Permalänk
Hedersmedlem

TV 50"+ för max 9000

Rätt nöjd med rubriken. Letar TV nu, PSU till min plasma pajade och det kan ta ett tag att fixa så tänkte leta nytt och om jag får igång plasman igen har man en extra TV

Känns väl som att hitta en ny plasma skulle vara ganska bra men skulle det råka finnas någon LCD värd priset så skulle jag väl inte tacka nej, dels för att jag ser den lägre energiförbrukningen som ett plus. Allt vad smart-tv heter gör inget för mig så det är inget krav. Budgeten just nu är väl relativt tight egentligen, glad att jag råkar ligga ganska bra till just nu bara.

TLDR; Vad finns det för bra plasmor/LCD under 9k?

Permalänk
Medlem

Sonys W805 och W705 har fått fina recensioner och har tydligen även extremt låg responstid, vilket är kul för gaming. Skillnaden mellan W7 och W8 är så vitt jag vet att W7 inte har 3D.

Har själv varit riktigt sugen på en W705 på 50" men missade när de var nere på 5990 spänn, så väntar tålmodigt på att den förhoppningsvis ska landa tillbaka på det priset i samband med en rea eller dylikt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Hedersmedlem

W705 såg intressant ut. Den hamnar på listan

Råkade stöta på Samsung UE48H6675, visserligen "bara" 48" men det kan jag leva med. Tar gärna kommentarer om någon har erfarenhet där. Antar den är del av H6770-serien som får bra recensioner

UPDATE: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2606086

Kan ju inte bli bättre i princip känns det som.