Tips om spel till en MacBook.

Permalänk
Medlem

Tips om spel till en MacBook.

Tjena, då jag har flyttat utomlands för tillfället så har jag bara med mig min 13' MacBook Pro Retina (16GB RAM). Och har tyvärr inte så mycket spel till den. Så behöver tips om några spel som går att spela på Intel Iris grafikkretsen! Har spelat Telltale spelen, Super Meat Boy och Binding of Isaac än så länge. Men behöver fler tips! Alla typer av spel är intressanta!

Tackar i förväg!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Brukar lira Hearthstone på min MBPr 13", Väldigt lätt spel att lära sig och dessutom väldigt roligt.

Gillar du RPG så kan jag rekommendera Baldur's Gate: Enhanced Edition/Baldur's Gate II: Enhanced Edition och Icewind Dale: Enhanced Edition

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Machinarium är ett spel till mac som gör att man måste vara kreativ och faktiskt tänka en del för att klura ut alla pussel eller vad man ska kalla det för att klara ut spelet! Riktigt snyggt spel med en skön miljö och en rolig atmosfär! Rekommenderas starkt!

Mer info finns på http://machinarium.net/

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B660-F | Intel Core i5 12600K | Noctua NH-D15 chromax | Kingston Fury Beast DDR5 4800MHz 32GB CL38 | MSI RTX 3070 Gaming Trio X | Corsair RM750X 750W | Corsair Obsidian 4000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Tjena, då jag har flyttat utomlands för tillfället så har jag bara med mig min 13' MacBook Pro Retina (16GB RAM). Och har tyvärr inte så mycket spel till den. Så behöver tips om några spel som går att spela på Intel Iris grafikkretsen! Har spelat Telltale spelen, Super Meat Boy och Binding of Isaac än så länge. Men behöver fler tips! Alla typer av spel är intressanta!

Tackar i förväg!

Din dator borde klara av dota 2 i lägre inställningar om du har lust för det, annars finns också Bastion som är ett väldigt bra spel!

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Tjena, då jag har flyttat utomlands för tillfället så har jag bara med mig min 13' MacBook Pro Retina (16GB RAM). Och har tyvärr inte så mycket spel till den. Så behöver tips om några spel som går att spela på Intel Iris grafikkretsen! Har spelat Telltale spelen, Super Meat Boy och Binding of Isaac än så länge. Men behöver fler tips! Alla typer av spel är intressanta!

Tackar i förväg!

Lol och Dota 2 fungerar utmärkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kolla vad som finns på steam (lista över det som finns till Mac)

http://store.steampowered.com/search/?term=&sort_by=_ASC&os=m...

Du kan sortera och filtrera listan på olika sätt

Permalänk
Skrivet av frozrr:

Tjena, då jag har flyttat utomlands för tillfället så har jag bara med mig min 13' MacBook Pro Retina (16GB RAM). Och har tyvärr inte så mycket spel till den. Så behöver tips om några spel som går att spela på Intel Iris grafikkretsen! Har spelat Telltale spelen, Super Meat Boy och Binding of Isaac än så länge. Men behöver fler tips! Alla typer av spel är intressanta!

Tackar i förväg!

Satt sjäkv och spelade ofantligt mycket minecraft när jag bara hade en mac.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Har du en bra macbook är ju Wargame:Red Dragon ett sjukt kul lir!

Permalänk
Medlem

Minecraft, Trine 2 och prison architect är bra spel

Permalänk
Medlem

Annars så kan du ju dual-boota (bootcamp) och köra windows på den. Går helt utmärkt. Bara problem med att imitera logikkretsen när man kör hackintosh. Vilket du inte gör. ^^

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Jag kör wow, cs GI, dota 2 samt heroes of the storm på min utan problem!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svaren!
Glömde nämna att jag har kört en del Hearthstone som sagt! Har kollat igenom alla era förslag och har haft en del sedan innan men skaffade mig Prison Architect. Hade ingen aning om att det gick spela CS på denna så ska prova det! Måste dock köpa mig en mus först, ingen som vet någon svensk firma som har frakt till Island? Elektroniken här är svindyr, så får bli via nätet!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Torchlight 1, 2 kommer snart till osx

Permalänk
Medlem

CSGO kanske?

Permalänk
Medlem

gog.com har en del äldre spel portade över till mac också om jag inte minns fel.

du har även den här sidan där de fått en del äldre spel och funka eller som är färdigportade över till mac.
http://macintoshgarden.org/ det är i stort sett abandonware spel här så det ska nog inte vara några problem och länka denna sida eller?.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb