Oneplus One för förhandsbokning i en timme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Kina Modellen har ju dock inte stöd för 4G/LTE heller (Rätt säker på detta, men någon prove me wrong.), utöver att den inte har Google Play med sitt ColorOS heller.

Den stödjer samma band i Sverige som den du kan (eller inte kan) köpa direkt från OnePlus One. Det enda 4G-bandet som saknas är ett som används av T-mobile i USA och av någon operatör i Chile, inget som påverkar användning i Sverige eller Europa.

Man kan ju installera både Cyanogenmod och Google Play om man vill.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Personligen begriper jag inte intresset för dessa. Kinesiska mobiler med tveksam marknadsföring och köpsätt. Verkar även ägas av Oppo vilket gör upplägget ännu underligare.

Nej, jag håller mig nog till etablerade märken istället.

Precis. Tycker det är väldigt löjligt att man bara kan köpa via inbjudan.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Du kan ändra till Sverige så får du svenska priset! Och man kan bara köpa 64GB versionen i EU! Ingen moms eller tull!

Moms betalar du fortfarande. Men du betalar moms i det land du beställer produkten från.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mfm:

Den stödjer samma band i Sverige som den du kan (eller inte kan) köpa direkt från OnePlus One. Det enda 4G-bandet som saknas är ett som används av T-mobile i USA och av någon operatör i Chile, inget som påverkar användning i Sverige eller Europa.

Man kan ju installera både Cyanogenmod och Google Play om man vill.

Med tanke på hur lätt man får tag i en inbjudan förstår jag inte ens varför man skulle fundera på att köpa kina-modellen...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av mfm:

Den stödjer samma band i Sverige som den du kan (eller inte kan) köpa direkt från OnePlus One. Det enda 4G-bandet som saknas är ett som används av T-mobile i USA och av någon operatör i Chile, inget som påverkar användning i Sverige eller Europa.

Man kan ju installera både Cyanogenmod och Google Play om man vill.

Ahkej, jo att man kan flasha om vet jag och är rätt uppenbart.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Here, take my Fellali 458 Italia

Om du byter ut bakstycket på din samsung telefon till ett med extra batteri t.ex. blir hela telefonen fake då?

Skrivet av CynXen:

Men med det argumentet kan man köpa en Gucci väska i vilken affär som helst i Kina. Samma väska men saknar rätt logga.

Jahaaa, det är Cyanogen som gör telefonen? Det visste jag inte, jo, då är dom helt klart fake, medans dom riktiga tillverkar i den äkta Cyanogen Fabriken

Permalänk
Medlem

Jag fick min OPO levererad igår, än så länge så är jag nöjd med den, den enda nackdelen är att kameran inte fungerar så bra med dålig belysning

Permalänk

Min Oneplus One 64gb kostade 3038kr med vanlig frakt (kom från England).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Om du byter ut bakstycket på din samsung telefon till ett med extra batteri t.ex. blir hela telefonen fake då?

Din jämförelse haltar, då de inte kör samma frekvensband.

Återigen...Fellali 458 Italia Speciale...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Personligen begriper jag inte intresset för dessa. Kinesiska mobiler med tveksam marknadsföring och köpsätt. Verkar även ägas av Oppo vilket gör upplägget ännu underligare.

Nej, jag håller mig nog till etablerade märken istället.

Oppo både äger och tillverkar opo.

Skrivet av Xubunticious:

Kina Modellen har ju dock inte stöd för 4G/LTE heller (Rätt säker på detta, men någon prove me wrong.), utöver att den inte har Google Play med sitt ColorOS heller.

Ingen opo har stöd för 4g utanför städerna.
Vill du inte ha oppos coloros så laddar du ned cm11s till telefonminnet, startar om till recovery o updaterar/flashar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Din jämförelse haltar, då de inte kör samma frekvensband.

Återigen...Fellali 458 Italia Speciale...

http://i.imgur.com/fLz0lQs.jpg

Det visste jag faktiskt inte, vilka av dom använder vi i Sverige?

Permalänk
Medlem

Telefonen i all ära, men den är ju helt ointressant om det ska vara så svårt att få tag på den.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Telefonen i all ära, men den är ju helt ointressant om det ska vara så svårt att få tag på den.

Svårt? Jag fick tag i 3 invites efter ungefär 1h på deras forum..

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hypen med denna. Billig? Jag kanske, eller vänta lite... Den är billigare/bättre, men inte mycket billigare/bättre än andra jämförbara telefoner. Stor och tymplig är den också men det är väl mer en smaksak. Det är en bra telefon, men knappast något jag skulle sitta och köa för. Och köper man en gäller inte svensk konsumenträtt heller och dem har inga fysiska ombud i Sverige vilket så klart påverkar priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiquidPanda:

Som att köpa en gucciväska i Kina som kostar lika mycket, är tillverkad i samma material och som dessutom är tillverkad av Gucci. Telefonen har fortfarande samma oneplus logga på sig, det är bara cyanogenmodloggan som saknas.

Skrivet av mfm:

Men hur svårt är det att förstå att det kinesiska företaget OnePlus säljer en särskilt kinesisk modell i Kina och att deras kinesiska kunder inte kunde bry sig mindre om och inte vill ha Cyanogenmod och att den därför varken har Cyanogenmod i telefonen eller den loggan på baksidan?

Ok ger mig i detta fallet, var dåligt påläst angående oneplus one loggan.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Klassiskt psykologi, om något är "exklusivt" så kommer folk som tillhör den exklusiva gruppen undermedvetet värdera det högre och lättare frånse tillkortakommande och brister som man annars hade påpekat och stört sig på. Genom att hålla den "exklusiv" men ändå hyfsat lättåtkomlig så kommer ryktet bättras och efterfrågan kommer öka vilket i sin tur leder till att fler köper produkten än om de bara släppt den på den öppna marknaden direkt. Perfekt strategi för en mindre uppstickaraktör som inte har ett etablerat varumärke och samma marknadsföringsbudget som de större aktörerna.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av thomas_skane:

Jag förstår inte riktigt hypen med denna. Billig? Jag kanske, eller vänta lite... Den är billigare/bättre, men inte mycket billigare/bättre än andra jämförbara telefoner. Stor och tymplig är den också men det är väl mer en smaksak. Det är en bra telefon, men knappast något jag skulle sitta och köa för. Och köper man en gäller inte svensk konsumenträtt heller och dem har inga fysiska ombud i Sverige vilket så klart påverkar priset.

Den är likvärdig i prestanda med mobiler som kostar det dubbla...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

Det visste jag faktiskt inte, vilka av dom använder vi i Sverige?

Bra fråga. Har inte orken att Googla.

Problemet blir när du ska resa, då kan det bli vajsing med banden.

Vill du spara en slant, köp Kina-versionen. Vet inte hur det är med garantier, tveksamt ifall det ens är några.
Invite-systemet är inget problem längre, och vill man slippa flasha en massa för att få CM så är det värt de extra kronorna.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Precis. Tycker det är väldigt löjligt att man bara kan köpa via inbjudan.

Återigen..

Invite-systemet har funnits där, för att tillverkningen inte har kunnat gå snabbare.

Är väl inte underligare än när Apple släpper iPhone 6? Folk får köa...64GB går direkt...folk får vänta för att dom tagit slut...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Grym telefon måste jag säga . inviten tog 10 mins aktivt sökande på ones forum .

Visa signatur

Intel i7 4970K / Corsair i100 , Corsair Veng. Pro DDR3 2400MHz 16GB , 2 x Geforce Gtx 760 , 2 x 120g SSD , Cooler Master V700 700W.
Acer Predator 144hz skärm .

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Återigen..

Invite-systemet har funnits där, för att tillverkningen inte har kunnat gå snabbare.

Det handlar väl också om att det är ett bra sätt att få användarna att sprida information och PR om telefonen själva?
Det blir en "snackis" liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den är likvärdig i prestanda med mobiler som kostar det dubbla...

Både Samsung Galaxy S4 och LG G2 D802 har något lägre frekvens och 2gb minne men ligger i samma prisnivå, dem har andra fördelar som SAMOLED skärm eller storleken. Sony Xperia Z2 är 1000kr dyrare men med samma prestanda, den är dessutom vatten och stöttålig samt har bättre kamera. Så du måste knappast betala "det dubbla" för samma prestanda. Men visst, ska du tvunget ha en Snapdragon 801 till minsta möjliga pris så köp en OnePlus, om du nu har en invite.

Och som sagt, du betalar även för svensk konsumentlagstiftning.

Permalänk
Inaktiv

Det räcker att dyka in i deras officiellt forum och avdelningen "Tech Support" för att se vad för problem som finns. Dels "YellowBand", Ghosttouch och grounding issue. Var nära att ryckas med i hypen, men förstod att om jag behöver nyttja kundtjänsten eller reklamera så är det i princip kört. Telefonen måste skeppas till andra sidan jordklotet för att repareras. OPO har missat tidsfönstret. Nu har priserna sjunkit och det finns egentligen ingen anledning att skaffa den.

Permalänk
Inaktiv

Precis som några tidigare nämnt, du har inte något skydd överhuvudtaget. Det är inte många som har bra erfarenhet av deras kundsupport, men visst, fungerar telefonen och om det inte är några problem när den anländer (dvs du behöver aldrig kontakta de) så är det säkert en jättebra telefon. Har du problem? Då har du med största sannolikhet kastat bort 3000 kronor. Ja, vissa har haft bra erfarenheter med deras support men läs bara deras forum eller andra forum, nyhetssidor osv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EyeNEye:

Återigen..

Invite-systemet har funnits där, för att tillverkningen inte har kunnat gå snabbare.

Är väl inte underligare än när Apple släpper iPhone 6? Folk får köa...64GB går direkt...folk får vänta för att dom tagit slut...

Jag är lite förvånad att folk faktiskt har gått på det. Tänk på att OnePlusOne tillverkas på OPPO:s tillverkningslina och det har översvämmats med kinesiska varianten av OPO med ColorOS. OPPO Find 7a som tillsammans med OPO har en gemensam plattform visar att hela invite-historien är en marknadsföringsknep. OPPO bytte ut skärmar med ett gult band i nedre kanten. Gissa var de hamnade? Tänk på att INTE en enda reviewsite har ens nämnt att skärmen har ett gult band i nedre kanten. Får du en DOA så tar det minst 2 veckor innan det händer något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag är lite förvånad att folk faktiskt har gått på det. Tänk på att OnePlusOne tillverkas på OPPO:s tillverkningslina och det har översvämmats med kinesiska varianten av OPO med ColorOS. OPPO Find 7a som tillsammans med OPO har en gemensam plattform visar att hela invite-historien är en marknadsföringsknep. OPPO bytte ut skärmar med ett gult band i nedre kanten. Gissa var de hamnade? Tänk på att INTE en enda reviewsite har ens nämnt att skärmen har ett gult band i nedre kanten. Får du en DOA så tar det minst 2 veckor innan det händer något.

Första googlingen...

http://www.idigitaltimes.com/oneplus-one-review-flagship-killer-best-budget-smartphone-you-can-buy-especially-now-availability

Citat:

I know some of you are wondering about the yellow band issue that OnePlus One tried to explain away as a software problem or some weird screen color temperature calibration. That’s all nonsense. My device had the yellow tinting at the bottom when it first arrived. It’s gone now. That means it was the glue drying at the bottom, because OnePlus has been rushing the phones out of the factory before the glue has had a chance to properly dry, that’s the only explanation for why I had the yellow band two month ago and not now. I wouldn’t worry too much about it, if you have the problem it should go away given time. The new production batches may also not come with the yellow band issues, reports of it have certainly decreased.

Det finns nog en och en annan fejk "OPO" där ute...

Jag tar gärna en källa på din "Allt är marknadsföringsknep".

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det handlar väl också om att det är ett bra sätt att få användarna att sprida information och PR om telefonen själva?
Det blir en "snackis" liksom.

Skulle inte förvåna mig. Många vet fortfarande inte om telefonen, eller vad det är för "konstigt märke".

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Det räcker att dyka in i deras officiellt forum och avdelningen "Tech Support" för att se vad för problem som finns. Dels "YellowBand", Ghosttouch och grounding issue. Var nära att ryckas med i hypen, men förstod att om jag behöver nyttja kundtjänsten eller reklamera så är det i princip kört. Telefonen måste skeppas till andra sidan jordklotet för att repareras. OPO har missat tidsfönstret. Nu har priserna sjunkit och det finns egentligen ingen anledning att skaffa den.

Skrivet av thomas_skane:

Både Samsung Galaxy S4 och LG G2 D802 har något lägre frekvens och 2gb minne men ligger i samma prisnivå, dem har andra fördelar som SAMOLED skärm eller storleken. Sony Xperia Z2 är 1000kr dyrare men med samma prestanda, den är dessutom vatten och stöttålig samt har bättre kamera. Så du måste knappast betala "det dubbla" för samma prestanda. Men visst, ska du tvunget ha en Snapdragon 801 till minsta möjliga pris så köp en OnePlus, om du nu har en invite.

Och som sagt, du betalar även för svensk konsumentlagstiftning.

Xperia Z2 har även stora problem med ljudkvalitet och den är definitivt INTE stöttålig, det är ingen av Xperia-telefonerna (särskilt Z3 Compact verkar gå sönder av ett mycket litet fall). Galaxy S4 hade ju enorma problem med kvaliteten, kanske 50% av alla batterier var defekta, det var problem med skärmen (smearing) som aldrig fixades utan man trixade med mjukvaran så det inte skulle märkas etc.

Finns många problem med de stora märkena man kan köpa i Sverige också. Supporten kan ofta vara sämre än för ett slumpmässigt kinesiskt märke också.

Du kanske ska "dyka in i deras officiellt forum och avdelningen "Tech Support"" hos Sony och Samsung också? Så lär du få se en enorm lista med problem.

Skrivet av bakemonster:

Det visste jag faktiskt inte, vilka av dom använder vi i Sverige?

Vi använder inga av dom i Sverige. Är nog inte ens möjligt att använda LTE-banden i USA eller Chile som turist (och det fungerar garanterat utan dessa band). Om man är i USA och kör T-mobile skulle WCDMA 1700 MHz kunna vara användbart men t.ex. Samsungs och LGs svenska/internationella modeller (som Galaxy S5) har inte heller stöd för detta band.

Även om du pungat upp med över 7000 kr (!) för en Note 4 hade du inte fått support för ETT ENDA av dessa band som listas ovan!

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraggan:

Svårt? Jag fick tag i 3 invites efter ungefär 1h på deras forum..

Kanske inte just du, men det finns ju folk som har försökt i flera månader att få tag i en invite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Vi använder inga av dom i Sverige. Är nog inte ens möjligt att använda LTE-banden i USA eller Chile som turist (och det fungerar garanterat utan dessa band). Om man är i USA och kör T-mobile skulle WCDMA 1700 MHz kunna vara användbart men t.ex. Samsungs och LGs svenska/internationella modeller (som Galaxy S5) har inte heller stöd för detta band.

Även om du pungat upp med över 7000 kr (!) för en Note 4 hade du inte fått support för ETT ENDA av dessa band som listas ovan!

Kan du utveckla det en aning?
Så vitt jag vet har samtliga operatörer stöd för 2600 MHz LTE.
På 3G-sidan är det främst 2100/1800/900 MHz som gäller.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch