Installation av windows 7 funkar ej

Permalänk
Medlem

Installation av windows 7 funkar ej

Hejsan!

Min mamma har en Lenovo laptop http://m.newegg.com/Product/index?itemnumber=34-310-622 och går knappast att ens surfa utan lagg så vi köpt ett windows 7 ultimate och funkar inte att installera på datan vad kan vara felet? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

På vilket sätt fungerar det inte, går inte att starta från skivan, det blir felmeddelande tidigt/mitten/sent av installationen, färdiginstallerade Windows startar inte eller?

Länken funkade inte för mig. Vad heter datormodellen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iampoor33:

Hejsan!

Min mamma har en Lenovo laptop http://m.newegg.com/Product/index?itemnumber=34-310-622 och går knappast att ens surfa utan lagg så vi köpt ett windows 7 ultimate och funkar inte att installera på datan vad kan vara felet? Tack på förhand

Du får nog vara lite mer specifik, lixom min bil startar inte vad är felet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

På vilket sätt fungerar det inte, går inte att starta från skivan, det blir felmeddelande tidigt/mitten/sent av installationen, färdiginstallerade Windows startar inte eller?

Länken funkade inte för mig. Vad heter datormodellen?

Skrivet av trollhattan:

Du får nog vara lite mer specifik, lixom min bil startar inte vad är felet ?

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

Den läser disken men sen så säger den ifrån med ett error.

Permalänk
Inaktiv

1. Vad är det för operativsystem på datorn just nu?

2. Försöker du installera ifrån Windows eller genom att boota upp på install-medium?

3. Var/när/hur i/under installationen fungerar det inte?

4. Du skrev

Skrivet av iampoor33:

Den läser disken men sen så säger den ifrån med ett error.

Vad menar du med det? Och vad är om möjligt felmeddelandet du får upp?

Kom igen nu, ge konkret och tydlig information kring ditt problem om du vill ha assistans och sluta vara så lat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180898:

1. Vad är det för operativsystem på datorn just nu?

2. Försöker du installera ifrån Windows eller genom att boota upp på install-medium?

3. Var/när/hur i/under installationen fungerar det inte?

4. Du skrev

Vad menar du med det? Och vad är om möjligt felmeddelandet du får upp?

Kom igen nu, ge konkret och tydlig information kring ditt problem om du vill ha assistans och sluta vara så lat.

Förlåt är väldigt trött bara,

1.Just nu använder jag windows 8.1

2.Försöker installera från windows

3.När välja disk kommer fram så återvänder den till desktop..

Permalänk
Medlem

1. Om du fått Windows 7 på skiva, boota den. Om du inte vet hur man gör googla.
2. Formatera den nuvarande hårddisken som du har Windows på.
3. Installera Windows med programmet på skivan som du har bootat upp.

Allt detta gör du när du bootat skivan eller usb minnet som du har windows på!

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem

Datorn i sig blir inte snabbare med Windows 7 än med Windows 8 eftersom de kräver ungefär lika mycket av datorn.

Om datorn fungerade bättre från början så ominstallera Windows 8 genom att göra som Lenovo har skrivit i datormanualen (laddas ner från Lenovo). En dålig hårddisk kan göra datorn långsam, liksom att ha för många program igång eller ha skadliga program, t ex bitcoin-mining, i datorn.

Det är inte trivialt att installera Windows 7 i en dator som kom med Windows 8 pga Secure Boot mm, men visst går det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Datorn i sig blir inte snabbare med Windows 7 än med Windows 8 eftersom de kräver ungefär lika mycket av datorn.

Om datorn fungerade bättre från början så ominstallera Windows 8 genom att göra som Lenovo har skrivit i datormanualen (laddas ner från Lenovo). En dålig hårddisk kan göra datorn långsam, liksom att ha för många program igång eller ha skadliga program, t ex bitcoin-mining, i datorn.

Det är inte trivialt att installera Windows 7 i en dator som kom med Windows 8 pga Secure Boot mm, men visst går det.

Faktiskt så gör den en segare min flickvän har samma laptop fast hon köpte den med home premium och är 10x fortare

Permalänk
Medlem
Skrivet av JojjeNFTW:

1. Om du fått Windows 7 på skiva, boota den. Om du inte vet hur man gör googla.
2. Formatera den nuvarande hårddisken som du har Windows på.
3. Installera Windows med programmet på skivan som du har bootat upp.

Allt detta gör du när du bootat skivan eller usb minnet som du har windows på!

1. Okej

2. Hur formaterar jag hårddiske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iampoor33:

1. Okej

2. Hur formaterar jag hårddiske?

Okej, ska kortfatta så gott det går.

Först gå in i BIOS, ta bort Fast/Secure/Quick boot options, ändra ev även till Legacy boot/support.

1. Stäng av datorn.
2. Starta datorn med boot medium isatt.
3. Tryck på ESC-F6-F8-F12 eller what det nu är på din burk för att välja boot option.
4. Klicka dig vidare i installationen när den påbörjats.
5. Välj Avancerat när du får möjligheten, radera samtliga partitioner i listan, klicka sedan på skapa ny och gå vidare.
6. Följ instruktionerna på skärmen. Klart!