Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Gnäller den på för lite ledigt utrymme även för dig? Försökte flytta cache-mappen till en större mekanisk disk men den gnällde fortfarande för mig. Har ingen optisk läsare i datorn längre så fick istället koppla in en extern att installera med.

Riktigt trist om det inte går att installera om man nu köpt spelet digitalt genom deras egna tjänst. Nu är förvisso lanseringen imorgon men spelet är ju inte låst innan dess (med boxad utgåva dvs).

Jag har den digitala utgåvan på Uplay och den är för installerad redan på datorn, enda som står är att det släpps den 18e. Tycker det är lite klent angivet, är det 00:01 inatt eller imorgon kväll ?

Såg på deras facebook sida att flertal redan spelar spelet och detta finner jag absurt löjligt om en nu valt deras Uplay system att köpa det digitalt, detta visar då att detta är det första och enda spelet jag kommer att inhandla digitalt ifrån Uplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Jag har den digitala utgåvan på Uplay och den är för installerad redan på datorn, enda som står är att det släpps den 18e. Tycker det är lite klent angivet, är det 00:01 inatt eller imorgon kväll ?

Såg på deras facebook sida att flertal redan spelar spelet och detta finner jag absurt löjligt om en nu valt deras Uplay system att köpa det digitalt, detta visar då att detta är det första och enda spelet jag kommer att inhandla digitalt ifrån Uplay.

Jag har också en digital utgåva, har du fått din cd-key eller blir spelet automatiskt spelbart när spelet är släppt tro?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av streamner:

Skrivet av bärplockaren:

Jag har också en digital utgåva, har du fått din cd-key eller blir spelet automatiskt spelbart när spelet är släppt tro?

Uplay hindrar er från att starta spelet alltså? Rätt udda då det som sagt bara är att starta för oss andra. :/

Om man köpt genom Steam kan jag tänka mig att det är svårt, spelet bör ju vara krypterat och blir avkrypterat om ca ett dygn. Men om det är ett köp som aktiveras direkt i Uplay så borde ni ju faktiskt kunna spela med. Jag aktiverade min nyckel som låg i boxen direkt i Uplay, försökte sedan installera men den klagar på dåligt med utrymme. Kopplar då in extern DVD-läsare och installerar från skivorna, försöker starta, spelet patchas (3GB patch) och efter det var det för mig bara att sätta igång med spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Att de inte har postat ditt kolli än. lugna sig

Men hur ska mitt spel hinna från Norge till Sverige på en dag? Releasen är ju imorgon!
Jag är inte lugn. Det stod ju skickat i Fredags...

Visa signatur

ASUS ROG Strix X870-F
AMD 9800X3D & Noctua NH-D15S
G.Skill Trident 6000MHz CL28 DDR5
ASUS ROG STRIX RTX 4080 OC

Permalänk

faaaan min brevlåda vart tom fick ett sms för 2 minuter sen där det stog att skickades från cdon nu, kan ju alltid hoppas på express tjäns

Visa signatur

NEW GAMEER: Cpu I5 4670k //Moderboard Msi z97 gaming 5//Gpu R9 280x 3g 2-way crossfire//Memory Kingstone 16g hyperX 2400 Mhz//Cpu Cooler Corsair H60//Memory Fan Corsair Dominator//Psu Silverstone 1350W//Samsung 840 ssd 120g//Chassi Lianli Test Bench//Monitor Acer 27" x3 Eyefinity Led HD// Its all

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smurfeNn:

Men hur ska mitt spel hinna från Norge till Sverige på en dag? Releasen är ju imorgon!
Jag är inte lugn. Det stod ju skickat i Fredags...

Kolla med ditt utlämningsställe om de kanske redan fått in ditt paket. Mitt började röra på sig först igår söndag men dök upp idag. Mitt började röra på sig från Norge igår kväll men kom redan idag.

Kollisök är ju inte alltid perfekt direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Uplay hindrar er från att starta spelet alltså? Rätt udda då det som sagt bara är att starta för oss andra. :/

Om man köpt genom Steam kan jag tänka mig att det är svårt, spelet bör ju vara krypterat och blir avkrypterat om ca ett dygn. Men om det är ett köp som aktiveras direkt i Uplay så borde ni ju faktiskt kunna spela med. Jag aktiverade min nyckel som låg i boxen direkt i Uplay, försökte sedan installera men den klagar på dåligt med utrymme. Kopplar då in extern DVD-läsare och installerar från skivorna, försöker starta, spelet patchas (3GB patch) och efter det var det för mig bara att sätta igång med spelet.

Ja precis, det enda jag kan välja är "lös in kod" men får se om det dyker upp nån kod senare eller hur de nu funkar...då försvinner ju hela poängen med att förbeställa digitalt tycker jag om man ändå inte får spela före alla andra.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Ja precis, det enda jag kan välja är "lös in kod" men får se om det dyker upp nån kod senare eller hur de nu funkar...då försvinner ju hela poängen med att förbeställa digitalt tycker jag om man ändå inte får spela före alla andra.

Samma här, jag löste in en kod på ubisofts hemsida och fick ett kvitto på mailen. Sedan typ i fredags kunde jag förnerladda spelet till datorn genom Uplay. Så nu står det "förbokat" i "mina spel" och angivit release till den 18/11.

Men utöver det finner jag det fullkomligt förkastligt på unsen av löjligt att vi som förbokat spelet och köpt limited edition. Att vi som kör genom Uplay får spela spelet efter de som köpt en fysisk kopia...

Hela poängen med att köpa det digitalt fallerar ju då. Skrev liknande meddelande till dem på FarCry4 facebook sidan och beskrev att detta förblir det första och sista spelet jag köper genom Uplay.

Då en tar förgivet att en förbokning bör resultera i att en får spelet förbokat också och inte i något efterhand som nu är fallet.

Förjävla uselt hanterat av ubisoft om jag får uttrycka det själv..

För mig står der också "lös in kod" men någon kod har då inte jag mer än mailet där jag köpte spelet och fick förnedladda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Finns SLI profil och funkar den bra?

Från de kommentarer jag har sett på Youtube så har inte spelet en SLI profil än, och spelet verkar präglas med andra märkliga saker, som kol svarta skuggar "bugg", extrem stuttering, mouse acceleration, och problem med MSAA.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bazisten:

Funkar inte 1080p 60fps längre på tuben?

Dropbox-länk till klippet om du inte gillar YouTube 30 FPS: https://www.dropbox.com/s/zb6urz0pr6oru8o/Fin-Grafik.m4v?dl=0
Handbreakad för att få ner storleken från några GB till 500 MB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Tror fortfarande det kör Uplay bakom. I alla fall fungerar det så på Steam, den startar Uplay när man kör igång spelet på Steam.

Jag körde AC4 Black Flag på PC med Uplay och den skrev så fint "synking with cloud" när man spelade och spelet sparade. Senare gjorde jag en nyinstallation och la in AC4 igen och då visade det sig att den inte hade synkat ett dugg mot molnet. Sparfilerna var borta helt enkelt. Efter det så hatar jag Uplay.

Permalänk

Vad betyder detta "lös in kod" på Uplay ? Betyder det att jag inte har spelet spelbart på releasen :S Utan ska vänta på en kod att lösa in för att kunna få spela. När ska denna kod släppas? Tycker informationen ifrån Ubisoft gällande spelsläpp är riktigt bristfällig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Vad betyder detta "lös in kod" på Uplay ? Betyder det att jag inte har spelet spelbart på releasen :S Utan ska vänta på en kod att lösa in för att kunna få spela. När ska denna kod släppas? Tycker informationen ifrån Ubisoft gällande spelsläpp är riktigt bristfällig.

När du får din kod ska det bara va att skriva in den där, om dom skickar ut en kod via mail eller om Uplay känner av det själv vet jag ej.
Får hoppas man får en kod den om några timmar men vilken tidszon gäller det? Hur som helst riktigt uselt när man har förbokat!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Låter inget lovande. Får hem 2 spel imorgon, båda i box. Varken jag eller brorsan har DVD-läsare :/ Trodde det skulle funka och skriva in koden i Uplay. Nu måste jag fixa en läsare och skjutsa den runt halva stan och installera haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnjensen:

Här när man kör på Nvidia-inställningarna och det är ljust och fint. Ligger på 40 FPS i snitt med 970. Helt sjukt vackert spel även om man kör på medium och då lätt kan köra 60 FPS.

JBz8SoPZR8Q

Ingen enorm skillnad mot 3an vad jag kan se. Svårt att se via Youtube dock. Men 40FPS låter ju inte bra kör du 1080p? jag hoppades kunna köra allt på max. (som 3an ungefär)

har kommit en inställnignsguide: http://www.geforce.com/whats-new/guides/far-cry-4-graphics-pe...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bärplockaren:

Skrivet av streamner:

Samma här, jag löste in en kod på ubisofts hemsida och fick ett kvitto på mailen. Sedan typ i fredags kunde jag förnerladda spelet till datorn genom Uplay. Så nu står det "förbokat" i "mina spel" och angivit release till den 18/11.

Men utöver det finner jag det fullkomligt förkastligt på unsen av löjligt att vi som förbokat spelet och köpt limited edition. Att vi som kör genom Uplay får spela spelet efter de som köpt en fysisk kopia...

Hela poängen med att köpa det digitalt fallerar ju då. Skrev liknande meddelande till dem på FarCry4 facebook sidan och beskrev att detta förblir det första och sista spelet jag köper genom Uplay.

Då en tar förgivet att en förbokning bör resultera i att en får spelet förbokat också och inte i något efterhand som nu är fallet.

Förjävla uselt hanterat av ubisoft om jag får uttrycka det själv..

För mig står der också "lös in kod" men någon kod har då inte jag mer än mailet där jag köpte spelet och fick förnedladda det.

Ganska misslyckad lansering även detta av Ubisoft med andra ord. Vi får verkligen hoppas att de löst dessa problem imorgon. Med tanke på vad ni fått betala för spelet vid förbokning digitalt så kan jag ju tänka mig att det svider extra mycket.

Skrivet av Pussmunnen:

Låter inget lovande. Får hem 2 spel imorgon, båda i box. Varken jag eller brorsan har DVD-läsare :/ Trodde det skulle funka och skriva in koden i Uplay. Nu måste jag fixa en läsare och skjutsa den runt halva stan och installera haha.

Det borde inte behövas. Jag antar att det är något problem med Uplay och förhoppningsvis är det löst tills imorgon. Samtidigt är det ju Ubisoft vi talar om...

Det ska dock fungera utmärkt att köpa ett boxat Uplay-spel, skriva in aktiveringskoden i Uplay och aldrig använda skivorna. Likt med boxade Steam(works) och Origin-titlar dvs.

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Ingen enorm skillnad mot 3an vad jag kan se. Svårt att se via Youtube dock. Men 40FPS låter ju inte bra kör du 1080p? jag hoppades kunna köra allt på max. (som 3an ungefär)

har kommit en inställnignsguide: http://www.geforce.com/whats-new/guides/far-cry-4-graphics-pe...

Med grafikinställningarna rejält uppdragna så är spelet riktigt snyggt ut på min dator iallafall. Nu gör väl 1440p ganska mycket också men det är allt annat än spelbart. Är nere på medium nu och får det att fungera bra men det ser inte direkt snyggt ut (speciellt på stillbilder). Ganska mycket stuttering också.

Får hoppas att mycket av problemen patchas redan nu i veckan. Spelet går på tok för tungt som det är nu men jag har själv inte märkt av några buggar (förutom en fiende som flög upp i luften efter att ha blivit skjuten att ett inte alltför kraftfullt vapen).

Permalänk

Nu är mitt FC4 tillgängligt Dock förjävla dåligt att de inte gjorde det möjligt att ladda ner patchen innan de släppte spelet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Nu är mitt FC4 tillgängligt Dock förjävla dåligt att de inte gjorde det möjligt att ladda ner patchen innan de släppte spelet...

Jag fick också min kod på mail nyss.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Jag fick också min kod på mail nyss.

Trist att en ska upp och jobba imorgon vid 7, men en kanske hinner prova på lite Och få något att se fram emot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Trist att en ska upp och jobba imorgon vid 7, men en kanske hinner prova på lite Och få något att se fram emot!

Ring och sjukanmäl dig för att du har fått spelfeber.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Mja, spelet är ju förbannat krävande.. Långt över de rekommenderade officiella systemkraven.. :(:( Kör vissa inställningar på ultra och några på high, ingen kantutjämning what so ever och tycker det är småhack hela tiden.. Kan ej röra musen sådär smooth så att säga... Kommer la förhoppningsvis en patch snart..

