Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Har ni några möjligheter att ta in EVGAs Pro sli bridge? Tänkte specifikt på bryggan för 2 slots utan mellanrum (40mm)(100-2W-0022-LR)

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ScrAAp:

Har ni några möjligheter att ta in EVGAs Pro sli bridge? Tänkte specifikt på bryggan för 2 slots utan mellanrum (40mm)(100-2W-0022-LR)

Hej! Tack för din förfrågan. Vi tar önskemålet vidare till vår inköpsavdelning /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

Jaha Komplett, hoppas att ni inte skickat alla nätaggregat på detta viset. I så fall väntar nog ett gäng returer. Inte sett något så dåligt emballerat sen.. ja, nä det här är sämst hittills. Det kunde skramla runt där inne ordentligt, t o m så tjejen på posten reagerade.

http://i.imgur.com/isYYrOUl.jpg

Skrivet av Mars SSX:

Men det är ju så Komplett alltid paketerar sina varor. Eller är det något jag missar?

Köpte ett nätagg från Inet för 2 veckor sen fick det paketerat på samma sätt.. Är det inte så de paketeras?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Calathea:

Jaha Komplett, hoppas att ni inte skickat alla nätaggregat på detta viset. I så fall väntar nog ett gäng returer. Inte sett något så dåligt emballerat sen.. ja, nä det här är sämst hittills. Det kunde skramla runt där inne ordentligt, t o m så tjejen på posten reagerade.

http://i.imgur.com/isYYrOUl.jpg

Hej,
Förstår att det kan verka så när paketet är öppnat men produkten ligger i själva verket väl inpackad. Titta gärna på denna filmen från när Sweclockers var och hälsade på vårt lager. Bläddra fram till 3 min in i filmen och du kan se hur produkterna packas.

Till klippet >> https://www.youtube.com/watch?v=_XZN2_mrP1Y

/Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

står skickad på min order men när jag spårar mitt paket så står det bara att dom har fått info om paketet men det har inte kommit till dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

står skickad på min order men när jag spårar mitt paket så står det bara att dom har fått info om paketet men det har inte kommit till dom?

Förmodligen är paketet under leverans från Norge till Sverige och först när det scannas i Örebro dyker status upp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Förmodligen är paketet under leverans från Norge till Sverige och först när det scannas i Örebro dyker status upp.

Med det sagt går det skitsnabbt för dom att få sina varior från Norge, om nu så är fallet.

Permalänk
Medlem

Ja dom skickar allt ifrån norge se första sekunderna i sweclockers film för info om detta https://www.youtube.com/watch?v=_XZN2_mrP1Y

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Hejsan Komplett,

För lite ett år sedan köpte jag en "Komplett" dator som fungerat felfritt tills idag då den inte ville starta. "CPU LED" lampan lyser upp på moderkortet vilket indikerar att det är "något" problem med processorn. Har provat allt från att koppla ifrån vissa komponenter till att uppdatera biosen, men har tyvärr inte fått det att fungera.

När jag nu ska göra en return av datorn på er hemsida så stöter jag på problem. När jag valt vilken vara som ska returneras och fyller i clearing/kontonummer så vill den inte acceptera numret. Har även testat att fylla i fälten med nollor (som det står att man kan göra på er hemsida) men inte ens det fungerar, vilket gör att jag helt enkelt inte kommer vidare.

Finns det något sätt att lösa detta? Jag bor inte långt från er Pick-up Point där jag i alla fall tror ni sköter alla garantiärenden m.m. Finns det någon möjlighet att helt enkelt åka dit och ta hand om ärendet där, eller är det ett krav att göra det genom hemsidan som jag helt enkelt inte får att fungera?

När jag nu missade att denna forumsdel bara gäller förslag, förbättringar m.m och inte direkta supportärenden så lägger jag till ett förslag som är sammankopplat med det jag skrivit ovan;

Om det enda sättet att returnera en vara är genom returdelen på hemsidan så vore det ett stort plus om det verkligen fungerade. Självklart finns det en risk att jag skrivit in fel clearing och/eller kontonummer (har även testat min sambos number som jag också måste skrivit fel?) men då borde det åtminstone fungera att fylla i fälten med nollor som det står på hemsidan. Så där har ni mitt förslag; en fungerande returprocess

Med vänlig hälsning!

Såg precis att denna forumdel inte är ersättning för den ordinarie supporten. duh..
Permalänk
Komplett.se
Skrivet av CleaningMuppet:

Hejsan Komplett,

För lite ett år sedan köpte jag en "Komplett" dator som fungerat felfritt tills idag då den inte ville starta. "CPU LED" lampan lyser upp på moderkortet vilket indikerar att det är "något" problem med processorn. Har provat allt från att koppla ifrån vissa komponenter till att uppdatera biosen, men har tyvärr inte fått det att fungera.

När jag nu ska göra en return av datorn på er hemsida så stöter jag på problem. När jag valt vilken vara som ska returneras och fyller i clearing/kontonummer så vill den inte acceptera numret. Har även testat att fylla i fälten med nollor (som det står att man kan göra på er hemsida) men inte ens det fungerar, vilket gör att jag helt enkelt inte kommer vidare.

Finns det något sätt att lösa detta? Jag bor inte långt från er Pick-up Point där jag i alla fall tror ni sköter alla garantiärenden m.m. Finns det någon möjlighet att helt enkelt åka dit och ta hand om ärendet där, eller är det ett krav att göra det genom hemsidan som jag helt enkelt inte får att fungera?

När jag nu missade att denna forumsdel bara gäller förslag, förbättringar m.m och inte direkta supportärenden så lägger jag till ett förslag som är sammankopplat med det jag skrivit ovan;

Om det enda sättet att returnera en vara är genom returdelen på hemsidan så vore det ett stort plus om det verkligen fungerade. Självklart finns det en risk att jag skrivit in fel clearing och/eller kontonummer (har även testat min sambos number som jag också måste skrivit fel?) men då borde det åtminstone fungera att fylla i fälten med nollor som det står på hemsidan. Så där har ni mitt förslag; en fungerande returprocess

Med vänlig hälsning!

Hej!
Beklagar att din returansökan krånglar. Jag skulle önska att du tog kontakt med oss via telefon eller chat så ska vi hjälpa dig. Telefonerna öppnar kl. 9 idag 031-710 20 00. Chatten når du längst ner till höger på komplett.se och öppnar kl. 11.
/Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Brukar ni inte packa med krymt plast.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ponta9:

Brukar ni inte packa med krymt plast. http://i.imgur.com/e4scPKg.jpg

Hej! Ja precis, plockas varan från vårt robotlager använder vi krympplast. Annars packar vi med pack-papper (skrynklat tjockare papper) eller bubbelplast. /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Calathea:

Jaha Komplett, hoppas att ni inte skickat alla nätaggregat på detta viset. I så fall väntar nog ett gäng returer. Inte sett något så dåligt emballerat sen.. ja, nä det här är sämst hittills. Det kunde skramla runt där inne ordentligt, t o m så tjejen på posten reagerade.

http://i.imgur.com/isYYrOUl.jpg

Nätagget i sig är riktigt bra skyddat i sin egen låda, så det hade räckt att skicka i den. Och det lilla den åker runt inne i komplett lådan är obetydlig.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej! Ja precis, plockas varan från vårt robotlager använder vi krympplast. Annars packar vi med pack-papper (skrynklat tjockare papper) eller bubbelplast. /Malin

För som bilden visar så hade ni inte använt något sådant

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ponta9:

För som bilden visar så hade ni inte använt något sådant

Det låter väldigt underligt. Skulle du uppleva att produkten blivit skadad så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
/Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Min Seagate Barracuda 1TB kraschade idag, och garantin på 3 år gick ut för ungefär en vecka sedan (så klart...)

Är det lönt att hoppas på Goodwill av er Komplett, eller ska jag bara slänga den?

Edit: Fick erbjudande att köpa en WD Blue 1TB för halva priset av er Webchat. Tack för goodwill.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Er banner är nog felstavad.

Throughput?

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka för Kompletts extremt bra service ni har nu.
Fri frakt, och framförallt fri retur.
Köpte en produkt jag helt enkelt inte var nöjd med, ringde er och ni skickade retursedel via mailen direkt.
Tog inte ens en vecka från jag skickat till man fått tillbaka pengarna för varan.

Detta är något INGEN annan butik har, Inet osv får man betala 100kr för returfrakt.

Detta har börjat göra att jag köpt mer och mer hos Komplett, för ifall jag inte skulle bli nöjd så finns möjligheten att göra smidigt återköp.

Även om jag inte använder det ofta så finns det där.

STOR eloge till Komplett.

Permalänk
Medlem

Hej! Idag fick jag hem en i7 4790K från er, jag förstår om man kanske inte ska prata om enskilda ärenden men jag har en fråga angående hur paketet skickades. Det är så att när jag öppnade kartongen så låg lådan med cpu'n i löst, alltså kan den ha skramlat omkring inne i kartongen. Så jag undrar om processorn, eller kylaren kan möjligen ha tagit skada av det? Vad händer om jag monterar allt och det inte funkar? Har även en bild om så önskas!

Permalänk
Medlem

Tack komplett. Riktigt bra! Fick en defekt joystick och skickade en rma. Och idag så ringde ni och sa att den var slut i lager och jag skulle få vänta i 2 veckor på den men som plåster på såren så skulle jag kunna få byta mot en joystick ca 600 kr dyrare. Tackade nej då den inte hade gasreglage men bra jobbat. Enda minuset var att då jag tackade nej till den dyrare och får nu vänta i 2 veckor så skulle ju te.x ett spel eller sådant inte suttit fel. Var sugen på x-plane som var lika dur som mellanskillnaden mellan eran andra joystick

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Friterad:

Hej! Idag fick jag hem en i7 4790K från er, jag förstår om man kanske inte ska prata om enskilda ärenden men jag har en fråga angående hur paketet skickades. Det är så att när jag öppnade kartongen så låg lådan med cpu'n i löst, alltså kan den ha skramlat omkring inne i kartongen. Så jag undrar om processorn, eller kylaren kan möjligen ha tagit skada av det? Vad händer om jag monterar allt och det inte funkar? Har även en bild om så önskas!

Hej! Den ska inte ha tagit någon skada av frakten. Den är emballerad med kartong från Intel och ligger stabilt där i. Skulle du mot förmodan få bekymmer har du 36 månaders garanti. /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej! Den ska inte ha tagit någon skada av frakten. Den är emballerad med kartong från Intel och ligger stabilt där i. Skulle du mot förmodan få bekymmer har du 36 månaders garanti. /Malin

Jo jag antog att det inte skulle vara några problem men vill vara bergsäker :). Har monterat processorn och alla andra delarna och det verkar tuta på fint än så länge.

Permalänk
Medlem

Funderar på om ni kan plocka in 350D i sortimentet. Tänker eftersom att ni har nästan alla andra chassin som corsair tillverkar lär ju inte detta vara några problem. Jag är främst intresserad av den utan fönster.
Även EVGA supernova g2 hade varit trevligt att se i sortimentet. Från evga säljer ni ju grafikkort och chassin så bör väl inte vara några problem det heller?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Hej komplett.

Kan inte ni lägga till ett till sorteringsalternativ till era nätaggregat?

Skulle vara underbart om man kunde börja sortera dom efter Certifikat,
Så som Bronze, Gold, Platinum eller vanlig 80 utan "metall"

Detta skulle underlätta en hel del när man jagar nätagg.

Mch Pierre Drago Andersson.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Frågade eran chatt på Komplett.se angående CM Storm QuickFire Rapid-i och varför det endast reades ut med MX Blue och Red, men inte Brown, men de kunde inte svara på frågan. Därefter så refererade han mig till eran facebooksida om jag ville "önska" det.

Så till min egentliga fråga;

Varför kan man inte bara driva frågan/önskan vidare direkt? Jag har inte använt facebook på snart två år, och det är otroligt skönt att slippa! Känns så konstigt att man endast kan gå via en utstående sida för en så simpel sak.

Mvh Ludde

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Fuzzmeister:

Frågade eran chatt på Komplett.se angående CM Storm QuickFire Rapid-i och varför det endast reades ut med MX Blue och Red, men inte Brown, men de kunde inte svara på frågan. Därefter så refererade han mig till eran facebooksida om jag ville "önska" det.

Så till min egentliga fråga;

Varför kan man inte bara driva frågan/önskan vidare direkt? Jag har inte använt facebook på snart två år, och det är otroligt skönt att slippa! Känns så konstigt att man endast kan gå via en utstående sida för en så simpel sak.

Mvh Ludde

Hej!
Du ska naturligtvis inte behöva gå in på Facebook för att önska utan ska gå bra att ta det med oss via chat, telefon eller mail också :). Hur hur som helst så slog din önskan in denna gången Till produkten: https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-rapid-i-keyb-brown...
/Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Får man med Nvidia vouchern till Asus 970 Strix?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Bakgrund:

Får man med Nvidia vouchern till Asus 970 Strix?

Nej tyvärr inte längre. /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett supportärende den 30:e december men har ännu inte fått svar. Det enda som jag har fått är "auto" mailet men därefter har det varit tyst.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Raffe:

Funderar på om ni kan plocka in 350D i sortimentet. Tänker eftersom att ni har nästan alla andra chassin som corsair tillverkar lär ju inte detta vara några problem. Jag är främst intresserad av den utan fönster.
Även EVGA supernova g2 hade varit trevligt att se i sortimentet. Från evga säljer ni ju grafikkort och chassin så bör väl inte vara några problem det heller?

Hej! Tack för ditt inspel. Jag vidarebefordrar din önskan till vår inköpsavdelning. /Malin

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram