Permalänk
Medlem

Hur är mottagningen på 930? Jag har en 925 och den är värdelös, ibland är den nere på et streck och hoppar sen upp på fullt. T.o.m. samtal kan brytas även om det är sällsynt. Jag har fått gå tillbaka till min "sunkiga" iPhone 4 men skulle vilja ha en bra WP, nu när Elgiganten säljer dom för ~2500:- så kan det ju vara värt bara mottagningen är motsvarande andra smartphones typ iPhone mm......

Permalänk
Medlem

Mottagningen har alltid varit bra på min med Tele2, jämfört med andra tidigare telefoner. Detta kan så klart vara svårt att bedöma med andra operatörer, var man vistas osv. men som sagt bra mottagning jämfört med andra lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Hur är mottagningen på 930? Jag har en 925 och den är värdelös, ibland är den nere på et streck och hoppar sen upp på fullt. T.o.m. samtal kan brytas även om det är sällsynt. Jag har fått gå tillbaka till min "sunkiga" iPhone 4 men skulle vilja ha en bra WP, nu när Elgiganten säljer dom för ~2500:- så kan det ju vara värt bara mottagningen är motsvarande andra smartphones typ iPhone mm......

Jag måste säga att mottagningen har varit alldeles ypperlig med min 930. Jag bor på ett ställe som kan vara lite knivigt för vissa telefoner, men det har funkat riktigt bra. Minst lika bra som min iPhone 6 jag skaffade sen.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

Slog till på en svart till mig och en vit till tjejen! Blir fin uppgradering från våra Lumia 630 som får åka ut på blocket.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får igång mms på 930? Gumman min köpte en för en månad sen men vi får inte igång mms det var inga problem på hennes 920. Telefonen är olåst. Internet funkar men inte mms. Hon kör Comviq..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Någon som vet hur man får igång mms på 930? Gumman min köpte en för en månad sen men vi får inte igång mms det var inga problem på hennes 920. Telefonen är olåst. Internet funkar men inte mms. Hon kör Comviq..

Antingen kan ni kontakta Comviq eller mata in APN uppgifterna manuellt.
För att göra det manuellt klickar ni på:
Inställningar -> Mobilnät+SIM -> SIM inställningar -> Lägg till APN för MMS

Lägg därefter till den här informationen till rätt textruta:

APN: internet.tele2.se
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS proxy: 130.244.202.30
MMS port: 8080

Om du vill läsa mer om detta följ länken till Comviqs egna hemsida:
https://www.comviq.se/kundservice/artikel?article=69

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Antingen kan ni kontakta Comviq eller mata in APN uppgifterna manuellt.
För att göra det manuellt klickar ni på:
Inställningar -> Mobilnät+SIM -> SIM inställningar -> Lägg till APN för MMS

Lägg därefter till den här informationen till rätt textruta:

APN: internet.tele2.se
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMS proxy: 130.244.202.30
MMS port: 8080

Om du vill läsa mer om detta följ länken till Comviqs egna hemsida:
https://www.comviq.se/kundservice/artikel?article=69

har testat detta utan framgång även startat om telefonen efter inställningar och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

har testat detta utan framgång även startat om telefonen efter inställningar och så.

Hon kan testa att skicka ett MMS till sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Kontakta Comviq och kolla att allt är som det ska på från deras sida. MMS inställningarna ska komma automatiskt och när det inte verkar gå med manuella inställningar så låter det nästan som att det blivit något fel hos dem.
Du råkar inte ha nano-SIM själv och kan testa ifall MMS fungerar för din del?
Kan hon surfa med 3G/4G?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Ett problem jag hade är att mina Lumia (900 och 1520) inte fungerat med MMS förrens jag slagit ifrån Wifi och slagit på det mobila nätet.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Jo surf funkar i 3g och tror även i 4g. Hon har skickat till sig själv utan framgång. Har kollat på deras sida och upp till 920 finns det inställningar och dom kommer automatiskt. Hon fick beställa nytt nano sim när hon köpte den då det bara är micro sim i 920. Kan kolla med mitt kort i hennes men jag har annat bolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rexa:

Jo surf funkar i 3g och tror även i 4g. Hon har skickat till sig själv utan framgång. Har kollat på deras sida och upp till 920 finns det inställningar och dom kommer automatiskt. Hon fick beställa nytt nano sim när hon köpte den då det bara är micro sim i 920. Kan kolla med mitt kort i hennes men jag har annat bolag.

