar på te.x spinner batteri. spinner batteri vet ja ej om dom har ska kolla dom ligger isf på 239kr ca st för 2an(II) ska kolla om dom har passtrough med det är guld å ha ibland, dvs kan laddas samtidigt som den används. -edit dom har 319kr laddkabel ingår ej 35kr, ingen info om passtrough laddning. Ej passtrough!! men tror jag sett spinner II för 239kr nån annan sida dock... välj isf en svart eller brons i mitt tycke.

Vill du ha en boxmod istället så kolla runt o se om det går att hitta Innokin MVP 2.0 för dryga 3hundringen?.., den är många nöjd med också och har lite mer finesser... då kör du med standard storlek på tankarna istället bara, vilket bara är en fördel att slippa fylla på vätska så ofta.

Edit- nautilus mini ska göra sig bättre estetiskt på spinner än aerotank mini, spinner plus standard aerotank har dom dock som startkit men lite out of date.....

http://www.rokutaneld.se/inkommer-snart-c-35.html?osCsid=cb99...

, hade inte valt den om den inte är variable volt alt. watt, vet ej om den har det tyvärr, men tror inte det av den info som finns där iaf

Kollade up EmoW start-ki

Man man reglerar voltstyrkan i tre steg genom tre snabba klick. 3,7. 4,2 och 4,8

Billigaste innokin iTaste MVP 2.0 låg på 479kr (Innokin iTaste MVP 2.0 w/ iClear30) förutom från den asiatiska sidan men orkar inte vänta så länge

Vilket är det bättre köpet av dom två? kostar ju nästan lika mycket

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

hade själv utgått från hur mkt du röker, jag låg på 1ask om dan, och vejpar nu ca 11gr/dag och får fylla min aerotank mini (den rymmer totalt 1.6ml men man kan inte tömma allt) varje gång, och utgått från det, dvs vilken tankstorlek du lär behöva, små batterier/mods med stor tank, går, men ser och känns lätt konstigt ut...

dom tankar som väl är hetaste snackisarna just nu är väl bl.a aspire nautilus mini, med sin nya BVC, bottom vertical coil, och joyetech delta (atomizer tank) den som är gjord för eVic supreme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

hade själv utgått från hur mkt du röker, jag låg på 1ask om dan, och vejpar nu ca 11gr/dag och får fylla min aerotank mini (den rymmer totalt 1.6ml men man kan inte tömma allt) varje gång, och utgått från det, dvs vilken tankstorlek du lär behöva, små batterier/mods med stor tank, går, men ser och känns lätt konstigt ut...

dom tankar som väl är hetaste snackisarna just nu är väl bl.a aspire nautilus mini, med sin nya BVC, bottom vertical coil, och joyetech delta (atomizer tank) den som är gjord för eVic supreme.

Rökar inte mycket alls då jag snusar mest men hade tänkte å försöka skära ner på den Så hade klarat mig på en liten tank

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

sak skära ner ciggen eller både ciggen o snus?

Permalänk
Medlem

hmm, iclear30 är inge bra, köp utan tank isf.

emow eller mvp 2 är nog bara man själv som kan välja mellan, mvp 2.0 har ju nåt år på nacken men emow finns inte i butik än, kommer imornn från fabrik enligt lisa på rokutaneld. ska nog komma som Mega modell med om jag sett rätt?

både delta ska komma i midi eller om de va mini, och nautilus mini, dom båda anses nog vara så bra de blir. aerotank förutom den första vers. får ses som rätt säkra köp, och där passar ju nya low ohm coilsen från kanger med 0.8 och 1.0ohm precis som dom ska göra i emow?? den modden klarar ju köra dom dessutom med, om jag fattat det rätt...

ska du däremot bara köpa 1 mod och kunna sitta nöjd en bra stund så är ju cloupor eller nästan vilken annan tilverkare som helst utav klonen på dna30 box modden ett exellent köp, ligger på 695 ny men dyker ibland upp beg för nån 5hndring typ, tror de e esmokes.se som hade dom innan iaf.

Permalänk
Medlem

för juice så har lisa R-u-E bra juicer, te.x mentice för methol osv. dessutom har dom rabattkoder så man får 10% på hela sitt köp, dom som brukar funka är: FORUM eller : facebook10 eller : Ciggis
och frakten har ja för är 30kr oavsett köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

sak skära ner ciggen eller både ciggen o snus?

Tänkte lägga ner vanliga cigg helt och halvera/sluta snusa och börja vejpa

Skrivet av lejon74:

hmm, iclear30 är inge bra, köp utan tank isf.

emow eller mvp 2 är nog bara man själv som kan välja mellan, mvp 2.0 har ju nåt år på nacken men emow finns inte i butik än, kommer imornn från fabrik enligt lisa på rokutaneld. ska nog komma som Mega modell med om jag sett rätt?

både delta ska komma i midi eller om de va mini, och nautilus mini, dom båda anses nog vara så bra de blir. aerotank förutom den första vers. får ses som rätt säkra köp, och där passar ju nya low ohm coilsen från kanger med 0.8 och 1.0ohm precis som dom ska göra i emow?? den modden klarar ju köra dom dessutom med, om jag fattat det rätt...

ska du däremot bara köpa 1 mod och kunna sitta nöjd en bra stund så är ju cloupor eller nästan vilken annan tilverkare som helst utav klonen på dna30 box modden ett exellent köp, ligger på 695 ny men dyker ibland upp beg för nån 5hndring typ, tror de e esmokes.se som hade dom innan iaf.

Får tacka så mycket för all hjälp, tror jag satsar på en sån där Emow

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14764425']Från mina erfarenheter så brukar det ta ca 5-6 dagar från Despatched statusen tills det kommer i brevlådan. Angende BVC coils i stora nautilusen så har jag bara hört gott om det och att det funkar superbt bra. De nya coilsen ska tydligen vara det bästa som hänt clearos på många år. Jag har inte testat själv då jag inte längre äger en enda clearo har gjort av med mina 4 nautilus men i ärlighetens namn funderar jag starkt på att skaffa en nautilus mini och jag hade definitivt valt 18650 istället för stackade 350, Sony VTC4/5 all the way!

Ok, tack för svar! Kommer definitivt införskaffa BVC-coils och ett par Sony vtc

Permalänk
Proffsmoddare

Till alla här som köper ejuice och prylar i sverige spana in detta och se till att inte skicka era pengar till fel företag

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152163411307890&set...

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14764929']Till alla här som köper ejuice och prylar i sverige spana in detta och se till att inte skicka era pengar till fel företag

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152163411307890&set...

Happ, då avbryter jag beställningen från eSmokes då. Vilka jävla dårar... snacka om att kasta sten i glashus!

Tips på butik som man borde stödja istället?

Permalänk
Medlem

Håller med Wolverine!

Och esmokes.se och ecigg.nu hoppas jag vi stänger ner snarast genom att bojkotta dom totalt i hela Sverige inom all!!!!! vejping!!!

Detta enligt den info som framkommit nu, skulle läget förändras kan allt annat göra det med, men som det verkar i nuläget iaf så hoppas jag ingen köper något från ovanstående butiker, utan hellre betalar mer, om nödvändigt, i andra butikerna!!!!
Och på såsätt gynnar dom som inte baktalar oss på lång sikt eller för den delen på kort sikt!!!!!!!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Fuzzmeister:

Happ, då avbryter jag beställningen från eSmokes då. Vilka jävla dårar... snacka om att kasta sten i glashus!

Tips på butik som man borde stödja istället?

Wayeasy eller lightyourfire båda har jag själv beställt från eciggs.se är med bra

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Rökfri nu i två månader tack vare e-cigg. :)

Jag var storrökare i ungefär 13 år och rökte 2 paket Marlboro Röd om dagen...

Har som sagt sedan tidigare försökt att sluta röka men inte fungerat. När jag försökte så fick jag världens nikotinabstinens och mådde dåligt så jag föll tillbaks på cigaretter. Det var faktiskt en kollega till mig som fick mig att börja med e-cigg och sedan dess har jag inte tittat tillbaks.

Jag började med en enkel eGo variant av e-cigg men det blev ganska snabbt en hobby ut av allting. I dagsläget samlar jag på olika moddar etc. Jag har inte särskillt många men det är en början i alla fall.

Från vänster: iTaste 134 + iClear X.1, HADES mekanisk modd + Kayfun 3.1 RBA tank, Cool Fire II + iClear 30s

HADES mekanisk modd + Kayfun 3.1
--------------------------------->
Volt: 3.7V ---------> 4.2V
Amp: 4.62A ------> 5.25A
Ohm: .8Ω ---------> .8Ω
Watt: 17.11W --> 22.05W

Batteri: MNKE 26650 3.7V 3500mAh, max kontinuerlig urladdning: 20A, max pulsurladdning: 60A.

Fullt laddat: 4.2V
Med Kayfun 3.1: 3.9V
Voltage drop: .3V
--------------------------------->

Jag har två HADES klon, en från "isk" och en från "infinite". Både den från isk och infinite hade .4 voltage drop så jag testade att ta topcap + bottomcap från isk varianten och satte dom på tuben från infinite och det blev bara .3 i voltage drop. Bilden visar den kombinerade varianten.

Min Kayfun 3.1 är originalet och jag kör med en rund NiChrome 80, 28ga, .8Ω micro coil med bomullsvekar. E-juice är nikotinfritt PG/VG 50/50 med tobakssmak. I mina variabla iTaste 134 och Cool Fire II kör jag dock e-juice med 16mg nikotin.

Har nyligen beställt efter en Tobeco Atty Dripper 26650 från e-bloss.se så vi får väl se hur det slutar när jag får hem den...

Det finns tydligen redan 32650 moddar i produktion. Dessa är ännu större än 26650 varianter. Har hört att dessa batterier finns upp till 12000mAh. ^^
32650 modd: http://www.alibaba.com/product-detail/New-hot-product-Yiloong...

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ph0bLif3:

Jag var storrökare i ungefär 13 år och rökte 2 paket Marlboro Röd om dagen...

Har som sagt sedan tidigare försökt att sluta röka men inte fungerat. När jag försökte så fick jag världens nikotinabstinens och mådde dåligt så jag föll tillbaks på cigaretter. Det var faktiskt en kollega till mig som fick mig att börja med e-cigg och sedan dess har jag inte tittat tillbaks.

Jag började med en enkel eGo variant av e-cigg men det blev ganska snabbt en hobby ut av allting. I dagsläget samlar jag på olika moddar etc. Jag har inte särskillt många men det är en början i alla fall.

Från vänster: iTaste 134 + iClear X.1, HADES mekanisk modd + Kayfun 3.1 RBA tank, Cool Fire II + iClear 30s
http://i62.tinypic.com/f27rbr.jpg

HADES mekanisk modd + Kayfun 3.1
--------------------------------->
Volt: 3.7V ---------> 4.2V
Amp: 4.62A ------> 5.25A
Ohm: .8Ω ---------> .8Ω
Watt: 17.11W --> 22.05W

Batteri: MNKE 26650 3.7V 3500mAh, max kontinuerlig urladdning: 20A, max pulsurladdning: 60A.

Fullt laddat: 4.2V
Med Kayfun 3.1: 3.9V
Voltage drop: .3V
--------------------------------->

Jag har två HADES klon, en från "isk" och en från "infinite". Både den från isk och infinite hade .4 voltage drop så jag testade att ta topcap + bottomcap från isk varianten och satte dom på tuben från infinite och det blev bara .3 i voltage drop. Bilden visar den kombinerade varianten.

Min Kayfun 3.1 är originalet och jag kör med en rund NiChrome 80, .8Ω micro coil med bomullsvekar. E-juice är nikotinfritt PG/VG 50/50 med tobakssmak. I mina variabla iTaste 134 och Cool Fire II kör jag dock e-juice med 16mg nikotin.

Har nyligen beställt efter en Tobeco Atty Dripper 26650 från e-bloss.se så vi får väl se hur det slutar när jag får hem den...

Det finns tydligen redan 32650 moddar i produktion. Dessa är ännu större än 26650 varianter. Har hört att dessa batterier finns upp till 12000mAh. ^^
32650 modd: http://www.alibaba.com/product-detail/New-hot-product-Yiloong...

Ett tips angående dina Hades ta bort fjädern och pin ur topcapen dom är helt poänglösa och ger onödig voltage drop. Jag har gjort detta på min och märkte en stor skillnad.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR