Permalänk

Frozen Update

Tjenare Sweclockare och andra läsare!

Nu är det äntligen dags att avsluta mitt bygge Frozen. Sedan tidigare album har jag ändrat en del på utseendet, dock så är inte komponenterna uppdaterade på något vis så specs är samma.. Tyvärr.

Samanfattning av ändringar:
*Nu dual loop
*Flyttat om rads för att få bättre etestik
*Hårddiskar nu på baksidan istället för i en av de medföljande hållarna, HDD:n borrade jag hål till
*Ny sidopanel med fönster över största delen av sidan
*Ordentliga pumpfästen
*Genomskinlig vätska istället för blå
*RAM nu vattenkylt
*Sleevade kablar
*Tagit bort klistermärken från nätagget som förstörde färgschemat
*Försökt få bättre slangdragning
*Vita Bitspower pluggar istället för kopparfärjade på pumparna
*Ordnat ordentliga drainports

Fortfarande inte den bästa slangdragningen men det är nu andra gången jag försökt, so have ease please

Gamla albumet: http://www.sweclockers.com/galleri/12391-frozen

Om ni inte har sett mitt tidigare album kolla gärna det först för att få en uppfattning om hur mycket som jag har korrigerat då det skulle blivit oerhört snyggt från början men hade oerfarenhet och gjorde missar i planeringen.

Hoppas ni gillar mitt bygge, och nästa gång jag kommer tillbaks är det antagligen med ett annat bygge som är gjort från grunden istället för att ha något att jobba på. Fortfarande ingen aning om vad det blir!

Tack för att ni kikar och hoppas att ni inte lämnar besvikna! Kommentera gärna om ni har några synpunkter på något jag hade kunnat göra annorlunda eller om ni har övriga tankar!

Frozen Update

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk
Medlem

Riktigt nice. Men snälla säg att du har vänt på den övre fläkten i fronten så den tar in luft.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Riktigt nice. Men snälla säg att du har vänt på den övre fläkten i fronten så den tar in luft.

Tack! Jag hade så att den sög in luft innan men det blev så jäkla varmt i chassiet av det så jag testade att vända på den och det funkar faktiskt mycket bättre såhär, vilket jag inte trodde från början. Den varma luften kommer ut och blåses inte in igen av fläkten under.

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge du får en 5a av mig, förstår alldrig hur sweclockers medlemmar betygsätter gallerierna

Permalänk
Skrivet av Jorvin:

Riktigt snyggt bygge du får en 5a av mig, förstår alldrig hur sweclockers medlemmar betygsätter gallerierna

Tackar! Antar att dem inte gillar stilen på bygget. Det värsta är dock att när den såg sämre ut fick den bättre betyg.

Visa signatur