Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Denna använder jag för att en 2,5 tums disk skall fungera felfritt.

http://www.dlink.com/uk/en/home-solutions/connect/usb/dub-h4-...

Skrivet av Sweede:

Men går det ha inställt att spelet alltid körs från externt minne men sparfilerna går alltid till det interna?
Eller menar du bara att man manuellt kan flytta sina sparfiler?

Du kan inte separera sparfil och spel till olika minnen/flash/hårddisk.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Billigt Wii U inkl. 2 spel hos elgiganten.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/WII...

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Denna använder jag för att en 2,5 tums disk skall fungera felfritt.

http://www.dlink.com/uk/en/home-solutions/connect/usb/dub-h4-...

Smart idé. Förbryllar mig dock att Nintendo inte kunde putta ut mer kräm ur usb-portarna. Gillar idén med extern disk, men rätt dåligt utförande måste jag säga.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du kan inte separera sparfil och spel till olika minnen/flash/hårddisk.

Misstänkte det.

Jag tycker WiiU är den bästa konsolen just nu med tanke på spelen, men Nintendo måste styra upp en del grejer.

Typ att spelen inte låses till en maskin utan ett konto och sparfiler i molnet som steam. Det håller inte att alla sparfiler ska försvinna om en hårddisk kraschar.

Men säg att jag kör spel från extern HDD sen vill jag ta bort vissa spel av någon anledning, finns det ingen möjlighet att spara kvar sina sparfiler?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

http://www.nintendo.se/arkivet/promotions/grandslam2015

Hyfsad prispott för den som tar hem det!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Misstänkte det.

Jag tycker WiiU är den bästa konsolen just nu med tanke på spelen, men Nintendo måste styra upp en del grejer.

Typ att spelen inte låses till en maskin utan ett konto och sparfiler i molnet som steam. Det håller inte att alla sparfiler ska försvinna om en hårddisk kraschar.

Men säg att jag kör spel från extern HDD sen vill jag ta bort vissa spel av någon anledning, finns det ingen möjlighet att spara kvar sina sparfiler?

Sparfilerna är nog kvar även när du tar bort ett spel. Det är dom i alla fall på 3DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Notera att det är Wii U Basic som medföljer i paketet, dvs med 8GB lagringsutrymme och utan laddställ till plattan.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

har nu suttit med ett wii u premium i varukorgen många gånger men kan inte riktigt bestämma mig...

om jag beställer med en pro kontroller, kan jag använda denna istället för den stora paddan?
vad kostar spelen på "wii-store"? är de billigare än att köpa dem på nätet?

är ute efter mario kart och super mario bros u + luigi u (sen såklart donkey kong och fler spel framöver)

Visa signatur

• Alienware 34" OLED AW3423DWF • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

har nu suttit med ett wii u premium i varukorgen många gånger men kan inte riktigt bestämma mig...

om jag beställer med en pro kontroller, kan jag använda denna istället för den stora paddan?

är ute efter mario kart och super mario bros u + luigi u (sen såklart donkey kong och fler spel framöver)

De flesta spelen stödjer pro controller, men vissa gör det inte. Vilka kontroller spelet stödjer står bak på kartongen. Angående "wii-store" (e-shop) kostar de överlag mer där än i butik. exempel, Mario Kart 8 i butik kostar runt 450kr och i e-shop 530kr.

Visa signatur

Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

I många spel kan du ersätta gamepaden med pro kontrollen dock inte alltid eftersom vissa moment kan kräva funktioner från plattan. Spelen i deras butik är inte direkt billiga men ibland kan man göra fynd på reor. Är du ute efter mario kart och andra mario spel är Wii u den bästa konsolen enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Pro kontrollerna funkar i 90% av alla spelen som finns. Nya spel som släpps kostar lika mycket på Nintendo e-shop som vanliga butiker. Ibland har Nintendo e-shop speciella erbjudanden på vissa spel. Finns även klassiska Nintendo spel.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

ah okej, blir nog ett köp av detta system framöver, har knappt spelat nintendo sen mitt super nintendo och börjar nu sakna super mario!

Visa signatur

• Alienware 34" OLED AW3423DWF • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

ah okej, blir nog ett köp av detta system framöver, har knappt spelat nintendo sen mitt super nintendo och börjar nu sakna super mario!

