Call of Duty: Advanced Warfare

Permalänk
Medlem

Jag har varit hos en kompis i helgen där vi spelade igenom större delen av singelplayer delen på konsol och för min del tycker jag spelet håller riktigt bra.

Jag har köpt spelet till PC med tanken att spela multiplayer, har dock inte brutet förpackningen än då jag gärna inte vill slänga ut 500 kr igen i onödan. Jag har tidigare köpt Battlefield spelen och spelat dem(främst CQ) MYCKET(under lång tid) online, BF4 blev dock 400 kr i skön och Titan höll knappt en vecka i online läge. Nu är frågan om CoD AW är värt pengarna? Kan man tänka sig att det är ett spel som man fortfarande spelar online om par månader? Eller är det så värdelöst som man läser på de flesta forumen?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Jag har varit hos en kompis i helgen där vi spelade igenom större delen av singelplayer delen på konsol och för min del tycker jag spelet håller riktigt bra.

Jag har köpt spelet till PC med tanken att spela multiplayer, har dock inte brutet förpackningen än då jag gärna inte vill slänga ut 500 kr igen i onödan. Jag har tidigare köpt Battlefield spelen och spelat dem(främst CQ) MYCKET(under lång tid) online, BF4 blev dock 400 kr i skön och Titan höll knappt en vecka i online läge. Nu är frågan om CoD AW är värt pengarna? Kan man tänka sig att det är ett spel som man fortfarande spelar online om par månader? Eller är det så värdelöst som man läser på de flesta forumen?

Själva multiplayern är ju rolig och bra tycker jag men "lagg kompensationen" suger ju rent ut sagt. En deal breaker för mig, men du kanske inte alls stör dig på det. Det kvittar ju igentligen vad nån säger här, det enda säkra är ju att du provar.

Permalänk
Medlem

står att det inte kommer dedikerade servrar så skiter i detta bajs.. orka spela online med massa lagg och skit..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu har jag inte spelat CoD:AW i multiplayer men man frågar sig vilket spel som har prefekt nätkod? CS? BF3 har jag som sagt spelat väldigt mycket och OFTA blir man skjuten trotts att man hunnit bakom skydd. Det är inte heller ovanligt att man hör att ens bössa går av mitt i huvudet på motspelaren men när de visar den andra spelaren så har den fortfarande 100% health. Då har jag oftast runt 30 i ping.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Nu har jag inte spelat CoD:AW i multiplayer men man frågar sig vilket spel som har prefekt nätkod? CS? BF3 har jag som sagt spelat väldigt mycket och OFTA blir man skjuten trotts att man hunnit bakom skydd. Det är inte heller ovanligt att man hör att ens bössa går av mitt i huvudet på motspelaren men när de visar den andra spelaren så har den fortfarande 100% health. Då har jag oftast runt 30 i ping.

Inget utav dom har bra nätkod. Bf4 däremot har bra nätkod som funkar betydligt bättre än bf3, csgo MM har bara 64tick men om man skaffar esea så får man köra 5v5 med 128 tick och funkar en aning bättre.

Permalänk
Medlem

Pengarna i sjön. Gett spelet ett par timmar. Så jädra plottrigt med hud hax, sniper war birds och skit. Sen i någon slags ultraspeed som känns keff. Nä. Inte min kopp te alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

40.5mb patch?:D

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Har dom fixat problemet med audio sync i singleplayer cutscenes än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallow:

Har dom fixat problemet med audio sync i singleplayer cutscenes än?

Dessvärre inte

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Tycker du BF4 är dåligt i multiplayer?? Känns som att BF4 är mycket mer välgjort och konsekvent i både grafik och miljö. Sen är de ju två helt skillda spel, det känns ju inte speciellt lika på nåt sätt. COD har ju varit lite buggigt nu i början (iallafall för mig), men det var ju även BF4 för många under en ganska lång period.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Tycker du BF4 är dåligt i multiplayer?? För mig har det varit kanon ända sedan det släpptes (smaksak). COD är ju iofs ett helt annat spel, tokmycket snabbare men om det är bättre eller inte är ju en smaksak. Vet ej om de fått bort diverse buggar än heller. Hände rätt ofta att man inte kom in på servrar alt. blev utslängd.

När BF4 kom var det helt värdelöst men detta vet ju alla som var med från början, det tog dessutom LÅNG tid innan de rättade till det. Jag har faktiskt kört lite BF4 nu i dagarna och själva spelet i sig fungerar bra nu MEN det är fortfarande fruktansvärt tråkiga kartor, troligen bland de tråkigaste jag varit med om. Kartorna är såklart ett stort problem för mig men ännu större problem för mig som förvisso involverar kartorna är att man springar och man springer och man springer för att delta i en gun fight i typ 2 sekunder för att sedan börja om med att springa igen. Ibland överlever man första fighten men man har mycket större risk att dö i nästa om man inte hinner hela sig. Så ja, EXTREMT mycket downtime.

Jag gick tillbaka till BF3 CQ där det är mycket mer action. Det jag kör främst är gunmaster och där förlorar man dessutom många gånger på att sitta still för att hela sig, istället är det bättre att offra sig, dör man så är det inte hela världen för det ger inga minus poäng och man kommer igång ganska snabbt igen med full health.

Som vanligt är det såklart en smaksak vad man föredrar för typ av spel.

Jag har tittat en hel del på CoD AW multiplayer reviews och kan konstatera att gen generella bilden är att det inte är någon höjdare. Är det så att man föredrar mer arena stuket så kan det vara rätt för en men det sticker egentligen inte ut jämfört med andra shooters. Troligen hoppar jag över CoD AW och kör vidare på BF3 CQ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

När BF4 kom var det helt värdelöst men detta vet ju alla som var med från början, det tog dessutom LÅNG tid innan de rättade till det. Jag har faktiskt kört lite BF4 nu i dagarna och själva spelet i sig fungerar bra nu MEN det är fortfarande fruktansvärt tråkiga kartor, troligen bland de tråkigaste jag varit med om. Kartorna är såklart ett stort problem för mig men ännu större problem för mig som förvisso involverar kartorna är att man springar och man springer och man springer för att delta i en gun fight i typ 2 sekunder för att sedan börja om med att springa igen. Ibland överlever man första fighten men man har mycket större risk att dö i nästa om man inte hinner hela sig. Så ja, EXTREMT mycket downtime.

Jag gick tillbaka till BF3 CQ där det är mycket mer action. Det jag kör främst är gunmaster och där förlorar man dessutom många gånger på att sitta still för att hela sig, istället är det bättre att offra sig, dör man så är det inte hela världen för det ger inga minus poäng och man kommer igång ganska snabbt igen med full health.

Som vanligt är det såklart en smaksak vad man föredrar för typ av spel.

Jag har tittat en hel del på CoD AW multiplayer reviews och kan konstatera att gen generella bilden är att det inte är någon höjdare. Är det så att man föredrar mer arena stuket så kan det vara rätt för en men det sticker egentligen inte ut jämfört med andra shooters. Troligen hoppar jag över CoD AW och kör vidare på BF3 CQ.

Jag gillar kartorna i BF4. Hade inga större problem med några buggar (var med från början). Kan ta ett tag att komma igång igen i BF4 precis som du skriver, känns som man ibland måste springa över en hel map för att bara ta ett skott i pannan, och sedan upprepa samma sak igen, vissa maps är naturligtvis bättre än andra. Du kan väl ändå inte påstå att inga maps i BF4 tilltalar dig, för då är du extremt svår att tillfredställa.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Jag gillar kartorna i BF4. Hade inga större problem med några buggar (var med från början). Kan ta ett tag att komma igång igen i BF4 precis som du skriver, känns som man ibland måste springa över en hel map för att bara ta ett skott i pannan, och sedan upprepa samma sak igen, vissa maps är naturligtvis bättre än andra. Du kan väl ändå inte påstå att inga maps i BF4 tilltalar dig, för då är du extremt svår att tillfredställa.

BF3 köpte jag alla DLC:s men det var egentligen bara CQ som jag spelade nämnvärt. BF4 köpte jag bara grundspelet men tyckte att kartorna var bland de sämsta jag varit med om, även DLC:ernas kartor känns väldigt tråkiga och "långsamma". Så jag fortsätter med BF3 och CQ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

BF3 köpte jag alla DLC:s men det var egentligen bara CQ som jag spelade nämnvärt. BF4 köpte jag bara grundspelet men tyckte att kartorna var bland de sämsta jag varit med om, även DLC:ernas kartor känns väldigt tråkiga och "långsamma". Så jag fortsätter med BF3 och CQ.

Du har inte tänkt på att ge domination en chans i BF4? Antingen 32 spelare eller 48 om du "alltid" vill se en fiende. Har inte spelat så mycket close quarters på BF3 men det lilla jag spelade så kändes det som domination i BF4.

Ursäkta offtopic.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Tjabba!! ni som vill köpa spelet för 240kr så kan man köpa det på den här sidan, och det är bara 24 timmar som gäller

http://thegamekeys.com/call-of-duty-advanced-warfare-game-key...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av wezc00:

Inget utav dom har bra nätkod. Bf4 däremot har bra nätkod som funkar betydligt bättre än bf3, csgo MM har bara 64tick men om man skaffar esea så får man köra 5v5 med 128 tick och funkar en aning bättre.

Vilka spel är det som har bra nätkod, och varför har bara just de spelen det?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du har inte tänkt på att ge domination en chans i BF4? Antingen 32 spelare eller 48 om du "alltid" vill se en fiende. Har inte spelat så mycket close quarters på BF3 men det lilla jag spelade så kändes det som domination i BF4.

