iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Hallå hallå hallå! Sitt ner i båten. BATTERITID tack!

Då får man köpa Samsung, där har du kvalité

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Skulle hellre köpa Sony än Samsung. Kanske också OnePlus One har bra batteritid, har inte provat själv.
Men Sony har grymt batteritid (bättre än alla andra i samma storlek/prestanda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Skulle hellre köpa Sony än Samsung. Kanske också OnePlus One har bra batteritid, har inte provat själv.
Men Sony har grymt batteritid (bättre än alla andra i samma storlek/prestanda).

Ja Sony är helt ok med Jag föredrar Samsung faktiskt, Sony va inte lika nice tyckte jag.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Om jag var intresserad i iPhone 6 - vilket jag egentligen inte är, lol - så skulle jag säga att detta är mina förhoppningar på den tekniska sidan:

- 2500-3000mah batteri. Min 4S drar ca 20ggr mer än min G2:a i standby (överdriver inte).
- 1440p (eller nära) edge-to-edge skärm på båda varienterna, inget hobbyhaxxande med "budget skärm" på den mindre varianten.
- 64 bit processor förstås med en ny generation GPU för den där "wtf kan en telefon verkligen prestera så här bra?!" känslan som många iPhones/iPads gett mig innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adaq:

Du kan väll inte köra två appar samtidigt på android?
iOS 9? iOS 8 har ju inte äns kommit ut i en skarp version. Du får nog vänta till WWDC i juni men det är nog inget som kommer att komma då behovet av det är väldigt litet på en så liten skärm. Däri mot skulle det vara bra på en iPad sär skärmen är lite större.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte alla nej, just nu är det Samsung Galaxy Note serien som kan göra detta:

http://www.samsung.com/us/support/howtoguide/N0000003/10096/1...

Menade iOS 8

Personligen tror jag en 4.7" skärm är tillräcklig för multitasking. Många företag har redan hoppat på det tåget (se även Windows 8.1/RT) så varför inte Apple? Det är ju ändå "revolutionerande" (no hate intended). Jag gillar Apples produkter men det enda som fick mig att övergå till Android var just att iOS känns utdaterat. Har hållit koll på uppdateringar och så på min gamla iPhone 4 (som nu snart slutar att få support - R.I.P. old friend) och det har ändå varit smärre uppdateringar hela tiden. Tycker att t.ex. interfacet på iOS borde få ett lyft, speciellt hos iPads där fler appikoner får egentligen plats på skärmen. Sedan så ser jag inga skäl till varför Apple inte tillåter att man sorterar appar hur man vill (t.ex. har två appar per hemskärm (heter det så?)) som det går att göra hos Android - detta kräver ju endast en mindre uppdatering?

I alla fall, en bättre multitasking är något fler tillverkare borde ta fram till sina modeller. Apple - om inte till iPhone, så åtminstone till iPads!

+ Wacom penna till den mytomspunna 5.5" iPhone <3

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av adaq:

Du kan väll inte köra två appar samtidigt på android?
iOS 9? iOS 8 har ju inte äns kommit ut i en skarp version. Du får nog vänta till WWDC i juni men det är nog inget som kommer att komma då behovet av det är väldigt litet på en så liten skärm. Däri mot skulle det vara bra på en iPad sär skärmen är lite större.

Finns flera Android telefoner som du kan köra två appar på, som tillsammans delar på den stora skärmytan. LG och Samsung har haft det ganska länge. De har även flera appar som kan köras i små fönster likt i Windows desktop. Webbläsare med samma funktion går att ladda ner till vilken Android telefon som helst. Sedan finns som tidigare nämnt Facebook Messenger appen där chatheads följer med dig vart du än befinner dig...

Skulle kalla det att köra flera appar samtidigt

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenOslo:

Finns flera Android telefoner som du kan köra två appar på, som tillsammans delar på den stora skärmytan. LG och Samsung har haft det ganska länge. De har även flera appar som kan köras i små fönster likt i Windows desktop. Webbläsare med samma funktion går att ladda ner till vilken Android telefon som helst. Sedan finns som tidigare nämnt Facebook Messenger appen där chatheads följer med dig vart du än befinner dig...

Skulle kalla det att köra flera appar samtidigt

Oj, mitt fel. Tänkte på fel saker när jag hörde ordet multitasking

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Nej, det är väldigt osannolikt att de behåller den nuvarande storleken. Då blir det väl som på Android, om man vill ha en mindre telefon så måste man köpa en budgettelefon med sämre hårdvara. Det suger.

Det är ganska lustigt då många köper Iphone just för att de inte är så groteskt stora.

Med facit i hand så känns det lite tråkigt att de har övergett den formfaktorn. Jag undrar också om Apple har tänkt på att deras interface inte riktigt fungerar när man går uppåt i skärmstorlekar. Android har ju åtminstonde en fysisk bakåt knapp som sitter längst ner men Apples interface har genomgående back knappen i den delen i skärmen som är absolut svårast att nå för en normal högerhänt person. Det känns som en sådan småsak som kommer att vara oerhört irriterande. Jag irriterar mig speciellt på kalenderappen i Android där man väljer tidsupplösning i övre vänstra hörnet. Det är helt enkelt väldigt ogenomtänkt.

Skrivet av Icte:

Har du testat messenger appen på android? Där det kommer upp en bubbla som inte stänger ner appen som annars körs? Väldigt snabbt och smidigt, slipper bläddra bland apparna i multitasking fönstret. Det är det jag vill kunna göra. Sen så behöver man ju inte köra batterikrävande appar hela tiden? Men t.ex. att ha messenger appen uppe samtidigt som man spelar något spel (= true multitasking) är skönt att ha i mitt tycke. Tycker man det är onödigt så är det bara att inte göra det!

Vilket visserligen är bland det mest irriterande jag nåonsin varit med om när det kommer till Appar. Dock skulle det vara schysst om de utökade stödet för interaktiva notifications, typ göra det möjligt att svara på SMS, etc. direkt i Notification Center.

Skrivet av Jeddan:

Någon speciell anledning bakom hetsen till mer RAM? Vad gör ni med era telefoner och vad vill ni göra med dem?

För att folk kommer från Android världen och tror att Ghz och GB RAM spelar någon roll då det egentligen är helt irrelevant så länge telefonen presterar som den ska.

Det verkar i alla fall som att Apple har varit hyffsat med på att bygga en vettig telefon och har skippat saker som Quad-core, onödigt hög upplösning och lite annat som gör lite annan skillnad än att det drar mer batteri och ser bra ut på specifikationerna.

Väldigt glad att de inte har annonserat DrDre för iPhone ännu, det hade varit en dealbreaker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dvs typ 8,000kr och uppåt (gissar på att 6+ 128gb går på ca 14,000kr).

Trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Dvs typ 8,000kr och uppåt (gissar på att 6+ 128gb går på ca 14,000kr).

Trevligt.

Nästan, 9395kr går en iPhone 6+ 128GB på från Apple.se

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nästan, 9395kr går en iPhone 6+ 128GB på från Apple.se

Är ju en Surface Pro 3 ju!

Permalänk
Medlem

Frågan är nu, är iPhone 6 Plus för stor?! Velar kring om man ska välja 4,7" istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Är ju en Surface Pro 3 ju!

Mjo, och dra av 1k för att få 128GB iPhone 6 (icke +) på från Apple.se. Helt otroliga priser!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Ungefär som vanligt mao. Har för mig Iphone 5 kostade lika mycket. Iofs så kommer jag bara förlänga mitt abb så den kommer inte kosta mig en krona utöver abbet då dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ungefär som vanligt mao. Har för mig Iphone 5 kostade lika mycket. Iofs så kommer jag bara förlänga mitt abb så den kommer inte kosta mig en krona utöver abbet då dvs.

Och det tror du på, att du bara betalar för ett abb och du får en telefon gratis?
Kan du speca vilket abb du har och vad du betalar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Och det tror du på, att du bara betalar för ett abb och du får en telefon gratis?
Kan du speca vilket abb du har och vad du betalar?

Det sa jag inte. Abbet jag har kostar 500 i månaden. Utöver det betalar jag inte ngt.
Då ingår 5GB data fria samtal och fria meddelanden både i sverige och danmark samt ett extra simkort till platta
Drar man bort kostnaden för telefonen så är det 250 i månaden ungefär vilket får anses vara billigt för fria samtal, meddelanden och 5GB data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Mja, min s3 dör ju på en halv dag vid användning, spotify med skärmen av ett par timmar via 4g och den är stendöd

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Frågan är nu, är iPhone 6 Plus för stor?! Velar kring om man ska välja 4,7" istället

Testa en Note eller annan telefon med liknande skärmstorlek i butik eller vänta tills du kan testa en iPhone 6+ i butik. Det är viktigt att testa om man kan använda den bekvämt.

Skrivet av Sir. Haxalot:

För att folk kommer från Android världen och tror att Ghz och GB RAM spelar någon roll då det egentligen är helt irrelevant så länge telefonen presterar som den ska.

Hertz är ett uselt mått på prestanda, speciellt i mobiler. Om man multiplicerar antalet operationer mer cykel med hertz(cykler per sekund) så får man en bättre ide om prestanda, men sådana siffror är inte alltid lätta att komma åt.
RAM spelar däremot stor roll. Att ha 2GB RAM istället för 1 har få nackdelar. Nu lyckas Apple oftast med en bra upplevelse trots detta p.g.a. väldigt snabbt minne, men konkurrensen är hack i häl i hastighet samtidigt som de kör med dubbla mängden eller mer, så de borde verkligen göra hoppet till mer minne vid det här laget..

Citat:

Det verkar i alla fall som att Apple har varit hyffsat med på att bygga en vettig telefon och har skippat saker som Quad-core, onödigt hög upplösning och lite annat som gör lite annan skillnad än att det drar mer batteri och ser bra ut på specifikationerna.

