Permalänk
Medlem

Hur ser denna dator ut?

Passar alla delar med varandra? Är det enkelt att uppgradera delar om jag bestämmer mig för att spela nya high-end krävande spel?
Har i nuläget enbart tänkt använde den för att spela eventuellt streama när jag spelar RuneScape Old School, och enstaka gånger spela andra lite nyare spel.

Permalänk
Medlem

Någon som snabbt skulle kunna svara ja/nej så att jag kan beställa ovanstående?

Permalänk
Hjälpsam

Inget fel på det där..gillar WD diskar bättre men ingen större skillnad.

Grafikkortet är väl inte det snabbaste men det går lätt att uppgradera senare, stark grund i datorn men den CPUn mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relizent:

Passar alla delar med varandra? Är det enkelt att uppgradera delar om jag bestämmer mig för att spela nya high-end krävande spel?
Har i nuläget enbart tänkt använde den för att spela eventuellt streama när jag spelar RuneScape Old School, och enstaka gånger spela andra lite nyare spel.

http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-7352847-00.png

skulle tagit ett bättre agg som http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b.... Inte smart att snåla på den viktigaste delen i datorn.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relizent:

Passar alla delar med varandra? Är det enkelt att uppgradera delar om jag bestämmer mig för att spela nya high-end krävande spel?
Har i nuläget enbart tänkt använde den för att spela eventuellt streama när jag spelar RuneScape Old School, och enstaka gånger spela andra lite nyare spel.

http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-7352847-00.png

Får hålla med ovan.

Kan fräscha upp listan & göra det mer stabilare åt dig. OBS Du kommer inte kunna köra SLI/CF med moderkortet i min lista. Du kommer inte heller kunna överklocka processorn.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7354976/2014-11-14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylund1940:

Får hålla med ovan.

Kan fräscha upp listan & göra det mer stabilare åt dig. OBS Du kommer inte kunna köra SLI/CF med moderkortet i min lista. Du kommer inte heller kunna överklocka processorn.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7354976/2014-11-14http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-7354976-00.png

Tack alla för svaren! Har några frågor ang. dina val då jag inte alls är kunnig.

1. Varför ASRock moderkortet istället för Z97 Anniversary eller MSI Z97 PC Mate, om ASRock ändå inte går att överklocka?
2. Varför din valda CPU istället för 4690K? Trodde det var den bästa i5:an?
3. Varför dina valda RAM istället för mina?

Tack återigen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relizent:

Tack alla för svaren! Har några frågor ang. dina val då jag inte alls är kunnig.

1. Varför ASRock moderkortet istället för Z97 Anniversary eller MSI Z97 PC Mate, om ASRock ändå inte går att överklocka?
2. Varför din valda CPU istället för 4690K? Trodde det var den bästa i5:an?
3. Varför dina valda RAM istället för mina?

Tack återigen!

1. Eftersom jag tog en processor som inte går att överklocka med så såg jag inte någon anledning att lägga till ett dyrt Z97 moderkort. Man ska helst inte köra med anniversary till en processor som i5 4690K. Ja en msi z97 pc mate kostar ju 849 och försökte hitta en 799:- moderkort.

2. För det är ingen skillnad förutom overklockningen och 4690K har någon frekvens högre. Men inget man kommer märka.

3. Första anledning är för att dom kosta 20kr mer och CL9. Andra anledning så "IMO" tycker jag corsair minnen är bäst.

Permalänk

Att dock välja en låst CPU är enligt mig ett mycket dåligt val. Detta med tanke på att prisskillnaden egentligen inte är speciellt stor. Finns ofta en hel del prestanda att plocka ut som gör att datorn kan vara duglig under en längre tid. Om ekonomin inte går ihop i början så skulle jag i dessa fall kanske välja bort eftermarknadskylare till en början och lägga de pengarna på detta istället. Och sedan i efterhand skaffa detta.

Är också för att ta Corsair minnen istället för de du listat. Lägre CL och mycket liten prisskillnad. Har endast haft bra erfarenheter med Corsair.

Bättre nätagg är också något jag håller med de övriga på. Att lägga lite pengar på ett fetare nätagg är ofta bra i längden. Detta då om man ska byta delar senare och inte har power så det räcker så har man kastat dessa pengar i sjön för att man då behöver uppgradera detta i.a.f.. Mitt nätagg jag har nu har följt med mig i 2 uppgraderingar av hela systemet i övrigt.

Skulle även kolla på om du inte kan hitta ett begagnat grafikkort för att matcha den övriga setupen. 260x är inte direkt något man skulle göra vågen för. Känns som en riktig "misfit" i systemet i övrigt.

Permalänk
Avstängd

Vissa föreslår skit grafikkort. Gör inte det. Allt under 280x / 760 är ingenting att satsa på, tycker jag iaf!
Kanske om man ska lira windows pinball (skämt)
Spara mera pengar och köp ordentliga komponenter istället för att stressa ihop ett halvdant system som lider prestanda i nyare spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Närmaste bestämt mig för detta. Hur ser det ut? Främst för att streama RuneScape (Old School-versionen) men också för att spela de nya high-end spelen.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7353490/2014-11-13

Permalänk
Medlem

Ser kanon ut!
Tkr verkligen att det var värt att gå upp på hyper kylaren istället! Betydligt tystare o bättre!
Asrock moderkort ska man hålla sig borta från! Vart med om 2 st som tvärdött strax över ett år från inköp o asrock har bara 1 års garanti till skillnad från de andra stora moderkortstillverkarna som har 3......
Byggde en dator med de pcmate o en 4690k förra veckan o de va helt klockrent för pengen!
Frågan är dock om du inte ska ta o köpa dig den billigaste 120gb ssd:n som inet har istället för 1 tb hdd:n så kan du köpa till den senare för lagring o för att få plats med fler spel, ssd gör verkligen otrolig skillnad o ja tkr inte att man ska köpa ny dator utan det.... Men är ju min uppfattning )
Sen kan du ta de minnena du la till först, ingen mening o slösa 30 kr till på dom corsair, gör absolut 0 skillnad

Blir nog en kanondator o när du känner att du behöver mer tryck i spelen är de bara ploppa i ett bättre grafikkort o klocka processorn om du inte redan gjort de

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Ser kanon ut!
Tkr verkligen att det var värt att gå upp på hyper kylaren istället! Betydligt tystare o bättre!
Asrock moderkort ska man hålla sig borta från! Vart med om 2 st som tvärdött strax över ett år från inköp o asrock har bara 1 års garanti till skillnad från de andra stora moderkortstillverkarna som har 3......
Byggde en dator med de pcmate o en 4690k förra veckan o de va helt klockrent för pengen!
Frågan är dock om du inte ska ta o köpa dig den billigaste 120gb ssd:n som inet har istället för 1 tb hdd:n så kan du köpa till den senare för lagring o för att få plats med fler spel, ssd gör verkligen otrolig skillnad o ja tkr inte att man ska köpa ny dator utan det.... Men är ju min uppfattning )
Sen kan du ta de minnena du la till först, ingen mening o slösa 30 kr till på dom corsair, gör absolut 0 skillnad

Blir nog en kanondator o när du känner att du behöver mer tryck i spelen är de bara ploppa i ett bättre grafikkort o klocka processorn om du inte redan gjort de

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

asrock är inte som förr. Mitt har rullat i flera år nu, samma med en polare. Men moderkort under 1000kr är budget, men ok .

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

asrock är inte som förr. Mitt har rullat i flera år nu, samma med en polare. Men moderkort under 1000kr är budget, men ok .

Någon annan som har något att säga innan jag trycker på beställ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relizent:

Någon annan som har något att säga innan jag trycker på beställ?

Denna kundkrogen #15012508 ser ok ut i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

asrock är inte som förr. Mitt har rullat i flera år nu, samma med en polare. Men moderkort under 1000kr är budget, men ok .

Detta var p67 moderkort båda 2 av olika modell....
Och inte som förr?
De är fortfarande de ända med 1 års garanti....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Detta var p67 moderkort båda 2 av olika modell....
Och inte som förr?
De är fortfarande de ända med 1 års garanti....

Skickades från m.sweclockers.com

Nja förlåt men håller med broken.. AsRock moderkorten är väldigt fina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Detta var p67 moderkort båda 2 av olika modell....
Och inte som förr?
De är fortfarande de ända med 1 års garanti....

Skickades från m.sweclockers.com

Kör p67 också min polare ett Z kort. Inte som förr menade jag när det var ett dotterbolag till asus (deras lågpris märke). Men håller med att vissa av deras moderkort har kort garantitid. Mitt hör till dom, men det man offrar i garantitid, för man i mer funktioner till ett bra pris Var inte så billigt med bra moderkort under 1400kr, när den gen släpptes var dyrt med bra moderkort:)

Detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2716789 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2651045 har 3 års garanti vid snabb koll på prisjakt Sistnämnda står det här garantitiden http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168131575...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag hittar faktiskt inte riktigt vart du ser att de har längre garanti på de produkterna men även om de har det så har de inte det på deras budgetkort till skillnad från övriga.... Därför ser ja absolut ingen anledning till att välja ett asrock kort, dessutom är mina erfarenheter av asrock kort att de klockar sämre än motsvarande från msi, gigabyte o asus... ( har byggt väldigt lika system många gånger med endast olika moderkort o grafik)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Jag hittar faktiskt inte riktigt vart du ser att de har längre garanti på de produkterna men även om de har det så har de inte det på deras budgetkort till skillnad från övriga.... Därför ser ja absolut ingen anledning till att välja ett asrock kort, dessutom är mina erfarenheter av asrock kort att de klockar sämre än motsvarande från msi, gigabyte o asus... ( har byggt väldigt lika system många gånger med endast olika moderkort o grafik)

Skickades från m.sweclockers.com

På första står det även på prisjakt, vissa butiker är dåliga på att peka ut garantitiden med.

Andra så tittade jag på newegg i stället (typ längs ner på sidan).

Annars så håller jag med att det är lite snålt med garantitid. Men har kunnat klocka med mitt i alla fall utan problem

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Köpte denna gaming dator, åsikter? [8000kr]

Hade lite otur att i5:an höjdes 100kr i pris vid 00:00 klockslaget och jag beställde vid 00:02. Några åsikter om datorn dock? Har möjlighet att ändra inom 24h.

Är Kinzu V2 en bra mus? Speciellt för CS:GO, samt tänkt streama det.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7362935/kopt

Permalänk
Medlem

Byt PSU till seasonic?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Skulle personligen bytt ut din HDD mot en WD Black.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade och låsta*

Du har tidigare fått trådar låsta pga korspostning.
Läs genom våra regler en gång till för att förhindra ytterligare åtgärder.
Det hade gått alldeles utmärkt att uppdatera din befintliga tråd istället för att skapa en ny.

Tänk på att det inte är tillåtet att skapa en ny tråd om ditt datorköp.

Citat:

§ 3.3
Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord