Galax Geforce GTX 970 OC för Mini ITX

Permalänk
Discokungen
Skrivet av zipmiX:

OK. Jag har googlat runt på ditt EVGA GTX 780 Classified, jag har inte hittat ett ända med en fabriksklock på 1100mhz. Därför jag undrade, vilket kort har du egentligen Inte varit med om en sådan hög klock från fabrik på detta kort förut. Länk? Är bara nyfiken.

Hittar inte något heller. Bara 1046MHz boost och 993MHz basklock.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Behövs så korta grafikkort till ett minitx bygge? Har precis beställt fractal design node 304 med ett asus z97 minitx moderkort och ett sapphire tri-x 290, blev orolig nu att det inte kommer få plats ?

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av emilakered:

Det varierar mellan exemplar och system, vilket gör det svårt att bedöma generellt. Minns jag rätt är det kort som haft minst spoltjut av våra testex Asus Strix, men det kan lika gärna vara slump. Att kommentera missljudet är tvåeggat, men samtidigt finns det starka önskemål från er läsare i den frågan.

Ja, det uppskattas! Tack! Coilwhine gör omedelbart ett grafikkort totalt ointressant.

Jag är inne på mitt fjärde Strix med kraftigt coilwhine, så jag skulle nog vilja hålla med om att ni bara haft tur där.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Måste också bara kommentera detta med spoltjut.
Om det finns en enda grafikkorts tillverkare som vill ha mina pengar igen så får dem för sjutton se till att leverera produkter som är av hög och ärlig klass.
Att i princip varje kort du köper idag har spoltjut är enligt mig HELT oacceptabelt och jag hoppas verkligen att fler av oss fortsätter att ligga på tillverkarna kring detta.
Är otroligt glad att jag idag inte spelar speciellt mycket längre, men tiden kan komma igen och jag kommer absolut inte att köpa upp mig på ett datorsystem där jag ska "förväntas" spoltjut. Blir PS4 helt enkelt.
Ledsen för mitt neggande men jag är så irriterad på det här.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Sanningen är att spoltjut alltid funnits i någon mån. Några av GTX 480 och GTX 580-modeller vi testade var rätt illa ute, likaså är både HD 7970 och senare referensmodellen av R9 290X riktiga bovar.

Jag tror mest att ingen riktigt brytt sig innan, men när folk väl fått upp ögonen för beteendet "upptäcks" det av alla. Det handlar dessutom om att grafikkort numera är betydligt tystare, även riktigt högt upp i prestandaklasserna. För ett par år sedan var det mycket mindre fokus på såpass låg ljudnivå som vi ser idag, vilket helt enkelt gjorde att fläktljudet var det dominerande.

Precis. Första gången jag stötte på det själv var med mitt HD 4870 när jag bytte till en så gott som ljudlös tredjepartskylare. Den tutade på som en hel orkester.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av miscann:

Behövs så korta grafikkort till ett minitx bygge? Har precis beställt fractal design node 304 med ett asus z97 minitx moderkort och ett sapphire tri-x 290, blev orolig nu att det inte kommer få plats ?

har node 304 å ett gtx 670å då e det 5cm tillgodo... 670 e la ca 24-27cm långt å har du ett grafikkort på 30cm så kan det bli bökigt med sladdarna från nätagget om du inte har ett riktigt väldesignat modulärt så att säga. 30cm graffe får precis plats i node 304, e la på mm typ.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

OK. Jag har googlat runt på ditt EVGA GTX 780 Classified, jag har inte hittat ett ända med en fabriksklock på 1100mhz. Därför jag undrade, vilket kort har du egentligen Inte varit med om en sådan hög klock från fabrik på detta kort förut. Länk? Är bara nyfiken.

Skrivet av Flamso:

Hittar inte något heller. Bara 1046MHz boost och 993MHz basklock.

Var nog det jag blandade ihop det med, kört med skyn3ts moddade bios sedan start och den tar bort boost klocken så den står på 1100Mhz jämt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som tänkte på spårvagnsexperten Carl-Henrik när jag läste sista meningen i inledningen?

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget test på Gigabyte G1 =/
Kul att ni tar med mindre(kända) aktörer med, men det vore kul att se en jämförelse bland de vanligaste med.
Hade varit kul att se hur G1 står sig mot de andra, själv är jag väldigt nöjd med mitt.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Sushifrukt:

Fortfarande inget test på Gigabyte G1 =/
Kul att ni tar med mindre(kända) aktörer med, men det vore kul att se en jämförelse bland de vanligaste med.
Hade varit kul att se hur G1 står sig mot de andra, själv är jag väldigt nöjd med mitt.

Vi väntar fortfarande på testex från Gigabyte, förhoppningsvis ramlar det in närmaste tiden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av Batman:

Det som gör en kluven är om man ska slå till på ett 970 nu snart eller om det är värt den extra summan för ett 980, möjligtvis Ti. Är riktigt känslig för all form av "missljud" och vill verkligen inte köra på AMD en gång till, det verkar ju vara stört omöjligt att hitta ett 970 som inte lider av spoltjut...får väl kolla upp Strix modellen.
Känna mer värt att spendera lite extra och samtidigt få lite extra kräm om man får ett kort som inte lider av några "fel", fel är ju fel ord men förstår ni vad jag menar.
Helt klart är att om det dyker upp nåt 980, 980Ti kort nu särskilt under black friday tvekar jag nog inte.
Hoppas hoppas...

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta till 390X

Permalänk
Hedersmedlem

Härligt med ett mini-kort på marknaden.

Jag orkade inte vänta, så jag tjöpte ett Zotac-kort och återanvände kylaren från mitt GTX670. Funkar finfint

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Var nog det jag blandade ihop det med, kört med skyn3ts moddade bios sedan start och den tar bort boost klocken så den står på 1100Mhz jämt

Haha tänkte väl. Det vore awesome med en sån fabriksklock annars dock!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Haha tänkte väl. Det vore awesome med en sån fabriksklock annars dock!

Äh, vem bryr sig om fabriksöverklockning?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Det känns som att 970 är gjord för spoltjut... typ alla har det :/

Mjo, somliga tyckte att koreaskärmar som Qnix var ett lotteri...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Finns det nått lämpligt +650 watts itx-nätagg som lämpar dig?

Permalänk
Avstängd

För att vara ett så litet grafikkort överklockar det bra. Har ett Asus Strix 970 som överklockar bra och inget spoltjut, fläkten hörs knappt när jag kör tunga spel som Metro Last Light.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med spoltjut med mina grafikkort, iaf inte från de som varit Gigabyte.
Därför undrar jag om det kommer några tester snart på Gigabyte GTX 980 G1?

Jag har just nu ett Gtx670 windforce och tänker uppgradera mig (väntar dock liiite för att se vad amd har att kontra med). Så en review på den vore uppskattat!

Permalänk
Skrivet av Swedishen:

Finns det nått lämpligt +650 watts itx-nätagg som lämpar dig?

Till vad? Finns väl inga mini-moderkort för SLI?

600w är nog det bästa du får i dagsläget.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2728106

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

va kosta det ?

Zotac mini!!

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.