Köpa PS4 - vänta på mellandagarean?

Permalänk
Avstängd

Köpa PS4 - vänta på mellandagarean?

Hej hade tänkt att köpa ett PS4, men undrar bara ifall det kan vara värt att vänta till mellandagsrean. Är det någon som kanske har koll på hur priserna brukar skifta med nya konsoller ?

Hälsningar

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Hej hade tänkt att köpa ett PS4, men undrar bara ifall det kan vara värt att vänta till mellandagsrean. Är det någon som kanske har koll på hur priserna brukar skifta med nya konsoller ?

Hälsningar

Kollar man Ps3 så gick den ned från ca 6k till 5 dagarna precis innan jul. Borde ju kunna vara någon drive för att sälja iväg innan jul, beror såklart på hur försäljningen är och antalet enheter.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Kommer nog säkert någon bundle där man får med något extra spel.

Permalänk

Finns redan nu billiga erbjudanden som dyker upp, tex Webbhallen hade ett erbjudande där de tog 2990:- för ett PS4:a för i helgen. Hittar du ett sådant erbjudande eller en billig bundle så slå till tycker jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror nog du inte kommer finna större rabbater på den på mellandagsrean, det är inte en produkt som precis reas ut för nyare modeller, Bra runt mellandagsreor är oftast just modeller som ska utgå för nyare, T.ex. förra generationens TV ( som oftast är bra nog ) för billig peng.

Med det sagt, kan nog vara ett bra tillfälle att köpa spel, då de lär sjunka i pris en del.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det är okej att låna tråden då jag också tänkte köpa ett PS4 snart. Min fråga är om det har skett någon hårdvaruuppdatering av konsollen sedan den släpptes eller om någon sådan är på gång.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Hoppas att det är okej att låna tråden då jag också tänkte köpa ett PS4 snart. Min fråga är om det har skett någon hårdvaruuppdatering av konsollen sedan den släpptes eller om någon sådan är på gång.

Hårdvaran uppdateras aldrig på konsoller. Det är samma prestanda genom hela livscykeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Hoppas att det är okej att låna tråden då jag också tänkte köpa ett PS4 snart. Min fråga är om det har skett någon hårdvaruuppdatering av konsollen sedan den släpptes eller om någon sådan är på gång.

Det finns ingen slim eller mindre modell som har annonserats nej, och mindre hårdvara förändringar annonserat dom inte precis.

Skrivet av ozo64:

Hårdvaran uppdateras aldrig på konsoller. Det är samma prestanda genom hela livscykeln

Hårdvara uppdateras hela tiden, men inte för prestandans skull utan för att lösa andra problem som leverans, stabilitet o.s.v., det har redan skett förändringar.

T.ex. senaste förändringarna bytte ut Wifi komponenterna på bordet till ett annat märke.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jo, det brukar ju ofta vara barnsjukdomar med nya tekniska prylar så jag tänkte om något sånt hade behövt ändras genom hårdvaran. Men tackar för svaret.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rasmuslian:

Finns redan nu billiga erbjudanden som dyker upp, tex Webbhallen hade ett erbjudande där de tog 2990:- för ett PS4:a för i helgen. Hittar du ett sådant erbjudande eller en billig bundle så slå till tycker jag.

Fan vilken otur då.

Jag får helt enkelt hålla koll på Dagens Fynd tråden.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Har hört att PS4 och Xbox One kommer ta slut till jul, iaf tror jag inte det blir så stora prisdropp. Har Sony sagt att de kommer sänka priset på PS4? Microsoft ska ju sänka Xbox One med 500 kr typ till jul iaf. Om inte Sony sänker priserna så tror jag inte återförsäljarna kommer göra det så mycket heller.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~