iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Du verkar ha defekt batteri. Och s3 är gammal.

Nej, S3 har bara usel batteritid. Riktigt dålig.

Citat:

S5ans batteri är kung

Nej, det finns många modeller med bättre batteritid. Men S5 har bra batteritid.
Var snäll och sluta vara partisk mot Samsung. Det hjälper ingen här i tråden.

Skrivet av rinosaur:

Mja, min s3 dör ju på en halv dag vid användning, spotify med skärmen av ett par timmar via 4g och den är stendöd

Fullt normalt. Telefonen har kanske halva batteritiden av vad en ny S5 och M8 har, eller till och med ännu sämre.

Permalänk

kollade både på ios 8 och android L, uppfattningen jag fick var att apple försöker fixa mycket med integrering mellan deras apparater (ipad, macbook, iphone) medan google satsat mer på mobilupplevelsen. eftersom jag inte äger någon annan apple produkt utan bara pc så kanske jag gynnas mer av att köpa android?
eller har ja fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Med facit i hand så känns det lite tråkigt att de har övergett den formfaktorn. Jag undrar också om Apple har tänkt på att deras interface inte riktigt fungerar när man går uppåt i skärmstorlekar. Android har ju åtminstonde en fysisk bakåt knapp som sitter längst ner men Apples interface har genomgående back knappen i den delen i skärmen som är absolut svårast att nå för en normal högerhänt person. Det känns som en sådan småsak som kommer att vara oerhört irriterande. Jag irriterar mig speciellt på kalenderappen i Android där man väljer tidsupplösning i övre vänstra hörnet. Det är helt enkelt väldigt ogenomtänkt.

Fast, du behöver ju bara nå vänstersidan av skärmen på iPhone för att gå bakåt? Trycka på knappar är ju ganska iOS 6

Skrivet av Naxos:

Senast jag hade iPhone var när 3GS kom ut. Kört Android sedan dess. Älskar androids öppenhet. Android L ser riktigt snyggt ut, men tror ändå att det blir en iPhone 6, kanske en plus.

En jailbreakad iPhone kan i princip göra allt som en rootad android kan dock! Jag själv anser att jailbreak är ett måste för att få ut så mycket som möjligt av produkten! Likt android sedan 4.4 måste rootas för att få lägga appar på minneskort osv.

Skrivet av KhrisTakashi:

Jag undrar hur denna kommer att fungera på en 5s?? Kommer det att sega tro?

PS visste inte vart ja skulle lägga den fråga, admin får ändra annars

iOS kommer fungera utan några som helst problem på 5S, skiljer inte speciellt mycket på benchmarks 5S och 6 emellan!

Skrivet av Vikingbjörn:

kollade både på ios 8 och android L, uppfattningen jag fick var att apple försöker fixa mycket med integrering mellan deras apparater (ipad, macbook, iphone) medan google satsat mer på mobilupplevelsen. eftersom jag inte äger någon annan apple produkt utan bara pc så kanske jag gynnas mer av att köpa android?
eller har ja fel?

Har själv aldrig ägt någon annan produkt än iPhone/iPad, kan inte påstå att jag anser mig ha "missat" något med integrationen egentligen. Största anledningen till att hålla sig helt inom android eller iOS på platta/mobil vore väl främst utifall man köper mycket appar, så man slipper betala dubbelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

En jailbreakad iPhone kan i princip göra allt som en rootad android kan dock! Jag själv anser att jailbreak är ett måste för att få ut så mycket som möjligt av produkten!

Nu jämför du rootning, en stort sett ofarlig process med en process som ersätter boot partitioner...
Root är inte jämförbart med jaibreak.
Ska du ha en korrekt jämförelse så ska du jämföra att installera ny recovery och nytt ROM/ny kernel på en Android lur med att jailbreaka.

Och kan en jailbreakad iPhone göra allt en Android lur med custom recovery och ROM/kernel kan?
Nej, inte ens nära.
Jag skulle kunna ladda ner ett nytt operativsystem och installera detta medan jag är ute och går på staden.
Jag skulle kunna överklocka, underklocka och undervolta min CPU på kommando.
Och detta är bara en väldigt liten del av det man skulle kunna göra. Kortfattat så kan man göra nästan vad som helst.

Citat:

Likt android sedan 4.4 måste rootas för att få lägga appar på minneskort osv.

