Permalänk
Cdon.com
Skrivet av jemtegrannen:
Skrivet av ThomasL:

Hur kan man misstolka "har fått sällskap av en andra kamera i paketet. Kameran placeras bak i bilen och filmar i HD 720p/30fps. Modellen är något mindre än den främre kameran. Kamerorna seriekopplas, så att man kan få filmer från båda kamerorna"?

Paketet innehåller två kameror.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON, detta är kanske en dum fråga, men testar i alla fall. Ni hade ju önskemål om att man skulle lämna förslag inför Black Friday-rean tidigare såg jag. Kommer det ske samma sak inför mellandagsrean sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Kanske bör du läsa tråden själv först?
En rosa dator med ordinärt innehåll i Windows-mappen = begagnad företagsdator?
Eller kanske rör det sig om en licens-bugg i Windows 8.1?
Vem vet?

Sur för att du inte fick köpa SSD-diskar för 100kr/st?

Så trött på det eviga hatet mot CDON här.

Tack CDON för att ni ens orkar med att svara här, jag blir trött bara jag tänker på den stackaren som måste representera er i den här tråden. Hoppas ni roterar personalen ofta.

Gl hf everyone.

Var i min text menar du att jag la något egenintresse eller det du kallar för "hat" mot CDON? Jag tipsade CDON om att en tråd fanns på forumet som inte låg under deras specifika butikstråd. Jag formulerade även en fråga som många i den tråden ställt.

Du kanske ska fokusera på något annat än att vara någon sorts "white knight" åt CDON som är ett av nordens största e-handelsföretag? De har en kundtjänst och representanter som klarar sitt arbete utmärkt utan att du behöver göra egna tolkningar av andras inlägg i tråden. Mitt inlägg var riktat till CDON, inte till dig.

Gör om, gör rätt.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Skrivet av kortleken:

Ni missade min fråga!

Om man har cdon+ och köper present kan man då skicka det direkt till mottagaren i dennes namn?

CDON
Varför hoppas ni över svar på denna fråga?

Permalänk
Medlem

Morrn.

För tre veckor sedan öppnade jag ett ärende på eran hemsida ang. ett tangentbord som inte fungerar ordentligt. Efter att inte ha fått svar på en vecka kontaktade jag er support och fick detta svar:

Citat:

Hej,

Tack för ditt mail.
Jag tar detta med min chef så vi får en lösning snabbt så ni slipper vänta på att vi ska få svar från leverantören.

Med vänliga hälsningar
Mikael

Nu har det gått 3 veckor sedan jag öppnade ärendet och inte en käft har hört av sig, "snabb lösning" my ass. Jag är medveten om att ni som styr upp den här tråden med största sannolikhet inte är samma SM-mästare i inkompetens som sköter supportärenden, därav tänkte jag höra om ni har lust att ta en titt på det hela om jag skickar ärendenummer osv i PM?
I nuläget vill jag helt enkelt häva köpet istället för att få det utbytt, enbart för att aldrig mer behöva dras med eran s.k. support.

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk

Hej,

Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig då man tydligen inte får kommentera enskilda ärenden, men det är så att jag beställde Nintendo 3DS XL + Zelda a Link Between Worlds för några dagar sedan. Jag har då fått en variant som är avsedd för den italienska marknaden snarare än den nordiska, och det var ju inte vad jag ville ha. Har det blivit något fel där eller är detta avsiktligt? Jag fick nämligen ingen information om detta och var nära på att bryta plomberingen när jag fick varan (eftersom jag direkt ville komma igång med att överföra mitt NNID från min gamla 3DS). Sedan undrar jag förstås kring service och support på en gråimporterad vara om jag nu skulle besluta mig för att behålla den.

Produkten skickades dessutom i ett vadderat kuvert och det är troligen det som gjort att kartongen är klämd vid ett av hörnen. Är det så att ni har en variant avsedd för den nordiska marknaden kommer jag försöka byta till en sådan under förutsättning att den skickas väl emballerad. Jag förstår att jag får försöka ta detta med supporten via er hemsida men vill ändå få det sagt.

Till sist tycker jag att supportformuläret är bedrövligt. Där får jag beskriva mitt ärende och kan då läsa hur jag ska bära mig åt om jag har fått fel vara, kort sagt så står det "kontakta oss", varpå man får valet att ge tummen upp som svar på frågan (och där tar det slut) eller tummen ner för att komma till formuläret där man kan komma vidare med att lämna information om sitt ärende. Väl där ska man fylla i kund- och ordernr, detta måste man kolla upp i en ny flik eftersom formuläret lägger sig över allt annat på sidan. Men oavsett sidans smidighet så hade jag föredragit att tala med någon per telefon om detta, något nr att ringa verkar dock inte finnas.

Vore tacksam för någon form av återkoppling.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Hej,

Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig då man tydligen inte får kommentera enskilda ärenden, men det är så att jag beställde Nintendo 3DS XL + Zelda a Link Between Worlds för några dagar sedan. Jag har då fått en variant som är avsedd för den italienska marknaden snarare än den nordiska, och det var ju inte vad jag ville ha. Har det blivit något fel där eller är detta avsiktligt? Jag fick nämligen ingen information om detta och var nära på att bryta plomberingen när jag fick varan (eftersom jag direkt ville komma igång med att överföra mitt NNID från min gamla 3DS). Sedan undrar jag förstås kring service och support på en gråimporterad vara om jag nu skulle besluta mig för att behålla den.

Produkten skickades dessutom i ett vadderat kuvert och det är troligen det som gjort att kartongen är klämd vid ett av hörnen. Är det så att ni har en variant avsedd för den nordiska marknaden kommer jag försöka byta till en sådan under förutsättning att den skickas väl emballerad. Jag förstår att jag får försöka ta detta med supporten via er hemsida men vill ändå få det sagt.

Till sist tycker jag att supportformuläret är bedrövligt. Där får jag beskriva mitt ärende och kan då läsa hur jag ska bära mig åt om jag har fått fel vara, kort sagt så står det "kontakta oss", varpå man får valet att ge tummen upp som svar på frågan (och där tar det slut) eller tummen ner för att komma till formuläret där man kan komma vidare med att lämna information om sitt ärende. Väl där ska man fylla i kund- och ordernr, detta måste man kolla upp i en ny flik eftersom formuläret lägger sig över allt annat på sidan. Men oavsett sidans smidighet så hade jag föredragit att tala med någon per telefon om detta, något nr att ringa verkar dock inte finnas.

Vore tacksam för någon form av återkoppling.

Jag köpte samma produkt och upplevde samma sak. Google berättade att den versionen inte släpptes i Nordisk version, och då lät jag det bero. Men jag håller med, sjukt dåligt att de inte informerar om det. I övrigt fungerar allt som väntat med produkten.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Skrivet av x86:

Jag köpte samma produkt och upplevde samma sak. Google berättade att den versionen inte släpptes i Nordisk version, och då lät jag det bero. Men jag håller med, sjukt dåligt att de inte informerar om det. I övrigt fungerar allt som väntat med produkten.

Jag har bett en kompis ta en bild på den versionen han har. 3ds xl nordic

Här är varianten jag fick... 1, 2.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gainsgoblin:

Varför skriver ni att paket blivit postade på måndag morgon men posten rapporterar att paketet blev postat först nu på en tisdagkväll?

Hej, den har status postad så snart den ligger i postburen och väntar på upphämtning av posten. Kan ibland diffa en aning med posten egna rapportering

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av darkonyx:

Nu får det allt vara nog, CDON.com! Jag har fortfarande inte fått pengarna återbetalade från 4 av 6 annullerade ordrar!!

Måste man öppna ärende hos PayPal (eller kontakta min bank för den delen) för att snabba på processen eller? Är det så det ska vara?!
Om pengarna inte är återbetalade imorgon så får jag ta till andra medel helt enkelt!

Hej, kan vi be om ordernummer så kollar vi upp det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON,

Skulle ni kunna kolla upp varför min order ännu inte har skickats? Eller om den nu har skickats, vart är den?

Ordernummer: 45759553

När jag försöker spåra paketet så står det:

Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2014-11-25 05:10 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Känns lite konstigt att inget hänt på 2 veckor.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kortleken:

CDON
Varför hoppas ni över svar på denna fråga?

Hej, Beklagar att vi missade frågan. Tyvärr är det inte möjligt i dagsläget - däremot så jobbar vi mot en lösning så man skall kunna det i framtiden. /NK

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Hur stor tror du chansen är att mina varor som jag beställde i morse skickas iväg idag? Beställde innan kl 11, 3 datorrelaterade produkter. Ger dig ordernr i pm.
Jag frågar dels eftersom jag vet att ni är otroligt överbelastade för tillfället och sidan därmed kanske inte orderstatusen ändras....men ja vet inte.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hej! Hur stor tror du chansen är att mina varor som jag beställde i morse skickas iväg idag? Beställde innan kl 11, 3 datorrelaterade produkter. Ger dig ordernr i pm.
Jag frågar dels eftersom jag vet att ni är otroligt överbelastade för tillfället och sidan därmed kanske inte orderstatusen ändras....men ja vet inte.

dom har värdelös uppdatering på i vilken process ordrar ligger på.
För mig har det stått packas tills dagen efter jag fått grejen.

Det är väl 1-3 dagar "normalt" som leveranstid? och det står i deras kundtjänst att dom är belastade pga black friday, "men får tyvärr meddela att det kan dröja längre än vad som är angivet på hemsidan."

så räkna med otur fasen minimum 3 arbetsdagar om man ska tolka meddelandet i kundtjänst.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

dom har värdelös uppdatering på i vilken process ordrar ligger på.
För mig har det stått packas tills dagen efter jag fått grejen.

Det är väl 1-3 dagar "normalt" som leveranstid? och det står i deras kundtjänst att dom är belastade pga black friday, "men får tyvärr meddela att det kan dröja längre än vad som är angivet på hemsidan."

så räkna med otur fasen minimum 3 arbetsdagar om man ska tolka meddelandet i kundtjänst.

Tack för din snabba input, är bara att hoppas på att ordern ligger "längre fram" än vad som anges då.
Egentligen så är det ju ett i-lands problem för mig då jag helst av allt vill få grejorna innan helgen, vilket ju definitivt inte ska vara något problem...hoppas man ju i dessa juletider. Men ju tidigare desto bättre självklart

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hej

orderr #: 45953120

Beställde saker under black friday, som inte har skickats än.
Tar man kontakt med kundtjänst så skyller de bara på att de haft mycke ordrar under den dagen och att de kan 1-2 dagar extra.
Men de har nu dröjt en och en halv vecka å ingenting händer...
Sen så läser man den har tråden och ser att ni skickat ut beställningar som kommit in mycket senare än så...

Har ni ingen form av kösystem som ni följer så inte folk behöver vänta i evigheter på sina beställningar?
Eller är de fritt fram för personalen att välja vilka ordrar de ska packa och skicka? Är de mycke varor så tar man nån annan som inte är så jobbig?

Börjar bli irriterad...

Permalänk
Medlem

Hur lång tid ska de ta att registrera en retur? Ni hämta ut min retur i fredags men inget har hänt i ärendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

2014-11-25 05:10 Edi-kund Varubrev Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Känns lite konstigt att inget hänt på 2 veckor.

Det är så Cdon gör för att låsa ordern i deras system och med låsa menar jag att du ej kan avbeställa heller ändra i ordern (även om det tar 2 veckor till innan dom skickar).
Det är en ganska känd taktik vid det här laget och dom tror att dom tjänar pengar på det då dom hoppas att kunden inte orkar skicka tillbaks ordern trots att dom ville avbeställa 2 veckor tidigare.
Och OM kunden ville avbeställa långt innan dom skickade ordern men deras system satte stopp för det så behöver kunden ej stå för någon transport kostnad tillbaks som denna hade behövt göra om den hävdat 14 dagars ångerrätten.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tack för din snabba input, är bara att hoppas på att ordern ligger "längre fram" än vad som anges då.
Egentligen så är det ju ett i-lands problem för mig då jag helst av allt vill få grejorna innan helgen, vilket ju definitivt inte ska vara något problem...hoppas man ju i dessa juletider. Men ju tidigare desto bättre självklart

Kan tillägga nu att jag beställde ett wii u spel kl 16.24 igår
Och det blev postat under gårdagen.

Hoppas verkligen inte datordelar skickas från samma lager, för då är det väl som när jag jobbade där.
Folk ville inte ta större ordrar pga statistiken på plockad order per person blir låg samt plocktiden blir lång.

Så folk tog hellre 10 st små ordrar än 1-3 st stora.
Men om dina delar skickas från annat lager så kan man förstå att det kanske är högre belastning på det än bland film/spel/musik ?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Hej! Har en fråga till alla er och inte bara CDON, jag beställde ett Ps4 i lördags och det blev skickat någongång inatt/imorse enligt deras hemsida, men har läst att deras hemsida kan vara lite 'efter' så jag undrar helt enkelt, hur stor chans tror ni det är att jag får mitt paket idag? Det är en present som ska ges bort snarast möjligt då personen åker utomlands denna vecka och kommer vara iväg tills efter nyår!

Tacksam för snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MorbidAngel:

Hej! Har en fråga till alla er och inte bara CDON, jag beställde ett Ps4 i lördags och det blev skickat någongång inatt/imorse enligt deras hemsida, men har läst att deras hemsida kan vara lite 'efter' så jag undrar helt enkelt, hur stor chans tror ni det är att jag får mitt paket idag? Det är en present som ska ges bort snarast möjligt då personen åker utomlands denna vecka och kommer vara iväg tills efter nyår!

Tacksam för snabbt svar!

Du har väl fått kollid? bara spåra via den.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Du har väl fått kollid? bara spåra via den.

Sist jag beställde (dock ej från CDON) så stod det i 4 dagar att mitt paket var i Göteborg när det var levererat till macken andra sidan gatan. Gången innan det var det i princip samma grej, litar inte på det fullt ut. Ville mest bara veta om folk fått sina paket samma dag som det står att det blivit skickat!

För övrigt står det: "Det finns ingen spårning för paketet ännu.
Vänligen notera att paketspårning endast är tillgänglig för paket som levereras av CDON."

Tack för svaret ändå.

Permalänk
Medlem

har aldrig fått mina samma dag som det är skickat, har handlat där i hur många år som helst

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

har aldrig fått mina samma dag som det är skickat, har handlat där i hur många år som helst

Okej tack för svaret Får helt enkelt hoppas på det bästa, annars lär jag ju ha det imorgon Brukar dock ha tur med paket i övrigt, om man bortser från de senaste två gångerna haha! Kanske har lite betydelse vart man bor också, sen skickades det ju extremt tidigt i morse, håller tummarna Skulle jag mot förmodan få mitt paket idag så är det cred till CDON!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av jemtegrannen:

Hej, det är två kameror i paketet. /NK

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av direktiv:

Hur lång tid ska de ta att registrera en retur? Ni hämta ut min retur i fredags men inget har hänt i ärendet.

Hej, det brukar normalt ta 3-4 dagar. Men ta kontakt med http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/ så kan vi bättre hjälpa dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ännu inte fått svar. Antar att inte ens CDON vet varför jag inte får mina varor.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Äh inte fick man spelet idag trots att det postades 2 dagar sen.
Undra varför posten är så långsam på leverera cdons grejer eller så är inte deras grejer prioriterade.

Man fick ett gott skratt vid brevlådan då man trodde cdon skulle överraska en att få dagen efter

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

Någon som har koll på deras leveranstider just nu?
Jag beställde ett Xbox One i fredags, och den står som status postad sedan i måndags kväll.
Supporten får man ju inget vettigt svar från, de har sagt sedan i måndags typ "Ordern håller på att packas och borde skickas idag"
Har även skickat PM till dem här men har inte fått något svar.

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Jag undrar lite varför man får betala fraktkostnad när man är CDON+-kund? Jag trodde hela vitsen med CDON+ var att slippa just fraktkostnaden oavsett hur mkt/lite man beställer för?