Permalänk
Medlem

Snabbtestade just nu lite. Innan eventuella optimeringar är Far Cry 4 jäkligt segt. För mig spelar det dock inte så stor roll eftersom jag kör med dubbla GTX 980 och G-Sync. Men jag tror att det är G-Sync som gör den stora skillnaden då med tanke på att med två GTX 980 så verkar SLI inte funka speciellt bra (trots att det påpekades att det fanns stöd i patchen).

Framerate ligger med upplösning i 1440p och med "Nvidia"-inställningar allt i högsta runt 45-60 fps med G-Sync. Borde ligga högre då det ena kortet knappt används. Tack vare G-Sync flyter det på bra ändå men vad som verkligen behövs är riktigt bra SLI-support.

CPU är 4770K i 4.4GHz...

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk

Låter som jag gjorde rätt i att inte köpa Ubisoft-spel vid release. Frågan är varför folk fortfarande gör det? Unity-fiaskot släpptes ju bara för några dar sen...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Har kört ca 90min nu och jag är jävligt nöjd! Kör de mesta på Ultra med några inställningar på Very High och de flyter på bra över 60fps @1080

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | CPU: Ryzen 5 3600 | GPU: EVGA GeForce RTX 3060 Ti XC GAMING | MB: MSI B450-A PRO MAX | RAM: 16GB | Lagring: Corsair Force LX 512GB, Intel 330 120GB SSD, OZC Vertex 240GB SSD, 1TB Samsung HDD | PSU: EVGA 850 G2 |

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har beställt via http://www.cdkeyhouse.com och fortfarande inte fått någon cdkey??

Preload skulle vara igång 14/11 och nu blir det ju inte ens preload eftersom det nu är 5 timmar EFTER release..

Riktigt förbannad på detta! Nu kan dom glömma mig som kund i fortsättningen!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Låter som jag gjorde rätt i att inte köpa Ubisoft-spel vid release. Frågan är varför folk fortfarande gör det? Unity-fiaskot släpptes ju bara för några dar sen...

Tror problemen med grafiken hör till fulnerladdningar/recensionsexemplar. Ni som köpt och har den nya serien av Nvidia har väll inga problem med detta spel? Funderar själv på att köpa spelet här: http://www.instant-gaming.com/en/347-buy-key-uplay-far-cry-4/ eller beställa från annat land än Sverige.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Nya drivare släpps idag, 344.75. Jag avvaktar att spela tills dess. Nvidia har en bra tweakguide uppe också:
http://www.geforce.com/whats-new/guides/far-cry-4-graphics-pe...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

För att Ubisoft fortfarande utvecklar/publiserar bra spel, även om utförandet ofta har brister. FC4 är för mig årets spel för stunden men samtidigt av det förmodligen mest krävande jag försökt köra. Nu har jag "fel" grafikkort så spelet är ju inte ett dugg optimerat för mitt system men det går ju inte så mycket bättre för Geforce-användare vad jag har sett.

Jag spelade nog runt 3-4 timmar igår kväll och förutom prestandaproblem samt stuttering samt en fiende som flög iväg så märkte jag inte av några problem. Dock var spelet uppe i version 1.3.0 när jag väl kom in i spelet så mycket problem hade nog redan blivit lösta med. AC: Unity har större problem men jag räknar med och hoppas på att spelet är i ett bättre skick i december. Jag är grymt sugen även på det spelet så kommer bli ett köp så fort de flesta felen har försvunnit.

Permalänk
Inaktiv

Hm, uppdaterad betadrivrutin för Radeon har dykt upp:

Citat:

Far Cry 4 performance optimizations
- Up to 50% performance increase over Catalyst™ 14.11.1 beta in single GPU scenarios with Anti-Aliasing enabled.

Drivrutin: http://www.guru3d.com/news-story/download-amd-catalyst-14-11-...
Changelog/diskussionstråden på Guru3D: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=394776

Permalänk

Någon mer som har problem med musrörelsen i spelet? Det är någon mouse acceleration aktiverad för mig även fast jag har den avstängd. Testa att sätta sensen i spelet på lägsta, rör sedan musen så långsamt ni kan så ska ni se att musen i spelet inte rör på sig knappt. Rör man dock musen fort, ja då rör sig musen i spelet också! Jätteirriterande

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p