iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem

Xperia Z3 Compact fick 101h endurance rating, 5S fick 54h och 5an 51h. Vad får denna? Inte mycket mer än 5/5S gissningsvis.

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135p3....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Fast, why fix it if it aint broken? Ligger aldrig på sub 200mb tillgängligt ram på min 5S / iPad 4. Förstår inte varför man gör RAM-biten till ett problem som inte existerar, åtminstone inte hittills? Hellre effektiv användning av det som finnes istället för att mosa in mer ram än nödvändigt.

3GB må se fint ut på pappret, men om det inte ger bättre upplevelse för slutanvändaren finns där väl ingen anledning till det heller?

Fast att fler appar kan hålla sig "frysta" och inte behövas startas om när man växlar mellan dem och att safari kan hålla fler flikar i minnet ger en bättre upplevelse. Det är inget jätteproblem på iPhone 6 gissar jag men det gör telefonen mindre "framtidssäker". Min gamla iPad 2 med 512MB är hopplös, så fort jag växlar mellan appar så dör dem och safari laddar om sidor konstant. Lär sannolikt ske med 1G enheterna också och nu är det tredje iPhonen i rad med bara 1G.

Skrivet av ozo64:

Problemet är att folk förväntade sig 32GB i standardversionen.

De hade ju självklart förlorat på det eftersom vissa då hade valt standardmodellen istället för 64gb men det hade gett dem lite goodwill. Nu framstår de som snåla att inte bjuda på 32gb som standard i mångas ögon, spär på folks syn på Apple.

Permalänk

Läste att det skulle vara 1 gb ram i iphone 6 och 2 gb i pluss modellen men stämmer det verkligen är en teknikjätte som skrivit detta på teknisk spec sidan så kan vara fel eller ? någon som vet exakt hur det ligger till , är avgörande om man ska beställa nån av modellerna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

Läste att det skulle vara 1 gb ram i iphone 6 och 2 gb i pluss modellen men stämmer det verkligen är en teknikjätte som skrivit detta på teknisk spec sidan så kan vara fel eller ? någon som vet exakt hur det ligger till , är avgörande om man ska beställa nån av modellerna ?

Vad folk chansat på innan telefonen faktiskt släpptes är ointressant. Avgörande? Skulle inte tro apple släpper ngt halvdant, det lär ha testats rätt ordentligt att 1gb räcker för allt som behövs. Vill man vara säker bör man väl kanske vänta några mån och se om ios 8.0 ställer till nå barnsjukdomar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

Det är 1GB i bägge. Står ingenting alls om mängden RAM på Apples egna sida. Antagligen för att det inte är relevant för upplevelsen. Står ingenting om processorhastighet eller antal kärnor heller av samma anledning. Bägge modellerna kommer fungera utmärkt med 1GB.

Det är där Apple skiljer sig från många andra. Hårdvaran är egentligen inte ett dugg intressant så länge upplevelsen är bra. Specar förvirrar bara folk.
Hur många har inte gått och köpt en taskig tv pga specarna såg bra ut och att de glömde bort att det kanske är viktigt hur bildkvaliteten ser ut också

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Xperia Z3 Compact fick 101h endurance rating, 5S fick 54h och 5an 51h. Vad får denna? Inte mycket mer än 5/5S gissningsvis.

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135p3....

Batteritiden sägs väl bli avsevärt mycket bättre då det hävdas att A8 chipet har minskat energiförbrukningen med 50 % typ.
Iphone 5s iPhone 6 iPhone 6+
Audio 40 50 80
Video 10 11 14
Wi-Fi 10 11 12
browsing
Lte 10 10 12
3g 8 10 12
3g tal 10 14 24
standby 10 10 16
dagar

Så 6 an och 5s är ju relativt lika men där är ju batterierna nästan lika stora 6+ däremot är hyfsat mycket bättre skulle jag vilja säga .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

why fix it if it aint broken?

Detta är en väldigt idiotisk och bakåtsträvande attityd. Var snäll och överge den.

Citat:

3GB må se fint ut på pappret, men om det inte ger bättre upplevelse för slutanvändaren finns där väl ingen anledning till det heller?

Det finns många som klagar på att det bara är 1GB i Apple produkter, speciellt i iPads. Att det finns lite minne betyder bland annat att webbsidor måste laddas om frekvent, vilket många tycker är irriterande.
Mer minne har många fördelar och få nackdelar. Apple borde ha kommit med 2GB minne vid det här laget..

Permalänk
Medlem

Stora frågan nu är väll. Vad kommer operatörerna erbjuda för överprisade abonnemang inatt när den släpps för förbokning?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Förväntar mig samma som jag betalade för 2 år sedan dvs ca 500 spänn i 24 månader. Bara timmar kvar tills förbokningen nu Najs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Detta är en väldigt idiotisk och bakåtsträvande attityd. Var snäll och överge den.

Det finns många som klagar på att det bara är 1GB i Apple produkter, speciellt i iPads. Att det finns lite minne betyder bland annat att webbsidor måste laddas om frekvent, vilket många tycker är irriterande.
Mer minne har många fördelar och få nackdelar. Apple borde ha kommit med 2GB minne vid det här laget..

Jag tycker också 1GB känns kanske dåligt vid det här laget, har svårt att se hur det inte kan medföra begränsningar. Å andra sidan har vi min nexus 7 2013 med 2GB ram som ger allt annat än en bra upplevelse just i webläsaren. Webbsidor behövdes laddas om väldigt frekvent trots att det alltid fanns hyfsat med ram minne ledigt.

Jag tror att mjukvaran är den viktigaste biten i en smartphone.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Jag är ett stort fan av iPhone och Apples produkter men jag måste säga att jag känner mig lite besviken på hur Apple resonerar med släppet av iPhone 6. För det första är det riktigt fult att de plockade bort 32gb ur sortimentet och istället behöll 16 gb. Antagligen var väl detta för att det isåfall skulle vara väldigt få som valde 64gb och de skulle isåfall tjäna mindre pengar.
Det andra som gör mig lite sur är att det bara är 1gb ram. Visst, just nu kanske det är perfekt men säg om 1 år, eller 2? Då kommer def 1gb ram att vara för lite även på en iphone, klart att Apple vill att du ska köpa ännu en telefon så fort som möjligt men, ja, jag tycker det känns trist.

Slängde också in iOS 8 på min iphone 5 igår och jag tycker att telefonen är märkbart slöare. Det är väl den klassiska 2 års effekten, ergo, du borde köpa en ny iphone vid det här laget. Men men, det kanske blir en Android nästa gång det är dags för ett telefonköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag är ett stort fan av iPhone och Apples produkter men jag måste säga att jag känner mig lite besviken på hur Apple resonerar med släppet av iPhone 6. För det första är det riktigt fult att de plockade bort 32gb ur sortimentet och istället behöll 16 gb. Antagligen var väl detta för att det isåfall skulle vara väldigt få som valde 64gb och de skulle isåfall tjäna mindre pengar.
Det andra som gör mig lite sur är att det bara är 1gb ram. Visst, just nu kanske det är perfekt men säg om 1 år, eller 2? Då kommer def 1gb ram att vara för lite även på en iphone, klart att Apple vill att du ska köpa ännu en telefon så fort som möjligt men, ja, jag tycker det känns trist.

Slängde också in iOS 8 på min iphone 5 igår och jag tycker att telefonen är märkbart slöare. Det är väl den klassiska 2 års effekten, ergo, du borde köpa en ny iphone vid det här laget. Men men, det kanske blir en Android nästa gång det är dags för ett telefonköp.

Hmm tyckte min Iphone 5 blev snabbare med IOS 8.

Antagligen kör de med 16GB för att hålla nere priset annars hade de fått höja istället. Man får ju dock istället 64GB till samma pris som man fick 32GB förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Var inne på att köpa en iPhone 6 Plus, men helt ärligt. Men efter The Verges review som dessutom är kända för att prisa allt Apple gör, så känner jag inte för en iPhone 6+ längre. Det känns som iOS 8 inte alls utnyttjar det stora skärmen på ett bra sätt, det känns väldigt dumt helt enkelt.

För feature fattigt helt enkelt. Hmm.. kanske blir en Note 4, vilket fall ska jag klämma på mobilerna i butik innan jag bestämmer mig.

Har du spanat in Oneplus one?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Förväntar mig samma som jag betalade för 2 år sedan dvs ca 500 spänn i 24 månader. Bara timmar kvar tills förbokningen nu Najs!

Så du betalar över 10,000kr för telefonen i slutändan? ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

12000 jepp. Tycker itne det är så farligt. Det blir 250 i månaden för abbet utöver kostnaden för telefonen. Svårt att hitta abb med fria samtal, fria meddelanden och en hel del datatrafik för 250 i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Skrivet av ozo64:

12000 jepp. Tycker itne det är så farligt. Det blir 250 i månaden för abbet utöver kostnaden för telefonen. Svårt att hitta abb med fria samtal, fria meddelanden och en hel del datatrafik för 250 i månaden.

Med risk att vi går lite off topic här...
Men om du betalde 250 kr /mån för abonnemanget så betalde du alltså 250 kr /mån för mobilen. Alltså betalade du 6000 kr för mobilen i slutändan.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Ja det är vad kostnaden ungefär är för en Iphone. Förstår du hur jag räknar? Nu vet jag inte riktigt hur abben ser ut idag men jag tror inte det är ngn större skillnad än för två år sedan. Kanske tom ngt billigare nu vad vet jag.

Permalänk
Avstängd

Någon som hört något från tele2, hoppas på lågt pris med kompis.
(och nej den är inte till mig, är anti)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Stora frågan nu är väll. Vad kommer operatörerna erbjuda för överprisade abonnemang inatt när den släpps för förbokning?

Det här är mitt problem. Vill gärna ha luren med något billigt men bra abonnemang även fast jag inte använder så mycket. Men min operatör vill inte veta av att jag skulle förbruka lite och tipsar om skitabonnemang som ändå skulle bli dyrare i längden. Känns ju lagom kul att vara kund då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

http://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/apple-iphone-6

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Precis som jag väntade mig ungefär. Tre lär ha liknande erbjudande. Deras priser finns tyvärr inte till beskådning än

Permalänk
Medlem

Kön börjar 22:00 på Halebop.se hoppas det ska räcka för att få tag på en utan större krångel.

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att han som skall fixa min har lagt in det i systemet redan. För jag tror föga på att han tänker sitta uppe 00:01 imorgon.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Vilken färg ska ni skaffa boys?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lndv:

Blir nog en guld 6+. Har inte haft iPhone sedan fyrans dagar. Tänkte köra parallellt med min Android ett tag och se vilken jag gillar bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjm1891:

Blir nog en guld 6+. Har inte haft iPhone sedan fyrans dagar. Tänkte köra parallellt med min Android ett tag och se vilken jag gillar bäst.

Jag är också sugen på en guld, men osäker. 6+ går bort då den bara är för stor helt enkelt, tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lndv:

Jag är också sugen på en guld, men osäker. 6+ går bort då den bara är för stor helt enkelt, tyvärr.

Har använt Note 3 så är inte alls orolig för storleken, man vänjer sig otroligt fort! Att Apple nu släpper stora skärmar är största anledningen att jag ska köpa en iPhone igen.

Permalänk
Medlem

Grå eller silver, tror de flesta kommer välja guld!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lndv:

Definitiv den där antennbanden syns minst, tror det är "rymdgrå".

Permalänk
Medlem

Guld 6'a 64GB