Permalänk

Sennheiser 360, ljudkort?

La på ett par hundralappar på min headset budget och kom fram till att sennheiser 360 vore ett utmärkt val istället för Qpad-qh 90.
Frågan ligger i om det är värt att att skaffa ett ljudkort istället för att köra på mitt moderkorts Realtek ALC887.
Kommer huvudsakligen att använda det till spel då jag sällan sällan lyssnar på musik genom hörlurarna. Det har jag mina högtalare för.
Så är det värt att köpa ett ljudkort om jag bara villa han en bra mikrofon, bra ljudkvalité i spel så att man har fotsteg etc tydligt?

Beowulf

Permalänk
Medlem
Skrivet av beowulf494:

La på ett par hundralappar på min headset budget och kom fram till att sennheiser 360 vore ett utmärkt val istället för Qpad-qh 90.
Frågan ligger i om det är värt att att skaffa ett ljudkort istället för att köra på mitt moderkorts Realtek ALC887.
Kommer huvudsakligen att använda det till spel då jag sällan sällan lyssnar på musik genom hörlurarna. Det har jag mina högtalare för.
Så är det värt att köpa ett ljudkort om jag bara villa han en bra mikrofon, bra ljudkvalité i spel så att man har fotsteg etc tydligt?

Beowulf

Kan rekommendera Xonar DG/DGX!
DG= PCI
DGX=PCI Express 1X

Märkte stor skillnad jämfört med mitt integrerade ljudkort! Har just nu Sennheiser HD 598, men mitt tidigare headset var PC 360.

Det som skiljer dem är att PC 360 har mikrofon. Så har jag tolkat det i alla fall.

Xonar DG

Xonar DGX

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av Gwaniiz:

Kan rekommendera Xonar DG/DGX!
DG= PCI
DGX=PCI Express 1X

Märkte stor skillnad jämfört med mitt integrerade ljudkort! Har just nu Sennheiser HD 598, men mitt tidigare headset var PC 360.

Det som skiljer dem är att PC 360 har mikrofon. Så har jag tolkat det i alla fall.

Xonar DG

Xonar DGX

Tack för svaret!

Finns det mycket att hämta ut från ett ljudkort i högre prisklasser som 500-1000?
Vad använder du dina lurar till?

Tänkte också fråga om det externa ljudkortet man får med till PC363d kan liknas till ett vanligt internet ljudkort och isåfall det hade varit bättre att helt enkelt köpa det och skippa det interna helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beowulf494:

Tack för svaret!

Finns det mycket att hämta ut från ett ljudkort i högre prisklasser som 500-1000?
Vad använder du dina lurar till?

Har faktiskt ingen aning vad gäller första frågan, hoppas någon "ljudexpert" kommer med svar snart!

Framför allt FPS-spel, men även musik på spotify. Vad gäller genre så är det allt möjligt!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM