Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Jag har börjat få problem med batteriet på min 930 nu senaste dagarna. Innan har den en vanlig dag slutat på mellan 60 och 70% men sedan lördags kväll så går den ner på 20 till 30% efter exakt samma användandemönster. Har inte installerat någon app eller ändrat någon inställning utan det enda jag gjort som är utanför min vanliga användning är att jag lagt till en kontakt.

Någon som har tips på vad man kan göra?

Vet inte om du kör med DP, annars den sista uppdateringen som kallades för kritisk för DP, gjorde ganska stor skillnad på batteritid och prestandan för övrigt. Även den tidigare GDR1, update 1 förbättrade detsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Vet inte om du kör med DP, annars den sista uppdateringen som kallades för kritisk för DP, gjorde ganska stor skillnad på batteritid och prestandan för övrigt. Även den tidigare GDR1, update 1 förbättrade detsamma.

Kör inte DP men det verkar ha löst sig med en soft reset.

Permalänk
Medlem

Då fick jag till slut min nya Lumia 930 och det är en riktigt fin bit hårdvara. Mjukvaran kan man innan och utan, men det märks att det är en rappare telefon.

Inga problem med skärmen för min del, såg att det var ett par som hade strul med den.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Skrivet av lasseb:

Du kan kolla på Stilgut. De har väldigt bra kvalitet på sina fodral och tar dessutom liten plats.

http://www.stilgut.com/catalogsearch/result/?order=relevance&...

Tack för tipset.
Fick hem mitt Stilgut fodral igår, sitter som en smäck.

Min 930 verkar ibland tappa nätet fast det står 4G med fulla staplar på skärmen? Detta händer tex på jobbet. Går då inte att synka mail eller surfa. Ändrar manuellt till 3G och då funkar det, ändrar tillbaka till 4G och då funkar det med? Så va det inte på min gamla 920 på samma plats och samma abbonemang, bara bytt till nanoSIM.

/O

Visa signatur

New: Lian-li A03, Corsair 430w, GA-H55M-USB3, Intel i5 650, XMS3 2x2GB, 3x Noctua, Samsung SH-203B, Win7, Kingston SSD 120GB+Samsung 750GB, Freezer 7,LG , Logitech Pro 2800, Logitech X-210, Benq EW2430
Old: Antec Sonata III, Win7, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E8600, XMS2 Xtreme 4x1G, ATI HD5750, WD 500GB, LG 20,1" Wide and/or Pansonic PV60, Logitech EasyCall

Permalänk
Medlem
Skrivet av sturebyking:

Tack för tipset.
Fick hem mitt Stilgut fodral igår, sitter som en smäck.

Min 930 verkar ibland tappa nätet fast det står 4G med fulla staplar på skärmen? Detta händer tex på jobbet. Går då inte att synka mail eller surfa. Ändrar manuellt till 3G och då funkar det, ändrar tillbaka till 4G och då funkar det med? Så va det inte på min gamla 920 på samma plats och samma abbonemang, bara bytt till nanoSIM.

/O

Min beter sig likadant. Tappar 4g surfen och måste starta om telefonen för att det ska funka igen. Händer så sällan (max en gång i månaden) att jag inte brytt mig om det så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Min beter sig likadant. Tappar 4g surfen och måste starta om telefonen för att det ska funka igen. Händer så sällan (max en gång i månaden) att jag inte brytt mig om det så mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Prova att slå på och slå av Flight Mode, funkar för mig och är smidigare än omstart.

Permalänk
Medlem

Skaffade mig en Lumia 930 och jäklar vilken skillnad efter att ha suttit på iOS under 6 år.

Var lite nervös först efter att ha läst en del rapporter om olika problem med skärmen, men har än så länge inte märkt några fel. Dock när jag t.ex skrollar i settings så ser man att ljusstyrkan på texten sänks lite, eller hur man ska förklara det. Någon mer som har så? Undrar också om ni kör med screen magnifier som finns i settings > ease of access.
Kör jag med det på så är lite lag/ dålig respons när man ska zooma på websidor.

Permalänk
Medlem

Windows Phone bankappar?

Första posten Finns det "tillräcklig" bra Windows appar när det gäller bankappar? Jag sitter på iphone 5 idag och funderar att byta och prova med Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rob47:

Första posten Finns det "tillräcklig" bra Windows appar när det gäller bankappar? Jag sitter på iphone 5 idag och funderar att byta och prova med Windows.

Beror på vilken bank du har 😊 Handelsbanken och länsförsäkringar har appar. Nordea har tex inte en app. Men det finns ju mobilt bank-id och webbläsaren som löser det 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Beror på vilken bank du har 😊 Handelsbanken och länsförsäkringar har appar. Nordea har tex inte en app. Men det finns ju mobilt bank-id och webbläsaren som löser det 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Lite synd, klart att Nordea bankappen hade varit smidigt (jag har Nordea och SEB) men som du säger så löser det med mobilt bank-id och webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Skaffade mig en Lumia 930 och jäklar vilken skillnad efter att ha suttit på iOS under 6 år.

Var lite nervös först efter att ha läst en del rapporter om olika problem med skärmen, men har än så länge inte märkt några fel. Dock när jag t.ex skrollar i settings så ser man att ljusstyrkan på texten sänks lite, eller hur man ska förklara det. Någon mer som har så? Undrar också om ni kör med screen magnifier som finns i settings > ease of access.
Kör jag med det på så är lite lag/ dålig respons när man ska zooma på websidor.

Jo typ att skärmen har dålig uppdateringshastighet och blir "blurrig"? Något jag la märke till första dagen, nu bryr jag mig inte.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av JackeShan:

Skaffade mig en Lumia 930 och jäklar vilken skillnad efter att ha suttit på iOS under 6 år.

Var lite nervös först efter att ha läst en del rapporter om olika problem med skärmen, men har än så länge inte märkt några fel. Dock när jag t.ex skrollar i settings så ser man att ljusstyrkan på texten sänks lite, eller hur man ska förklara det. Någon mer som har så? Undrar också om ni kör med screen magnifier som finns i settings > ease of access.
Kör jag med det på så är lite lag/ dålig respons när man ska zooma på websidor.

Att det blir suddigt när du skrollar beror på att skärmen har dålig uppdateringsfrekvens. Skärmen blir inte mindre ljus den hinner bara inte med att uppdatera innehållet ordentligt medans det rör på sig.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Sitter era bakstycken med 100% precision? Jag tycker det bestämt är en glipa på den sidan knapparna sitter.

http://1drv.ms/1wfG8Ld

Så ska det nog definiivt inte va

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Jo typ att skärmen har dålig uppdateringshastighet och blir "blurrig"? Något jag la märke till första dagen, nu bryr jag mig inte.

Japp precis. Efter en vecka nu så är det inget jag lägger märke till längre.

Permalänk
Medlem

Köp inte era telefoner på Dustin.

Min Lumia 930 lämnades in på service för displayproblemen och glapp i laddning.
Fick tillbaka en telefon som är repad, stötmärken i, bakstycke och display ej korrekt monterade. (Sticker upp, glipar och sviktar)

Får skicka in telefonen igen, och verkstaden tycker att telefonen är i prima skick och nu måste jag därför betala ca350:- för att få tillbaka min förstörda telefon.

Pratar då med Dustin som lovar att dom ska lösa detta. 3-4ggr har dom lovat att dom ska lösa detta.
Timtal i telefonkö och nu lite drygt en månad utan min telefon så händer fortfarande inget.

Kräver pengarna tillbaka nu då detta är oacceptabelt.

Men som sagt, handla inte på Dustin, för får ni problem så vet ni vad som väntar.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Beslutsångest

Ni som nu köpt och testat denna hur var batteritiden ? Mycket problem?
Står mellan denna och en 1520.

Senaste WP var en N9 och är nu grymt sugen på en WP igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Ni som nu köpt och testat denna hur var batteritiden ? Mycket problem?
Står mellan denna och en 1520.

Senaste WP var en N9 och är nu grymt sugen på en WP igen!

N9? Den hade MeeGo, inte WP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Ni som nu köpt och testat denna hur var batteritiden ? Mycket problem?
Står mellan denna och en 1520.

Senaste WP var en N9 och är nu grymt sugen på en WP igen!

Batteritiden lär inte vara ett problem, då 930 räcker för minst en dag även vid hårt användande.
Vad som borde vara viktigare är att bestämma sig för en phablet tvåhandstelefon el. någorlunda smidig enhandstelefon som 930. Förövrigt är 1520 och 930 likvärdiga, förutom batteritiden.

Har själv köpt 930 och har en 6 tums som jag inte kan tänka mig ta med mig i fickan när jag är på språng.
För mig personligen är 5 tum maxgräns för en smidig telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

N9? Den hade MeeGo, inte WP.

Ja så kanske de var.. Men ni som har 930 hur är batteriet nu? Skärmen ? Är de mycke problem ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ffodil:

Batteritiden lär inte vara ett problem, då 930 räcker för minst en dag även vid hårt användande.
Vad som borde vara viktigare är att bestämma sig för en phablet tvåhandstelefon el. någorlunda smidig enhandstelefon som 930. Förövrigt är 1520 och 930 likvärdiga, förutom batteritiden.

Har själv köpt 930 och har en 6 tums som jag inte kan tänka mig ta med mig i fickan när jag är på språng.
För mig personligen är 5 tum maxgräns för en smidig telefon.

Okej tack för svaret. Funderar starkt på den!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av lillnn:

Ni som nu köpt och testat denna hur var batteritiden ? Mycket problem?
Står mellan denna och en 1520.

Senaste WP var en N9 och är nu grymt sugen på en WP igen!

Batteritiden är usel på 930 om du frågar mig. Använt 5st olika 930 och alla har varit lika dåliga i batteriet. Riktigt bra standbytid men så fort man använder den sjunker procenten väldigt fort. Den räcker INTE en hel dag med väldigt hårt användande för mig i alla fall. Dottern fick ta över den istället. Tyckte om den för övrigt men batteriet gjorde så att jag inte kunde stå ut med den. 1520 har säkerligen mer än dubbla batteritiden än 930 så prioriterar du det ska du ha en 1520 helt klart.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Ni som nu köpt och testat denna hur var batteritiden ? Mycket problem?
Står mellan denna och en 1520.

Jag gjorde en film på ämnet. Det är helt klart ett ganska svårt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

...Men som sagt, handla inte på Dustin, för får ni problem så vet ni vad som väntar.

Samma upplevelse som jag hade för några år sen, tråkigt.

Angående batteritiden, så har någon gjort någonting galet, telefonen blir ofta sjukt varm och äter batteri lika fort som jag dricker kaffe!
Om det beror på att de valt en onödigt kraftig processor med gammal arkitektur eller vad det handlar om lämnar jag till någon annan att leta fram...
Jag kan streama spotify i 10 timmar (wifi) till mitt bluetoothheadset + läsa mail + prata i telefon under hela arbetsdagen utan problem, så det är inte dålig batteritid överlag.

Sen hade jag gärna sett att mobilen var mindre, det är precis så att jag når över hela skärmen med en hand men jag har så dåligt grepp om den då så den åker i backen titt som tätt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Beror på vilken bank du har 😊 Handelsbanken och länsförsäkringar har appar. Nordea har tex inte en app. Men det finns ju mobilt bank-id och webbläsaren som löser det 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Lite konstigt det där med Nordea. Jag använder själv Nordea i Finland, och de har en app till Windows Phone (och det står också på hemsidan). Den appen finns både på svenska och finska, jag använder på svenska. Undrar vad det är som gör att den kan användas i Finland men inte i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Batteritiden är usel på 930 om du frågar mig. Använt 5st olika 930 och alla har varit lika dåliga i batteriet. Riktigt bra standbytid men så fort man använder den sjunker procenten väldigt fort. Den räcker INTE en hel dag med väldigt hårt användande för mig i alla fall. Dottern fick ta över den istället. Tyckte om den för övrigt men batteriet gjorde så att jag inte kunde stå ut med den. 1520 har säkerligen mer än dubbla batteritiden än 930 så prioriterar du det ska du ha en 1520 helt klart.

Hur väl använde du den då? Var de Facebook och youtube stup i kvarten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Jag gjorde en film på ämnet. Det är helt klart ett ganska svårt val.

https://www.youtube.com/watch?v=Eom7e-8cp1Y

Du har gjort ett bra jobb (y) har skum läst igenom denna tråd och verkar vara gode mycke problem med 930 speciellt med skärmen. Men är ändå sugen på en. Har haft en Galaxy mega så en stor telefon är heller inga problem för mina små händer.

Permalänk
Medlem

Hur är det med 1520, klarar den av de senaste uppdateringarna ?
Klarar den av 8.1 ?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av lillnn:

Hur väl använde du den då? Var de Facebook och youtube stup i kvarten?

Det räckte med att använda Tapatalk så sjunk batteriet som Titanic. Webläsaren var värst dock. Surfa drog batteri som aldrig förr.

Grejen är den att jag misstänker att det är radion på 930 som suger offantligt mycket batteri. Alltså delen som tar emot data etc.

För när jag spelade Doom & Destiny så kunde jag spela nästan 1 timme på 10% batteri. Men så fort jag använde datanätet på något sätt så började batteriet att sjunka fort som fan som sagt. Obehagligt fort må jag säga och det gjorde så att jag hela tiden inte vågade använda telefonen så mycket jag ville med rädsla för att batteriet ibland skulle ta slut. Det hämmade mitt användande av telefonen och det är ingen rolig känsla. Har just inte kännt så med någon telefon jag har haft innen eller efter.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Det räckte med att använda Tapatalk så sjunk batteriet som Titanic. Webläsaren var värst dock. Surfa drog batteri som aldrig förr.

Grejen är den att jag misstänker att det är radion på 930 som suger offantligt mycket batteri. Alltså delen som tar emot data etc.

För när jag spelade Doom & Destiny så kunde jag spela nästan 1 timme på 10% batteri. Men så fort jag använde datanätet på något sätt så började batteriet att sjunka fort som fan som sagt. Obehagligt fort må jag säga och det gjorde så att jag hela tiden inte vågade använda telefonen så mycket jag ville med rädsla för att batteriet ibland skulle ta slut. Det hämmade mitt användande av telefonen och det är ingen rolig känsla. Har just inte kännt så med någon telefon jag har haft innen eller efter.

Konstigt... Är det någon uppdatering som gjort att batteriet lever sitt eget liv ?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av lillnn:

Konstigt... Är det någon uppdatering som gjort att batteriet lever sitt eget liv ?

Nja det var lika på alla versioner jag körde. Gick med i developer preview grejset för att få senaste uppdateringarna fort. Den är nog bara dåligt optimerad eller hårdvara som suger musten ur den. Ett flagskepp borde ha bättre batteritid.

För övrigt en jäkla trevlig telefon om än en massa småproblem med skärmen på alla 5 exemplar jag gick igenom. Skärmen var anledningen till att jag fick gå igenom 5 exemplar och det tillsammans med batteritiden satte spiken i kistan för min del.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch