Permalänk

Sapphire 280x

Hallå. Har köpt ett sapphire r9 280x. Jag installerade kortet och allt fungerade mycket bra. Jag installerade de senaste bios på deras hemsida och seda tog jag bort de gamla nvidiabios. Sen startar jag om datorn. Allt verkar normalt med windows 8 märket och laddningen. Efter laddningen blir allt svart. Men man kan se muspekaren och ibland flimrar det till och jag kan urskilja något möster från startskärmen. Jag vet inte vad jag ska göra. Undrar om jag tog bort något nödvändigt när jag avinstallerade nvidias bios. Jag behöver hjälp.

Mvh Aron

Permalänk
Medlem

du skriver bios men antar att du menar drivrutiner? Försök starta datorn i felsäkert läge och avinstallera amds drivrutiner, starta om datorn och installera dom på nytt. http://support.amd.com/en-us/download/auto-detect-tool

Vad jag kan läsa mig till så verkar det dock inte vara helt enkelt att få windows 8 att boota i felsäkert läge, någon annan kanske kan komma med råd ang det. http://www.howtogeek.com/107511/how-to-boot-into-safe-mode-on...

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Oj vad dum jag är... Haha såklart så menar jag drivers men menar du att jag ska installera dom när jag har nvidiakortet i? Kan ju inte komma någonstans med amdkortet. Får testa mig fram.
Tack för svar!

Permalänk
Medlem

I felsäkert läge borde ditt 280X fungera om det inte är sönder. Du kan inte installera AMDs drivrutiner när du har i kortet från nVidia.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Vad påverkas när jag kör i felsäkert läge? Påverkas datorn negativt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AronSorsater:

Vad påverkas när jag kör i felsäkert läge? Påverkas datorn negativt?

Nej. Bara att inga drivrutiner läses in.

Edit; Du skadar alltså inte datorn.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

När jag kommit in i felsäkert läge, vad gör jag då?