Ja det lär vi nog få göra. Jag anser inte att lönsamhet går före medmänsklighet.
Liksom skola, vård, omsorg, försvar.. Och där är alla överens om att det är självklara utgiftsposter, men inte för invandringen, vilket, återigen, får mig att dra slutsatsen att motiven bakom inte är ekonomiska.
Skola, vård, omsorg etc är anpassad för den folkmängd som lever i landet och bidrar med skatt inte att även försörja andra länders invånare.
Ja det lär vi nog få göra. Jag anser inte att lönsamhet går före medmänsklighet.
Och vad är syftet med att varenda krona man spenderar måste vara en investering? Medmänsklighet får kosta vad det vill, tycker jag.
Och du skänker bort alla dina pengar och lever på bröd och vatten förstår jag eller är det andras pengar du vill dela med dig av?
Att solidariteten har tagit skada är uppenbart. Folk verkar bara se dollartecken vart de går.
Eller så är det så att om samhället ska fungera så krävs det pengar, solidaritet driver inte samhället.
Sålänge du arbetar så går ju staten med vinst på dig. Även assylinvandrare bidrar till ekonomin då vi har 25% mons och de rimligtvis inte kan vara utan mar hur länge som helst.
Just det jag, ge 100% få tillbaka 25%, låter som en bra affär.
Staten är till för människor, inte tvärt om.
Hur överlever staten utan att majoriteten betalar in skatt då?