Permalänk
Avstängd

Comhem eller Telia fiber?

Ska flytta och i min nya lägenhet kan jag få Comhem och Telia fiber.

Jag har pratat med Telia och dem säger att jag bara kan få 10/10 och 100/100 mbits

Väljer jag Comhem har jag mycket mer hastigheter att välja mellan.

Vad tycker ni att jag ska välja? Vad hade ni valt?

Jag brukar surfa (facebook, youtube osv) Men det som är allra viktigast för mig är min PING eftersom jag brukar spela CS : GO ... så jag vill gärna ha så låg PING som möjligt. Har hört att man ska välja Telia fiber då och inte Comhem.

Ni som tycker att jag ska välja Telia fiber... Kommer jag att märka skillnad när det gäller 10/10 och 100/100?

Tackar för alla tips

Permalänk
Medlem

Telia Fiber ska du välja så får du samma hastighet både upp och ner. Det får man inte via ComHem

Permalänk

Jag sitter lite i samma sits med att Comhem kan erbjuda student rabatt 199kr/mån för 100/10 medan Telia kör sitt eget race med enbart 100/100 som möjlighet för 379kr/mån. Spelar också endel men vill framförallt att det ska vara stabilt och inte strula med router och "downtime". Bor i stockholm.

Permalänk
Medlem

Jag skulle välja Telia Fiber då man får samma hastighet i båda riktningarna.

Jag betalar 350kr för 100/100 via T3

Beror ofta på vilket stadsnät man bor i om det är mycket downtime

Telia Fiber rekommenderar jag istället för ComHem

Permalänk
Medlem

Skulle välja Telia alla dagar i veckan.

Sitter själv på Telias fiberlan som vår BRF dragit in och det är aldrig något problem med ping oavsett tidpunkt på dygnet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bazisten:

Telia Fiber ska du välja så får du samma hastighet både upp och ner. Det får man inte via ComHem

Inte så stor mening med samma fart upp och ner egentligen, särskilt inte om det är spel och låg ping som är det intressanta. De flesta användare laddar ner många gånger mer data än de skickar och för pingen betyder det noll.

Jag kan i övrigt bara instämma med att Telias fiber är väldigt bra. Har själv deras fiber med låg och stabil ping.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Jag ringde Telia förut och sa att jag hade fått ett bättre pris från Comhem och "hotade" att säga upp det och då fick jag 100kr/mån billigare i 12 månader så det avgjorde för mig, har kvar Telia i ett år till och sedan får jag väl "hota" igen

Permalänk
Medlem

Välj Telia Fiber. Kommer det nog funka klockrent