Permalänk
Entusiast
Skrivet av tyvar1:

vad är GG som är i mitten av skärmen?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ladoo:

En sån här vinnarknapp > http://www.ggbutton.com/

Stämmer!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Såja, lite ergonomiskare stol, kommer dock flytta bort datorn från vardagsrummet och in i rummet jag ska ha som fotostudio/musikrum såfort jag fått väggarna målade och bakgrundsfästen etc uppsatta
Nån som har Ikeas höj/sänkbara underrede? för 3,8k känns det nästan som en värd investering?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Firkraag:

Stämmer!

Okej tack!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Lite undanplockat, men inte städat:

Ser fram emot att flytta och få lite mera plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

Såja, lite ergonomiskare stol, kommer dock flytta bort datorn från vardagsrummet och in i rummet jag ska ha som fotostudio/musikrum såfort jag fått väggarna målade och bakgrundsfästen etc uppsatta
Nån som har Ikeas höj/sänkbara underrede? för 3,8k känns det nästan som en värd investering?
https://farm4.staticflickr.com/3836/15164438940_a3e24384b6_o....

Har ett http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99022507/ på jobbet och det fungerar verkligen helt okej! Ibland har hissarna hakat upp sig på bordet men då har jag endast ryckt ut strömkabeln och satt i den igen för att få det att fungera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

https://farm4.staticflickr.com/3836/15164438940_a3e24384b6_o....

Vad heter underlaget du har under stolen? Flyttade runt lite i rummet och har nu ingen matta som underlag vilket gör att fötterna fryser som fasen på natten. Galant ftw btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viicee:

Vad heter underlaget du har under stolen? Flyttade runt lite i rummet och har nu ingen matta som underlag vilket gör att fötterna fryser som fasen på natten. Galant ftw btw.

Ser ut som IKEAs "Kolon"
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/44881100/

Permalänk
Medlem
Skrivet av viicee:

Det är en matta för att skydda golvet, inget man gosar ner tårna i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viicee:

Dom lär inte bli varmare av en skyddsmatta i plast kan jag säga.

Jag har en vanlig matta under min stol igen, hade skyddet innan men så gräsligt fult och gillar att ha en skönare matta under fötterna.
Bara man har en stol som rullar bra så är de inga problem

Permalänk

Hej jag behöver lite råd.

Så jag tänkte köpa en loftsäng från Ikea(http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90179786/) för att spara plats och lägga ett skrivbord under den. Och min fråga är.. Vilket bord skulle ni rekommendera?

Jag vill ha plats med dualmonitors och eventuellt eyefinity men förmodligen inte.

Permalänk
Medlem

Börjar bli trångt
Dags för ett större skrivbord tror jag, några tips?

Bild tagen med en Lumia 920

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

Vanlig bordskiva från IKEA med ben.

Permalänk
Medlem

skriv

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem

Efter två och ett halvt år skulle jag bara vilja passa på att tacka alla medlemmar för era bidrag! Ni har gjort det här till en otrolig tråd. Med det vill jag också meddela att originalposten gjorts om

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Min lilla budgetzon

Efter att ha flyttat till en studentlägenhet så fick jag ta och göra det bästa av situationen när den stationära datorn inte ville följa med och utrymmet är begränsat

Dold text

Köper man ett högljutt tangentbord och ett skruttigt skrivbord så kan lite O-ringar och en handduk göra väldigt stor skillnad i ljudnivå, sen kanske det inte är så estetiskt tilltalande, jag får ta och köpa en svart handduk istället

Dold text
Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Min battlestation!

Dold text

och min inneboendes...

Dold text
Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Min lilla budgetzon

Efter att ha flyttat till en studentlägenhet så fick jag ta och göra det bästa av situationen när den stationära datorn inte ville följa med och utrymmet är begränsat

Köper man ett högljutt tangentbord och ett skruttigt skrivbord så kan lite O-ringar och en handduk göra väldigt stor skillnad i ljudnivå, sen kanske det inte är så estetiskt tilltalande, jag får ta och köpa en svart handduk istället

skaffa en razer goliathus musmatta vettja (inte min bild, snodde från goggle xD )
http://s1116.photobucket.com/user/clainfaith/media/IMG_0434.j...

---
jag vet inte om jag vill visa mitt skrivbord faktiskt, sjukt stökigt just nu xD

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

skaffa en razer goliathus musmatta vettja (inte min bild, snodde från goggle xD )
http://s1116.photobucket.com/user/clainfaith/media/IMG_0434.j...

---
jag vet inte om jag vill visa mitt skrivbord faktiskt, sjukt stökigt just nu xD

Låter som en bra idé:) fast en ikeahanduk låg på typ 4 kronor, musmattan ligger ju på mellan 20-30 cheeseburgare

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Låter som en bra idé:) fast en ikeahanduk låg på typ 4 kronor, musmattan ligger ju på mellan 20-30 cheeseburgare

skippa burgarna o käka nudlar en månad då

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

skippa burgarna o käka nudlar en månad då

Finns billigare varianter.

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingmattor2133/miss...

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Lägger in en liten skrivbordsrelaterad fråga här utan att själv visa upp mitt skrivbord, än. Har ett litet projekt på gång, har inte bestämt underrede/ben-konstruktion än. Är det någon som vet vart man kan köpa rören och anslutningsdelarna på bilden i Sverige? Eller liknande dessa. Stål vore optimalt, finns säkert i alu/plast också!

Permalänk
Medlem

Här är min lilla datorhörna.

Taget från Nexus 4 så inte direkt några bra bilder men får duga.

Visa signatur

Lian Li A3 | AMD Ryzen 7 9800X3D -> Lian Li Galahad II 240 | Palit GTX 1080TI Jetstream | G.skill Neo Z5 32GB 6000MT CL30 | Gigabyte B650M A ELITE AX ICE| Evga G3 750W | Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Någon som vet var jag kan köpa bordsskivor/skrivbord som är cirka 170x60? Har kollat Ikea men de har inte..

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet var man kan köpa elektriskt höj och sänkbart datorbord för billig peng? Den IKEA har, är den bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Någon som vet var jag kan köpa bordsskivor/skrivbord som är cirka 170x60? Har kollat Ikea men de har inte..

Kolla valfri bygghandel, har dom inte så bör dom kunna få fram utan större problem eller guida dig rätt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Någon som vet var man kan köpa elektriskt höj och sänkbart datorbord för billig peng? Den IKEA har, är den bra?

Kolla med lokala firmor som köper kontorsmöbler.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Åk till valfri bygghandel, välj vilket träslag du vill ha, och tjocklek, sen sågar dem till rätt mått åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Åk till valfri bygghandel, välj vilket träslag du vill ha, och tjocklek, sen sågar dem till rätt mått åt dig.

Förslag på några som finns i Stockholm?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Upptäckte min förra post här som postades i Juni, jösses va det såg ut då asså. Så kanske kan posta hur det ser ut nu i stället, när det väl ser bra ut

Dold text

Datorn står uppe på hemmasnickrat hylla. Problemet är bara att nå startknappen. Funderar på att sätta en egen startknapp kanske på undersidan av hyllan eller någonstans. Någon som har någon idé om det? Tips om hur jag kan göra saker snyggare eller mer cleant är välkomna. Kablarna är ett problem som synes. Har gömt dom bra bakom skärmen men på vägen upp till datorn ser det mindre snyggt ut.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Förslag på några som finns i Stockholm?

I princip alla byggkedjor finns i Stockholm, men det är inte så relevant. 60cm finns i vanliga bänkskivor, så det hittar du hos allt från biltema till byggfackhandel. Bara i Stockholm Stad finns det alltså hur många bygghandlare som helst som har detta. Bauhaus har du i Bromma, Länna, Järfälla, Norsborg och Upplands Väsby. XL-bygg finns på sådär 11 platser i Stockholm. Biltema finns på 3 platser. Byggmax finns på 8 platser. Hornbach finns på 2 platser. Beijer finns på 7 platser. K-rauta finns på 5 platser. Och vi kan fortsätta länge till. Vad som är bäst beror på var du bor och vad du är ute efter, men som du frågar kommer ju folk i bästa fall svara bästa möjliga som finns i närheten av dem själva eller kedjan de handlar på och det är nästan 13 mil mellan Nynäshamn och Norrtälje så det känns inte så relevant att få sådana svar som sagt utan avgränsning. Alla byggvaruhus av traditionellt snitt kan nog såga till skivan åt dig. Bordsbenen kan du köpa lite överallt inkl Ikea.