Nvidia bundlar The Crew, Far Cry 4 och Assassin’s Creed Unity med Geforce

Permalänk
Medlem

Kunde det vara Cod advanced warfare istället

Permalänk
Avstängd

Sweet, ser fram emot fc4 och har haft tankarna på ny gpu de senaste månaderna inför bland annat gta v vid årsskiftet.. lutade först åt ett gtx 970 men en stor del av dessa ägare klagar på coil whine :(:(:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gummoz:

Perfekt när man köpte ett 970 igår!
Far Cry hade varit fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Går i de tankarna.. Hur är spoltjutet?? så länge jag kan spela med fps mellan 60-110 ngt utan oljud är jag nöjd.

Permalänk

Jag ska precis reklamera mitt MSI 970 på grund av fläktproblem. Hoppas jag får Far Cry 4 på köpet om man får det utbytt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Värst vad folk beklagar sig. Själv tycker jag att Far Cry 3 är ett underbart spel och ser fram emot 4an.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

Köpte MSI 970 förra söndagen och skitroligt om detta inte appliceras på oss som redan köp. Om det inte gör det, så lär sig konsumenterna att vänta med grafikkortsköp för att ta del av dessa (eventuella) erbjudanden, alltså raka motsatsen till vad Nvidia vill uppnå. Vi får vänta och se om vi får något spel!

Visa signatur

MSI 970 Gaming, I5 2500k @ 4,2ghz, 8gb @ 1600mhz corsaire RAM, MSI P67A-C45 REV B3, Samsung 840 EVO 250gb, 1tb seagate HDD.

Permalänk
Medlem

Köpte ju mitt 970 dagen före den här kampanjen började

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Rajat:

Grafikkortet kostar lika mycket oavsett det är med eller utan spel, för UbiSoft's del så är det PR under en begränsad tid så det kostar inte dem mer än annan marknadsföring (vilket även är budgeterat), att de bundlas innebär endast ett samarbete i marknadsföringen mellan NVIDIA och UbiSoft, inget som påverkar priset för kunden mer än vanligt, så spelet (spelen) är helt gratis.
Det samma gäller när AMD gör sina paket.

Finns inga gratisluncher. Tror man ändå det kan man läsa på om termodynamikens andra huvudsats, något kanske ser gratis ut lokalt men på det stora hela måste ändå entropin öka!

I detta fall betalar alla kunder ett högre pris för att betala för PR-kostnader.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Saknar hederliga Ghost Recon Eller ja. Kanske inte egentligen. Men det var gamla goda tider det!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Det här låter ganska sweet för brorsans gamingbygge.

Har det framgått någonstans huruvida man kan få spelen till sitt Steamkonto eller någon som vet sen tidigare om det går? Jag har aldrig köpt en bundle förut. Läste lite här men blev dessvärre inte klokare. Spelen finns/kommer finnas på Steam också liksom.

Permalänk
Skrivet av Lyxbengt:

Det här låter ganska sweet för brorsans gamingbygge.

Har det framgått någonstans huruvida man kan få spelen till sitt Steamkonto eller någon som vet sen tidigare om det går? Jag har aldrig köpt en bundle förut. Läste lite här men blev dessvärre inte klokare. Spelen finns/kommer finnas på Steam också liksom.

Du kommer få spelet på Uplay.

Permalänk
Medlem

Spelet ska aktiveras på Uplay oavsett om det köpts via steam eller ej. Så här står det i inforutan på Steam om tex. ac unity: Tredjeparts-DRM: Uplay Account Required

Samma sak gäller de andra 2 bundlade spelen. Den som får spelet via grafikortsköpet behöver alltså bara ha ett Uplaykonto, medans den som köper det via steam behöver både steam & Uplay.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det är väl det enda sättet att få ut skräpet till PC - ge bort det. Produkter från EA och Ubisoft är helt och hållet bannlyst från min dator, även om det är gratis.

Herregud vad en del här är barnsliga. Bannlysa EA och UPlay t.ex.... suck säger jag bara! Så oavsett om ett superbra spel råkar släppas via Uplay så vill du inte spela det menar du?! Ursäkta, men kan inte annat än att tycka att det är ett otroligt korkat resonemang. Är alla spel på Steam så fantastiska då eller? Finns mycket buggigt skit där med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av d94pam:

Herregud vad en del här är barnsliga. Bannlysa EA och UPlay t.ex.... suck säger jag bara! Så oavsett om ett superbra spel råkar släppas via Uplay så vill du inte spela det menar du?! Ursäkta, men kan inte annat än att tycka att det är ett otroligt korkat resonemang. Är alla spel på Steam så fantastiska då eller? Finns mycket buggigt skit där med...

Tror inte folk bara stör sig på spelen utan hur uplay funkar. Klart det finns mycket skit på steam också men själva klienten är helt okej.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d94pam:

För att inte tala om skicket spelen är i. Många spel fortsätter säljas trots att de knappt fungerar längre. Steam är tyvärr en extremt överskattad plattform jämfört med framförallt GOG där alla spel som säljs faktiskt fungerar och supportas.

Permalänk
Medlem

SE HIT NETONNET-KUNDER!

Ringde in till netonnet gällande om jag kunde få ett spel när jag köpte MSI 970 den 26e. Den trevliga supporten sa att jag skulle prova fylla i ett formulär till höger (när man är inne på produkten) för att se om den skickar en kod. Det gick utan problem och en kod ska skickas inom 10 dagar.

Visa signatur

MSI 970 Gaming, I5 2500k @ 4,2ghz, 8gb @ 1600mhz corsaire RAM, MSI P67A-C45 REV B3, Samsung 840 EVO 250gb, 1tb seagate HDD.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rodaa:

Köpte MSI 970 förra söndagen och skitroligt om detta inte appliceras på oss som redan köp. Om det inte gör det, så lär sig konsumenterna att vänta med grafikkortsköp för att ta del av dessa (eventuella) erbjudanden, alltså raka motsatsen till vad Nvidia vill uppnå. Vi får vänta och se om vi får något spel!

Så ingen kommer någonsin mer köpa något för att de väntar på något som kanske inte kommer, det är ju en bra logik. Folk får bita i det sura äpplet ibland, så är det bara.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Finns inga gratisluncher. Tror man ändå det kan man läsa på om termodynamikens andra huvudsats, något kanske ser gratis ut lokalt men på det stora hela måste ändå entropin öka!

I detta fall betalar alla kunder ett högre pris för att betala för PR-kostnader.

Priset för grafikkortet var det samma innan denna kampanj, hur förklarar du det då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Tror inte folk bara stör sig på spelen utan hur uplay funkar. Klart det finns mycket skit på steam också men själva klienten är helt okej.

Visst är det säkert så, men att dissa ett spel som man med all sannorlikhet skulle tycka är skitkul bara för att en klient är buggig (eller vad nu folk stör sig på med den. Själv har jag inte märkt något mer än att den är ganska ful.), eller för att det råkar vara en viss utgivare bakom det som i många fall inte har ett dugg med själva spelet i fråga att göra utan bara distribuerar det, är rejält barnsligt i min mening. Det konstiga är också att folk verkligen filtrerar det de vill klaga på bara för att det är "inne" att klaga på en viss sak istället för att tänka själv. Om något funkar skitkass från steam så sägs det inte mycket, men när t.ex. watch dogs funkade kass så gnälldes det till förbannelse och görs än idag. Själv har jag haft spel på både Uplay/EA/Steam som funkar skitbra och vice versa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Så ingen kommer någonsin mer köpa något för att de väntar på något som kanske inte kommer, det är ju en bra logik. Folk får bita i det sura äpplet ibland, så är det bara.

Eller, så känns det som att trogna Nvidia-supporters får bita i det sura äpplet för att de köper korten förtidigt? Men tydligen så konsumerar enbart konsumenter utan egna åsikter, erfarenheter osv. - det är ju en bra logik.

Skrivet av Rajat:

Priset för grafikkortet var det samma innan denna kampanj, hur förklarar du det då?

Vad händer om jag säger att priset på ett grafikkort troligtvis redan har kostnaden för PR inbakat? Du vet, tanken var nog troligtvis från början att marknadsföra produkten.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d94pam:

Barnsligt? Inte det minsta, snarare tvärtom. Jag är urless på den dåliga kvalitén på spelen som ges ut bla av dessa två. Hur du fick in Steam i bilden begriper jag inte, men dessa två utgivare finns även där skulle jag tro.

uplay är för övrigt ett riktigt skämt till plattform och det finns nog ingen som kan säga något gott om den...möjligtvis du.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hACmAn:

Någon betalar som du vet. Ubisoft lär ju inte ha gett spelen till Nvidia som goodwill. Men det kanske är reklam för hur bra uplay fungerar och Nvidia kanske vill associera sig med hur duktiga UbiSoft är på att uppdatera sina spel.

Kanske är en win win. Man får ändå tänka på att den storra massan inte sitter här på swec.

Klart Ubisoft uppdaterar - det är ett faktum för att skiten inom en snar framtid ska bli spelbara på PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rodaa:

Vad händer om jag säger att priset på ett grafikkort troligtvis redan har kostnaden för PR inbakat? Du vet, tanken var nog troligtvis från början att marknadsföra produkten.

För grafikkortet är det inbakat från dag 1, men det gäller inte spelen från UbiSoft eftersom dealen mellan NVIDIA och UbiSoft inte varit klar förrän nu och grafikkorten har ändå samma pris

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Barnsligt? Inte det minsta, snarare tvärtom. Jag är urless på den dåliga kvalitén på spelen som ges ut bla av dessa två. Hur du fick in Steam i bilden begriper jag inte, men dessa två utgivare finns även där skulle jag tro.

uplay är för övrigt ett riktigt skämt till plattform och det finns nog ingen som kan säga något gott om den...möjligtvis du.

Jag har varken sagt ont eller gott om Uplay förutom att det möjligtvis är ganska fult. Men du får nog förklara dig lite bara så att jag kan förstå för jag är helt lost i ditt resonemang. Vad exakt använder (använde) du uplay till? Jag ser det som en launcher som man antingen startar spelet direkt ifrån eller som kommer upp när man klickat på spelet från skrivbordet. Vad ska man säga för "gott" eller "ont om den?! Den bara finns där ju?!?! Sen ingår ju deras affär inbakat i uplay också som jag både köpt spel och redeemat koder i. Funkade fint för mig i alla fall. Sen visst, köper man ett spel på Steam så känns det ju extremt onödigt att då också behöva gå via uplay om det är ett ubisoft spel man köpt, men när det ändå ligger installerat så spelar det ju ingen direkt roll rent praktiskt.

Sen nästa sak du gärna får reda ut. Vad exakt är det för dåligt med kvalitén på Far Cry 3, Splinter Cell, Assasins Creed?! Har aldrig haft några som helst problem med dessa rent tekniskt.

Så jo, att dissa ett spel som potentiellt skulle kunna ge dig extremt mycket nöje, bara för att en viss utgivare ligger bakom, finner jag absolut barnsligt. Sen kanske slumpen gjort att just du råkat ut för spel som inte funkat bra som distribuerats av just Ubisoft och EA (även om det låter som en statistiskt omöjlighet), men att då för all framtid banna spel som kommer just från dessa kanaler är ju bara korkat. Du kan ju omöjligt veta kvalitén på spelen innan de är släppta. Det är ju inte EN spelstudio som ligger bakom alla deras spel och jag har svårt att tro att vare sig EA eller Ubisoft på rent jävelskap ser till att alla dessa spelstudios gör skitspel som de kan prångla ut dyrt. Tror du det så är du inte lite cynisk måste jag säga...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d94pam:

Jag har varken sagt ont eller gott om Uplay förutom att det möjligtvis är ganska fult. Men du får nog förklara dig lite bara så att jag kan förstå för jag är helt lost i ditt resonemang. Vad exakt använder (använde) du uplay till? Jag ser det som en launcher som man antingen startar spelet direkt ifrån eller som kommer upp när man klickat på spelet från skrivbordet. Vad ska man säga för "gott" eller "ont om den?! Den bara finns där ju?!?! Sen ingår ju deras affär inbakat i uplay också som jag både köpt spel och redeemat koder i. Funkade fint för mig i alla fall. Sen visst, köper man ett spel på Steam så känns det ju extremt onödigt att då också behöva gå via uplay om det är ett ubisoft spel man köpt, men när det ändå ligger installerat så spelar det ju ingen direkt roll rent praktiskt.

Sen nästa sak du gärna får reda ut. Vad exakt är det för dåligt med kvalitén på Far Cry 3, Splinter Cell, Assasins Creed?! Har aldrig haft några som helst problem med dessa rent tekniskt.

Så jo, att dissa ett spel som potentiellt skulle kunna ge dig extremt mycket nöje, bara för att en viss utgivare ligger bakom, finner jag absolut barnsligt. Sen kanske slumpen gjort att just du råkat ut för spel som inte funkat bra som distribuerats av just Ubisoft och EA (även om det låter som en statistiskt omöjlighet), men att då för all framtid banna spel som kommer just från dessa kanaler är ju bara korkat. Du kan ju omöjligt veta kvalitén på spelen innan de är släppta. Det är ju inte EN spelstudio som ligger bakom alla deras spel och jag har svårt att tro att vare sig EA eller Ubisoft på rent jävelskap ser till att alla dessa spelstudios gör skitspel som de kan prångla ut dyrt. Tror du det så är du inte lite cynisk måste jag säga...

Far Cry 3 krävde en hel del patchar innan det flöt på som det skulle även på extremt bra hårdvara. Splinter Cell har aldrig intresserat mig och Assassin's Creed har jag provat två tidigare men det var bara så fördummat enkelt att jag tappade intresset. Uplay är för mig (och många andra) onödigt att använda en extra klient för att hålla spel uppdaterade. Steam skötte det utmärkt och spel har tidigare uppdaterats utan att behöva mer skit installerat på datorn.

Utgivaren accepterar spel som släpps, därav namnet. Bland dessa två namn saknas det helt en kvalitativ genomgång av spelen innan de släpps (ta te.x Battlefield...) och låter användaren få köpa grisen i säcken och vackert vänta på att det ska uppdateras i EFTERHAND för att fungera som utlovat.

Cyniskt? Barnsligt? Du får faktiskt tycka vad du vill, men detta är mina åsikter.

Permalänk
Medlem

Köpte ett MSI 970 ifrån komplett i slutet utav september, ringde deras support imorse och jag får en kod på posten i nästa vecka. Grymt bra support måste jag säga. ^^,

Permalänk
Medlem

Frågade precis butiken jag köpte mitt GTX 980 från (köpte det i lördags). Dom skulle ordna fram en voucher till mig Kommer lira FarCry 4.

Permalänk

Spelen har ju inte kommit ut, vad händer när man skriver in koden?

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Någon som har hört om cdon har detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleksei:

Någon som har hört om cdon har detta?

kundservice@cdon.com