Ska flytta och i min nya lägenhet kan jag få Comhem och Telia fiber.
Jag har pratat med Telia och dem säger att jag bara kan få 10/10 och 100/100 mbits
Väljer jag Comhem har jag mycket mer hastigheter att välja mellan.
Vad tycker ni att jag ska välja? Vad hade ni valt?
Jag brukar surfa (facebook, youtube osv) Men det som är allra viktigast för mig är min PING eftersom jag brukar spela CS : GO ... så jag vill gärna ha så låg PING som möjligt. Har hört att man ska välja Telia fiber då och inte Comhem.
Ni som tycker att jag ska välja Telia fiber... Kommer jag att märka skillnad när det gäller 10/10 och 100/100?
Jag sitter lite i samma sits med att Comhem kan erbjuda student rabatt 199kr/mån för 100/10 medan Telia kör sitt eget race med enbart 100/100 som möjlighet för 379kr/mån. Spelar också endel men vill framförallt att det ska vara stabilt och inte strula med router och "downtime". Bor i stockholm.
Inte så stor mening med samma fart upp och ner egentligen, särskilt inte om det är spel och låg ping som är det intressanta. De flesta användare laddar ner många gånger mer data än de skickar och för pingen betyder det noll.
Jag kan i övrigt bara instämma med att Telias fiber är väldigt bra. Har själv deras fiber med låg och stabil ping.
Jag ringde Telia förut och sa att jag hade fått ett bättre pris från Comhem och "hotade" att säga upp det och då fick jag 100kr/mån billigare i 12 månader så det avgjorde för mig, har kvar Telia i ett år till och sedan får jag väl "hota" igen