Permalänk
Geeks Gaming

Battlefield 4 Spring patch

Nästa stora patch till bf4 kommer i morgon tisdag.
http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/spring-update-...

Med nya gratis vapen till alla, ombalancering av många vapen.
Mer fix till "nätkoden"
Ny gamemode
http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/bf4-spring-pat...

Kommer sitta på Sweclockers/Skyttegravs mumble större delen av kvällen/dagen och spela och testa den nya patchen.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Om detta är patchen som de implementerar 60/120hz update rate (eller vad det nu blir) förutsätter jag att Sweclockers servrar kommer att köras på maximala inställningar imorgon.

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta! Hoppas det blir som de lovar.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Sorry för bump... men någon som har provspelat ännu? Sugen på att testa men har inte möjlighet just nu. Får bli senare ikväll.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Skall testa ikväll när jag kommer hem från jobbet!

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av deginho:

Skall testa ikväll när jag kommer hem från jobbet!

Haha, ja lite samma här men läste i en annan tråd här förljande:

""Kan bara säga att det känns som ett helt nytt spel. Allt är så otroligt responsivt, skjuter du en fiende så hinner du se honom reagera, vända sig om och många gånger t.o.m. skjuta tillbaka innan du hinner döda honom. Fordonskollisioner är också avsevärt bättre och spelar kan inte längre undvika att bli överkörd lika lätt eftersom där en spelare befinner sig på din skärm, befinner han sig nu också på sin egen skärm.""

Låter ju väldigt bra!

"skjuter du en fiende så hinner du se honom reagera, vända sig om och många gånger t.o.m. skjuta tillbaka innan du hinner döda honom."

Fast det där händer ju hela tiden? Skjuter någon i ryggen, han vänder sig om och skjuter ner en. Kanske är borta menar han?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av Ceogar:

Haha, ja lite samma här men läste i en annan tråd här förljande:

""Kan bara säga att det känns som ett helt nytt spel. Allt är så otroligt responsivt, skjuter du en fiende så hinner du se honom reagera, vända sig om och många gånger t.o.m. skjuta tillbaka innan du hinner döda honom. Fordonskollisioner är också avsevärt bättre och spelar kan inte längre undvika att bli överkörd lika lätt eftersom där en spelare befinner sig på din skärm, befinner han sig nu också på sin egen skärm.""

Låter ju väldigt bra!

"skjuter du en fiende så hinner du se honom reagera, vända sig om och många gånger t.o.m. skjuta tillbaka innan du hinner döda honom."

Fast det där händer ju hela tiden? Skjuter någon i ryggen, han vänder sig om och skjuter ner en. Kanske är borta menar han?

Det jag ville försöka beskriva i text var att på grund av den mycket högre uppdateringsfrekvensen så kommer skotten du skjuter registreras på fiendens skärm/dator mycket snabbare än tidigare. Vilket resulterar i att det kommer upplevas som att fienden reagerar mycket snabbare än vad du är van vid när du spelat tidigare.

Har inte hittat några patch notes ännu men jag såg att det finns ett par 120hz servrar uppe. Ska in och kika om det verkligen stämmer.

EDIT: Dessa servrar är INTE 120hz, utan körs på vanliga 30hz. Tror nog inte DICE har implementerat den funktionen ännu.

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZealONeal:

Har inte hittat några patch notes ännu men jag såg att det finns ett par 120hz servrar uppe. Ska in och kika om det verkligen stämmer.

Citat:

FULL PATCHNOTES
Here is the detailed list of changes and improvements included in the Spring Patch. All changes apply to all platforms unless explicitly stated otherwise.

STABILITY
- Fixed multi platform crash related to audio
- Fixed several multi platform server crashes
- Fixed Server crash that would happen in some cases when players were switching teams
- Fixed an issue where users were left in an Infinite loading screen when attempting to connect to a server
- Fixed a multi platform single player crash
- Fixed a bug which caused 2% of joins into an empty game server to fail
- PC: Several client and server crash fixes
- PC: Fix for a crash that occurs when exiting the game client (AMD cards)
- PS4: Fixed a common crash on PS4

GENERAL IMPROVEMENTS
- Fixed a situation where the player has an auto-throw gadget equipped in the LEFT gadget slot and use it while holding the sidearm, the gadget will stay in the players hands.
- Fixed an issue where the player would sometimes get stuck in the kill cam if receiving damaged from multiple enemies
- Terrain and model destruction now sync better with explosion effects
- Added advanced gameplay options to toggle Parachute Auto deploy, Auto Peek Over and Auto Side Lean
- Small vehicles now can get unstuck by melee just like the boats and jet skis
- Several Netcode improvements (see detailed description above)
- Passive spotting distance reduced from 1200m to 100m * Spotting cone angle reduced from 3 degrees anywhere to starting at 3 degrees and narrowing down to 0.15 degrees at 1200m
- Currently highlighted objective retained when commo-rose gets active so it is easier to select Attack/Defend for it
- Fixed an issue where the stairs would disappear if players were revived on them. This would happen on multiple levels.
- Fix an issue where claymore kills were not being counted for recon for stats
- Fixed an issue where if the user plays a couple of MP Hardcore rounds prior to entering the
Campaign, the single player campaign would not regain health after being hit
- PC: Removed the friendly fire lock on the preset for CLASSIC
- Fixed an issue where the user receives an inaccurate killcard when killed by a remote-controlled vehicle (e.g. EOD bot, Mortar)
- PC: Added functionality for users to move both the CPU/GPU overlay graph and the network performance graph
- Fixed an issue were the kill assist dog tag shows the wrong kill number in "My soldier"
- Console: Fixed a bug where a player will remain stuck in the main menu indefinitely if the controller they are using is assigned to anything other than Controller 1
- Fixed an issue with mastery dog tags showing up twice once they're unlocked
- Several fixes for exploits on multiple levels
- Squad Obliteration: Fixed issue where a bomb that was forced reset could be "re-dropped" resulting in multiple bombs showing up.
- Squad Obliteration: Disabled round time extension. Now the round time will pause whenever a bomb is planted if time has expired instead of extending only if the score is tied or if the losing team plants a bomb if they are down a point.

AUDIO
- Unique sound for headshots added
- Bullet impact sounds on soldiers improved (using a silencer helps a lot here)
- So called “Random callouts” improved for own team
- Optimized the Lumphini Garden levolution mudslide sounds
- Destruction sound added for WeatherStation buildings on Arctic

ART
- Fixed an issue where some camos would not display properly in 1st person
- Fixed a graphical issue with the sheets/flags etc. affected by wind which were moving a bit too much

USER INTERFACE
- We’ve added stats to 49 existing dog tags including many favorites from BF3. Show off your skills!
- Fixed an issue where the player shoots an enemy with a vehicle weapon, the hit indicator was displayed again when exiting the vehicle
- Enabled network performance overlay on XBOX One. It can be enabled/disabled in the menu options.
- Moved the 3 new playlists added in the Winter Patch to the top of the list and added highlighted them in yellow
- Fixed the levels in the server browser filter list to be sorted in order per release
- Improved HUD clarity for red dot sights based on CTE feedback.
- Fixed duplicate Dog tag names that were present in some languages
- Tweaked and updated the "Help me" icons (need ammo, need health etc) – icon now shows only if you can actually help.
- Fixed an issue where the user was unable to see changes from HUD option screen for "Soldier Optics Reticle”, Helicopter and Jet Pilot Hud" and "Vehicle Driver and Vehicle Gunner Hud"
- Increased size of jet ALT, Speed and PMS displays
- Fixed an issue where the Misc HUD transparency advanced gameplay option would affect the customization screen weapon/gadget info element
- Removed 'ID_M_SERVERTYPE_RANKED' from the left bottom corner of the loading screen in multiplayer
- Removed incorrect burst UI indication for CBJ PDW as the weapon does not support burst fire
- Fixed an issue where Soldier camo would be reset after each round transition
- Added squad obliteration to the squad join settings
- Fixed an issue where a damage indicator appears over the initial cut scene when starting a new Campaign

VEHICLES
- Masters of all jets get special Battlefield themed contrails when wearing any of the jet master dog tags or the Jet Fighter medal dog tag
- Fixed an issue where the grey vision present when a user is at low health is also present after the user exits a vehicle in which he regains his health.
- Fixed an issue where the user is unable to kill an enemy that is located inside a Jeep or a Stationary Weapon with the defibrillator
- Fixed an issue with the options where turning ON the "Decouple aiming from turning" the "Vehicle aim relative control" has no functionality

WEAPONS
- Added 5 new weapons
- Adjusted the ADS scaling and FOV controls to make the optics not magnify more than their default
- “Headglitch” fix: Weapon down state using cover peek system in combination with the proper bullet spawn positions (from weapon instead of eye)
- Updated night vision optics (see above for details)
- Fixed an issue with the ACOG scope where its leftmost bar stretched to a solid black block when aiming down sights.
- Fixed the tactical light on the MTAR-21
- Fixed an issue on some sniper rifles where the range finder used in combination with the flash hider would cause issues with the range finder functionality
- Fixed issues with the Belt Feeder/Autoloader not functioning on certain weapons.
- Full weapons balance pass and suppression mechanic update (see above for details)
- Sniper weapon tracer/Impact improvement to make it visible for longer distances
- Fixed an issue with the M16A4 where the laser sight accessories would appear when ADS with FLIR/IRNV
- Fixed bug with flashbang that was preventing it from reaching intended brightness and duration.
- Fixed the UI for weapons and accessories to reflect correct values in the customize screen
- Updated all weapon tracers to make them more clear and visible
- Added overheating message to some stationary weapons that were previously missing those messages

GAME MODE
- Added Gun Master game mode to the 10 base game maps

BATTLELOG
- Implemented and adapted Battlelog for Battlefield 4 Spring Patch
- Additional underlying preparations for deprecation of need to install Battlelog web plugin
- Minor improvements to new Chat system
- Fixed Premium calendar progress indicator to show correct progress

MAPS
SIEGE OF SHANGHAI
- Added cover areas on Siege of Shanghai for Squad Obliteration
- Fixed an issue where the user could see out of game world through a building wall
- Moved attack helicopter that was stuck inside wall on Siege of Shanghai

ROGUE TRANSMISSION
- Fixed an issue where the destroyed dish parts would cause occlusion issues.
- Grenade launchers now properly explode on the Concrete around the Research Facility

OPERATION METRO 2014
- Adjusted the TDM/SQDM/DOM, addressing issues with teams spawning too close together at the start of a match.

GULF OF OMAN 2014
- Adjusted the TDM/SQDM/DOM, addressing issues with teams spawning too close together at the start of a match.

OPERATION LOCKER
- Fixed collision issues
- X360: Optimized memory to reduce crashes

HAINAN RESORT
- Fixed collision issues

GOLMUD RAILWAY
- Fixed a stone fence near the north edge of the map that was misaligned with the ground, making it appearing like it was floating.

TEST RANGE
- Added hit indicators to the targets
- Various smaller bug fixes

https://eaassets-a.akamaihd.net/dice-commerce/omaha/assets/no...

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

"- “Headglitch” fix: Weapon down state using cover peek system in combination with the proper bullet spawn positions (from weapon instead of eye)
"

De har fasen fixat headglitching! Har stört mig på det så jävla mycket genom åren och genom Battlefield serien.

För er som inte vet vad det är så är det: När du står bakom tex en låda och skjuter på en kille. Men motspelaren ser bara ditt huvud, vilket är väldigt unfair. Sjukt soft!

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Okej killar och damer , låter som bra uppdateringar men frågan är då finns mantle kvar mitt försvann . Om någon har mantel kvar screnscreenshota och lägg upp bilden här. Alla mina amd killar har den men inte jag suckar. ..

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Nej!

Samma jävla patetiska hittbox.

Det vill säga göm dig bakom en sten men bli träffad i alla fall...

Fuck off... Säger jag bara. EDIT ; menar löägger det på hyllan eller kastar slutligen bort detta spel.-.. kanske testar om dom släpper en ny patch... men jag är grymt trött på det här spelet på grund av den nämda så...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

Lirat en timme exakt. Två games totalt och haft två tillfällen när kulor och raketer magiskt försvinner. Kul. 3 meter ifrån en tank bredsida, avlossar rpg. Inte en tillstymmelse till träff. Har allt på video.

Lik flyger fortfarande runt likt buggade ragdolls efter de dött. Folk som hukandes åker runt i miljön. Hoppar ner från en kant under eldstrid och ska skjuta rpg. Gubben låser sig och jag dör. Summan av kardemumman inte särskilt impad över vad de har "patchat"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dice har gjort flera snipers helt meningslösa i och med patchen. CS-LR4 är den klart bästa bössan nu och FY-JS, Scout-Elite, JNG-90 och SV-98 har bara ett större magasin att skryta med. Allt annat gör CSen bättre. Den är bäst på riktigt långa avstånd (SRR-61 är också bra) och den är effektiv på korta avstånd. I och med den nya default-zero på 100 meter så skjuter den nästan lika rakt som FY-JS upp till 150 meter och ändå är den bäst på långa avstånd också!

Nu är inte inte BF4 ett rollspel men är det verkligen meningen att start-bössan ska vara så överlägsen? På riktigt korta avstånd finns det alternativ visserligen, men det är ju inte där som snipers briljerar.

Permalänk
Avstängd

Har som premium spelare nog fan packat upp ca 18 gold battlepacks.Har ni andra också det??
Sen senaste patchen då förstås.Bara idag har jag packat upp 12 st har bara spelat lite och sen lite en gång till.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Tror dom måste nerfa hagelgevären nu, ohk på typ 20 meter så det är kul då 1/3 av lagen kör shotgun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Tror dom måste nerfa hagelgevären nu, ohk på typ 20 meter så det är kul då 1/3 av lagen kör shotgun.

Absolut, helt overpowered nu...sk*t tråkigt, och som du skriver springer alla runt med dem nu.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Sen stör jag mig enormt på de som helt uppenbart kör med macro för burstfire med AN-94, det är fusk. Oavsett om det kan kicka en spelare eller ej så är det i min åsikt rent fusk.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Sen stör jag mig enormt på de som helt uppenbart kör med macro för burstfire med AN-94, det är fusk. Oavsett om det kan kicka en spelare eller ej så är det i min åsikt rent fusk.

Funkar det verkligen i BF4? m16a4 och m4 kan man väl inte skjuta för "bra" med utan att dom jammar (rätt ord?)?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Funkar det verkligen i BF4? m16a4 och m4 kan man väl inte skjuta för "bra" med utan att dom jammar (rätt ord?)?

De har satt en delay på burstfire så att man inte bara kan klicka som en tok, men som jag sett på youtube, läst, och tror mig även upplevt så kan man med en mus med den mjukvaran fixa ett macro på exakt den fördröjningen de satt...sen är det väl bara att hålla inne knappen antar jag för "full auto" med AN-94 för sjuka rpm samt bra träffbild.

Men för mig är det lika med fusk, hack eller ej, fusk är det oavsett.

Har inte en programmerbar mus, men skulle inte göra så oavsett då det är skevt i min åsikt. Det handlar väl om skicklighet? Inte om vem som kan utnyttja kryphål eller vad man ska kalla det bäst?

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Jag får error 5-15 min in i varje bana, eller ibland till och med när jag försöker starta en bana.

'' error. disconected from server. check your internet blabla bla ''.

kan inte spela längre. vet vad jag ska göra

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Jag får error 5-15 min in i varje bana, eller ibland till och med när jag försöker starta en bana.

'' error. disconected from server. check your internet blabla bla ''.

kan inte spela längre. vet vad jag ska göra

Ping?

Vissa servrar jag brukade vara flitig gäst på har jag fått sluta använda helt efter patchen då de laggar så illa att det är omöjligt att spela trots lågt ping(cc 30ms)

Vet ej vad det beror på alls

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

De har satt en delay på burstfire så att man inte bara kan klicka som en tok, men som jag sett på youtube, läst, och tror mig även upplevt så kan man med en mus med den mjukvaran fixa ett macro på exakt den fördröjningen de satt...sen är det väl bara att hålla inne knappen antar jag för "full auto" med AN-94 för sjuka rpm samt bra träffbild.

Men för mig är det lika med fusk, hack eller ej, fusk är det oavsett.

Har inte en programmerbar mus, men skulle inte göra så oavsett då det är skevt i min åsikt. Det handlar väl om skicklighet? Inte om vem som kan utnyttja kryphål eller vad man ska kalla det bäst?

Jag är helt med dig om att det inte borde vara tillåtet men skulle inte Fairfight kunna plocka folk som använder macro? Det bör väl vara rätt uppenbart om folk har en viss rytm med tryckningen som vore omänskligt.
Jag trodde dessutom att det inte fanns en speciell delay utan att den var olika varje gång för att folk inte skulle kunna använda macro men det kanske jag hade fel om.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Ping?

Vissa servrar jag brukade vara flitig gäst på har jag fått sluta använda helt efter patchen då de laggar så illa att det är omöjligt att spela trots lågt ping(cc 30ms)

Vet ej vad det beror på alls

har typ testat 10 olika servrar. laggar inte när jag får error. jag flyter på fint sen bara slutar spelet funka mitt i allt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_75:

Absolut, helt overpowered nu...sk*t tråkigt, och som du skriver springer alla runt med dem nu.

Spelade nyss, såg ingen spelare som inte spelade med shotgun...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Spelade nyss, såg ingen spelare som inte spelade med shotgun...

Har själv blivit skjuten av en hel del hagelblås det sista. Iofs på CQB kartor utan fordon.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

Hade 17 gubbar med shotguns på en Pearl market, vänta ett par dagar och alla kommer att börja haka på. Drog en 40-10 med shottie på Shanghai 64p CQ, den är så billig och då är jag ändå inte van att spela med shotgun.

Permalänk
Medlem

Gillar när servers begränsar hagelblås, snipers, granater osv på CQ kartor, blir bara trist annars...
Op locker t ex med RPG's, granater C4 osv... Jag anser det i princip ospelbart.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Skrivet av Jonas_75:

Sen stör jag mig enormt på de som helt uppenbart kör med macro för burstfire med AN-94, det är fusk. Oavsett om det kan kicka en spelare eller ej så är det i min åsikt rent fusk.

Det är jättemånga som spelar med A4 tech mouses. Synd att man inte kan spåra det, känns förjävligt. Jag har kickat många från min klan pga detta. Man märker det så lätt när någon använder en sådan mus så det är skrattretande, men du kan inte göra ett skit åt det. Många tar enklare väg till skill nu istället för att bli bättre spelare.

quote postid="15438121" userid="7794" name="siefer"]
Lirat en timme exakt. Två games totalt och haft två tillfällen när kulor och raketer magiskt försvinner. Kul. 3 meter ifrån en tank bredsida, avlossar rpg. Inte en tillstymmelse till träff. Har allt på video.

Lik flyger fortfarande runt likt buggade ragdolls efter de dött. Folk som hukandes åker runt i miljön. Hoppar ner från en kant under eldstrid och ska skjuta rpg. Gubben låser sig och jag dör. Summan av kardemumman inte särskilt impad över vad de har "patchat"

Skickades från m.sweclockers.com
[/quote]

De har ökat spread något sjukt nu. Det kommer vara mycket svårare att spela med snabbare vapen som AEK t.ex. Samtidigt har de minskat spread på shotguns. Det är därför alla springer med de nu då man missar mycket mindre. Shotguns har fått reducerad dmg , men fler pellets eller vad de kallas träffar en nu. Hipfire med shotguns har fått en förbättring med. Det är mer skillbaserat nu egentligen då man måste bursta mycket mer för att få någon träff, men jag upplever själv att aek kan jag t.ex glömma nu. Jag körde t.o.m med stubby endast för ökad hit, men det fungerar inte alls nu. De flesta kulor missar om man inte skjuter inom 15 meter. Man kan med andra ord glömma att köra långdistans kills med AEK t.ex.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det är jättemånga som spelar med A4 tech mouses. Synd att man inte kan spåra det, känns förjävligt. Jag har kickat många från min klan pga detta. Man märker det så lätt när någon använder en sådan mus så det är skrattretande, men du kan inte göra ett skit åt det. Många tar enklare väg till skill nu istället för att bli bättre spelare.

quote postid="15438121" userid="7794" name="siefer"]
Lirat en timme exakt. Två games totalt och haft två tillfällen när kulor och raketer magiskt försvinner. Kul. 3 meter ifrån en tank bredsida, avlossar rpg. Inte en tillstymmelse till träff. Har allt på video.

Lik flyger fortfarande runt likt buggade ragdolls efter de dött. Folk som hukandes åker runt i miljön. Hoppar ner från en kant under eldstrid och ska skjuta rpg. Gubben låser sig och jag dör. Summan av kardemumman inte särskilt impad över vad de har "patchat"

Skickades från m.sweclockers.com
[/quote]

De har ökat spread något sjukt nu. Det kommer vara mycket svårare att spela med snabbare vapen som AEK t.ex. Samtidigt har de minskat spread på shotguns. Det är därför alla springer med de nu då man missar mycket mindre. Shotguns har fått reducerad dmg , men fler pellets eller vad de kallas träffar en nu. Hipfire med shotguns har fått en förbättring med. Det är mer skillbaserat nu egentligen då man måste bursta mycket mer för att få någon träff, men jag upplever själv att aek kan jag t.ex glömma nu. Jag körde t.o.m med stubby endast för ökad hit, men det fungerar inte alls nu. De flesta kulor missar om man inte skjuter inom 15 meter. Man kan med andra ord glömma att köra långdistans kills med AEK t.ex.

Shotguns är, åtminstone på CQB servers, helt OP nu tycker jag. Vilket även märks på hur många som använder dem.

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Skrivet av Jonas_75:

Shotguns är, åtminstone på CQB servers, helt OP nu tycker jag. Vilket även märks på hur många som använder dem.

Japp. Jag spelade lite igår blev dödad igår av shotguns med buckett shells från medium range:( Får börja springa med MASS igen

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det är jättemånga som spelar med A4 tech mouses. Synd att man inte kan spåra det, känns förjävligt. Jag har kickat många från min klan pga detta. Man märker det så lätt när någon använder en sådan mus så det är skrattretande, men du kan inte göra ett skit åt det. Många tar enklare väg till skill nu istället för att bli bättre spelare.

quote postid="15438121" userid="7794" name="siefer"]
Lirat en timme exakt. Två games totalt och haft två tillfällen när kulor och raketer magiskt försvinner. Kul. 3 meter ifrån en tank bredsida, avlossar rpg. Inte en tillstymmelse till träff. Har allt på video.

Lik flyger fortfarande runt likt buggade ragdolls efter de dött. Folk som hukandes åker runt i miljön. Hoppar ner från en kant under eldstrid och ska skjuta rpg. Gubben låser sig och jag dör. Summan av kardemumman inte särskilt impad över vad de har "patchat"

Skickades från m.sweclockers.com
[/quote]

De har ökat spread något sjukt nu. Det kommer vara mycket svårare att spela med snabbare vapen som AEK t.ex. Samtidigt har de minskat spread på shotguns. Det är därför alla springer med de nu då man missar mycket mindre. Shotguns har fått reducerad dmg , men fler pellets eller vad de kallas träffar en nu. Hipfire med shotguns har fått en förbättring med. Det är mer skillbaserat nu egentligen då man måste bursta mycket mer för att få någon träff, men jag upplever själv att aek kan jag t.ex glömma nu. Jag körde t.o.m med stubby endast för ökad hit, men det fungerar inte alls nu. De flesta kulor missar om man inte skjuter inom 15 meter. Man kan med andra ord glömma att köra långdistans kills med AEK t.ex.

Kollade din kanal på youtube, bara hunnit kika på en locker video än så länge. Bra spelat!

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.