Permalänk
Medlem

Köpte två 930 på EG till mig själv och min sambo. Få väl nu se hur det är med batteritid och skärm.
Märkligt med batteritiden, när övervägande delen säger den har bra batteritid och t.ex betydligt bättre än 920. Får väl se vem som har rätt.
Vad jag vet kan variation i batteritid ha med en mängd olika faktorer att göra, t.ex. att jag har olika sim-kort teleoperatör i samma telefon, uppdateringar, inställningar, vissa appar mm.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ffodil:

Märkligt med batteritiden, när övervägande delen säger den har bra batteritid och t.ex betydligt bättre än 920. Får väl se vem som har rätt.

Alltså problemet är ju att allt är relativt. Olika människor jämför med olika telefoner och får olika upplevelser. Man kanske kommer från en telefon med Ännu sämre batteritid typ Lumia 800 och då blir den ju "bra" i 930. Men jag har gått igenom tillräckligt med telefoner de senaste 2 åren (ca. 13st) och jämfört med dem jag har använt i alla fall på senare tid (annat vore lite orättvisst att jämföra med mycket äldre mindre mobiler) och då så ligger den i absoluta botten.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Hur är det med 1520, klarar den av de senaste uppdateringarna ?
Klarar den av 8.1 ?

Funkar fint imo. Spännande att bägge får 4k video i nästa uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Alltså problemet är ju att allt är relativt. Olika människor jämför med olika telefoner och får olika upplevelser. Man kanske kommer från en telefon med Ännu sämre batteritid typ Lumia 800 och då blir den ju "bra" i 930. Men jag har gått igenom tillräckligt med telefoner de senaste 2 åren (ca. 13st) och jämfört med dem jag har använt i alla fall på senare tid (annat vore lite orättvisst att jämföra med mycket äldre mindre mobiler) och då så ligger den i absoluta botten.

Säger inte mot dig då du säkert har rätt mot dom lurar du jämfört med, men det låter som den har drastiskt dålig batteritid, vilket jag inte riktigt tror.
Som det låter på övervägande delen av 930 ägare och även batteritester så ska batteritiden vara ok. även om den inte ligger bland dom bästa.
Finns som jag sa tidigare väldigt mycket som kan spela in på att olika personer upplever batteritiden så olika på samma telefon.
Ett ex. nyligen när jag bytade sim-kort i en WP-lur från Tele2 till Tre sjönk batteritiden till hälften.
Ett annat ex. när det kom en som kallades kritisk uppdatering för DP för ett tag sen ökade batteritiden med ca. 15-20%. Kom förresten en ny idag som också kallas kritisk uppdatering. Har varit mycket uppdatering som spelar in på batteritiden.
Med detta sagt kunde man säkert önska större batteri och batteritid, självklart.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ffodil:

Säger inte mot dig då du säkert har rätt mot dom lurar du jämfört med, men det låter som den har drastiskt dålig batteritid, vilket jag inte riktigt tror.

Nej du har så rätt. Även jag lever i de relativas land så klart och de lurar jag jämför med har ju mer eller mindre legat i framkant när det gäller batteritid för det mesta. Den som har sämst efter Lumia 930 är den jag äger nu vilken är en Nexus 5. Den har inte direkt bra batteritid den heller om man säger så. Tidigare lurar är bland annat LG G2, Sony Z Ultra, HTC One M7, HTC One M8 och senast innan jag skaffade min Nexus 5 som jag har nu så hade jag en LG G-Flex som hade otrolig batteritid. Sista laddningen innan jag sålde den så hade den en upptid på 83 timmar och skärmen hade varit igång över 7 timmar på det. Det var helt makalöst. Kunde gå typ en vecka på en laddning.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Batteritiden är helt okej, och jag använder den relativt hårt varje dag. Så en hel dag är inte något problem för mig då det brukar räcka ca 14 timmar oftast innan jag laddar, och då är det en hel del on-screen tid med mycket videotittande och surfning (på wi-fi) etc, dock när jag tittar på twitch livestreams så dricker den enormt mycket batteri. Har också stängt av "double-tap to wake up", positioneringstjänst för att spara lite mer, om det ens gör så mycket. Huvudsaken det räcker en dag då jag alltid laddar på kvällarna.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Blev en svart 930 för mig, ska hämta ut den från Elgiganten imorgon. Går från en Lg g3 men har gjort min research och dom nödvändigaste apparna har faktiskt Nokian. Har ju annars min iPad som jag har resterande appar och spel på. Så ska bli roligt med något nytt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Blev en svart 930 för mig, ska hämta ut den från Elgiganten imorgon. Går från en Lg g3 men har gjort min research och dom nödvändigaste apparna har faktiskt Nokian. Har ju annars min iPad som jag har resterande appar och spel på. Så ska bli roligt med något nytt !

Samma för mig 2 st gröna blev det, till min sambo och mig.
Då får vi se om vi blir nöjda vid första testen imorgon.
Har också kollat upp den noggrant, så är inte orolig utan att det blir bra.

Får hoppas Denim kommer i denna mån. som utlovat, då det blir en ganska kraftig uppdatering framförallt på kameran. Bl.a. ändå snabbare, 4K video, automatisk HDR, dynamisk flash.

Var inne lite på 830, men tycker man får så mycket mer med 930, förutom då glance som jag ändå inte bryr mig om.

På tal om appar, så har det blivit en fantastisk förbättring bara senaste tiden enl. mitt tycke, då menar jag även befintliga appar som blivit riktigt bra, som FB appen, spotify mfl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Samma för mig 2 st gröna blev det, till min sambo och mig.
Då får vi se om vi blir nöjda vid första testen imorgon.
Har också kollat upp den noggrant, så är inte orolig utan att det blir bra.

Får hoppas Denim kommer i denna mån. som utlovat, då det blir en ganska kraftig uppdatering framförallt på kameran. Bl.a. ändå snabbare, 4K video, automatisk HDR, dynamisk flash.

Var inne lite på 830, men tycker man får så mycket mer med 930, förutom då glance som jag ändå inte bryr mig om.

På tal om appar, så har det blivit en fantastisk förbättring bara senaste tiden enl. mitt tycke, då menar jag även befintliga appar som blivit riktigt bra, som FB appen, spotify mfl.

Är det någon ny uppdatering ? Låter ju spännande.
Själv kollar jag alltid upp allt jag köper, recensioner och åsikter.
Ja jag har sett att det kommer ju bara mer och mer vilket är ju jätte bra. Saknar dock Sparbanken appen.. Men det kommer väl tids nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Är det någon ny uppdatering ? Låter ju spännande.
Själv kollar jag alltid upp allt jag köper, recensioner och åsikter.
Ja jag har sett att det kommer ju bara mer och mer vilket är ju jätte bra. Saknar dock Sparbanken appen.. Men det kommer väl tids nog

Ja, Denim är utlovad denna mån. för 930 och 1520. kommer även till dom andra modellerna senare.

Bra att kolla upp så mycket så möjligt före köp, då blir man sällan besviken, tvärtom brukar det bli mycket plus istället, så det får vi hoppas på denna gången också.

T.o.m. Swedbank, Sparbanken-app finns nu, dvs. om man går lite bakvägen. Tror inte den finns officiellt att hämta i butiken än. Om du går in och letar på FB vi som gillar WP, el. WP tips och trix, så går det nog att få tag på den den vägen, den sägs vara väldigt bra också.

För min del finns det ingen app jag saknar längre i WP, tvärtom saknar jag några WP-appar i Android, men så klart väldigt personligt vad man vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Ja, Denim är utlovad denna mån. för 930 och 1520. kommer även till dom andra modellerna senare.

Bra att kolla upp så mycket så möjligt före köp, då blir man sällan besviken, tvärtom brukar det bli mycket plus istället, så det får vi hoppas på denna gången också.

T.o.m. Swedbank, Sparbanken-app finns nu, dvs. om man går lite bakvägen. Tror inte den finns officiellt att hämta i butiken än. Om du går in och letar på FB vi som gillar WP, el. WP tips och trix, så går det nog att få tag på den den vägen, den sägs vara väldigt bra också.

För min del finns det ingen app jag saknar längre i WP, tvärtom saknar jag några WP-appar i Android, men så klart väldigt personligt vad man vill ha.

Jaha, ska kolla in det! Bugar och bockar

Permalänk
Medlem

Nu har jag hämtat ut den. Gud vad varm den blir. Kommer det att försvinna med nån uppdatering ? Får även upp felkod 80070490 när jag ska ladda ner en app. Nån som vet vad det är?

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna tipsa mig om vad jag ska göra åt ett bekymmer som har uppstått på min 930 ? När jag ringer eller svarar i luren så svartnar skärmen och förblir svart tills jag trycker på av\på knappen på sidan av luren, väldigt besvärligt när tex man ringer och vill avbryta för upptaget tex eller använda knappval. Vad kan ha hänt och vad bör jag försöka göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Medlem

Min 930 har varit på service i 7 veckor nu för baksida som inte sitter riktigt samt knastrande högtalare vid samtal. Köpte den från dustin som hänvisade till mobilbyrån.
Enda svaret jag får från mobilbyrån är "De väntar på reservdelar".

Någon som haft sin inne för lagning innan? Brukar de ta så lång tid?

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Nu har jag hämtat ut den. Gud vad varm den blir. Kommer det att försvinna med nån uppdatering ? Får även upp felkod 80070490 när jag ska ladda ner en app. Nån som vet vad det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Har inte fått mina än, men kommer när som helst.
Ja vad jag vet bör man lägga in GDR 1, el uppdate1, så försvinner värmeproblemet mycket, där är en del prestandaförbättringar och längre batteritid. Har även kommit två st. kritiska uppdateringar efter update1.
Man måste dock registrera sig för Developers Preview och hämta appen för att få tillgång till uppdateringarna, vilket är väldigt enkelt. Sen är det bara att söka på uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Har inte fått mina än, men kommer när som helst.
Ja vad jag vet bör man lägga in GDR 1, el uppdate1, så försvinner värmeproblemet mycket, där är en del prestandaförbättringar och längre batteritid. Har även kommit två st. kritiska uppdateringar efter update1.
Man måste dock registrera sig för Developers Preview och hämta appen för att få tillgång till uppdateringarna, vilket är väldigt enkelt. Sen är det bara att söka på uppdateringar.

Kan inte hämta appen.. Får bara fram felmeddelande 80070490..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Har du registrerat Microsoft konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Har du registrerat Microsoft konto.

När jag startade telefonen fick jag göra ett. Hur aktiverar jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

När jag startade telefonen fick jag göra ett. Hur aktiverar jag det?

Det ska gå automatiskt. Det felmeddelandet du skriver har jag också fått för länge sen, men minns inte nu vad det berodde på, något enkelt var det iaf.

När vi nu prata om Microsoftkonto blev jag själv helt vilse också. Har två olika Microsoftkonto och vet nu inte vilket som är vilket, till datorn el. telefonen vilket inte är bra nu när jag ska starta upp nya telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Min 930 har varit på service i 7 veckor nu för baksida som inte sitter riktigt samt knastrande högtalare vid samtal. Köpte den från dustin som hänvisade till mobilbyrån.

Skickade en min telefon till mobilbyrån då jag också köpt från dustin, tog ca en vecka. Får hoppas delarna trillar in hos dem snart.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp7-wpapps/...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Fick till det! Har laddat ner alla uppdateringar så få se hur de går. Än så länge är jag jättenöjd
Tack för hjälpen

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SKaKIG:

Om det tar så lång tid för dem borde du kunna få ångra köpet eller få en ny på plats. Det torde ligga utanför ramen för rimling servicetid. Kolla upp saken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Fick till det! Har laddat ner alla uppdateringar så få se hur de går. Än så länge är jag jättenöjd
Tack för hjälpen

Låter bra. Hur är det med värmen på den nu?

Själv har jag också hunnit konfigurera allt från den gamla, vilket gått riktigt smidigt. Lagt in 98 appar, uppdateringar, även för DP, vilket tagit ca. 3 GB över wifi, laddat samtidigt men kan säga att min har inte blivit mer än normalvarm som alla andra telefoner.
Har även granskat den noggrant, som skärm och sådant och hittar inga fel som det har skrivits en del om här.
Förövrigt en underbar skärm.
Känns bra i handen med precis lagom format för att få så stor skärm som möjligt. En del tycker det är lite skarpa kanter på aluminiumramen, men tycker tvärtom att man får perfekt grepp och känsla om telefonen då.

Helnöjd så här långt med mer positivt än väntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Låter bra. Hur är det med värmen på den nu?

Själv har jag också hunnit konfigurera allt från den gamla, vilket gått riktigt smidigt. Lagt in 98 appar, uppdateringar, även för DP, vilket tagit ca. 3 GB över wifi, laddat samtidigt men kan säga att min har inte blivit mer än normalvarm som alla andra telefoner.
Har även granskat den noggrant, som skärm och sådant och hittar inga fel som det har skrivits en del om här.
Förövrigt en underbar skärm.
Känns bra i handen med precis lagom format för att få så stor skärm som möjligt. En del tycker det är lite skarpa kanter på aluminiumramen, men tycker tvärtom att man får perfekt grepp och känsla om telefonen då.

Helnöjd så här långt med mer positivt än väntat.

Är nöjd. Värmen är då inget att klaga över då jag inte mäker av att den blir sådär varm igen. Vad är DP ?
Oj 98 appar? Själv har jag kanske 7 haha.
Har då inte hittat något fel varken med skärm eller bakskalet vi kanske hade tur då?
Den känns otroligt bra i handen. Känns verkligen som en kvalitets telefon om jag jämför mer sambons g2a. Ska väl bara köpa ett snyggt fodral och ett skärmskydd så blir de pricken över i;et

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Är nöjd. Värmen är då inget att klaga över då jag inte mäker av att den blir sådär varm igen. Vad är DP ?
Oj 98 appar? Själv har jag kanske 7 haha.
Har då inte hittat något fel varken med skärm eller bakskalet vi kanske hade tur då?
Den känns otroligt bra i handen. Känns verkligen som en kvalitets telefon om jag jämför mer sambons g2a. Ska väl bara köpa ett snyggt fodral och ett skärmskydd så blir de pricken över i;et

Developers Preview, som jag skrev om tidigare, för att få dom andra uppdateringarna.

98 appar är nog inte mycket mot vad många andra har misstänker jag.

Nej, har kollat skärmen extra noggrant efter vad en del skrivit och tycker bara den är helt perfekt, men kanske har vi haft tur. Någon har även sagt att skärmen har dålig uppdateringsfrekvens när man skrollar på webbsidor, detta har jag så klart också letat efter och kan inte se det. Antingen beror det på inställningar, uppdateringar, olika telefoner el, möjligen på att jag ser dåligt, vilket jag inte tror.

Som sagt allt bara positivt än så länge.

Beställde lite olika plånboksfodral och andra från Ebay redan för några dagar sedan som är på väg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Developers Preview, som jag skrev om tidigare, för att få dom andra uppdateringarna.

98 appar är nog inte mycket mot vad många andra har misstänker jag.

Nej, har kollat skärmen extra noggrant efter vad en del skrivit och tycker bara den är helt perfekt, men kanske har vi haft tur. Någon har även sagt att skärmen har dålig uppdateringsfrekvens när man skrollar på webbsidor, detta har jag så klart också letat efter och kan inte se det. Antingen beror det på inställningar, uppdateringar, olika telefoner el, möjligen på att jag ser dåligt, vilket jag inte tror.

Som sagt allt bara positivt än så länge.

Beställde lite olika plånboksfodral och andra från Ebay redan för några dagar sedan som är på väg

Ja så var de. En bra app ! Nej inte tycker jag att skärmen har dålig uppdateringsfrekvens. Snarare tvärt om.
Ja de var ju smart av dig. Själv ska jag nog beställa nått frän tradera senare men köper ett skärmskydd i butik så får dom sätta på de då jag är ganska kass på det.

Permalänk
Medlem

Har jättemycket som körs i bakgrunden.. Hur stänger jag av det??! Har provat gå in på batteri men går ju inte att stänga av ..

Hur stänger jag av appar som används ? Har ju flera stycken..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillnn:

Har jättemycket som körs i bakgrunden.. Hur stänger jag av det??! Har provat gå in på batteri men går ju inte att stänga av ..

Hur stänger jag av appar som används ? Har ju flera stycken..

Du går in på batterispar och trycker på den appen du vill stänga av och så ser du "Tillåt app att köra i bakgrunden".

Skickades från m.sweclockers.com