iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem

Haft sen 26e september via nytt abonnemang hos Telenor. Har fungerat bra och är en väldigt skön känsla i den. Lite hal att hålla i men löser sig med skal

Visa signatur

Bitfenix Prodigy = Asus Maximus VI impact = Asus 760 DC2 = Samsung 840 Evo 240GB = WD RE 3 TB

Permalänk
Medlem

Skulle beställa nu men tele2 ligger nere

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Undrar, är det någon annan som använder "mailbox" och som inte längre får notifications? (dvs antal missade mail) . Har testat installera om appen, men det hjälpte inte.

IOS 8 (senaste) - iphone 6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Undrar, är det någon annan som använder "mailbox" och som inte längre får notifications? (dvs antal missade mail) . Har testat installera om appen, men det hjälpte inte.

IOS 8 (senaste) - iphone 6.

Har samma problem med att push inte funkar som det skall efter uppdateringen till iOS8 på min 5:a. Har inte hittat någon lösning tyvärr, så det är manuell hämtning som gäller, vilket är lite störande. Inga problem på min iPad med iOS 7.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Resorb:

Har samma problem med att push inte funkar som det skall efter uppdateringen till iOS8 på min 5:a. Har inte hittat någon lösning tyvärr, så det är manuell hämtning som gäller, vilket är lite störande. Inga problem på min iPad med iOS 7.

Tittade precis på "mailboxs" twitter, detta är ett känt problem. Fick hem min telefon igår och efter att jag installerat alla mina appar så märkte jag att en del appar inte längre frågade om jag ville ha "push notisar" så jag antar att detta gäller ganska många appar än som inte ännu uppdaterats.

Permalänk
Medlem

Har ni som beställt från Tele2 (kanske samma överallt) beställt med trygghetsavtal eller ej? Såg att självrisken låg på 600kr vid första skadan sedan 1200kr. Undrar hur mycket det skulle kunna kosta att byta skärm annars. Tekniskt fel går ju på garanti iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Har ni som beställt från Tele2 (kanske samma överallt) beställt med trygghetsavtal eller ej? Såg att självrisken låg på 600kr vid första skadan sedan 1200kr. Undrar hur mycket det skulle kunna kosta att byta skärm annars. Tekniskt fel går ju på garanti iaf.

Har drulleförsäkring i hemförsäkringen med självriskreducering, kostar bara en 500ing om man skulle råka ha sönder telefonen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Har drulleförsäkring i hemförsäkringen med självriskreducering, kostar bara en 500ing om man skulle råka ha sönder telefonen.

Jag är inte riktigt säker på vad det du sa innebär he. Jag är inneboende iaf. Trygghetsavtalet går på 1300kr och sedan 600kr om den går sönder. Det betyder att det "kostar" 1900kr att byta skärm första gången. Sedan 2500kr andra gången. Undrar om det kostar så mycket mer om man skulle tappa den en gång bara. Tror att jag skulle kunna ha en iPhone utan att tappa den. Syrran har haft sin i 4år utan att få skärmen sprucken. Jag kommer att ha min i två år tills abonnemanget tar slut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asusboy:

Jag är inte riktigt säker på vad det du sa innebär he. Jag är inneboende iaf. Trygghetsavtalet går på 1300kr och sedan 600kr om den går sönder. Det betyder att det "kostar" 1900kr att byta skärm första gången. Sedan 2500kr andra gången. Undrar om det kostar så mycket mer om man skulle tappa den en gång bara. Tror att jag skulle kunna ha en iPhone utan att tappa den. Syrran har haft sin i 4år utan att få skärmen sprucken. Jag kommer att ha min i två år tills abonnemanget tar slut.

Kolla med din inneboende ang hemförsäkringen, är ganska säker på att försäkringen även gäller för dig med som inneboende, och oftast är det onödigt med extra försäkring då drulleförsäkring oftast ingår i hemförsäkringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Kolla med din inneboende ang hemförsäkringen, är ganska säker på att försäkringen även gäller för dig med som inneboende, och oftast är det onödigt med extra försäkring då drulleförsäkring oftast ingår i hemförsäkringen.

Får göra det! Hade tänkt beställa den nu, men Tele2 ligger ju nere! Annars får jag vara super försiktig.

Permalänk
Avstängd

Drulle ingår snarare aldrig i en basic hemförsäkring, det får man lägga till själv.

Permalänk
Medlem

Beställt nu utan trygghetsavtal. Det känns så otroligt skönt att äntligen få slippa den sketna windows phone. Förstår inte att jag klarade av att ha skiten i två år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Undrar, är det någon annan som använder "mailbox" och som inte längre får notifications? (dvs antal missade mail) . Har testat installera om appen, men det hjälpte inte.

IOS 8 (senaste) - iphone 6.

Är Mailbox en egen app, dvs inte den inbyggda mailklienten?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

Är Mailbox en egen app, dvs inte den inbyggda mailklienten?

Mailbox är en egen app (numera som nu ägs av dropbox), och som enligt mig är mycket bättre än den inbyggda som heter "mail"

Permalänk
Medlem

Ringde och förlängde mitt Tre Total 349kr/månad erbjudande med en iPhone 6 för ett bra tag sedan och fick ett sms idag om att det hade blivit förlängt. När jag går in på mitt tre är det förlängt dock ser jag inte att det är förlängt med iPhone 6 samt priset är detsamma innan dvs 349 och inte 419 som det skulle bli med telefonen. Någon annan som fick samma när de förlängde sitt 349kr/månad eller har Tre varit inkompetenta igen?

Permalänk
Medlem

Står 349 på mitt också vilket iofs är korrekt. Abbet kostar 349 + 200 för telefonmodellen jag valde så totalt 549 i månaden för mig borde det bli. Får se hur det ser ut när fakturan dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Står 349 på mitt också vilket iofs är korrekt. Abbet kostar 349 + 200 för telefonmodellen jag valde så totalt 549 i månaden för mig borde det bli. Får se hur det ser ut när fakturan dyker upp.

Skönt att höra! Då bör man ha telefonen i handen på måndag någon gång, extra trevligt då jag beställde den 26:e och leveranstid egentligen skulle vara vecka 43-44 då.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Fast S5 släpptes ju även långt innan Iphone 6, eller hur?
//...

Skrivet av Kimball:

//...
...//På samma sätt brukar androidfanatiker basha Apples senaste modell på våren när Samsung släpper nytt för att den ofta presterar bättre, som sig bör med den stora tidsskillnaden emellan...

Iphones har alltid presterat bra, vilket vissa på Sweclockers inte verkar känna till. Det är faktiskt så att Galaxy s5 var lite långsammare än Iphone 5s när Galaxy s5 släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Iphones har alltid presterat bra, vilket vissa på Sweclockers inte verkar känna till. Det är faktiskt så att Galaxy s5 var lite långsammare än Iphone 5s när Galaxy s5 släpptes.

https://www.youtube.com/watch?v=LwvFKCnI_NY&spfreload=10%20Me...

bra med helst oseriösa test. samsungen verkar vara snabbare på att öppna program så kanske hade den varit snabbare om man bara hammrade upp och ned program hela tiden?
verkar bero på helt hur man testar och framför allt VAD man testar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

bra med helst oseriösa test. samsungen verkar vara snabbare på att öppna program så kanske hade den varit snabbare om man bara hammrade upp och ned program hela tiden?
verkar bero på helt hur man testar och framför allt VAD man testar.

Det varierar givetvis. Men även i Anandtech test av iPhone 6 presterar iPhone 5S bättre än Galaxy S5 i en hel del tester, dock inte i allt.

http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review/5

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

bra med helst oseriösa test. samsungen verkar vara snabbare på att öppna program så kanske hade den varit snabbare om man bara hammrade upp och ned program hela tiden?
verkar bero på helt hur man testar och framför allt VAD man testar.

Att testa telefonerna så som de kommer att användas är inte oseriöst.

Permalänk
Medlem

Vad använder folk för skärmskydd? Jag gillar inte när det är mycket friktion är värt att påpeka. Vill sätta skydd på den så snart som möjligt. Litar inte på mig själv

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Jag förhandsbokade 6an 64gb rymdgrå, 22 sep hos comviq men inte fått leverans än. Någon som fått tidigare och beställt senare?

Har du fått din? Jag beställde min i måndags och fick den igår från tele2 supernöjd med den hittills, den e snabb som fäään.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Har du fått din? Jag beställde min i måndags och fick den igår från tele2 supernöjd med den hittills, den e snabb som fäään.

huh? vad beställde du för nåt?
Beställde en vanlig 6:a , rymdgrå 64 gb.... 9 november har jag fått som datum

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

huh? vad beställde du för nåt?
Beställde en vanlig 6:a , rymdgrå 64 gb.... 9 november har jag fått som datum

Hmm. Jag beställde 6a rymgrå dock 16GB. Fick preliminärt leveransdatum 3e november men helt plötsligt fick jag en avi igår från tele2. Blev sjukt lycklig.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Hmm. Jag beställde 6a rymgrå dock 16GB. Fick preliminärt leveransdatum 3e november men helt plötsligt fick jag en avi igår från tele2. Blev sjukt lycklig.

Det verkar vara ett sjukt tryck efter lurarna

Det är bara att gratulera!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Inaktiv

Ni som har 6:an, har ni vågat använda er telefon utan skal? Jag är den personen som aldrig lyckats skada sin telefon, men som ändå använder skall och skydd för att förminska risken, men 6:an är så mycket skönare att hålla i utan skal.

(Vilken färg valde ni och varför? ) är förvånad över att många inte väljer/valde silver, då detta ser snyggast ut enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Ni som har 6:an, har ni vågat använda er telefon utan skal? Jag är den personen som aldrig lyckats skada sin telefon, men som ändå använder skall och skydd för att förminska risken, men 6:an är så mycket skönare att hålla i utan skal.

(Vilken färg valde ni och varför? ) är förvånad över att många inte väljer/valde silver, då detta ser snyggast ut enligt mig.

Har aldrig och kommer aldrig ha ett skal på mina mobiler.
Totalt meningslöst så länge man inte är en klumpeduns, sabbar hela känslan av att hålla mobilen i näven.

Speciellt mobiler med någon form av premium känsla, slappa på ett fult skal på det? Nej tack.

Är man en scaredy-cat eller vet att man är klumpig så kanske det kan vara bra dock

Permalänk
Medlem

Jag tycker Apples egna läderfodral har bra kvalitetskänsla och ligger bra i handen. Snygga också.

http://www.todaysiphone.com/2014/09/first-look-apples-officia...

http://store.apple.com/se/product/MGR62ZM/A/läderfodral-för-i...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Ni som har 6:an, har ni vågat använda er telefon utan skal? Jag är den personen som aldrig lyckats skada sin telefon, men som ändå använder skall och skydd för att förminska risken, men 6:an är så mycket skönare att hålla i utan skal.

(Vilken färg valde ni och varför? ) är förvånad över att många inte väljer/valde silver, då detta ser snyggast ut enligt mig.

Har aldrig kört skal på mina mobiler och samtliga av mina äldre iPhones ser så gott som nya ut fortfarande. Dock skulle jag kanske kunna tänka mig det på just 6:an. Inte av den anledningen att jag är rädd om den utan för att jag tycker de där läderskalen Apple har ser riktigt läckra ut och telefonen är så tunn att jag inte tror att det skulle få telefonen kännas klumpig. Jag får se vad jag gör, kör vidare utan så länge.

Kör rymdgrå, snyggast enligt mig då antennbanden syns minst på den modellen.

Lekte förövrigt lite med kamerorna på 6:an och min gamla 5:a, jävlar vilken skillnad det är på bilder i dåligt ljus mellan dem! Blir mer och mer imponerad av 6:an, så får nog tillbaks det jag sagt om att 6:an det var en rätt tråkig uppdatering av iPhone