Permalänk

Formula F6 - Carbon Fiber

Komponenter:

MB- Asus Maximus Formula VI
CPU- Intel Core I5 4670K
RAM- G.Skill PC17000 2 x 4Gb
VGA: Asus GTX 660 ti
SSD: OCZ Intern SSD 120Gb Vertex 4
HDD: 500 Gb SATA III

Kylning:

CPU: Ek Supremacy
RAM: Koolance Ram-33
Nippar: 12 mm 1/4"
Radiator: 240 mm och 140 mm, Koppar
Res: EK-RES X3 150
Pump:EK-DCP 4.0
Fläkt: 4 x CoolerMaster Sickle Flow röd 120mm och 3 x Fractial 140 mm

Överklocking + Temp .... kommer inom kort

Besök galleriet här

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem

jävlar så smakfullt full pott ifrån mig

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Riktigt grannt bygge! Petade ju ditt cpu-block på gpu en nypa iaf;D

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Medlem

Grymt läckert!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Discokungen

Jag har otroligt svårt för just kolfiberfilm så det kan jag inte riktigt hantera så bra. Annars är det väl trevligt byggt och så, tråkigt att alla kablar inte sleevats likadant och att det ser lite halvdammigt ut, även om det kan vara slangen som gör det!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag tänkte på en sak, har du provat att ta bilder med liten bländare (11-16)? Jag tror att det hade blivit riktigt snyggt på vissa av bilderna där man ser lite mer av insidan av chassit. I övrigt, snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Ger det en 4:a för att röda färgen på radiatorerna är för ljus färg jämfört med det andra röda i systemet. Annars skitsnyggt.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av kevvs:

Jag tänkte på en sak, har du provat att ta bilder med liten bländare (11-16)? Jag tror att det hade blivit riktigt snyggt på vissa av bilderna där man ser lite mer av insidan av chassit. I övrigt, snyggt bygge!

Självklart och visa bilder är tagna med större bländare! Tycker du att nån bild är otydlig? Eller saknas något i galleriet

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Ger det en 4:a för att röda färgen på radiatorerna är för ljus färg jämfört med det andra röda i systemet. Annars skitsnyggt.

Jo, du har rätt! Jag har inte lagt märke till det! Tack!

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Jag har otroligt svårt för just kolfiberfilm så det kan jag inte riktigt hantera så bra. Annars är det väl trevligt byggt och så, tråkigt att alla kablar inte sleevats likadant och att det ser lite halvdammigt ut, även om det kan vara slangen som gör det!

Ja, det ser ut så men de är inte dammade. Sen kablar... ja, först skulle jag sleeva alla, sen blev jag trött på det och slutade halvväg. Jag får återkomma en annan gång och fixa det färdigt!

Jag lovar förbättring

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Medlem

Full poäng! Riktigt snyggt enda som fattas är komponentlistan!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Jo, jag ska snart fixa komponentlista

Tycker ni att nåt annat bodde jag ändra/bytta? Förutom ljusare kylvätska och att fixa alla sladdar- förstås!

Tack för Er tips!

Visa signatur

/erWin

Permalänk

Komponentlista finns nu! Kommer kasa in ett 660 ti till i SLI (jag börjar ha ont om FPS i visa spel ).

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av erWinosss:

Komponentlista finns nu! Kommer kasa in ett 660 ti till i SLI (jag börjar ha ont om FPS i visa spel ).

Om hårdvaran endå var iaf 780 nivå Skitsnyggt bygge! men försämras inte prestandan av att du målade hela radiatorn?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Skrivet av trisse23:

Om hårdvaran endå var iaf 780 nivå Skitsnyggt bygge! men försämras inte prestandan av att du målade hela radiatorn?

Radiator? Ja, enligt mig är det fel att måla hela radiator! Man begrensar värmespridning-helt enkelt. Därför målade jag om endast ramar! Se här:

Visa signatur

/erWin

Permalänk
Frida 🥐

Trevligt projekt! Dock så gillar jag inte kolfibervinylen... Vore kul att få se lite mer av det här bygget!

Visa signatur
Permalänk

Underbart 5/5

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT