Permalänk
Medlem

Clean Fractal Design R4

Hej alla swec.
Var ett tag sen man var här inne och kollade.
Ser att det hänt en del sen sist. Så tänkte slänga upp mitt bygge och se vad ni tycker.

Info:
Fractal Design R4 (Moddat)
Intel I7 3770K
Kingston Hyper X 16Gb 1600mhz
Asus P8Z77-V LX
Gigabyte GTX 670 OC
Intel 530 180Gb
Samsung 120Gb
Western digital black 2tb
Seagate barracuda 2tb
Creative sb x-fi
XFX Core Edition 550W

Övrig Utrustning:
Samsung 23"
Swedex 32" Full HD Tv
Logitech g15 (Moddat)
Ace Edge GX500 Mus
Corsair headset
Infinity Ljudsystem

Clean Fractal Design R4

Permalänk

Japp, visst vare cleant!

Själv tycker jag du ska färga RAM minne skalet också. Fast det kanske bryter färgtemat lite..

Permalänk
Medlem

Tackar.
Har funderat på det,men vet inte om minnes kretsarna släpper. inte värt risken precis.

Permalänk
Medlem

Schysst upplägg med hårddiskarna! Vad kör du för chassifläktar? Misstänker att du målat vanliga FD fläktar men lika bra att fråga eftersom de inte stod i beskrivningen?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Schysst upplägg med hårddiskarna! Vad kör du för chassifläktar? Misstänker att du målat vanliga FD fläktar men lika bra att fråga eftersom de inte stod i beskrivningen?

Tackar.
Tycker det blev riktigt bra,samt att det täckte upp.
Stämmer bra. Original fläktarna som jag målade om bara.

Permalänk
Medlem

Lacka hårddiskarna svarta, har gjort det med mina och det är skitsnyggt

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

Riktigt rent faktiskt, för mig som fortfarande sitter med ett gammalt R2 chassi så är jag lite nyfiken på hur du har gjort med diskarna? Finns det fästen för den typ av montering du har gjort eller är det custom?

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazile:

Riktigt rent faktiskt, för mig som fortfarande sitter med ett gammalt R2 chassi så är jag lite nyfiken på hur du har gjort med diskarna? Finns det fästen för den typ av montering du har gjort eller är det custom?

Tackar. Har använt dom gamla hdd slädarna,
Gjorde hål i botten på chassit för att fästa släden samt för att slippa vibrationerna så använde jag gummi ringarna i hhd slädarna.
Allt passar perfekt med ström/sata kabeln. Samt att det blir dolt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naa_Nitz:

Tackar. Har använt dom gamla hdd slädarna,
Gjorde hål i botten på chassit för att fästa släden samt för att slippa vibrationerna så använde jag gummi ringarna i hhd slädarna.
Allt passar perfekt med ström/sata kabeln. Samt att det blir dolt.

Grymt, det måste jag testa

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kör på

Permalänk
Medlem

mekaniska hårddiskar skruvade i plåt, vibrerar inte det nått förbannat ?
Samt jag trodde mekaniska diskar aldrig skulle monteras på högkant då dom tål extremt mycket mindre stötar (kan ha fel)

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället