Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimson:

Hej!

Kan någon rekommendera ett komplett "startpaket" för någon som ska sluta röka?
Jag röker i snitt ett paket på två dagar, om detta skulle vara notervärt.
Leveranstider spelar ingen roll, samt vill gärna ha bra saker med hög kvalitet.
Det är också viktigt för mig att "e-ciggen" är någorlunda "normalstor",
dvs. vill inte ha något stort som MVP. men något i en cigarrstorlek funkar bra!
Kostnaden får inte överstiga 1000kr, men ser helst att jag får det till ett så billigt pris som möjligt!
Kan även tänka mig köpa alla delar separat och sen bygga/moda ihop själv!
Men vill då ha en komplett lista på vad som ska inhandlas.
Har sett mycket vad [WP@]Wolverine postat och är mycket imponerad.
De gigantiska vapormolnen ser fruktansvärt läkra ut och skulle gärna vilja ha något liknande

Jag är extremt tacksam för alla svar jag kan få.
Vill passa på att tacka i förväg och önska alla en trevlig fortsatt sommar.

Det är nog svårt att få allt som behövs under 1000spänn, ditt enda alt. för hårdvaran är nog fasttech då, batterier ska du nog inte köpa därifrån.

Du lär behöva, mod, 2 batteri, laddare, 2 tankar för att prova smaker i olika, extra coils/atomizer huvud till tanksen, samt e-vätska av bra kvalitet, minst 18mg/nicotin.

Dom två tanks som väl anses vara bäst är aspire nautilus och kanger aerotank, båda finns i olika storlekar, kolla så gängan passar din mod, ego eller 510gänga.
Ser ingen anledning att välja sämre tanks än dessa två, en av varje för och se vad som föredras. Anyvape peakomizer är väl deras udda kusin, men vet inte hur bra den är.

Sen att hitta något som är lite större än en vanlig cigarett med bra batteritid och bra vape är nog inte så enkelt, -så länge du håller dig borta från dom absolut största och tyngsta prylarna blir du nog nöjd, som sagt dom som tar 18650 batteri 2000mah är rätt stora, men varar ju rätt länge iofs, men 18350 och 18490 blir ju mindre, men te.x den jag använder nu får laddas efter halva dan och på kvällen igen, innokin itaste v3.0 800mah inbyggt batteri.

Kolla på youtube efter aspire nautilus, rip trippers gör bra moln med en sån, te.x
Hoppas det kan vara till nån hjälp!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av nidas:

Mycket prylar måhända men stödjer ingen av dem som tagit fram de ursprungliga prylarna. en klon här eller där kan jag ta att man köper men den här tråden har bara spårat ur i en klon-orgie av rang...

Att folk köper kloner är en naturlig reaktion till att orginaltillverkarna har inbillat sig att det är ok att ta ut hundratals dollar för ett metallrör. Att kloner skulle skada orginaltillverkarna är 100% bs när atmomixani släpper en ny modell säljer hela produktionen slut på ett par timmar samma sak gäller alla de andra större orginaltillverkarna dom kan ju inte tillverka sina mods snabbt nog föär att fylla efterfrågan och de flesta har backlogs på flera månader.

Det finns tillräckligt med folk med pengar som stödjer dessa tomtar så att dom kan fortsätta att ta ut överpriser för sina produkter. Det är ju inte direkt så att alla som köper kloner hade köpt orginal om inte klonerna funnits. Jag kan förstå att folk som faktiskt betalat 300 dollar för en mod blir pissed off när dom ser att dom kan köpa en mod för 20-50dollar som funkar exakt lika bra (och tom bättre i vissa fall) som det dom gett överpris för. Men det är inte klonmakarnas fel, felet ligger i att priset var idiotiskt från början.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. men då jag är väldigt dåligt insatt i det hela blir jag bara mer o mer fundersam på vad som ska inhandlas.
Det vore uppskattat om folk här kunde göra mig en inköpslista med respektive länk till produkten som ska inhandlas.
Detta kanske låter som ren lathet, och det är det kanske med. men då jag har noll erfarenhet av detta så litar jag till 100% på erat omdöme!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14729184']Att folk köper kloner är en naturlig reaktion till att orginaltillverkarna har inbillat sig att det är ok att ta ut hundratals dollar för ett metallrör. Att kloner skulle skada orginaltillverkarna är 100% bs när atmomixani släpper en ny modell säljer hela produktionen slut på ett par timmar samma sak gäller alla de andra större orginaltillverkarna dom kan ju inte tillverka sina mods snabbt nog föär att fylla efterfrågan och de flesta har backlogs på flera månader.

Det finns tillräckligt med folk med pengar som stödjer dessa tomtar så att dom kan fortsätta att ta ut överpriser för sina produkter. Det är ju inte direkt så att alla som köper kloner hade köpt orginal om inte klonerna funnits. Jag kan förstå att folk som faktiskt betalat 300 dollar för en mod blir pissed off när dom ser att dom kan köpa en mod för 20-50dollar som funkar exakt lika bra (och tom bättre i vissa fall) som det dom gett överpris för. Men det är inte klonmakarnas fel, felet ligger i att priset var idiotiskt från början.

Jag kallar det att vara snål, men du är välkommen att tycka vad du vill.. Mechmoddar i all ära det är bara ett rör med en knapp.. men nu snackar vi ju kloner på dna30 prylarna med där man inte bara rövpippar en tillverkare med klonerna.. man drar pengarna både från evolv som tillverkar chippen och övriga tillverkare som har lagt ner mer eller mindre pengar i sin mod.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

Jag kallar det att vara snål, men du är välkommen att tycka vad du vill.. Mechmoddar i all ära det är bara ett rör med en knapp.. men nu snackar vi ju kloner på dna30 prylarna med där man inte bara rövpippar en tillverkare med klonerna.. man drar pengarna både från evolv som tillverkar chippen och övriga tillverkare som har lagt ner mer eller mindre pengar i sin mod.

Fast då kan vi agree to disagree, folk är fria till att lägga sina pengar där de vill.
De som använder DNA30 chips från evolv har ju inte lagt ner nån större mängd på utveckling mer än design av sin låda.. så är vi snåla eller är dom giriga?

Visst kan jag hålla med dig om att det är tråkigt att klonen på Evolv's chip är så utspridd nu.... för jag hade hellre sett SX350 chippen i kinaklonerna ;D
Men å andra sidan, det är ju inte som att de lider med tanke på hur många orginal det är som använder deras chip.

Öppen marknad är bättre än monopol, och "klon-hysterin" som uppstått har ju faktiskt lett till att orginaltillverkarna har börjat tänka på sina priser och marknadsföring, plus-sidan är att nu börjar det komma ut riktigt fina orginal ur kina för låga priser som tävlar med amerikanska orginal.

Also, om du vill se fler orginal postade här så får du ju gärna bidra

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Fast då kan vi agree to disagree, folk är fria till att lägga sina pengar där de vill.
De som använder DNA30 chips från evolv har ju inte lagt ner nån större mängd på utveckling mer än design av sin låda.. så är vi snåla eller är dom giriga?

Visst kan jag hålla med dig om att det är tråkigt att klonen på Evolv's chip är så utspridd nu.... för jag hade hellre sett SX350 chippen i kinaklonerna ;D
Men å andra sidan, det är ju inte som att de lider med tanke på hur många orginal det är som använder deras chip.

Öppen marknad är bättre än monopol, och "klon-hysterin" som uppstått har ju faktiskt lett till att orginaltillverkarna har börjat tänka på sina priser och marknadsföring, plus-sidan är att nu börjar det komma ut riktigt fina orginal ur kina för låga priser som tävlar med amerikanska orginal.

Also, om du vill se fler orginal postade här så får du ju gärna bidra

håller dock med om sx chippen.. kineserna har ju faktiskt lyckats klämma ur sig riktigt trevliga chip själva så förstår inte riktigt varför de ska insistera på att klona andras

Visa signatur

Permalänk

Min DNA30 mod från esmokes skickas på måndag! Äntligenn! Väntat och väntat.. Längtar verkligen tills jag får den nu!

Permalänk
Medlem

Crimson-
Du ska nog ha en VV VW mod, te.x Innokin iTaste v3.0, eller Innokin iTaste MVP 2.0, eller Cloupor DNA30, och dom clearomizer tankarna jag nämner i den size du önskar.

Nån händig här kan säkert lista exakt vad och varifrån du ska ha.

Att ge sig in på att bygga egna colils i RDA(dripper tanks) eller RBA med bränning vekar bomull och oskyddade mekaniska mods och allt vad det innebär direkt är nog mer än vad du kommer mäkta med från start skulle jag tro, då du nämner att du kan tänka dig det..tror det e overkill, och att bara ta ett allt-i-ett kit för 500spänn blir du troligen besviken på.
Dina 1000spänn blir troligen som för dom flesta, sk. läropengar i vilket fall som helst tills man hittar rätt.

här är några sidor.
pink-mule.com
vaporstore.se
rokutaneld.se
zuluvape.com
e-bloss.se
esmokes.se
nosmoke.se
lightyourfire.se
eciggs.se

fasttech.com (kina)

forum:
e-cigarettforum.se
forum.vapesverige.se
svejpa.se

dessutom rabattkoder för:
e-bloss.se 10% : Ciggis
rokutaneld.se 10% : FORUM eller : facebook10

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av nidas:

Det är exakt samma sak med dna 30 som om evolve har utvecklat komponenterna som dom använder yeah right. Dom har tagit befintliga elektroniska komponenter och satt på ett kretskort och dom har dragit in sin utvecklingskostnad 500ggr om för länge sen dom lär ha en tillverkningskostnad på 5dollar per chip om ens så mycket och gör en enorm vinst på varje sålt chip. Sen har vi företag som HanaModz som tar ut galna summor för vad som i grund och botten är montering av komponenter i färdig låda.

Det är inte alla som har råd att lägga tusentals kronor för att kunna få en vettig vape det har ingenting med snålhet att göra. Jag har inte undanhållt ett enda öre från Evolve, Hanamodz eller någon annan orginaltillverkare för jag hade aldrig kunnat köpa ett orginal oavsett. Elitismen inom vaping är ett långt större problem än klontillverkarna någonsin kommer vara.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14730070']Det är exakt samma sak med dna 30 som om evolve har utvecklat komponenterna som dom använder yeah right. Dom har tagit befintliga elektroniska komponenter och satt på ett kretskort och dom har dragit in sin utvecklingskostnad 500ggr om för länge sen dom lär ha en tillverkningskostnad på 5dollar per chip om ens så mycket och gör en enorm vinst på varje sålt chip. Sen har vi företag som HanaModz som tar ut galna summor för vad som i grund och botten är montering av komponenter i färdig låda.

Det är inte alla som har råd att lägga tusentals kronor för att kunna få en vettig vape det har ingenting med snålhet att göra. Jag har inte undanhållt ett enda öre från Evolve, Hanamodz eller någon annan orginaltillverkare för jag hade aldrig kunnat köpa ett orginal oavsett. Elitismen inom vaping är ett långt större problem än klontillverkarna någonsin kommer vara.

Å andra sidan behöver man ju inte lägga ut tusentals kronor för en vettig vejp heller. finns gott om pryttlar i alla prisklasser, även om man räknar bort kloner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Om nån vill köpa 20 förp. e-juice från e-puff.com, alla frukter o drycker 24mg alla öppnade en del fulla andra inte, ej signature utan standard, 4 stora ice mint oöppnat, spearmint, menthol stora 30ml(?) 2 smak tillsats ice mint oöppn/öppn.

Vet ej nypris kolla sidan.

Behövs ej då jag ej kan använda PG,
tror det är 70/30 eller 50/50

Vill ej byta mot juice om det inte är VG 100%
Prylar kan gå(?)

Skickas i postens spypåse 20 eller 30 spänn har för mig den går på.
Har stått ett tag.
Lägg bud.
Säljes eller bytes mot rimligt bud
/J

-Edit-
Nypris 1008 sek, 99kr? el. bud?....pm.a gärna isf.

Samt säljes Joyetech startkit, inkl. iclear16 innokin tank +4coils tills den, 120kr? el. budet

http://www.e-bloss.se/117/joyetech-ego-c-650-mah-startsatt/

Samt 4stk iClear 30 reaplacement dualcoils 10kr? bvsa...

väl mött/J

Permalänk
Medlem

Kom vapemail idag från Yaeliq. Far min hade fått lite MT Baker juice också!

Kommer ta ett tag att gå igenom alla smaker känner jag. Något tips på någon riktigt billig clearomizer som man har råd att köpa många av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Kom vapemail idag från Yaeliq. Far min hade fått lite MT Baker juice också!

Kommer ta ett tag att gå igenom alla smaker känner jag. Något tips på någon riktigt billig clearomizer som man har råd att köpa många av?
http://i.imgur.com/NQDDLDf.jpg?1

CE4 om du inte bryr dig om kvalitet, annars, Kanger Aerotank Mega/Mini eller Nautilus / Mini.

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Skrivet av lap87:

CE4 om du inte bryr dig om kvalitet, annars, Kanger Aerotank Mega/Mini eller Nautilus / Mini.

Ush, CE4 är hemsk.. Jag hade köpt en enkel dripper istället för att prova smaker.

http://www.lightyourfire.se/dripping-atomizer?search=510%20At...

Den använder jag för att prova smaker. Droppa 3 droppar E-juice där o dra några bloss så känner du smaken, när det börjar smaka bränt är det bara att drippa på en ny smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Ush, CE4 är hemsk.. Jag hade köpt en enkel dripper istället för att prova smaker.

http://www.lightyourfire.se/dripping-atomizer?search=510%20At...

Den använder jag för att prova smaker. Droppa 3 droppar E-juice där o dra några bloss så känner du smaken, när det börjar smaka bränt är det bara att drippa på en ny smak.

Fan vad schysst, trodde det bara var RBAs som det gick o drippa med.. En sån där måste jag ju beställa hem!

edit: Någon som vet var man köper schyssta batterier till en Vamo V5? Hade ursprungligen beställt från fasttech, men det ska tydligen öka frakttiden ganska brutalt, så jag avbröt den ordern... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Har lagt upp nya annonser i köp/sälj gruppen på fb.
Mephisto RDA, Cerberus RDA och Tobeco DNA30 18650 Tube mod.

https://www.facebook.com/groups/302462069882139/

Har med lagt vänförfrågan där tidigare, men troligtvis blivit avvisad, om det går att bli insläppt på nåt sätt, kunde va trevligt å se vad som kan gå att finna där..
Hejter Joakim Gustavsson få FB hur som, kan lägga en ny förfrågan nu.
/J

Permalänk
Skrivet av Ludde:

Fan vad schysst, trodde det bara var RBAs som det gick o drippa med.. En sån där måste jag ju beställa hem!

edit: Någon som vet var man köper schyssta batterier till en Vamo V5? Hade ursprungligen beställt från fasttech, men det ska tydligen öka frakttiden ganska brutalt, så jag avbröt den ordern... :/

Jag kör med den här: http://eciggs.se/produkter/tillbehor/batteri-laddare/trustfir...
I min Vamo V3, funkar utmärkt.

Permalänk

Vapemail!
Kayfun Lite och replacement glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

Har med lagt vänförfrågan där tidigare, men troligtvis blivit avvisad, om det går att bli insläppt på nåt sätt, kunde va trevligt å se vad som kan gå att finna där..
Hejter Joakim Gustavsson få FB hur som, kan lägga en ny förfrågan nu.
/J

fixat, tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejon74:

-Edit-
Nypris 1008 sek, 99kr? el. bud?....pm.a gärna isf.

Samt säljes Joyetech startkit, inkl. iclear16 innokin tank +4coils tills den, 120kr? el. budet

http://www.e-bloss.se/117/joyetech-ego-c-650-mah-startsatt/

Samt 4stk iClear 30 reaplacement dualcoils 10kr? bvsa...

väl mött/J

-Edit- joyetech såld
juicen kvar än

Permalänk
Avstängd

vet någon leveranstiderna från fasttech?

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av amanito:

vet någon leveranstiderna från fasttech?

Runt 1 månad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TeknikHemmet:

Runt 1 månad.

whattt nåja den som väntar på något gott

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Skrivet av amanito:

whattt nåja den som väntar på något gott

Ja, det tar en jävla tid att få vad man beställt... Men billiga priser så får det väl vara värt väntetiden.

Permalänk

Nu smakar inte min taifun alls som den ska alltså! Jag har haft problem med den sen jag fick den nya bas delen. Alla juicer jag har i smakar varmt och bränt. Jag har testar från 1-1.5 ohm så det är inte det. Jag har testat med olika mycket bomull men det ändrar ju inte smaken... Tänkte ta lite bilder på mitt bygge så kanske nån här ser ett fel som jag inte ser. :/

Får tillägga att jag har gjort rent hela i varmt vatten och vodka men det smakar precis likadant. Trodde ju först att det var olja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TeknikHemmet:

Ja, det tar en jävla tid att få vad man beställt... Men billiga priser så får det väl vara värt väntetiden.

Håller med. Beställde två smaker vattenmelon och jordgubb för 5$ ena var 10ml och andra 15ml, ska bli roligt att testa dem sen men som du säger så är det billigt + väldigt billiga fraktkostnader (1$)

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Skrivet av amanito:

Håller med. Beställde två smaker vattenmelon och jordgubb för 5$ ena var 10ml och andra 15ml, ska bli roligt att testa dem sen men som du säger så är det billigt + väldigt billiga fraktkostnader (1$)

Smakerna på hemsidan rekomenderar jag ej. Ingen höjdare. De enda goda smakerna jag fått ut av fasttech är Cola från Liqua och Vanilj från Liqua. Har köpt ett 20tal juice därifrån o ingen av de var särskillt goda. Men billiga var de!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TeknikHemmet:

Smakerna på hemsidan rekomenderar jag ej. Ingen höjdare. De enda goda smakerna jag fått ut av fasttech är Cola från Liqua och Vanilj från Liqua. Har köpt ett 20tal juice därifrån o ingen av de var särskillt goda. Men billiga var de!

Varifrån beställer man billig och fraktfritt e-juice utan nikotin?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

Permalänk
Proffsmoddare

Såg en Review av Rip Trippers på en 22gaug flatwire som verkade instressant men eftersom jag inte tänker batala en massa cash för något som jag själv kan fixa så tog jag lite 22gauge och gick ut i garaget och med hjälp av hammare och städe plattade jag till wire själv

Funkade min hemmabyggda wire? You be the judge

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av amanito:

Varifrån beställer man billig och fraktfritt e-juice utan nikotin?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på vilken kvalité och pris du vill köpa. De flesta ställena som säljer E-juce säljer även nikotinfri. Zeus Juice har väldigt hög kvalité på sin juice. MtBakerVapor har också väldigt hög kvalité.