Permalänk
Medlem

Datorväska för cykel

Hej,

Jag har en bärbar 14"-maskin (33x22cm -ish) som jag i dagsläget cyklar med i ryggsäck (Länk) till och från jobbet. Det fungerar för det mesta bra, men är lite less på ryggsäck då det blir varmt/tungt för ryggen (lider av visst ryggont).

Jag är därför ute efter en vettig cykelväska för datorer. Vad använder ni?

Budget: Jag betalar gärna för bra saker, så det finns liksom inget hugget i sten.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Är en ordentlig cykelkorg ett alternativ? Jag dumpar min ryggsäck (fjällräven) i korgen på min "Oslo", tokigt smidigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Surra fast den på pakethållaren eller fixa en såndär sidoväska man häktar på över bakhjulet, men du ska veta att bärbara inte tycker om så mycket skakande, och det kan minka livslängden på mekaniska hårddiskar.

Ryggsäck är bäst, men annars skulle jag kört med sidoväska, finns rätt snygga, och mindre tantigs än korg =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rywern:

Surra fast den på pakethållaren eller fixa en såndär sidoväska man häktar på över bakhjulet, men du ska veta att bärbara inte tycker om så mycket skakande, och det kan minka livslängden på mekaniska hårddiskar.

Ryggsäck är bäst, men annars skulle jag kört med sidoväska, finns rätt snygga, och mindre tantigs än korg =P

Korg på den här hojen lär nog inte hända:

(Har förvisso pakethållare och skärmar)

Självklart har maskinen SSD - det enda rörliga i maskinen är fläkten och gångjärnen för skärmen.

Det är ju någon form av sidoväska av sidoväska jag är ute efter, tänkte om det var någon här som körde med en och kunde rekommendera en särskild modell.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zyberzero:

Korg på den här hojen lär nog inte hända: http://www.nishiki.se/media/8d80b9d8-a105-4bd5-9246-227e2a038...
(Har förvisso pakethållare och skärmar)

Självklart har maskinen SSD - det enda rörliga i maskinen är fläkten och gångjärnen för skärmen.

Det är ju någon form av sidoväska av sidoväska jag är ute efter, tänkte om det var någon här som körde med en och kunde rekommendera en särskild modell.

Hur seriös cyklist är du ? Själv hade jag endera skaffat en korg/lasthållare för ryggsäcken om det inte är seriös cykling och är det seriöst så hade jag bytt ryggsäcken mot nån i mindre storlek men ändå stötskyddande datorväska och satt på vattentäta packväskor på cykeln där datorväskan får plats inuti den täta cykelväskan. En sån lösning är ju mer lämplig för åretruntcykling oavsett vädret och täta packväskor kan ju även vara bra på vintern när det är moddigt och stänker om du ska handla nått eller om du semestercyklar och inte vill blöta ner packningen, däremot är det ju smidigare med lite enklare väskor om innehållet tål väta men det lär ju inte datorn göra och att ha en större tät ryggsäck gör det svårt att få ner den i en packväska.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.