Fjärrstyrning med flera skärmar

Permalänk
Medlem

Fjärrstyrning med flera skärmar

Tjenare!

Har en liten fundering. Jag sitter dels på en stationär dator med 3 inkopplade skärmar, dels på en macbook pro. Jag spelar framför allt på min stationära och kör windows medan jag föredrar att programmera på macbooken. Det jag önskar är ett lätt sätt att koppla macbooken till mina 3 skärmar och jag lyckas inte hitta någon bra lösning.

Jag skulle kunna köpa någon form av docka som jag kopplar macbooken till men måste då varje gång koppla om alla skärmar till den, vilket jag inte är speciellt sugen på.

Så är det någon som vet något program, till exempel vnc program, från vilket man kan fjärrstyra macbooken från min stationära, med utökade skrivbord? Finns ju massa fjärrstyrningsprogram men vad jag vet finns inget som dessutom kan skicka med flera skrivbord?

Känns ju som att jag inte kan vara den enda i hela världen med detta problem, så någon som känner till ett dylikt program eller har en annan lösning?

MVH

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD

Permalänk
Medlem

En Docka med en KVM switch bör ju fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av h3l1m4n:

En Docka med en KVM switch bör ju fungera?

Det är eventuellt en lösning men då är det nog egentligen vettigare, eller iallafall billigare att köpa 3 skärmar till

Visa signatur

Stationär: Intel i7-4790k @ 4 Ghz | Powercolor HD7970 3GB | Intel 530 120GB | 12GB RAM | 3.5TB HDD
Laptop: Macbook Pro Retina 15" i7 2.0Ghz 8GB RAM 256GB SSD