Malware, Kallas less2pay

Permalänk

Malware, Kallas less2pay

Vet ej om jag placerat tråden korrekt men då får admin jätte gärna flytta den, tacksam för det!

Hej, jag har fått nått jävla virus på datorn som kallar sig : "less2pay" i form av annons skit på ALLA hemsidor jag besöker. Jag har inte installerat något nytt PROGRAM utan skiten sitter antagligen i windows eller nått, har tagit bort alla möjliga filer det skulle kunna vara.

Tacksam för hjälp!

Googlar jag ; how to remove less2pay kommer det bara upp massa skit program man ska ladda ner och det är ju 100% malware..

Återigen, tacksam för hjälp!

Update; Det kommer tydligen länkar i texter också och när jag drar musen över kommer det ett popup fönster.

Jag swishar 500 spänn till den första som fixar de här jävla problemet åt mig!!!

SKRIK på HJÄLP i trådrubriken raderat [mod]
Permalänk

http://imgur.com/lqb11vd

Sånt kommer upp på alla hemsidor

Permalänk

Det kan vara så att det är ett tillägg som lägger till annonser, haft samma skit. Inaktiverade de "skumma" och testade mig fram!

Annars är det att söka igenom datorn med Malewarebytes, och hoppas att det hittar något.

Lycka till!

Permalänk

Vad har du för virusprogram?

Permalänk
Skrivet av Timmergubben:

Det kan vara så att det är ett tillägg som lägger till annonser, haft samma skit. Inaktiverade de "skumma" och testade mig fram!

Annars är det att söka igenom datorn med Malewarebytes, och hoppas att det hittar något.

Lycka till!

Tack, provar.

Skrivet av NybbTronio:

Vad har du för virusprogram?

Inget, men å andra sidan besöker jag 3 webbplatser ; Facebook, Aftonlbadet och Gmail.

Permalänk
Medlem

http://malwaretips.com/blogs/remove-less2pay-virus/

Följ guiden, håll dig till Malwarebytes Anti-Malware Free om du är osäker på de andra. Lycka till

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Skrivet av cheddarjoe:

Inget, men å andra sidan besöker jag 3 webbplatser ; Facebook, Aftonlbadet och Gmail.

Ladda ner minst två antivirusprogram och sök igenom.
t.ex. gratisversionerna av AVG och Kaspersky.

Kolla även så att din startsida är google och inte något mysko

Edit/ Och om det inte funkar, testa även Avast och Panda. Det kanske även hjälper att ominstallera Chrome (om det är den du använder).

Permalänk
Medlem

Även bra sidor kan ha virus i annonserna dom använder så bara för att man besöker en bra sida så kan man åka på virus. Borde vara böter på dom som inte har antivirus på datorn...

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Prova söka efter less2pay i regedit med local machine som bas. Får du någon träff där så står sökvägen till filerna så kan du ta bort dessa manuellt. Ta även bort de registernycklar som du hittar som pekar mot de filerna.
Lycka till!

Edit: Gör även en återställning i din webläsare efter detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickie:

http://malwaretips.com/blogs/remove-less2pay-virus/

Följ guiden, håll dig till Malwarebytes Anti-Malware Free om du är osäker på de andra. Lycka till

Även de andra programmen som föreslås på den sidan är bra och pålitliga.

Permalänk

Gå även in i kontrollpanelen på program och tryck på avinstallera program, sortera sedan efter datum och se över senast installerade program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddarjoe:

Tack, provar.

På Facebook cirkulerar det ju länkar till skadliga webbsidor, Aftonbladet har haft annonser med skadlig kod och får du skräppost i Gmail kan den ju vara skadlig.

Således inget skäl att låta bli att ha antivirusprogram bara för att du bara besöker de tre webbplatserna.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av cheddarjoe:

Hej, jag har fått nått jävla virus på datorn

Hur har det gått?

Permalänk
Skrivet av cheddarjoe:

Vet ej om jag placerat tråden korrekt men då får admin jätte gärna flytta den, tacksam för det!

Hej, jag har fått nått jävla virus på datorn som kallar sig : "less2pay" i form av annons skit på ALLA hemsidor jag besöker. Jag har inte installerat något nytt PROGRAM utan skiten sitter antagligen i windows eller nått, har tagit bort alla möjliga filer det skulle kunna vara.

Tacksam för hjälp!

Googlar jag ; how to remove less2pay kommer det bara upp massa skit program man ska ladda ner och det är ju 100% malware..

Återigen, tacksam för hjälp!

Update; Det kommer tydligen länkar i texter också och när jag drar musen över kommer det ett popup fönster.

Jag swishar 500 spänn till den första som fixar de här jävla problemet åt mig!!!

Om andra personer har samma problem kan det vara bra att följa upp din tråd där du förklarar hur det gått och om du löst det hur du gjorde. Då kanske andra slipper sitta i samma sits och onödiga trådar skapas.