Permalänk

CM Storm Stryker "The Beast"

Hej SweC!

Vi IT elever fick bygga varsin dator här i skolan som vi ska ha att "labba" med och här kommer mitt galleri.
Vi fick en budget på 5500 per elev, (eftersom vi kom in här i 3an när JB la ner). (2orna fick 9500.)
Jag la själv till lite pengar på datorn.

Spec:
Chassi: CM Storm Stryker
Nätaggregat: Corsair CX500M
Moderkort: Asus M5A99X Evo R2.0
Processor: AMD FX-8320 8x 3,5GHz
RAM Minnen: Corsair Vengeance Blue LP 16GB 1600 MHz
Grafikkort: Asus Radeon HD7770 2GB
Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo
Fläktar: 2x Xigmatek XLF-F1255 120mm White LED (Sitter på CPU kylaren för push and pull)

Datorn kommer vi som sagt ha i skolan till labbar och leka med virtuella maskiner. Sedan får vi köpa ut den för ca: 1500. Delarna jag köpt själv får jag göra vad jag vill med däremot.

Enjoy and vote nice!

CM Storm Stryker "The Beast"

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Decent galleri i guess, men vafan... Får 5.5k eller 9.5k för att köpa en dator?
Helt jäkla absurt att dom får göra så med skolpengarna dom ger iväg....
Har inte JB väldigt stora problem med ekonomin redan?

Permalänk
Skrivet av Wully:

Decent galleri i guess, men vafan... Får 5.5k eller 9.5k för att köpa en dator?
Helt jäkla absurt att dom får göra så med skolpengarna dom ger iväg....
Har inte JB väldigt stora problem med ekonomin redan?

JB konkade ju. Går i kommunal skola nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Schysst dator

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

9500kr att bygga själv för, fan vad läckert. När jag gick i skolan fick vi anteckningsblock och en blyertspenna! xD

Permalänk
Skrivet av Theposjo:

Schysst dator

Tack!

Skrivet av biorrith:

9500kr att bygga själv för, fan vad läckert. När jag gick i skolan fick vi anteckningsblock och en blyertspenna! xD

Ja, det händer ju en del genom åren

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker detta var lite som vilket bygge som helst, hade hoppats på något extra.
Men som sagt att ni får pengar sådär! Not bad, jag läser andra året på teknik med inriktning IT och det enda vi fick i ettan var kassa macs och varsitt ESD-armband nu i tvåan. Lycka till!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Skrivet av wipen96:

Tycker detta var lite som vilket bygge som helst, hade hoppats på något extra.
Men som sagt att ni får pengar sådär! Not bad, jag läser andra året på teknik med inriktning IT och det enda vi fick i ettan var kassa macs och varsitt ESD-armband nu i tvåan. Lycka till!

Får se vad jag gör sen när vi får göra gymnasiearbetet, då blir det någon moddning

MACs, jag lider med dig och tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tro bara inte på att CPU-tempen stämmer, för det gör den inte, såvidare du inte ställde datorn i frysen

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Tro bara inte på att CPU-tempen stämmer, för det gör den inte, såvidare du inte ställde datorn i frysen

Det är ganska kallt i klassrummet..

Däremot vet jag inte skillnaden på "CPU 29 grader" och "CPU Packages 9 grader" ? :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Åhå, vad jag älskar detdär chassit, Sparar själv ihop till en dator (kommer landa på ungefär 22papp) med det chassit och lite ljusblå LED's så sexigt!

Visa signatur

Processor: Intel core i7 5820k
Moderkort: Asus X99-S
Grafikkort: Zotac Gtx 980
Ram: Corsair 16gb Vengance