Permalänk

GTA5 Tutorial error ps4

Hej.
Det är så att min son inte kan spela online på GTA5 på sitt ps4, han får ett felmeddelande som lyder ungefär så här, att joina andra spelares sessions är avstängt tills bägge har klarat GTA online Tutorial och har en godkänd figur.

Det märkliga är att han har kunnat detta på ps3 och har importerat sin profil till PS4, han kan spela online på PS4, bara inte Joina andras sessions

Mycket svengelska blev det heheh.

Några förslag på lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

Hej.
Det är så att min son inte kan spela online på GTA5 på sitt ps4, han får ett felmeddelande som lyder ungefär så här, att joina andra spelares sessions är avstängt tills bägge har klarat GTA online Tutorial och har en godkänd figur.

Det märkliga är att han har kunnat detta på ps3 och har importerat sin profil till PS4, han kan spela online på PS4, bara inte Joina andras sessions

Mycket svengelska blev det heheh.

Några förslag på lösning?

Kanske göra just det som spelet säger först? Spela klart tutorial och skapa en karaktär?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Hej, tack för svar. Jag är inte så insatt i konsoler, min son säger att han gjort tutorialen, men importerat sin gubbe från PS3, han är rädd att om han gör en ny gubbe i PS4 så förlorar han sin vänlista ( 100+ ) och ev saves och sin Rank 166. Något du har koll på?

Edit, Rank