Jag tror faktiskt att det går att lägga appar på minneskortet om du formaterar det med ett modernare filsystem än FAT32 som faktiskt har stöd för rättigheter. T.ex. ext2. Jag har själv inte kunnat testa då jag inte har en telefon med plats for minneskort dock.
Anledningen till att Google slutade tillåta att appar flyttades till minneskortet hade ju trots allt med säkerheten att göra. Med FAT32 så kunde alla appar som kom åt minneskortet göra vad de ville eftersom de inte kunde begränsas av fil-rättigheter då FAT32 inte har stöd för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nu jämför du rootning, en stort sett ofarlig process med en process som ersätter boot partitioner...
Root är inte jämförbart med jaibreak.
Ska du ha en korrekt jämförelse så ska du jämföra att installera ny recovery och nytt ROM/ny kernel på en Android lur med att jailbreaka.

Och kan en jailbreakad iPhone göra allt en Android lur med custom recovery och ROM/kernel kan?
Nej, inte ens nära.
Jag skulle kunna ladda ner ett nytt operativsystem och installera detta medan jag är ute och går på staden.
Jag skulle kunna överklocka, underklocka och undervolta min CPU på kommando.
Och detta är bara en väldigt liten del av det man skulle kunna göra. Kortfattat så kan man göra nästan vad som helst.

Du får jailbreaking att låta som en farligare process att utföra än en rootning? Jailbreak är endast på mjukvarunivå och kan inte på något sätt bricka telefonen. Det handlar dessutom om 2-3 enkla klick oavsett iPhone / iPad i dagsläget.

Absolut, cpuinställningar osv går inte imitera med iOS, men rent användarmässigt går 95% av allt att imitera med en jailbreakad iPhone Custom roms osv finns absolut liknande varianter för, inte till 100% såklart, det är ändå äpplen och päron, men visst kan du enkelt ändra hela telefonens utseende så att det inte känns igen att det är en standard-iphone längre, snabba upp animeringar, ställa in så knappar och framförallt att tex fingeravtrycksavläsaren kan starta olika appar, låsa olika appar, komma ihåg alla lösenord osv. Absolut inte allt till 100%, men i princip

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det går att förhandsbeställa på svenska applestore? Jag kollade runt på alla mobiloperatörer som verkar ha förhandsbeställning den 19:e.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sears:

Nej, S3 har bara usel batteritid. Riktigt dålig.

Nej, det finns många modeller med bättre batteritid. Men S5 har bra batteritid.
Var snäll och sluta vara partisk mot Samsung. Det hjälper ingen här i tråden.

Fullt normalt. Telefonen har kanske halva batteritiden av vad en ny S5 och M8 har, eller till och med ännu sämre.

Galaxy S3 har/hade en mycket bra batteritid, 2100 mAh.
S5an har 2800 mAh.

Permalänk
Medlem

Kanske vanliga s3 för s3 lte i9305n har världelös batteritid.

Skrivet av tcntad:

S5an har 2800 mAh.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av tcntad:

S5an har 2800 mAh.

Mängden mAh i ett batteri är det enda som bestämmer hur länge batteriet varar.

Eller vänta nu...

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mineralvatten:

Mängden mAh i ett batteri är det enda som bestämmer hur länge batteriet varar.

Eller vänta nu...

Eller vänta nu.. S3'an har bra batteri, sålänge det inte är defekt eller är 10 år gammatl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Du får jailbreaking att låta som en farligare process att utföra än en rootning? Jailbreak är endast på mjukvarunivå och kan inte på något sätt bricka telefonen. Det handlar dessutom om 2-3 enkla klick oavsett iPhone / iPad i dagsläget.

Det är en mycket farligare process än rootning.
Bara för att det är en automerad process betyder inte att den inte är ofarlig.

Som jag sa: jailbreak är inte jämförbar med rootning, att flasha custom recovery och nya ROMs är mer jämförbart.

Skrivet av tcntad:

S5an har 2800 mAh.

Nej. Batterikapacitet har inte direkt korrelation till batteritid.
Du har bevisligen fel.

Dold text

Om en telefon som många säger har dålig batteritid (Nexus 5) fullkomligt krossar Galaxy S3 så tror jag vi med säkerhet kan konstatera att S3 har usel batteritid.

Galaxy S5 har som du ser i graferna nästan dubbla batteritiden mot Galaxy S4. Och S3 är ännu lite sämre än S4.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sears:

Det är en mycket farligare process än rootning.
Bara för att det är en automerad process betyder inte att den inte är ofarlig.

Som jag sa: jailbreak är inte jämförbar med rootning, att flasha custom recovery och nya ROMs är mer jämförbart.

Nej. Batterikapacitet har inte direkt korrelation till batteritid.
Du har bevisligen fel.

raferna nästan dubbla batteritiden mot Galaxy S4. Och S3 är ännu lite sämre än S4.

Bevisligen vet jag att S3'a har en bra batteritid då jag själv haft en sådan, vad random folk kastar ur sig är ingen vetenskap eller ren fakta. Det behövs tester och många människors egna åsikter.

Tror ni att jag menar på att kapaciteten spelar mest roll? Isf har ni fel. Ni kan ha bra många fler tusen mah men sämre batteritid, I know.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bevisligen vet jag att S3'a har en bra batteritid då jag själv haft en sådan, vad random folk kastar ur sig är ingen vetenskap eller ren fakta. Det behövs tester och många människors egna åsikter.

Nu använder du ju allt "bevisligen" fel..

Bilderna/graferna jag länkade kommer ifrån ett test.. Inte från "random folk". Och det är det mest vetenskapliga testet som finns ute just nu. Det är ett test med normaliserad ljusstyrka på 200nits där webbläsaren kör ett script som laddar sidor tills batteriet tar slut.
Bättre test än så här finns inte för generellt användande och surf. Och för sådant användande så har S3 usel batteritid, som visat av testresultaten.

Permalänk
Medlem

Jag har en S3 LTE 4G och den har så usel batteritid att man blir förbannad har provat alla lösningar kört org rom och 30+ andra roms för att få bättre batteritid men inget funkar... så S3 har usel battieritid så visst är det så.

Permalänk
Medlem

Var inne på att köpa en iPhone 6 Plus, men helt ärligt. Men efter The Verges review som dessutom är kända för att prisa allt Apple gör, så känner jag inte för en iPhone 6+ längre. Det känns som iOS 8 inte alls utnyttjar det stora skärmen på ett bra sätt, det känns väldigt dumt helt enkelt.

För feature fattigt helt enkelt. Hmm.. kanske blir en Note 4, vilket fall ska jag klämma på mobilerna i butik innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Var inne på att köpa en iPhone 6 Plus, men helt ärligt. Men efter The Verges review som dessutom är kända för att prisa allt Apple gör, så känner jag inte för en iPhone 6+ längre. Det känns som iOS 8 inte alls utnyttjar det stora skärmen på ett bra sätt, det känns väldigt dumt helt enkelt.

För feature fattigt helt enkelt. Hmm.. kanske blir en Note 4, vilket fall ska jag klämma på mobilerna i butik innan jag bestämmer mig.

Dessutom är den sinnessjukt stor. Blir en "vanlig" Iphone 6 för min del. Får bli lite mer lagring istället.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Tror inte du kommer få ngt av det där. Det går aldrig att få en mobilkamera att komma i närheten av en kompaktkamera.
NFC tror jag inte på då Apple satsat mycket på iBeacon och BT 4. Kanske Wifin även om jag inte ser ngn större nytta med det. Tycker wifi är snabbt nog på min Iphone 5.
Med tanke på att telefonen tydligen ska bli tunnare än 5S så kan jag inte riktigt se hur batteritiden ska kunna bli bättre. Blir nog ungefär som tidigare modeller.

Oavsett nyheter så ska jag ändå ha en ny. Min 5'a börjar bli lite sliten och batteriet börjar bli sämre.

Samsung s4 zoom

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Tyckte iofs att han lät väldigt positiv. Bara att apparna inte är uppdaterade ännu. Eller missar jag något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Samsung s4 zoom

Eller efterföljaren Galaxy K Zoom.
K Zoom är inte nödvändigtvis bättre på kamera-delen, men är definitivt bättre på smartphone-delen jämfört med föregångaren.

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in iaf in min beställning till den som skall fixa vår företags telefons lösning idag. Gav honom 2 val antingen en guld 6a 16/64 eller guld 6+ 16/64. 6+ enbart om det är lättare att få vid release men primära önskemålet är en 6 64gb.

Jag tycker att dom presenterade mer än jag hade förhoppningar om så jag är mer än nöjd.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

6+ är tydligen extremt svåra att få tag i. Stor brist på dem. De har tillverkat mycket färre av dem än av de vanliga 6'orna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

6+ är tydligen extremt svåra att få tag i. Stor brist på dem. De har tillverkat mycket färre av dem än av de vanliga 6'orna.

Ja det är då lika bra det med tanke på den värdelösa skit det tycks vara folk är villiga att betala för utan rimlig orsak.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

Nu är det "bekräftat" att båda iPhone 6 har bara 1 gb ram.

http://m.gsmarena.com/both_iphone_6_and_6_plus_have_just_1gb_of_ram-news-9674.php

Väldigt besviken. Min Ipad air lider utav app krasher dagligen tack vare 1 gb ram.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst de första recensionerna måste jag säga att jag tycker iPhone 6 verkar vara en rätt trist uppdatering. Definitivt inte lika imponerande som 5:an var vid förra sifferskiftet (4S -> 5).

Trots blygsamma hårdvaruuppdateringar vad gäller prestanda, en upplösning som är klart lägre än många konkurrenter och ett SoC som enligt Apple själva skall vara klart mer effektiv så verkar det inte vara märkbart bättre batteritid jämfört med 5S. Det tycker jag måste ses som ett litet misslyckande från Apples sida. Fattar verkligen inte varför de var tvungna att göra den så smal när, den kunde behållt 5:ans tjocklek och sluppit en utstickande kamera och lite mer plats för batteri.

Utöver det så snålande de in på RAM och gjorde en fuling genom att istället för att plocka bort 16gb modellen byta ut 32gb mot 64gb.

Väntar på min slutgiltiga dom till det kommer lite mer djupgående recensioner med ordentliga batteri/GPU/CPU tester från Anandtech och Co men är lite besviken än så länge.

Lär sannolikt bli en 6:a ändå. Det lär knappast vara en dålig telefon på något sett, bara att den var en lite besvikelse jämfört med senaste årens iPhone uppdateringar. Jag gillar Apples ekosystem, kommer inte byta bort det och är lite prylnörd som många andra här förmodligen också är och känner att det är dags för en ny leksak

Permalänk
Medlem

Fast, why fix it if it aint broken? Ligger aldrig på sub 200mb tillgängligt ram på min 5S / iPad 4. Förstår inte varför man gör RAM-biten till ett problem som inte existerar, åtminstone inte hittills? Hellre effektiv användning av det som finnes istället för att mosa in mer ram än nödvändigt.

3GB må se fint ut på pappret, men om det inte ger bättre upplevelse för slutanvändaren finns där väl ingen anledning till det heller?

Permalänk
Entusiast

Mycket kritik av att dem tog bort 32gb, det finns en del som spelar väldigt lite på sina telefoner som klarar sig med 16gb dessa vill ju inte betala extra för att få en 32gb när det är utrymme som inte kommer att användas. De som sitter med 32gb är väl de som använder fler appar, musik, film osv och de blir bara glada av 64gb.

Om priset inte ändras nämnvärt mellan 32 och 64 så är det ju en lysande lösning.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Mycket kritik av att dem tog bort 32gb, det finns en del som spelar väldigt lite på sina telefoner som klarar sig med 16gb dessa vill ju inte betala extra för att få en 32gb när det är utrymme som inte kommer att användas. De som sitter med 32gb är väl de som använder fler appar, musik, film osv och de blir bara glada av 64gb.

Om priset inte ändras nämnvärt mellan 32 och 64 så är det ju en lysande lösning.

Du får 64GB istället för 32GB till samma kostnad som tidigare. Mao så är det 1000 billigare för 64GB och 1000 billigare för 128GB i år jämfört med förra året.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ozo64:

Du får 64GB istället för 32GB till samma kostnad som tidigare. Mao så är det 1000 billigare för 64GB och 1000 billigare för 128GB i år jämfört med förra året.

Ja då förstår jag inte vad problemet är.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Fast, why fix it if it aint broken? Ligger aldrig på sub 200mb tillgängligt ram på min 5S / iPad 4. Förstår inte varför man gör RAM-biten till ett problem som inte existerar, åtminstone inte hittills? Hellre effektiv användning av det som finnes istället för att mosa in mer ram än nödvändigt.

3GB må se fint ut på pappret, men om det inte ger bättre upplevelse för slutanvändaren finns där väl ingen anledning till det heller?

Fast, varför vara bakåtsträvande?
Sure, 1GB fungerar(oftast). Men varför inte se framåt? Ge utvecklarna bättre förutsättningar och fler möjligheter. Göra telefonen mer framtidssäker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Ja då förstår jag inte vad problemet är.

Problemet är att folk förväntade sig 32GB i standardversionen.