Apple Watch lanseras den 9 mars

Permalänk
Medlem

Varför kallas de ens för smart watch, lika dumt som att kalla app phones för smart phones. smart=cognitiv förmåga alt reasoning ingen telefon eller klocka fyller det kriteriet än för att passa till ordvalet. Borde kallas appklocka och appphone.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Entusiast

Detta är ju den snyggaste smartwatch med fyrkantig design som jag sett iaf, men dem ska vara runda så den går ändå bort.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga... kommer förmodligen vara medioker, begränsad, ful och svindyr. Men kommer sälja som fan ändå för det är Apple som sen kommer hyllas över deras makalösa klocka.
Man blir mörkrädd när man lyssnar på vissa och speciellt amerikanare, att man kan vara så blind är makalöst för mig.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Ja vad ska man säga... kommer förmodligen vara medioker, begränsad, ful och svindyr. Men kommer sälja som fan ändå för det är Apple som sen kommer hyllas över deras makalösa klocka.
Man blir mörkrädd när man lyssnar på vissa och speciellt amerikanare, att man kan vara så blind är makalöst för mig.

Blind för vad?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Blind för vad?

Blind för deras verkliga anledning till köpet antar jag? Kanske inte är en dålig produkt i sig, men anledningen till köpet är att "det är ju apple" inte för att produkten är något för dom.
Som zeg nämner om amerikanare som exempel så har vi ju ett fint exempel: www.youtube.com/watch?v=BMsLArefSOw

Jag tror inte på att smart watches blir någonting stort i alla fall. Bara en gimmick ungefär som google glass var. Vad hände egentligen med den produkten liksom?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Blind för deras verkliga anledning till köpet antar jag? Kanske inte är en dålig produkt i sig, men anledningen till köpet är att "det är ju apple" inte för att produkten är något för dom.
Som zeg nämner om amerikanare som exempel så har vi ju ett fint exempel: www.youtube.com/watch?v=BMsLArefSOw

Jag tror inte på att smart watches blir någonting stort i alla fall. Bara en gimmick ungefär som google glass var. Vad hände egentligen med den produkten liksom?

Ett klipp med en tjej som har Schizofreni ger jag inte mycket för.

"Det är ju Apple" ja för folk vet tydligen att deras produkter gör sitt. De funkar för folk som använder dom. Sällan strul vill jag påstå.

Google Glass är ju på g. De är för dyra nu, eller skulle du punga ut 10K för ett par brillor, där du ser lajban ut? I så fall har jag bättre idéer om du vill se skev ut och billigare.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Blind för deras verkliga anledning till köpet antar jag? Kanske inte är en dålig produkt i sig, men anledningen till köpet är att "det är ju apple" inte för att produkten är något för dom.
Som zeg nämner om amerikanare som exempel så har vi ju ett fint exempel: www.youtube.com/watch?v=BMsLArefSOw

Fast det måste du ju begripa själv att hon (om nu ens videon är äkta) representerar inte alla amerikanare. Det är ungefär som man skulle intervjua den mest IQ-befriade person i Sverige och anse att den personen representerar hela Sveriges befolkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ett klipp med en tjej som har Schizofreni ger jag inte mycket för.

Skrivet av md7:

Fast det måste du ju begripa själv att hon (om nu ens videon är äkta) representerar inte alla amerikanare. Det är ungefär som man skulle intervjua den mest IQ-befriade person i Sverige och anse att den personen representerar hela Sveriges befolkning.

Jag tog skräckexemplet det är jag medveten om.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Jag tog skräckexemplet det är jag medveten om.

Jag fick nyligen veta att en androidtelefon har använts av någon som är kriminell, därför tänker jag anse att en stor andel av de som har androidtelefoner är kriminella.

Permalänk
Medlem

Äh, jag bär hellre riktig klocka på ärmen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag står inte ut med tanken av att samtliga smarta klockor snart kommer gå under begreppet iwatch och denna OTROLIGA produkt från detta OTROLIGA företag har aldrig förut beskådats.
brrrr.
Kommer rysa när folk ska börja propagera för det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Jag fick nyligen veta att en androidtelefon har använts av någon som är kriminell, därför tänker jag anse att en stor andel av de som har androidtelefoner är kriminella.

Onödigaste kommentaren i hela tråden funnen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Onödigaste kommentaren i hela tråden funnen.

Förklara gärna. Jag är alltför korkad för att förstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Förklara gärna. Jag är alltför korkad för att förstå.

Provocerande och respektlöst.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Blind för deras verkliga anledning till köpet antar jag? Kanske inte är en dålig produkt i sig, men anledningen till köpet är att "det är ju apple" inte för att produkten är något för dom.
Som zeg nämner om amerikanare som exempel så har vi ju ett fint exempel: www.youtube.com/watch?v=BMsLArefSOw

Skrivet av OlleTheGreat:

Jag fick nyligen veta att en androidtelefon har använts av någon som är kriminell, därför tänker jag anse att en stor andel av de som har androidtelefoner är kriminella.

Skrivet av LPG:

Provocerande och respektlöst.

Vist är mitt inlägg både provocerande och respektlöst men det är ditt också? *äter popcorn*

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Vist är mitt inlägg både provocerande och respektlöst men det är ditt också? *äter popcorn*

Om du läser vad mitt inlägg svarade på så svarade jag på vad han tänkte "the average american" bla bla bla stereotypen vissa tänker alla apple kunder är som exemplet i videon. Inget mer med det.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Om du läser vad mitt inlägg svarade på så svarade jag på vad han tänkte "the average american" bla bla bla stereotypen vissa tänker alla apple kunder är som exemplet i videon. Inget mer med det.

Okej, då misstolkade jag dig. Bra att vi klarade ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Det känns som att Apple är game over om några år om dom inte kommer med någonting fantastiskt. Efter Steve tyvärr gick bort känns Apple tyvärr passé. Android kör ju över dom på alla fronter idag, i princip oavsett vilken lur eller klocka man köper. Klockan var inte speciellt snygg heller, enligt mig.

Det har påståtts i åratal på sweclockers forum och än så länge har har de inte kunnat ha mer fel. Senaste kvartalet gjorde Apple den högsta noterade kvartalsvinsten någonsin för ett företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Otroligt ful. Jag förstår verkligen inte hur Apple kunde välja denna design, efter ha fått praktexempel på något lyckat med Moto 360/G Watch R. Jag är supernöjd med min 360.

Skickades från m.sweclockers.com

Funderar på å köpa en Moto 360, hur är den?

Äre värt å köpa den eller bör man vänta tills nästa version kommer? Vad använder du klockan till? Räcker batteritiden till?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Funderar på å köpa en Moto 360, hur är den?

Äre värt å köpa den eller bör man vänta tills nästa version kommer? Vad använder du klockan till? Räcker batteritiden till?

1. Jag skulle väntat, även om jag är supernöjd med min 360 är den sent i livscykeln och snart kommer en ny. Huawei Watch ser intressant ut.
2. Notiser, i princip endast. Se vem som ringer, se vem som smsar, byta låt som spelas osv. Google Fit med pulsmätare är mysigt.
3. Över förväntan! Min dag är mellan 08-00 till 20.00 och jag har c.a 35% i slutet av dagen. Tar inte mer än 45 minuter att ladda den fullt, vilket är härligt.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler