Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

En konstig grej dock är att första "delen" innehåller en Rift som har level 11+ monster mao kan ej dödas om man är 4-7 (eller är skillad). Tror de kommer patcha den Riften för den är konstig. Hursomhelst så rekommenderar jag att man drar vidare till t ex Storm Coast när man klarat första delen men det är självklart upp till var och en

Inte så konstigt, sista uppdraget innan du går vidare är satt typ som level 9-11. Och gör du allt du kan göra, inklusive stormcost kommer du vara level 11 så du kan göra den riften innan. Sedan så kan man köpa tier2 schematics i Val Royeaux och göra egen rustning som är över din egna level eftersom de inte har level requirements.

Permalänk
Medlem

Gillar Dragon Age Inquisition. Mycket bra spel enligt mig. En del småproblem, men inget som förtar upplevelsen för min del. Hoppas på mer i serien nu när de verkar hittat rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Inte så konstigt, sista uppdraget innan du går vidare är satt typ som level 9-11. Och gör du allt du kan göra, inklusive stormcost kommer du vara level 11 så du kan göra den riften innan. Sedan så kan man köpa tier2 schematics i Val Royeaux och göra egen rustning som är över din egna level eftersom de inte har level requirements.

Aha schematics i Val Royeaux? Bra idé!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Aha schematics i Val Royeaux? Bra idé!

nice, måste också dit, för övrigt tips är att göra side-quests för vapen ! fick dubbla dps efter att jag gjorde en quest som jag hittade på nått lik i hinterlands tror jag det var , detta var en staff. mycket nöjd , kan ta print sen och kolla namnet!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Här är min Kim Wilde-wannabe rogue

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Här är min Kim Wilde-wannabe rogue

http://abload.de/img/dai_00310nu9o.jpg

Mäh...hur lyckas ni göra så snygga karaktärer :´(

Permalänk
Medlem
Skrivet av dzr:p:

Köpte 3an i hopp om att det skulle vara nära i hur bra Origins var. Känns som om man köpte grisen i säcken, efter 3 timmars spelande så är jag väldigt besviken på hur dåligt detta spel är.

Word...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Tycker många överdriver hur bra första spelet är. Jag tyckte det var helt ok, men lite tråkigt. Speciellt gillade jag inte daltandet med NPC:erna. Ett betydligt bättre taktiskt RPG är Divinity Original Sin.

Permalänk
Medlem

Har nu kört igenom main storyn plus en stor del av resten av spelet på nightmare, inte riktigt vad jag förväntade mig utav ett Bioware spel i längd på storyn men nivån på den duger.

Ska nog döda de återstående drakarna och sedan rolla en mage, även om storyn var lite tveksam så hade jag roligt med gameplay.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Buio:

Tycker många överdriver hur bra första spelet är. Jag tyckte det var helt ok, men lite tråkigt. Speciellt gillade jag inte daltandet med NPC:erna. Ett betydligt bättre taktiskt RPG är Divinity Original Sin.

He he.
Jag laddade ned något som visade vem som skulle ha varje gåva för att få maximal utdelning, sen lärde jag mig lite vad karaktärerna gillade för svar, man fick ge ett svar som passade deras personligheter.

Men visst var det lite pjosk, vad gällde de stora besluten, sket jag dock i vad de ville, jag spelade efter vad min karaktär kunde tänkas välja.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Jag vet inte jag, personligen tyckte jag att det var det bästa som kommit sedan Baldurs Gate 2, en halv evighet sedan. Har för mig att jag snudd på sträckkörde spelet tills jag spelat igenom rubbet. Och älskade det. Speciellt det där med en känsla av en mycket större, och ny, spelvärld som är större än det vi fick uppleva i Origins. NPC'erna man fick med sig var överlag intressanta och givande, valen var överlag rätt bra med. Att resa riket runt och samla ihop en arme var också trevligt. Många små som stora problem som låg framför en att lösa, och varje gång man kom närmare att få med nya resurser så kändes det meningsfullt.

Nu har jag inte spelat detta spel ännu men så fort det blir en lucka så ska jag se till att klämma in denna. Verkar vara ett riktigt härligt spel trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag vet inte jag, personligen tyckte jag att det var det bästa som kommit sedan Baldurs Gate 2, en halv evighet sedan. Har för mig att jag snudd på sträckkörde spelet tills jag spelat igenom rubbet. Och älskade det. Speciellt det där med en känsla av en mycket större, och ny, spelvärld som är större än det vi fick uppleva i Origins. NPC'erna man fick med sig var överlag intressanta och givande, valen var överlag rätt bra med. Att resa riket runt och samla ihop en arme var också trevligt. Många små som stora problem som låg framför en att lösa, och varje gång man kom närmare att få med nya resurser så kändes det meningsfullt.

Nu har jag inte spelat detta spel ännu men så fort det blir en lucka så ska jag se till att klämma in denna. Verkar vara ett riktigt härligt spel trots allt.

Detta spel är betydligt mer actionbetonat och inriktat på konsol (menysystem etc). Men gillar det ändå, tycker de fått till balansen i totala spelet med npc:er, dialog, crafting, gear, combat, exploring. Det som behövs är bättre utförande i vissa delar. AI:n är hemskt dålig på enkla saker som att t.ex. undvika eldbollar, flytta sig från melee om man är ranged osv. Om du ska skaffa det, kanske vänta tills de patchat lite och priset gått ner. I övrigt så har EA en sjukt hög prissättning på egna digitala nerladdningar jämfört med affärspris.

Första DA är ett bra spel, jag kanske tycker det är lite övervärderat dock. Gjorde som du struntade i vad NPC:erna tyckte efter ett tag. Orkade inte med allt trams med + och - från gåvor och ologiska dialogval. Jag vill hellst inte behöva kolla tabeller på nätet som visar vad man ska ge vem osv för att komma vidare med personal story.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Detta spel är betydligt mer actionbetonat och inriktat på konsol (menysystem etc). Men gillar det ändå, tycker de fått till balansen i totala spelet med npc:er, dialog, crafting, gear, combat, exploring. Det som behövs är bättre utförande i vissa delar. AI:n är hemskt dålig på enkla saker som att t.ex. undvika eldbollar, flytta sig från melee om man är ranged osv. Om du ska skaffa det, kanske vänta tills de patchat lite och priset gått ner. I övrigt så har EA en sjukt hög prissättning på egna digitala nerladdningar jämfört med affärspris.

Första DA är ett bra spel, jag kanske tycker det är lite övervärderat dock. Gjorde som du struntade i vad NPC:erna tyckte efter ett tag. Orkade inte med allt trams med + och - från gåvor och ologiska dialogval. Jag vill hellst inte behöva kolla tabeller på nätet som visar vad man ska ge vem osv för att komma vidare med personal story. Det är betydligt bättre nu, även om det ibland är lite enkelt.

En blandning mellan Origins och Dragon Age 2 passar ganska bra in som beskrivning på upplägget? Nu är jag en sån där sjuk jävel som faktiskt gillade 2an också, bortsett från de där extremt återanvända kartorna då.
Nu har jag lite svårt att greppa hur själva spelvärlden är men att de är betydligt större och öppnare än Dragon Age 2, och förmodligen Origins låter riktigt lovande. Samt att det verkar finnas väldigt mycket att göra med då. Dålig AI är trist men samtidigt inte alltför oväntat. Blir nog att invänta prisnivå runt 200kr tror jag.

Det som för mig också gör Dragon Age: Origins så bra är att den återupplivade denna genre igen. Det var ganska ont av denna speltyp innan Origins och efter har mer och mer sådanna spel dykt upp. Divinity: Original Sin är något jag ser fram emot att spela för övrigt, väntar bara på att priset sjunker lite. Likaså Wasteland 2.

Permalänk
Medlem

Ok.... Så nu har jag hittat någonting finurligt. En bägare i berget som inte går att komma åt. Letat på nätet men inte fått några svar.

För att inte spoila någonting så får ni klicka nedan...

Den är vid Echo Back Mountain, i Western Approach. Se screens nedan... Någon som vet någonting mer? I WANTS IT!!!

Hittat en tråd nu, verkar inte som om någon vet där heller: http://www.reddit.com/r/dragonage/comments/2n1mgh/possible_spoiler_found_something_weird_in_the/

Dold text
Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pösk:

hmmmm, finns risk för ban? det verkar vara ett hack inte ett mod.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har stött på några problem efter att han spelat nu i ett par timmar, hoppas att någon go Sweclockare kan hjälpa till!

1. Datorn har låst sig helt vid två tillfällen. Dvs enda som går att göra är en hård omstart genom att hålla ner powerknappen. Det enda andra spelet som jag genomgående fått samma problem med är BF4 (tror inte det är ren slump) men där har det löst sig nyligen. Jag har en stabil OC på processorn, kört Prime95 30 min utan errors och som sagt har inga andra spel problemet. Har även installerat alla C++ redists och DirectX plus nya drivisar idag.

Kan det vara problem med grafikinställningar? Har kört på custom med blandat High och Ultra, stängt av tunga saker som MSAA och Tesselation med mera. Ska testa utan V-sync imorrn samt ändra till någon av de presets som finns och se om det hjälper. De program jag kör i bakgrunden är: Origin, Steam, Coretemp, Chrome, Steelseries Engine, EVGA Precision X och f.Lux. Kan de vara ett problem? Ska naturligtvis testa, men är bra att veta i förväg om något är känt för att skapa konflikt.

2. Kör med Xbox ONE kontroll vilket funkar bra förutom en sak: D-pad (styrkorset). Den funkar korrekt i strid, när man byter gubbe med mera. Men är det någon som vet om den är tänkt att fungera i spelets menyer? Typ i inventory och andra liknande menyer? Tycker det känns konstigt med styrspaken i de sammanhangen, men vad vet jag.

3. Kan man få upp console efter man bytt till gamepad i huvudmenyn? Går inte att använda tangentbordet då nämligen.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Har stött på några problem efter att han spelat nu i ett par timmar, hoppas att någon go Sweclockare kan hjälpa till!

1. Datorn har låst sig helt vid två tillfällen. Dvs enda som går att göra är en hård omstart genom att hålla ner powerknappen. Det enda andra spelet som jag genomgående fått samma problem med är BF4 (tror inte det är ren slump) men där har det löst sig nyligen. Jag har en stabil OC på processorn, kört Prime95 30 min utan errors och som sagt har inga andra spel problemet. Har även installerat alla C++ redists och DirectX plus nya drivisar idag.

Kan det vara problem med grafikinställningar? Har kört på custom med blandat High och Ultra, stängt av tunga saker som MSAA och Tesselation med mera. Ska testa utan V-sync imorrn samt ändra till någon av de presets som finns och se om det hjälper. De program jag kör i bakgrunden är: Origin, Steam, Coretemp, Chrome, Steelseries Engine, EVGA Precision X och f.Lux. Kan de vara ett problem? Ska naturligtvis testa, men är bra att veta i förväg om något är känt för att skapa konflikt.

2. Kör med Xbox ONE kontroll vilket funkar bra förutom en sak: D-pad (styrkorset). Den funkar korrekt i strid, när man byter gubbe med mera. Men är det någon som vet om den är tänkt att fungera i spelets menyer? Typ i inventory och andra liknande menyer? Tycker det känns konstigt med styrspaken i de sammanhangen, men vad vet jag.

3. Kan man få upp console efter man bytt till gamepad i huvudmenyn? Går inte att använda tangentbordet då nämligen.

Spelet är buggigt... låste sig typ 4 gånger för mig vid en och samma boss... vänta på patchar

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Datorn har låst sig helt vid två tillfällen. Dvs enda som går att göra är en hård omstart genom att hålla ner powerknappen.

Datorn borde inte hård låsa sig, det händer oftast vid problem med hårdvara i datorn. Prova med att sänka grafik inställningarna till kanske höga och stäng av saker som egentligen inte behövs och kolla om det är mer stabilt då.

Annars kan det vara drivrutiner, AMD har tidigare haft problem med sin Catalyst Control Center som krashade grafik rutinen, som startas om, krashar igen, osv i en loop tills man får en blue screen.

Annars är spelet inte 100% stabilt, men vad jag har sett så är det spel processen som krashar och inte datorn när det händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Spelet är buggigt... låste sig typ 4 gånger för mig vid en och samma boss... vänta på patchar

Har spelat runt 50 timmar och det har inte låst sig en enda gång. Problem med att ljudet buggar ur ibland. Brukar kunna få tillbaka det genom att trixa lite men har fått starta om spelet ett par gånger på grund av det.

Permalänk
Medlem

Spelet stänger ner sig för mig då och då, det händer oftast vid autosave. Låst sig två ggr och bluescreen (uncorrectable error ) och bägge gångerna blev det corrupted save. 30 timmar spelade sammanlagt förlorade och nu skiter jag i detta tills en patch har kommit.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem

Någon som har tipps hur man hittar medium och light armor , för arms och legs? hittar aldrig det alltså

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Ni som har problem med instabilitet, har ni testat utan överklockning, tror att BF4 var kinkigt på sådant.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Är intresserad att skaffa detta spel, är dock mycket osäker på om min laptop klarar av det alls. Kör på en Asus U36S (i5-2410M, 4gb ram, GT520M 1gb). Tror CPU och ram är tillräckligt för minimum-inställningar, men vet inte riktigt hur grafikkortet står sig. Har någon av er någon uppfattning om det skulle vara möjligt att köra spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazzza:

Är intresserad att skaffa detta spel, är dock mycket osäker på om min laptop klarar av det alls. Kör på en Asus U36S (i5-2410M, 4gb ram, GT520M 1gb). Tror CPU och ram är tillräckligt för minimum-inställningar, men vet inte riktigt hur grafikkortet står sig. Har någon av er någon uppfattning om det skulle vara möjligt att köra spelet?

Minimum vad du behöver. Tror ditt grafikkort sätter käppar i hjulet

CPU Speed: AMD quad core CPU @ 2.5 GHz, Intel quad core CPU @ 2.0 GHz
RAM: 4 GB
Video Card: 512 MB, AMD Radeon HD 4870, NVIDIA GeForce 8800 GT
Free Disk Space: 26 GB

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Spelat en cirka 7 timmar totalt och det har funkat riktigt bra, inte upplevt något problem. Inte en enda krasch än så länge

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Någon som har tipps hur man hittar medium och light armor , för arms och legs? hittar aldrig det alltså

Finns en merchant i Hissing Wastes som säljer tier 3 armor samt arms och legs.

http://forum.bioware.com/topic/523822-where-to-find-the-helm-...

Dold text
Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Avskyr party-based isometric view RPGs. Som designprincip, sedan kan det vara utmärkta spel i övrigt, men det är som att titta på när andra spelar pen-and-paper RPG och inte själv vara med. Så jag har spelat 60 timmar nu utan att skifta runt mellan karaktärerna annat än när spelet kräver det. Bättre immersion, mindre optimalt - vilket inte gör så förbaskat mycket i jämförelse.

Gillar spelet, helt klart. Fast det är mycket aktivitet som är helt meningslös, gillar inte att tvingas tillbaka ur spelet för att hantera mitt War Table, och är måttligt förtjust i alla MMO-liknande fetch-quests. Men i gengäld är storyn OK, karaktärerna bra, miljöerna och grafiken mycket levande och välgjorda. Nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Minns ej namnet på kartan, men finns i orlais sidan i nedre högra hörnet i Dales regionen, där alverna finns. Finns en liten alv bosättning där som säljer tier 2 schematics, borde finnas medium arms or legs. Det är där du leder en halla till den byn och du måste göra några quests för a shoppa där. Det finns iaf två stycker kartor där men alver, rent i tema så borde du plocka upp mer medium schematics där än andra ställen.

Annars kommer du hitta genom att utforska och minns inte på rak arm var jag hittade mina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ni som har problem med instabilitet, har ni testat utan överklockning, tror att BF4 var kinkigt på sådant.

Har testat lite mer och ja, verkar som det enda som hjälper är att köra default settings i BIOS. Synd då min OC funkat felfritt i alla andra spel och allmän användning. Vad brukar hård låsning av datorn betyda inom överklockning?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED