Google Nexus Player är mediaenhet med Android TV från Asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av ma00aem:

någon som vet hur det funkar med refreshrate? Kan den ändra?

Kan du ge nått exempel på när man vill ändra refreshrate?

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Den här ser riktigt intressant ut. Jag är i behov av en ny HTPC då min Fusion-burk börjar bli för slö - det här kan bli nåt.

Beror på vad du har för förväntningar, läser man kommentarerna här så blir man mörkrädd när folk klagar på allt möjligt skit på en produkt för 99 dollar.
Som att AC wifi inte skulle duga eller att de vill lagra "HD Filmer lokalt"... Spegla skärmen osv /Facepalm.

Men vill du har något som kör Netflix, youtube osv och streama lokalt innehåll från en annan dator vie Plex, då kommer denna vara kanon. Plex fungerar redan helt perfekt med Chromecast,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Köra appar i bakgrunden samtidigt som du spelar? Du har ju missförstått hela vitsen med Nexus player...
Folk är så underliga.

Varför det? Jag vill kanske spela GTA medan uTorrent laddar i bakgrunden. Sen vill man kanske köra nån email-klient eller facebook messenger eller annat också. Operativsystemet är ju Android, och folk kommer antagligen att använda det på samma sätt som på en telefon. Apparna är ju dessutom samma, och 1Gb ram är i dagsläget rätt lite.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Kan du ge nått exempel på när man vill ändra refreshrate?

Säg att du vill se en bluray film genom xbmc så vill du att filmen skall skickas till tv:n i 24p...
om den inte ändrar utifrån vad filmen är inspelad i så kommer det att hacka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ma00aem:

Säg att du vill se en bluray film genom xbmc så vill du att filmen skall skickas till tv:n i 24p...
om den inte ändrar utifrån vad filmen är inspelad i så kommer det att hacka...

Ahh, ja det är ju absolut vettigt.

(om man nu inte är lycklig ägare av en display som har "3:2 removal")

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyMag:

Man ska det vara så svårt att sätta dit ethernet?

Eller hur!!!

Permalänk
Medlem

Blir nog en sån här för min del.

Till de som skrivit om flerkanalsljud så handlar det om mjukvara, inte hårdvara. Detta har sedan länge varit ett problem i android, fram tills nu. Saxat från deras changelog:
"Bolder graphics and improved audio, video, and camera capabilities. Multi-channel audio stream mixing means professional audio applications can now mix up to eight channels including 5.1 and 7.1 channels"

Permalänk
Avstängd

Var precis på väg att köpa en Chromecast till vardagsrummet, har fyra stycken redan till ungarna. Men såg denna nu och blev intresserad MEN varför ska jag köra på Nexus Player istället för Chromecast?

Själv ser jag inte riktigt fördelen om jag idag har en platta/dator som jag kan använda till att skicka till Chromecast. Är den enda fördelen just att jag slipper kravet av en platta/telefon/dator eller missar jag något?

Har inga planer på att spela på en eventuell Nexus Player.

Permalänk

Lite snålt med 8GB lagring. Bra initiativ dock!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Köra appar i bakgrunden samtidigt som du spelar? Du har ju missförstått hela vitsen med Nexus player...
Folk är så underliga.

Har du ens gått till Nexus player sida och kollat?
Mera ASUS som missat vitsen med Nexus Player och Google är underlig som lanserar Nexus player som en spelmaskin.

"Elegant remote with voice search

Nexus Player comes with a voice-activated remote, perfect for playing casual games and finding your favorite shows."

"Precise gamepad for serious gaming

Gamepad for Nexus Player (sold separately) is engineered for fine-tuned control of your favorite Android games."

"
Up your game
Experience the details

Tiny visual details and stunning 3D graphics come to life on your HDTV with Nexus Player.
Free online multiplayer

Play with friends or find new ones with free multiplayer from Google Play Games.
Sync achievements

Track your progress and earn achievements across your Android phone, tablet and TV.
"

Så, vad säger allt detta om vad Nexus player är för typ av maskin? Android TV enhet eller spelmaskin?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Så, vad säger allt detta om vad Nexus player är för typ av maskin? Android TV enhet eller spelmaskin?

Utan att ge mig in i diskussionen för mycket kan jag bara konstatera att det ungefär samma maskin som Amazon FireTV - Länk

Tanken från båda dessa stora aktörer (Amazon och Google) är ju att man ska köpa deras apparat och använda den för diverse streaming-tjänster, hyra och köpa film, tv-serier och musik samt till att spela diverse "lättare" spel.

Även AppleTV är ju ungefär samma sak, men de har ju missat tåget lite nu när de inte uppdaterat den på så länge och inte erbjuder varken app-store eller spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Utan att ge mig in i diskussionen för mycket kan jag bara konstatera att det ungefär samma maskin som Amazon FireTV - Länk

Tanken från båda dessa stora aktörer (Amazon och Google) är ju att man ska köpa deras apparat och använda den för diverse streaming-tjänster, hyra och köpa film, tv-serier och musik samt till att spela diverse "lättare" spel.

Även AppleTV är ju ungefär samma sak, men de har ju missat tåget lite nu när de inte uppdaterat den på så länge och inte erbjuder varken app-store eller spel.

De flesta vet nog att NP är menad som Android TV spelare, som Apple TV, FireTv, kommande Firefox TV och andra TV enheter. Märkliga är att dom också lanserar den som en spelmaskin, med all dess spel tillbehör och samt med ynkliga 8GB lagring/1GB RAM. Som android TV media streaming spelare är det inga problem, men som spelmaskin kommer inte den att duga. Med alla förinstallerade appar + android TV OS och blir väl ca 5-6GB ledigt. Tror knappt det går installera 2 spel med hög grafik som ligger på ca 1-2GB.

Lite vilseledande marknadsföring om NP från Google, kan man säga.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Atom låter väl som ett utmärkt val eller vad är det du syftar på? Utveckla gärna varför du tycker "Nejtack!" när du skriver sådana inlägg.

Skrivet av osca_r_00:

Skulle kunna tro att det är den kraftfullaste processorn som har ett acceptabelt TDP värde för passiv kylning i detta format.

Skrivet av Azodan:

Vad är det för fel på en 4-kärning atom i en mediaspelare?

Jag har idag en surfplatta (några månader gammal) med 2 GB ram och en Atom cpu.
Miniräknare från 1982 är snabbare och har mer flyt imo.
Jag köpte den för filmtittande och lite vardagliga spel, men den duger knappt till att leta runt i menyerna som telefonen har.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Skrivet av Sando:

Varför det? Jag vill kanske spela GTA medan uTorrent laddar i bakgrunden. Sen vill man kanske köra nån email-klient eller facebook messenger eller annat också. Operativsystemet är ju Android, och folk kommer antagligen att använda det på samma sätt som på en telefon. Apparna är ju dessutom samma, och 1Gb ram är i dagsläget rätt lite.

Nej det kommer inte alls fungera som en telefon... Herregud. Trodde du verkligen det?