foxconn n270 med win XP

Permalänk

foxconn n270 med win XP

Jag har en foxconn n270, den orkar inte med windows 8 och jag har testat flera linux os som linux light, Bodhi, mint xfce mfl. Även linux os tycker jag är långsamma på datorn.
Nu har jag windows XP på och det är den som fungerat snabbast.

Är det riktigt dåligt att använda XP nu när uppdateringarna är slut? Jag tänkte skaffa ett bra virus skydd på också.

Den ska vara till en som behöver en dator till det enklaste som surfa på webben, bankärenden och kolla youtube klipp.

Visa signatur

----------------------------------
Min dator
Bitfenix Neos Röd/Vit - 500W EVGA - Intel Core i5 4460 - 16Gb 1600Mhz Kingston Hyper X Fury Ram - 2x120Gb SSD - GTX 960 2Gb - mATX ACER Inc MS-7869

Permalänk
Medlem
Skrivet av hambergaren:

Jag har en foxconn n270, den orkar inte med windows 8 och jag har testat flera linux os som linux light, Bodhi, mint xfce mfl. Även linux os tycker jag är långsamma på datorn.
Nu har jag windows XP på och det är den som fungerat snabbast.

Är det riktigt dåligt att använda XP nu när uppdateringarna är slut? Jag tänkte skaffa ett bra virus skydd på också.

Den ska vara till en som behöver en dator till det enklaste som surfa på webben, bankärenden och kolla youtube klipp.

Sålänge du inte har viktiga grejer på datorn, personuppgifter osv. Samt att skydda de andra datorerna i ditt nätverk om det finns några så ska de la vara lugnt tycker jag. Akta bara så du inte skriver in uppgifter nånstans

OCH!! Använder du dig av personlig kod när du utför bankärenden så använd inte denna dator till det.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk

okej
om man använder bankdosa så borde det inte vara någon fara eller?
visst är ju aldrig 100% säkert med något

idagsläget, använder denna person sin mobil för bankärenden (känns ganska osäkert).

Visa signatur

----------------------------------
Min dator
Bitfenix Neos Röd/Vit - 500W EVGA - Intel Core i5 4460 - 16Gb 1600Mhz Kingston Hyper X Fury Ram - 2x120Gb SSD - GTX 960 2Gb - mATX ACER Inc MS-7869

Permalänk
Medlem

Godkänner banken att man använder XP?
Jag har sett någon klaga på att de inte kan använda XP-datorn till bankärenden.