Ursäkta offtopic.

Provade domination och det verkar som en okay gametype problemet är dock fortfarande kartorna i original utgåvan, helt sjukt tråkiga. Den ända mappen som kan vara okay är Operation Locker men även den hamnar långt ner på listan. Så tyvärr förlorar BF4 fortfarande stor på kartorna(enligt mig).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Ja cod 'r ju inte l[ngsamnt, det 'r mitt tagentbord som buggar

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Finns säkert fler som har bättre men dom jag kan just säga är BF4 och CSGO som har bra nätkod, det är min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Om man jämför med COD:AW så har nog nästan alla bra. Men om jag ska svara mer precist så COD4:MW/MW2 och quake. Och varför har dom bättre? Jo det är som så att i nya AW så lagg kompenserar dom lite väl hårt. Varför? Dom vill balansera en spelare med 20 ping mot den andre spelaren med 500 i ping. Men när spelarna får lite latens spikar så hänger inte deras "balansering" med (spikar ju otroligt ofta, samt ojämn latens då servrarna är p2p). Har du inte sett effekten av det när du kollar killcam?

https://www.youtube.com/results?search_query=call+of+duty+adv...

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med låg upplösning på texturerna? känns som att dem inte laddas in riktigt. Allt är på högsta och 2x SSAA.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Hur är det med grafikprestandan på PC för er som har den på den plattformen? Tänker främst på multiplayer. Jag dippar från stadiga 90 till lägre 40. Dessutom är det stutterlag även när jag ligger kring 70-80 FPS. Jag har ett 290 Tri-X och en Haswell CPU så det bör inte vara problem. Har FXAA, inga shadows, inget HBAO eller andra fancy effekter så jag lirar med ganska sparsamma inställningar. Använder senaste drivrutinerna(som gjorde spelet spelbart, innan var det ultralag).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Nån annan som har problem med låg upplösning på texturerna? känns som att dem inte laddas in riktigt. Allt är på högsta och 2x SSAA.

http://i.imgur.com/FxEkmFM.jpg

http://i.imgur.com/wzOMXRO.jpg

Ja det laddas in väldigt slött ibland, man kommer precis intill en vägg så ser man hur den mer högupplösta texturen laddas. Om man nu kan kalla det för högupplösta texturer. Spelar ju ingen roll vad man kommer nära så ser det ju inte bra ut. Det kanske är så med precis alla spel bara att jag inte tänkt på det så mycket förrän nu.

För övrigt så spelar jag spelet på ett kort med 6GBVram och har alltså ändå detta problemet (imellanåt).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det där med mouse acceleration, är det fixat?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neon:

Det där med mouse acceleration, är det fixat?

Steam\steamapps\common\Call of Duty Advanced Warfare\players2\config_mp.cfg

cl_yawspeed 0
cl_pitchspeed 0

Så.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Hur är det med grafikprestandan på PC för er som har den på den plattformen? Tänker främst på multiplayer. Jag dippar från stadiga 90 till lägre 40. Dessutom är det stutterlag även när jag ligger kring 70-80 FPS. Jag har ett 290 Tri-X och en Haswell CPU så det bör inte vara problem. Har FXAA, inga shadows, inget HBAO eller andra fancy effekter så jag lirar med ganska sparsamma inställningar. Använder senaste drivrutinerna(som gjorde spelet spelbart, innan var det ultralag).

Allt maxat, 4x super sampling, 70-140 FPS.
Flyter på finemang.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Har du supersampling på? Iofs ska din dator klara det utan problem men ändå, spelet är ju såååå optimerat. Själv kör jag allt på högsta förutom just det och ligger stabilt på 91fps. Med datorn i sign.

Iofs lite kul när spelet fan inte ens ser bra ut med supersampling på.

Men förutom grafiken och lite(många) andra bekymmer så tycker jag det är ett riktigt trevligt spel

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waspen123:

Har du supersampling på? Iofs ska din dator klara det utan problem men ändå, spelet är ju såååå optimerat. Själv kör jag allt på högsta förutom just det och ligger stabilt på 91fps. Med datorn i sign.

Iofs lite kul när spelet fan inte ens ser bra ut med supersampling på.

Men förutom grafiken och lite(många) andra bekymmer så tycker jag det är ett riktigt trevligt spel

Ser inte bra ut? SP-kampanjen är ju galet snygg på sina ställen.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska säga om MP jag vill gilla det men det känns så jäkla orättvist pissdåliga spawns man får oftast 1 kill per liv 2-3 om man har tur för man hinner inte leva sålänge utan att bli skjuten i ryggen av nästa som spawnar in sen vet jag inte det där med Lag compensation vissa firefights är bara cat fights vifta med armarna.

Tyckte BLOPS1-2 funkade utmärkt men nu jag vet inte :/

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB