Permalänk

Fick äntligen mina batterier också från Esmokes! Underbart..
Byggde ihop min RBA (Raijin RBA) som jag fick rekomenderad av Wolverine och den fungerar utmärkt!

Stepping up!
30W och man får insane moln med 0,51 ohm!
Var verkligen en upplevelse o börja med RBA's!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Fick äntligen mina batterier också från Esmokes! Underbart..
Byggde ihop min RBA (Raijin RBA) som jag fick rekomenderad av Wolverine och den fungerar utmärkt!
http://i.imgur.com/Y0IU75H.jpg

http://i.imgur.com/5wHZGEl.jpg

Stepping up!
30W och man får insane moln med 0,51 ohm!
Var verkligen en upplevelse o börja med RBA's!

Its a wonderful feeling

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14748367']Its a wonderful feeling

Vad är skillnaden mellan alla RBAn förutom sätten att bygga? Luftflödet? Funderar på att köpa en ny RBA bara för att testa men är så extremt nöjd med min patriot

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Vad är skillnaden mellan alla RBAn förutom sätten att bygga? Luftflödet? Funderar på att köpa en ny RBA bara för att testa men är så extremt nöjd med min patriot

Patriot är en rDa alltså en dripper en RBA har tank och är lite smidigare att ha med sig eftersom du slipper drippa. Det bästa tipset jag kan ge är en Kayfun 3.1 es 99% av allt mitt vapande görs med en Kayfun på min Cloupor 30watt

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14748685']Patriot är en rDa alltså en dripper en RBA har tank och är lite smidigare att ha med sig eftersom du slipper drippa. Det bästa tipset jag kan ge är en Kayfun 3.1 es 99% av allt mitt vapande görs med en Kayfun på min Cloupor 30watt

Oj ! jag menade att fråga vad skillnaden är mellan RDAn? En Kayfun ska jag köpa nästa vecka! Men funderar även på om det är värt att testa en annan RDA än min patriot?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Oj ! jag menade att fråga vad skillnaden är mellan RDAn? En Kayfun ska jag köpa nästa vecka! Men funderar även på om det är värt att testa en annan RDA än min patriot?

Det finns massor jag har 11st nu men favoriter är helt klart Zenith V2 och Mephisto har även en Plumeveil på ingående som sägs vara galet bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag äger en Plumeveil och står också för köpen i facebook gruppen, Plumeveil är sjukt najs i smak, det är ingen cloudchaser men den är explosiv i smaken, riktigt fin

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Såg att rosa mulen hade en vv.vw box mod på 75w+ måste bli bra tryck...man kan ju inte låta bli att undra vad som är praxis om 5år, kanske koppla direkt på slutsteget när man är ute o kör, eller hemmabion trådlöst hemma...1500w någon...

Näe en nattvape nu så får de va bra, -8.5w o isvatten:)

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14748685']Patriot är en rDa alltså en dripper en RBA har tank och är lite smidigare att ha med sig eftersom du slipper drippa. Det bästa tipset jag kan ge är en Kayfun 3.1 es 99% av allt mitt vapande görs med en Kayfun på min Cloupor 30watt

Hur många ohm är dina coils till din Kayfun?
Jag har 1 ohm coils till min Kayfun o min Cloudpor. (30w)

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Hur många ohm är dina coils till din Kayfun?
Jag har 1 ohm coils till min Kayfun o min Cloudpor. (30w)

Jag kör mina kayfuns på 1,5-1,6 ohm på min Cloupor och runt 18watt där har jag min sweetspot

På mechs är det en annan visa dock

Denna lilla goding bankar ut 176watt på ett färskt batteri

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14751281']Jag kör mina kayfuns på 1,5-1,6 ohm på min Cloupor och runt 18watt där har jag min sweetspot

http://imageshack.com/a/img673/9599/73641a.jpg

Shiit.. Sjukt! 176W är insane!

Permalänk
Proffsmoddare

Dagens lek med kanthal

Triple Paralell 22gauge 4wraps på en 3,5mm mejsel

SICK AS TITS!!!!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14751281']Jag kör mina kayfuns på 1,5-1,6 ohm på min Cloupor och runt 18watt där har jag min sweetspot

http://imageshack.com/a/img673/9599/73641a.jpg

Skrivet av TeknikHemmet:

Shiit.. Sjukt! 176W är insane!

Jag känner mig lite lost? Vad är det som med ett färskt batteri levererar 176w?!?!

Permalänk
Medlem

Han har nog gått över till kempi, 3fas tror jag, sjukt som pattar....

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackjack:

Jag känner mig lite lost? Vad är det som med ett färskt batteri levererar 176w?!?!

4,2 volt genom 0,09 ohm Coil ger en effekt på 196 watt. Räknas ut med ohms lag. Sen droppar dock effekten för varje hit man tar eftersom batteriet laddas ur.

Edit räknade om nu och den ger 196watt inte 176

OBSERVERA!!!

Testa absolut inte byggen som detta om ni inte vet vad ni gör.

Visa signatur

Permalänk

Nu kunde inte jag hålla mig längre... Tänkte göra ett tappert försök att minska/sluta med snuset så vem vet, det kanske funkar?

Drog iväg en beställning på en Vamo V5, en Nautilus tank, en Iclear 30B tank och diverse motstånd till dessa.

Köpte även en billig EGO-CE4 mest för att morsan kan få den och testa lite. Förhoppningsvis blir hon kvitt rökningen.

Jag hoppas att jag gjorde ett bra val med Vamon och tankarna?
Har ni några bra tips på e-juice? Gärna med länkar och samplepacks!

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spiralkinder:

Nu kunde inte jag hålla mig längre... Tänkte göra ett tappert försök att minska/sluta med snuset så vem vet, det kanske funkar?

Drog iväg en beställning på en Vamo V5, en Nautilus tank, en Iclear 30B tank och diverse motstånd till dessa.

Köpte även en billig EGO-CE4 mest för att morsan kan få den och testa lite. Förhoppningsvis blir hon kvitt rökningen.

Jag hoppas att jag gjorde ett bra val med Vamon och tankarna?
Har ni några bra tips på e-juice? Gärna med länkar och samplepacks!

Vamon och Nautilus är troligtvis det bästa du kan välja som nybörjare så du har valt 100% rätt dock kommer din iclear 30b inte användas alls för nautilusen är så galet mycket bättre. Så behåll du nautilus och Vamon och ge Ego med iclear 30b till morsan och kasta ce4an så långt ifrån dig som möjligt

EN sak till som jag kan tipsa om är att köp juice med hög nikotin halt minst 18mg. Den vanligaste anledningen till att folk inte lyckas sluta är för att dom startar på alldeles för låg nic och tror därför att e ciggen inte funkar. Ska du sessutom sluta med snus som innehåller massor med nicotin så bör du definitivt köpa hög nic.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14753770']Vamon och Nautilus är troligtvis det bästa du kan välja som nybörjare så du har valt 100% rätt dock kommer din iclear 30b inte användas alls för nautilusen är så galet mycket bättre. Så behåll du nautilus och Vamon och ge Ego med iclear 30b till morsan och kasta ce4an så långt ifrån dig som möjligt

EN sak till som jag kan tipsa om är att köp juice med hög nikotin halt minst 18mg. Den vanligaste anledningen till att folk inte lyckas sluta är för att dom startar på alldeles för låg nic och tror därför att e ciggen inte funkar. Ska du sessutom sluta med snus som innehåller massor med nicotin så bör du definitivt köpa hög nic.

Grymt! Tack så mycket! Då kan jag känna mig nöjd över mitt val.
Ja, jag var egentligen lite "rädd" för att iclear tanken kan bli liggande. Men det var lite 50/50 när jag läst om den. Vissa är skitnöjda och vissa inte... Verkar vara en del som får dry hit.

Är det några specifika märken på juice som är riktigt bra? Är helt grön på Vaping än så länge... Ang nikotinet har jag redan räknat med att dra på rejält.
Ratio på PG och VG, nån gyllende tumregel där?

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Skrivet av Spiralkinder:

Ja, jag var egentligen lite "rädd" för att iclear tanken kan bli liggande. Men det var lite 50/50 när jag läst om den. Vissa är skitnöjda och vissa inte... Verkar vara en del som får dry hit.

Är det några specifika märken på juice som är riktigt bra? Är helt grön på Vaping än så länge... Ang nikotinet har jag redan räknat med att dra på rejält.

Är du nybliven ickerökare rekomenderar jag 18mg. Vill du ha kvalité på juice så rekomenderar jag starkt Zeus Juice, de gör juicen från scratch i ett labb. Den kostar mer, det gör den.. Men oooh kvalitén altså.. Zeus Juice o Green Apple är mina favoriter by far! Mtbakervapor e med väldigt bra juice. (Men tycker endå Zeus toppar allt) Sen finns det bra ''budget juice'' med från Yalieq (stavning?) som jag inte provat men hört många tycker om den. Vet inte var man köper Yalieq men det har säkert några vejpare här länkar till

Permalänk

Det går ju att beställa direkt från http://www.yaeliq.com/. Köpte 100ml för ungefär 120 sek. Frakten tog ca. 4-5 dagar om jag minns rätt.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Det går ju att beställa direkt från http://www.yaeliq.com/. Köpte 100ml för ungefär 120 sek. Frakten tog ca. 4-5 dagar om jag minns rätt.

Vad kostar frakten till Sverige?

Permalänk
Skrivet av TeknikHemmet:

Vad kostar frakten till Sverige?

10$.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spiralkinder:

Personligen så vapar jag nästan enbart Yaeliq priset/kvaliten är helt oslagbar. Deras Yellow Custard V2 har jag dragit i mig en halvliter av är helt såld på den. Men som andra har sagt så är Zeuz Juice riktigt bra älskar deras Pomonas Pear. Även Mount Baker vapor har väldigt bra juice. När det kommer till pg/vg så kör jag själv helst 70Vg/30pg det tycker jag ger bra smak och STORA clouds

Visa signatur

Permalänk

Är booster från Yaeliq typ som flavour shots från Mtbakervapor?
Med andra ord, mer smak tillsatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Är booster från Yaeliq typ som flavour shots från Mtbakervapor?
Med andra ord, mer smak tillsatt?

Japp du får med en liten flaska smak som du kan tillsätta efter eget behag. Jag har hittills inte behövt göra det.

Permalänk
Skrivet av MrBoXon:

Japp du får med en liten flaska smak som du kan tillsätta efter eget behag. Jag har hittills inte behövt göra det.

Jasså, trevligt! Mtbakervapor har det insatta i sin juice redan, kul o reglera den själv dock Får bli juice från dem senare

Permalänk
Medlem

Någom som har ett tips för en nybörjare? Tänkte köpa något starter kit till mig och tanten men finns ju så många att välja på

Skulle gärna villja ha någon som inte kan läcka

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk

Idag fick jag min dna30 och älskar den! Förstår verkligen vad ni pratar om. Perfekt

Jag tog en ny juice från mtbv och testade direkt! Men! Min tank på min taifun gt spräckte såklart Och vill verkligen inte vänta på fasttech... Har någon här en som jag kan köpa?? Att slippa vänta 4 veckor är värt mycket!

Skrivet av Spatten:

Någom som har ett tips för en nybörjare? Tänkte köpa något starter kit till mig och tanten men finns ju så många att välja på

Det finns massor med tips i tidigare inlägg! Tror till och med på samma sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Idag fick jag min dna30 och älskar den! Förstår verkligen vad ni pratar om. Perfekt

Jag tog en ny juice från mtbv och testade direkt! Men! Min tank på min taifun gt spräckte såklart Och vill verkligen inte vänta på fasttech... Har någon här en som jag kan köpa?? Att slippa vänta 4 veckor är värt mycket!

http://forumbilder.se/DDEVL/bild-2014-07-28-kl-21-47-2.jpg?wi...

Det finns massor med tips i tidigare inlägg! Tror till och med på samma sida.

Gå med i E cigg köpes/säljes/bytes på FB om du inte redan är det, borde finnas nån där som har... (skriv isf här i tråden att du vill bli insläppt samt ditt namn på fejann, det är en sk. sluten grupp)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Möjligen, vision spinner eller ego twist, eller annat batteri av kvalle med ställbar volt, går ju även plocka ihop själv, ta isf clearomizers med ställbart luft flöde, sk. airflow.

Annars är ju kanger eVod ganska vanligt som första kitet.

Men som sagt du får inte svårare uppdrag om du köper 2kit som du plockar ihop själv, vare sig att använda eller hitta(dom flesta stora sidorna hittar du till via google eller tidigare i tråden listat) Då menar jag att du redan från start kan köpa dna30 hana modz clone eller annan liknande dna30 boxmod(finns från ca 350kr på fasttech någon hundring till här hemma, tex ska ju cloupor dna30 box vara ok kvalle, sen finns ju diverse 35watt chip med men det känns som overkill)
Till det behöver du en tank sk. clearomizer, 2 bra som passar dna30 mfl är aerotank mega från kanger, och nautilus från aspire, dom kostar ca 200 på fasttech och 250-300 här hemma

lycka till o köp 18mg juice iaf till en början