Sådär, fick datorn igår och har testat lite. Dock inga hårdtester ännu.
När det gäller byggkvaliteten så har jag inget att anmärka på, nästan i Apple klass.
Skärmen är helt fantastisk i alla aspekter och designen på datorn är väldigt snygg. Känns verkligen som en premiumprodukt.
När det gäller prestanda har jag ännu så länge inte hittat något att anmärka på, den bootar upp snabbt som föväntat och wifi har jag inte haft några problem med ännu. Det enda negativa jag märkt av det som påpekats innan är att "foten" som sitter till höger längst ner inte vilar mot bordet om man inte har handen där. Dock inget problem. Datorn är helt knäpptyst förutom när man spelar då det hörs ett svagt susande från fläkten.
När det gäller prestanda i spel så har jag bara hunnit lira Anno 2070 en stund. Det rullade i native upplösning på medium inställningar och flöt på riktigt bra. Kan säkerligen köras på high med lite mindre upplösning skulle jag tro. Ska prova lite D3 senare också.
Efter ca en timmes spelande är inte datorn varm överhuvudtaget och det enda som märks är ett susande från fläkten som dock stängs av samtidigt som man stänger ner spelet.
På det stora hela är jag väldigt nöjd, känns verkligen som att man fått det man betalat för. Det enda som jag ser som ett problem är väl hårddiskens storlek. Out of the box hade jag drygt 70 gig ledigt och eftersom ett modernt spel tar typ 30 gig nuförtiden så äts det nog snabbt upp för dom som spelar mycket eller tankar mycket 1080p film.
*edit*
En negativ sak till. För att vara en ultrabook som det är tänkt att man ska bära runt så är laddaren extremt klumpig. Säkert 10x10 cm och 3 cm tjock.
Förstår inte tanken bakom det. Eller så tror dom att man inte ska behöva laddaren på språng.