Skumt, ska då inte vara några problem, speciellt inte efter att du matat in manuellt alla uppgifter. Bäst är nog att testa ifall det fungerar med ditt simkort i, om det gör så sitter inte felet i telefonen utan då hos Comviq eller hennes SIM-kort. Har ni kontaktat Comviq om detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Skumt, ska då inte vara några problem, speciellt inte efter att du matat in manuellt alla uppgifter. Bäst är nog att testa ifall det fungerar med ditt simkort i, om det gör så sitter inte felet i telefonen utan då hos Comviq eller hennes SIM-kort. Har ni kontaktat Comviq om detta?

Nä har inte gjort det ännu hon har jobbat rätt mycket men ledig i början på nästa vecka så då tar hon och ringer dom om hon inte fått igång det tills dess.

Permalänk
Medlem

Hej

Sitter här och väljer mellan 930 och Z3an...det lutar åt 930
Vad tycker ni?

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troy:

Hej

Vad tycker ni?

Vill du ha android eller wp?

Jag personligen hade tagit Z3:an men det e bara för att jag gillar android bättre(vilket jag kommit fram till efter ett halvår med en 930 och wp).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troy:

Hej

Vad tycker ni?

Jag har haft 930 och har nu z3an den större modellen. Måste säga att Nokian laggade mindre för mig. Var en snygg och stabil telefon men det finns ju inte alls lika många appar och spel. Du kan iprincip inte göra något annat än att smsa och surfa och ringa i mitt tycke. Gillar du teman och att ändra telefonen så är z3an bättre.
Men z3an för mig laggar betydligt mer. Fryser fast. Kan ha den på laddning (ibland inte) över natten och då jag vaknar på morgonen så blinkar det vitt. Ska trycka igång skärmen och det funkar inte. Måste göra en hård omstart för att det ska gå till sig. Allting började efter att jag uppdaterade den.
Men så är det för mig iallafall. Så det är ett svårt val. Men jag personligen skulle aldrig gå tillbaka till Nokia igen så länge de inte har samma utbud som Android och iphone

Permalänk
Medlem

Jag har en Sony Xperia Z som är helt jävla VÄRDELÖS. Det är så mycket jag ogillar med den här telefonen men för att nämna några så är kameran kass, den blir väldigt varm, kompassen är helt CP och snurrar bara runt och runt, blåtanden vill inte riktigt koppla med min högtalare, baksidan har en spricka, lagg från helvetet, appkrash de luxe, gick först inte att logga in med mitt gmail på tre dagar sen helt plötsligt gick det.

För min del aldrig aldrig frivilligt android, det fungerar skitdåligt om man jämför med Windows phone eller iOS.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

smsa och surfa och ringa.

Plus lyssna på musik och navigera. Där täcker man väl in 95% av vad jag använder min smartphone till. Jag menar hur ofta använder man appar egentligen? Brukar använda felkodsläsaren till bilen en gång om året inför bilprovningen. Enda app som jag känner att jag saknar är Max och Sibylla och där äter jag kanske en gång var fjortonde dag, så så ofta behöver jag den. Spel tycker jag är helt värdelöst i en mobil så det saknar jag inte alls, alla mina spel spelar jag på min stationära PC:n, samma med paddan och bärbara tycker det är värdelöst att spela på dem också.

Jag förstår som sagt inte apphysterin. Men jag kanske är helt unik i mitt smartphoneanvändande?
Som sagt jag surfar väldigt mycket på min mobil och där tycker jag WP tokäger Android.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Jag ska då prova iphone!

Permalänk
Medlem

Har både Z3 och L 930.
930 är bättre pga bättre skärm, kamera, design. Spel finns det många, har typ alla nes och snes på bägge.
z3 har bättre batteri, inte i klass med en Lumia 1520 men bättre än 930.

Gillar båda men fick jag bara ha en skulle det bli Lumia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillnn:

Jag ska då prova iphone!

Vilken blir det?sitter och funderar jag med vad jag skall byt till från min l920?blir man besviken över iphone?Frugan kör iphone 5s och grabben iphone6 och båda är supernöjda och då har tanten haft en L1020 innan!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Plus lyssna på musik och navigera. Där täcker man väl in 95% av vad jag använder min smartphone till. Jag menar hur ofta använder man appar egentligen? Brukar använda felkodsläsaren till bilen en gång om året inför bilprovningen. Enda app som jag känner att jag saknar är Max och Sibylla och där äter jag kanske en gång var fjortonde dag, så så ofta behöver jag den. Spel tycker jag är helt värdelöst i en mobil så det saknar jag inte alls, alla mina spel spelar jag på min stationära PC:n, samma med paddan och bärbara tycker det är värdelöst att spela på dem också.

Jag förstår som sagt inte apphysterin. Men jag kanske är helt unik i mitt smartphoneanvändande?
Som sagt jag surfar väldigt mycket på min mobil och där tycker jag WP tokäger Android.

Yep surfa,smsa,ringa,musik, och ev navigera....valet verkar falla på 930

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem

Ny jobbmobil, företaget som anlitas för telefoni gjorde sitt jobb mycket bra!
Lumia 930 special edition High Gloss White w Gold Frame
Sjukt snygg irl

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av tottz00:

Ny jobbmobil, företaget som anlitas för telefoni gjorde sitt jobb mycket bra!
Lumia 930 special edition High Gloss White w Gold Frame
Sjukt snygg irl

Bild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

http://1drv.ms/1Pban04

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem

Cool

Permalänk
Medlem

Har personligen problem med att min display sitter oerhört löst, speciellt på övre delen av telefonen - jag kan t.o.m. lyfta skärmen från ramen. Oerhört irriterande. Så proximitysensorn fifflar något så oerhört mycket (svart skärm, etc, när jag får notifikationer, och problematik vid samtal). Skärmen lyfter även ut sig om jag håller den upp och ner.

Lång historia kort, så behöver jag någon typ av lim för att limma tillbaka glaset/displayen på plats igen. Har läst och det verkar som att Jet Glues Slow verkar vara något för mig - men verkar inte gå att få tag i, i Sverige. Finns det möjligen något annat lim jag skulle kunna använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Har personligen problem med att min display sitter oerhört löst, speciellt på övre delen av telefonen - jag kan t.o.m. lyfta skärmen från ramen. Oerhört irriterande. Så proximitysensorn fifflar något så oerhört mycket (svart skärm, etc, när jag får notifikationer, och problematik vid samtal). Skärmen lyfter även ut sig om jag håller den upp och ner.

Lång historia kort, så behöver jag någon typ av lim för att limma tillbaka glaset/displayen på plats igen. Har läst och det verkar som att Jet Glues Slow verkar vara något för mig - men verkar inte gå att få tag i, i Sverige. Finns det möjligen något annat lim jag skulle kunna använda?

Är det inte bättre att lämna in på garanti? Eller är det självförvållat?

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Är det inte bättre att lämna in på garanti? Eller är det självförvållat?

Skulle nog ej gå på garantin tyvärr. Har skrapmärken tyvärr runt ramen, men skärmen är hel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Skulle nog ej gå på garantin tyvärr. Har skrapmärken tyvärr runt ramen, men skärmen är hel.

Skrapmärken borde inte vara något problem. Det anses väl vara normalt slitage, kan jag tycka

Visa signatur

GPU: