Teamspeak/Mumble server på en Raspberry Pi?

Permalänk

Teamspeak/Mumble server på en Raspberry Pi?

Någon som har erfarenhet eller några andra visdomar?

Permalänk
Medlem

Har själv försökt kolla upp detta. Teamspeak finns inte till RPI vad jag har sett, men mumble ska ha en version för hallonet så gå in på deras hemsida eller googla så bör du hitta den.

Annars så bör väll RPI kunna hosta en server utan problem.

Permalänk
Medlem

teamspeak går inte, det är closed source och de har inte utvecklat någon ARM version än tyvärr men det har pratats om på forumen så spring över dit och prata lite mer så kanske utvecklarna tar tag i det

Mumble är open source och vissa arm dists som Arch ska ha det i sina repos annars kan du bygga det själv dock kan det vara knepigt och behöva mycket jobb för att få det att funka, kanske även gräva i koden, men det kan oxå funka direkt, du får kolla runt

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

teamspeak går inte, det är closed source och de har inte utvecklat någon ARM version än tyvärr men det har pratats om på forumen så spring över dit och prata lite mer så kanske utvecklarna tar tag i det

Mumble är open source och vissa arm dists som Arch ska ha det i sina repos annars kan du bygga det själv dock kan det vara knepigt och behöva mycket jobb för att få det att funka, kanske även gräva i koden, men det kan oxå funka direkt, du får kolla runt

Ok tack! Synd att Teamspeak inte verkar funka, men det lät ju som dom inte var helt ovilliga att fixa det
Ska ta och kolla upp Mumble lite mer noga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Ok tack! Synd att Teamspeak inte verkar funka, men det lät ju som dom inte var helt ovilliga att fixa det
Ska ta och kolla upp Mumble lite mer noga!

Fick du Mumble att funka??

Permalänk
Medlem

Mumble fungerar fint, jag kör det på min rpi.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av toffe:

Mumble fungerar fint, jag kör det på min rpi.

Mumble är hur lätt som helst, Teamspeak fungerar inte alls.

Personligen tycker jag (och mina vänner) att mumble är oändligt mycket bättre så jag kunde inte bry mig mindre om att det inte fungerar

Permalänk
Medlem

Okej, då vet jag. jag har en dator som står som server och det ända som används på den är muble, så jag tänkte byta ut den till en RPI

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Teamspeak funkar just nu till RPI?

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem

Hej kollade just efter detta Svar Nej! kommer nog inte att bli så heller vad jag har läst mig till, jag installerade just en Mumble server på en av mina Hallon (har 3 st.) det tog mig ca:30 min och fungerar helt perfekt.
Jag hyr en egen TS3 Server i molnet sedan några år tycker att den har kanonljud men är strulig att administrera, hadde en ts2 server tidigare den var bättre att administrera användar konton tycker jag personligen.

Mumble Server låter lika bra som TS3 men är betydligt enklare att administrera användarna här finns en helt kanon guide! http://www.youtube.com/watch?v=3_ySnPdeZmI finns ingen anledning att inte testa alltid kommer man att lära sig något testa och se hur enkelt som hälst med sådana tutor!

Har man problem med Routern port forwarding etc. hjälp finns här --> http://setuprouter.com/ & här http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/router... default port på mumble är "64738" .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Mumble är hur lätt som helst, Teamspeak fungerar inte alls.

Personligen tycker jag (och mina vänner) att mumble är oändligt mycket bättre så jag kunde inte bry mig mindre om att det inte fungerar

Då använder ni bevisligen inte de funktioner i TS som gör att det skiljer sig från övriga; d v s möjligheten att interagera med spelmotorer för att få utökade funktioner i spel.

Exempelvis i ArmA-serien så kan man köra radio-addons i spelet som använder TeamSpeak...olika radiokanaler i spelet, begränsad räckvidd på radion, sämre ljudkvalitet med ökat avstånd, osv. för ökad realism.

Oändligt mycket bättre är mumble verkligen inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det heter effekten, spänningen, och uppdateringsfrekvensen, inte watten, volten och hertzen.

Det heter frekvens, inget annat. http://sv.wikipedia.org/wiki/Frekvens

Visa signatur