Blackscreen under spelande... Hjälp sökes

Permalänk

Blackscreen under spelande... Hjälp sökes

Hejsan kära medlemmar! Jag ber om ursäkt för att jag stör er dag med mitt problem, men jag är i illa behov då jag inte hittar svar eller lösningar.
Jag vet heller inte om detta problemet tillhör denna trådavdelningen men det går nog alltid att lösa.

I alla fall, tack för ni tog er tid att kika in här. Jag har nämligen ett problem jag har stött på ett x antal gånger nu sedan 6 månader bakåt. Jag får svartskärm utav någon udda anledning och jag vet verkligen inte varför?
Just nyss satt jag och lirade H1Z1, 15 minuter in och datorn går svart med ett buzzande ljud i lurarna. Jag väntade ett tag men inget hände så jag startade manuellt om den.

Temperaturerna ligger på ganska okej värden. Har nämligen överklockat CPU:n för ett jäkla bra tag sen och sitter med ett H100i som kylning.
CPU temperaturerna ser ut så här: 33, 36, 32, 35 (idle). 45, 48, 41, 39 (när jag lirar t.ex H1Z1 på högsta).
GPU temperaturen överstiger inte 65.

Sitter med denna burk:
Intel core i5-3570 (icke K men lyckats dra upp den till 4,0GHz)
ASUS GTX 770 2GB OC II
Vengance 2400MHz 16GB (ram)
Windows 8.1

Dessa blackscreens har uppkommit då och då. Senast jag hade en var 3 månader tillbaks och innan den blackscreenen var det ytterligare 3 månader. Jag har formaterat om ungefär 3 gånger under dessa 6 månader som blackscreensen har förekommit men ännu utan resultat.
Är hjärtligt tacksam för all hjälp, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

I nvidia control panel har du ställt in Prefer maximum performance?

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

I nvidia control panel har du ställt in Prefer maximum performance?

Yes det har jag