Helt rätt, men det är ett gissel att de inte kan hålla sig till standarder som 720p eller 1080p. iPhone 6+ är den första telefonen de gör som faktiskt håller sig till en standard. Varför de körde med 750p och inte med 720p på sin vanliga modell är ett jävla mysterium.. Skillnaden mellan de upplösningarna på 4.7tum är bokstavligt talat 13PPI..

Permalänk
Medlem

Får bli en 16GB Iphone 6. Räcker för mig. Streamar ju allting numera och lagrar i molnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Helt rätt, men det är ett gissel att de inte kan hålla sig till standarder som 720p eller 1080p. iPhone 6+ är den första telefonen de gör som faktiskt håller sig till en standard. Varför de körde med 750p och inte med 720p på sin vanliga modell är ett jävla mysterium.. Skillnaden mellan de upplösningarna på 4.7tum är bokstavligt talat 13PPI..

Varför de inte hade 1080p på 4.7" är ett mysterium... Med tanke på att Android 1080p telefoner är nere under 3000kr nu (om man inte räknar på kina telefoner som förmodligen är under 2000kr) så kan apple knappast argumentera den extra kostnaden som orsak. Att behålla exakt samma ppi som 5:an är ju bara löjligt.

Hade Steve Jobs fortfarande styrt kan jag slå vad om att vi hade sett en enda 5" iPhone 6 med minst 1440p skärm... iPhone 7 kommer väl vara en 4.8" lur, 5.2" och 5.6". Sen behöver dom bara ytterliggare en iPhone Note 7 på 6" och budget telefonen iPhone 7 Young på 4.2" för att ha fullt assimilirats av Samsung metoder. Tänk om iPhone kunde varit en iPhone igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Hade Steve Jobs fortfarande styrt kan jag slå vad om att vi hade sett en enda 5" iPhone 6 med minst 1440p skärm... iPhone 7 kommer väl vara en 4.8" lur, 5.2" och 5.6". Sen behöver dom bara ytterliggare en iPhone Note 7 på 6" och budget telefonen iPhone 7 Young på 4.2" för att ha fullt assimilirats av Samsung metoder. Tänk om iPhone kunde varit en iPhone igen...

Tvärt om, eftersom att Steve Jobs faktiskt fattade vad han höll på med och inte satsade på massor av irrelevanta specs och hade en förståelse för relationen mellan UI design och skärmstorlek. Hade han fortfarande varit in chargé så skulle vi nog inte sett någonting över 5" alls, utan snarare <4.5". Tror också att högre PPI inte hade varit prio då vi redan passerat gränsen då nackdelarna med att driva en högre upplösning (mer batteri för grafikdelen / sämre grafik och effekter i spel) utväger fördelarna då man i day-to-day användning inte kommer att tänka på skillnaden mellan 300-400ppi ändå.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nästan bli förvånad om det som presenterades igår inte redan var på tapeten och diskuterades när Steve Jobs fortfarande var i livet.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Tvärt om, eftersom att Steve Jobs faktiskt fattade vad han höll på med och inte satsade på massor av irrelevanta specs och hade en förståelse för relationen mellan UI design och skärmstorlek. Hade han fortfarande varit in chargé så skulle vi nog inte sett någonting över 5" alls, utan snarare <4.5". Tror också att högre PPI inte hade varit prio då vi redan passerat gränsen då nackdelarna med att driva en högre upplösning (mer batteri för grafikdelen / sämre grafik och effekter i spel) utväger fördelarna då man i day-to-day användning inte kommer att tänka på skillnaden mellan 300-400ppi ändå.

Fast där har du fel. Vill mantjäna pengar måste man anpassa sig efter efterfrågan och konkurrenterna. Jobs hade också fått gå samma väg som Apple nu gjort. Aktieägarna kräver det.

Permalänk
Medlem

Förväntar mig inte någonting. Håller mig till min Iphone 5 tills vidare.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem

"Leverans ingår på alla beställningar över 1 115 kr inklusive moms."

Tur att leverans ingår som det står på Apples hemsida.
Men det står inget om vad frakten kostar

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fast där har du fel. Vill mantjäna pengar måste man anpassa sig efter efterfrågan och konkurrenterna. Jobs hade också fått gå samma väg som Apple nu gjort. Aktieägarna kräver det.

Fast med tanke på att iPhone fortfarande har enskilt störst del i sin prisklass så gör de ju uppenbarligen någonting rätt...

Permalänk

Hur ter sig IOS 8?

Jag undrar hur denna kommer att fungera på en 5s?? Kommer det att sega tro?

PS visste inte vart ja skulle lägga den fråga, admin får ändra annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Mja, min s3 dör ju på en halv dag vid användning, spotify med skärmen av ett par timmar via 4g och den är stendöd

Du verkar ha defekt batteri. Och s3 är gammal. S5ans batteri är kung

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Den vanliga 6 är nästan exakt lika stor som HTC One M7 (dock är htc lite tjockare) så vill ni få en uppfattning om vilken ni ska ha kan ju gå runt på elladorna och se om dom har kvar någon ni kan känna på.