AMD:s prestandadrivrutin Catalyst Omega läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardinen:

Namnet påminner om Omega drivers, som var populära till ATI korten för 10 år sedan.

PRECIS MIN TANKE!

nostalgitripp

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Administrativ avgift

Ingen som har en leak länk? Vilj ju installera dessa nu

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Ingen som har en leak länk? Vilj ju installera dessa nu

Dom verkar helt borta från nätet :/

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av SCORPIUS:

Dom verkar helt borta från nätet :/

Kanske någon som har den nerladdad som man kan ladda upp på något fint privat ställe

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Ni kanske inte behöver vänta så länge, verkar som mer info kommer nästa vecka.
http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4972059&postcount=8

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Tisdag är det sagt att den ska komma.
Men.. den släpps när den släpps. Inte en minut före.

Det bästa med detta (oavsett hur den är) är att det är ett jävla hallå redan om denna drivrutinen.
Så det tar inte lång tid att få reda på om den har många problem eller inga efter att den är släppt.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Videoapan:

Nja, problemen är med AMD-gpu (inte testat Nvidia) kopplat till min Panasonic TV från 2009, kör jag på den integrerade i min i3 så fungerar det utmärkt. Byter jag till AMD-grafik så hoppar skärmen iväg, har letat efter inställningar men inte hittat något. Med AMD-drivrutiner installerade ligger bilden som den ska i Windows så antagligen skickar AMD-korten (testat 3 olika) ut en signal som TVn inte kan tolka innan Windows laddats.

Likadant här, med A10 7850K, fungerar med drivarna på Pannan, men inte i BIOS, jag får koppla in min vanliga bildskärm, om jag skall editera eller uppdatera BIOS.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Ni som gnäller på AMD, titta bara hur glada och lyckliga alla som har AMD är.

http://cdn.videocardz.com/1/2014/12/AMD-Catalyst-Omega-Driver...

Skaffa AMD ni också, så ni slipper sitta och sura i forumet.

Hahah bra, äntligen någon med lika skruvad humor som mig
Det måste nog va micro stuttre dom tittar på, jag har samma reaktion varje gång ja ser två Amd kort i cf

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Avstängd

ÄNTLIGEN INGET MER REGISTERPILL FÖR SSAA.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

bara att vänta och se finns det ingen beta driver man kan testa??

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Gulligt, jag själv väntar på att dom ska fixa "grafikkortets drivrutiner har slutat fungera, drivrutiner återställda" som hoppar fram hela tiden.
Oklockad grafikkort..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av quattro-2.6:

Gulligt, jag själv väntar på att dom ska fixa "grafikkortets drivrutiner har slutat fungera, drivrutiner återställda" som hoppar fram hela tiden.
Oklockad grafikkort..

Skickades från m.sweclockers.com

Har du testa allt oklockat även CPU:n?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Gulligt, jag själv väntar på att dom ska fixa "grafikkortets drivrutiner har slutat fungera, drivrutiner återställda" som hoppar fram hela tiden.
Oklockad grafikkort..

Skickades från m.sweclockers.com

Hade själv (liknande) det problemet med ett av mina GTX295:or.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Gulligt, jag själv väntar på att dom ska fixa "grafikkortets drivrutiner har slutat fungera, drivrutiner återställda" som hoppar fram hela tiden.
Oklockad grafikkort..

Skickades från m.sweclockers.com

En väldigt plågsam bug som är extremt irriterande om man får det ofta. Den drabbar inte heller uteslutande endast AMD utan alla märken och modeller har en potential att drabbas. Tyvärr är det något som är fundamentalt fel i senare års utgåvor av Windows och kan förmodligen endast korrigeras av Microsoft. Varken Mac eller Linux lider av samma fel trots att vissa delar av drivrutinen är delad. Vad du borde hoppas på är att Linux får större genomslag på spelmarknaden. Alternativ är bra, speciellt i sådana här fall.

Permalänk
Skrivet av Korkskruv:

En väldigt plågsam bug som är extremt irriterande om man får det ofta. Den drabbar inte heller uteslutande endast AMD utan alla märken och modeller har en potential att drabbas. Tyvärr är det något som är fundamentalt fel i senare års utgåvor av Windows och kan förmodligen endast korrigeras av Microsoft. Varken Mac eller Linux lider av samma fel trots att vissa delar av drivrutinen är delad. Vad du borde hoppas på är att Linux får större genomslag på spelmarknaden. Alternativ är bra, speciellt i sådana här fall.

Har stött på det problemet till och från sedan Windows ME vad jag kan komma ihåg i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Omega? Det fanns ju drivrutiner förr i tiden som var optimerade med namnet Omega som inte var släppta av AMD själva om ni kommer ihåg det? http://www.omegadrivers.net/ Kanske AMD har anlitat dessa killar att göra drivrutinen?

Japp, de var dom man behövde använda när man skulle spela Knights of the old republic med det brutala 9800XT

Är förövrigt precis vad som behövs, då mina R9 290 börjar kännas gamla och kraftlösa nu, även om de kanske inte är det. De får väl hänga med ett tag till så jag istället kan investera i en 34" Freesync skärm som födelsedagspresent till mig själv i vår !

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Japp, de var dom man behövde använda när man skulle spela Knights of the old republic med det brutala 9800XT

Är förövrigt precis vad som behövs, då mina R9 290 börjar kännas gamla och kraftlösa nu, även om de kanske inte är det. De får väl hänga med ett tag till så jag istället kan investera i en 34" Freesync skärm som födelsedagspresent till mig själv i vår !

Mitt Sapphire R9 290 känns kraftlöst det med. Förväntade att man skulle få ut mer av kortet när jag köpte det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Mitt kort presterar då som förväntat. Samtidigt får man komma ihåg att det är över ettår gammalt. Nya serien bör vara lanserad om någon månad dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mitt kort presterar då som förväntat. Samtidigt får man komma ihåg att det är över ettår gammalt. Nya serien bör vara lanserad om någon månad dessutom.

Bara kortet inte kostar skjortan (om prestandan som läckt stämmer) så gör det inget, för det kommer säkert kosta mer ju snabbare det är?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Bara kortet inte kostar skjortan (om prestandan som läckt stämmer) så gör det inget, för det kommer säkert kosta mer ju snabbare det är?

Och här sitter ni och pratar om att byta ut era r9 290 medans jag sitter här med mitt 580 gtx som jag har tänkt att byta ut nu i vår och är fortfarande relativt nöjd med =P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Bara kortet inte kostar skjortan (om prestandan som läckt stämmer) så gör det inget, för det kommer säkert kosta mer ju snabbare det är?

Jo, jag hoppas inte att de drar upp priserna på dessa. Själv vill jag ändå helst skippa en generation och hoppa på nästa, beroende på mitt behov ser ut just då, men vi får se hur nya serien blir. Är det dessutom en krympning (20nm?) så kan det nog bli svårt att låta bli...

Skrivet av Wasted Hobbit:

Och här sitter ni och pratar om att byta ut era r9 290 medans jag sitter här med mitt 580 gtx som jag har tänkt att byta ut nu i vår och är fortfarande relativt nöjd med =P

Vi har alla förmodligen lite olika behov. Själv har jag kört Eyefinity innan men med nyare titlar blir det på tok för dyrt att köpa kort för att driva runt sådanna lösningar. Min 2560x1440-skärm plågar samtidigt kortet ganska skapligt med, men ändå betydligt lättare än Eyefinity då (6048x1200 i mitt fall).

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jo, jag hoppas inte att de drar upp priserna på dessa. Själv vill jag ändå helst skippa en generation och hoppa på nästa, beroende på mitt behov ser ut just då, men vi får se hur nya serien blir. Är det dessutom en krympning (20nm?) så kan det nog bli svårt att låta bli...

Vi har alla förmodligen lite olika behov. Själv har jag kört Eyefinity innan men med nyare titlar blir det på tok för dyrt att köpa kort för att driva runt sådanna lösningar. Min 2560x1440-skärm plågar samtidigt kortet ganska skapligt med, men ändå betydligt lättare än Eyefinity då (6048x1200 i mitt fall).

Jo förstår det fullt ut, sitter fortfarande på en standard 60hz led 1080p skärm och kommer inte köpa något värre förens freesync och 144hz till hyffsat pris, helst i 4k eller 1440p. Har alltid varit seg med att köra med nya skärm standarder, är dålig på at urskilja skillnader på dem då de enda jag generellt märker är framerate och lägger hellre 5k på ett grafikkort än en skärm. Dock eyefinity i 144hz skulle vara fint de.

Permalänk
Medlem

+20% i spel från första drivrutinen? är det +5,10,15 eller 20% bost man kommer att få?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wasted Hobbit:

Jo förstår det fullt ut, sitter fortfarande på en standard 60hz led 1080p skärm och kommer inte köpa något värre förens freesync och 144hz till hyffsat pris, helst i 4k eller 1440p. Har alltid varit seg med att köra med nya skärm standarder, är dålig på at urskilja skillnader på dem då de enda jag generellt märker är framerate och lägger hellre 5k på ett grafikkort än en skärm. Dock eyefinity i 144hz skulle vara fint de.

Fast samtidigt är ju en skärm något man lär sitta på ganska många år med så inte alltför dumt att kosta på iallafall en sådan.

Permalänk
Medlem

Tankar ner Catalyst Omega 14.12 nu

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Tankar ner Catalyst Omega 14.12 nu

Tankar oxå via AMDs hemsida

Permalänk

Precis installerat Omega och min andra bildskärm hittas inte samt crossfire saknas... wtf!?

Visa signatur

■ Windows 8.1 ■ MSI Z87-G45 Gaming ■ I7 4790K ■ xfx7970 crossfire ■ Kingston HyperX 3K SSD 240GB ■ Kingston DDR3 HyperX Beast 16GB ■

Permalänk
Medlem

Senaste DDU fukkade upp min dator. Datorn startas ju i felsäkert läge för att ta bort gamla Catalyst. Men min dator stod bara och tuggade efter jag klickade ja i programmet att den skulle startas i felsäkert läge

Stängde då av datorn och startade den och valde starta Windows Normalt men den fortsatte att starta i felsäkert läge och stod bara och laddade men inget hängde när loggan vid felsäkert läge kom upp.

Har aldrig haft problem med DDU tidigare

Min dator är nu formaterad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardinalfel:

Precis installerat Omega och min andra bildskärm hittas inte samt crossfire saknas... wtf!?

Har du bara lagt över den gamla drivrutinen? eller hur gjorde du? Hur som helst funkar den nya drivrutinen som det ska för mig efter lite strul att kortet inte hittades

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Har du bara lagt över den gamla drivrutinen? eller hur gjorde du? Hur som helst funkar den nya drivrutinen som det ska för mig efter lite strul att kortet inte hittades

Avinstallerade dom gamla starta om och installerade dom nya Det visade sig vara fel drivrutin. Det finns minst 2 vägar att gå när man ska ladda hem drivrutiner ifrån AMD,s hemsida och den jag fick först var inte till windows8.1 även fast "guiden" ledde mig till den. Med rätt drivrutin fungerade allt mycket bättre konstigt nog

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

■ Windows 8.1 ■ MSI Z87-G45 Gaming ■ I7 4790K ■ xfx7970 crossfire ■ Kingston HyperX 3K SSD 240GB ■ Kingston DDR3 HyperX Beast 16GB ■