Permalänk
Medlem

Hylla till Dreamhack Winter 2013

Nu är det bara 12 dagar kvar till dreamhack winter 2013!
Jag och min kompis kände att det var dags för att bygga en hylla.
Alla som varit på Dreamhack innan vet att man får väldigt begränsad plats.
En plats är 83x60cm
Så eftersom vi sitter bredvid varandra så kommer vi bygga en hylla för 2.
alltså då ha vi en yta på 166x60cm

Vi började bygga lördagen den 16/11
Vi kommer fortsätta imorgon söndag med lite detaljer på hyllan!

Hylla till Dreamhack Winter 2013

Permalänk
Medlem

Är den verkligen stabil?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

ni borde nog ha några reglar under själva bordsskivan. har man något tungt på där kommer det rasa igenom annars

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Skulle stabilisera benen lite mer.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk

Nice bygge! vi löste också en hylla iår, vart där 5 år i rad nu men inte orkat fixa hylla. https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/1458... så blev den! Kommer finnas en lucka framför varje med så man kan låsa in skärmen osv

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk
Medlem

Den där hade jag nog inte vågat lassa upp några datorer på

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Förstår inte grejen med att lägga upp bilder på DH "Hyllor", iaf OnTopic, den där lär inte vara stabil iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Kan förstå att ni tycker den ses ostabil ut. Men vi ska göra förbättringar dock höll den att sitta på för 2

Permalänk

Ännu en person som tycks sakna utrymme på DH Själv tycker jag också att det är för lite utrymme utan hylla. Den var riktigt lik min hylla som jag byggt! Du kan se den HÄR. för att få den att sitta fast mer i bordet jag jag gjort en lösning som är simpel, använt ett vinkeljärn som man klämmer fast benet i bordet, kolla HÄR. jag skruvar fast vinkeljärnet i benet och trycker den uppåt samtidigt som jag skruvar fast det och med denna metod får jag en stabil hylla då¨jag tejpar fast de bakre benen med silvertejp! Kan med gott samvete säga att min hylla är stabil

Vart sitter du så att jag kan komma och kolla på din hylla?

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBondues:

Ännu en person som tycks sakna utrymme på DH Själv tycker jag också att det är för lite utrymme utan hylla. Den var riktigt lik min hylla som jag byggt! Du kan se den HÄR. för att få den att sitta fast mer i bordet jag jag gjort en lösning som är simpel, använt ett vinkeljärn som man klämmer fast benet i bordet, kolla HÄR. jag skruvar fast vinkeljärnet i benet och trycker den uppåt samtidigt som jag skruvar fast det och med denna metod får jag en stabil hylla då¨jag tejpar fast de bakre benen med silvertejp! Kan med gott samvete säga att min hylla är stabil

Vart sitter du så att jag kan komma och kolla på din hylla?

Det var faktiskt era bilder vi gick efter
tack för tipset!

Vi sitter i B13.
Och råkar det vara så att Gustav är din lillebror ? xD

Permalänk
Skrivet av iDennisx:

Det var faktiskt era bilder vi gick efter
tack för tipset!

Vi sitter i B13.
Och råkar det vara så att Gustav är din lillebror ? xD

Det är roligt att vara till hjälp! Får komma förbi och kolla sen under eventet.

Det stämmer, Gustav är min bror

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk

Ser väldigt trevlig ut. Även jag och min polare ställer oss till skaran som tycker att man har alldeles för lite plats på DH. Inför iår så bestämde vi oss oxå för att ta saken i egna händer och tittade runt på designer på hyllor här på SweC. Resultatet blev denna hyllan. Den delas enkelt till 3 delar och kräver inga verktyg för att montera. Dock kommer där att sättas upp burkhållare, hängare till headset och ljus på plats

Keep up the good work!

Permalänk

"Om du undrar så skruvade vi inte med händerna xD"

ok XDDDDDDDDDDXDDDDDDDDDDXDDXDXDXDXD

Visa signatur

CPU: Intel core i7 4790k | RAM: Corsair Vengeance 16gb | GPU: MSI GeForce GTX 980 4GB | MB: MSI Z97I AC | SSD: Samsung 840 EVO 250gb | HDD: Seagate Barracuda 3T

Battlelog: Vanillaenergy

Permalänk

Blev denna färdig?