Om du gillar Mario så rekommenderar jag att du skaffar Super Mario 3D World. Spelet har fått topp betyg av flesta kritiker. Jag själv har spelat det och det är väldigt roligt att spela med vänner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Om du gillar Mario så rekommenderar jag att du skaffar Super Mario 3D World. Spelet har fått topp betyg av flesta kritiker. Jag själv har spelat det och det är väldigt roligt att spela med vänner.

Jag äger det, mycket bra spel. Även om jag föredrar Super Mario Bros U.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Skrivet av Thornblom:

Jag äger det, mycket bra spel. Även om jag föredrar Super Mario Bros U.

Ja jag planerar att spela de flesta spel, super smash bros skulle jag också vilja lira! känns som att jag kan ha mycket kul med denna konsoll plus att jag kan få min sambo att spela med mig hehe. Ska vänta och se nu när det är black friday om cdon eller någon har lite rabatt på konsollen, då slår jag till direkt!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CusmaR:

Ja jag planerar att spela de flesta spel, super smash bros skulle jag också vilja lira! känns som att jag kan ha mycket kul med denna konsoll plus att jag kan få min sambo att spela med mig hehe. Ska vänta och se nu när det är black friday om cdon eller någon har lite rabatt på konsollen, då slår jag till direkt!

Just ja, black friday. Väl värt att invänta (denna?) fredag och se vad som dyker upp. Nästa gång är nog mellandagarna då. Förra året såldes den ganska billigt men då ansågs samtidigt Wii U vara en totalt misslyckad konsol av många, så är inte riktigt fallet idag.

Fördelen med att köpa konsollen nu, två år senare, är ju också att du har rätt mycket spel att välja på. Flera av dom finns också i demo-form i Wii Us eShop att prova. Sedan har du ju även bakåtkompatibiliteten med Wii (vilket kräver Wiimotes och nunchucks). Super Mario Galaxy 1+2 och Zelda: Twilight Princess samt Skyward Sword är fyra snabba tips där isåfall.

Permalänk
Inaktiv

Så, Super Smash Bros U bundlad med Gamecube-adapter samt Mario och Link Amiibos förbokade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Så, Super Smash Bros U bundlad med Gamecube-adapter samt Mario och Link Amiibos förbokade.

Samma här. Längtar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förväntar mig lite "reviews" av er här angående online-battles av Super Smash Bros när det har släppts. Har inga som vill spela ssb med mig så om online fungerar bra kanske det blir ett köp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Förväntar mig lite "reviews" av er här angående online-battles av Super Smash Bros när det har släppts. Har inga som vill spela ssb med mig så om online fungerar bra kanske det blir ett köp!

Jag vill också veta om online-läget funkar bra. Brukade lira SSB Melee med brorsan men nu bor vi alltför långt ifrån varandra och att köra Smash ensam är inte jättekul direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Spela "Super Mario Galaxy" så får du veta

måste faktiskt erkänna att jag är inget stort fan av Mario men kan tänka mig spela Super Mario Galaxy 1, klarade aldrig ut tvåan heller pga brist på tid...

Skrivet av AndreaX:

lär ju inte bli så mycket lättare med WiiUpadda iof. har du prövat:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=172405

mer rakt pangande, än de traditionellt jobbiga RE-kontrollerna. jag kan förstå att redan första hindret blev ett hinder. pansarvagnskontroller kan ha sin charm, man ja..

Har funderat kring det där och undrar om man ska spela konsolversionen eller köra den på steam, har en nunchuk men vet inte hur bra den funkar ihop med RE4. Vill jättegärna spela ettan igen, men med HD remake till andra konsoler och PC känns det inte som om man får en "fulländad upplevelse" med gamecube remake längre, haha. Och ja pansarvagnskontroller tycker jag passar utmärkt till gamla RE spel, själv är man inte så bra på spelet bara...

Just ja angående Peach amiibo, så har hon har inga underkläder längre så man ser bara hennes ben under klänningen, mest en kul detalj (inte min bild)

Permalänk
Inaktiv

Hm, vid en närmare titt så missar jag nog lanseringen då både Smash U och mina Amiibos är fullbokade. Förhoppningsvis dyker grejerna upp veckan efter. Online läget intresserar mig nog mest, känns som att chansen att detta spel spelas IRL med folk i samma soffa är liten då jag redan har bland annat Mario Kart 8.

Permalänk

Jag satt och funderade på en snabb sak, kommer dom att bundla Super Smash med WiiU konsol? sitter och avvaktar att köpa i väntan på ett sådant bundle men jag hittar inget. Är där någon som sitter på någon information om detta?

Tack för svar

// Sture

Permalänk
Medlem
Skrivet av olivia.m:

måste faktiskt erkänna att jag är inget stort fan av Mario men kan tänka mig spela Super Mario Galaxy 1, klarade aldrig ut tvåan heller pga brist på tid...

Har funderat kring det där och undrar om man ska spela konsolversionen eller köra den på steam, har en nunchuk men vet inte hur bra den funkar ihop med RE4. Vill jättegärna spela ettan igen, men med HD remake till andra konsoler och PC känns det inte som om man får en "fulländad upplevelse" med gamecube remake längre, haha. Och ja pansarvagnskontroller tycker jag passar utmärkt till gamla RE spel, själv är man inte så bra på spelet bara...

Just ja angående Peach amiibo, så har hon har inga underkläder längre så man ser bara hennes ben under klänningen, mest en kul detalj (inte min bild)

http://33.media.tumblr.com/c2dc208d49f332f67b66cbf1d448c00b/t...

Är Peach sönder? Eller är det meningen att man ska kunna ta ut från stödet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hm, vid en närmare titt så missar jag nog lanseringen då både Smash U och mina Amiibos är fullbokade. Förhoppningsvis dyker grejerna upp veckan efter. Online läget intresserar mig nog mest, känns som att chansen att detta spel spelas IRL med folk i samma soffa är liten då jag redan har bland annat Mario Kart 8.

Vart beställde du?
Jag bokade igår på WH innan det stod fullbokat. Så hoppas jag kan hämta på fredag..

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stora Sture:

Jag satt och funderade på en snabb sak, kommer dom att bundla Super Smash med WiiU konsol? sitter och avvaktar att köpa i väntan på ett sådant bundle men jag hittar inget. Är där någon som sitter på någon information om detta?

Tack för svar

// Sture

En sådan bundling borde ha utannonserats lagom till lanseringen/julhandeln. Så det ser tveksamt ut, iallafall här i Sverige.

Skrivet av Thornblom:

Vart beställde du?
Jag bokade igår på WH innan det stod fullbokat. Så hoppas jag kan hämta på fredag..

Bokade på Discshop. Missade noteringen längst ner i rött men jag har samtidigt inte direkt brott om.

Skrivet av olivia.m:

http://33.media.tumblr.com/c2dc208d49f332f67b66cbf1d448c00b/t...

Hehe, jag har sett en del moddade Amiibos redan så det är nog en tidsfråga innan hon för nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Är Peach sönder? Eller är det meningen att man ska kunna ta ut från stödet?

Vad jag vet så är pelaren är inte löstagbar, stackarn

Skrivet av anon5930:

Hehe, jag har sett en del moddade Amiibos redan så det är nog en tidsfråga innan hon för nya.

Haha sant, kan alltid måla dit ett par. är mest ögonen som jag vill göra om, ser inte alls bra ut, men det är kanske så hon ser ut i spelen.

Permalänk
Inaktiv

Hm, min Smash U-beställning håller precis på att avbokas. Ny info från Discshop, bundlingen dyker preliminärt upp februari 2015. Nej tack.

Permalänk
Medlem

Jag har börjat kika lite på en WiiU men senaste dagarna så har två av tre bundlingar hos Dustin försvunnit och den tredje är beställningssortiment.Hos webhallen alla (ish, fanns två kvar av en variant) premium-bundlingar också slut och även hos leverantörerna.

Dessutom när man läser anders190s inlägg så känns det som att nästa våg med bundles kommer först nästa år.
Det känns som att Nintendo kommer missa julförsäljningen i Sverige i år?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Hm, min Smash U-beställning håller precis på att avbokas. Ny info från Discshop, bundlingen dyker preliminärt upp februari 2015. Nej tack.

fan vad tråkigt bokade kontrollern och bundlingen dag ett den kom upp på webhallen så borde få den

Har ni hört hur svårt det är i USA att få tag i convertern. Slut sålt överallt och den säljs för ca 70$ istället för ca 20$ på butiker som fortfarande har den. Undrar om det kommer vara samma här i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |