Apple presenterar Spotify-utmanare, IOS 9 och OSX 10.11 i direktsänt öppningstal

Permalänk
Medlem

Med alla rykten kan vi nog vara ganska säkra på att priset är $9.99, om det sen översätts till 99:- eller om det blir mer är oklart.

Såg något rykte om android-app, och det vore konstigt om de inte släpper det trots viljan att hålla allt inom eko-systemet

Uppesittarkväll hos 99mac:
http://www.99mac.se/artikel/7112-uppesittarkvall-med-99mac

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nej, med tanke på att om man höll sin 4S på kanterna (utan skal) under samtal så kortslöts samtalet

Nu, precis som Najk skrev, så var det iPhone 4 och inte 4S som hade det problemet, om man höll den på ett speciellt sett. Det var för fem år sedan. Klantigt av Apple, visst, men inget unikt för Apple, händer de flesta företagare. Sen kan väl jag tycka att man bör titta i nutiden hur saker och ting fungerar, inte hur det fungerade för flera år sedan. Då kan man ju lika gärna dra upp FDIV buggen (Intel) från 1994 och anklaga Intel för att göra sketna processorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ah, tack för rättningen.

Jo, trist att det bara blir för iOS-användare men så du menar att Apple inte behöver Androidanvändarna? Räcker med iOS användarna så är saken biff?

Om de på allvar vill konkurrera med Spotify måste de ut till Android också. Det funkar inte att lämna hälften av användarna i sticket. Jag vill kunna skicka en låtlänk till vem som helst som kan öppna den på vilket plattform som helst.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Vad är Beats Music? Har aldrig hört talas om. Bara lurarna. Är det liknande Tidal?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skäggig legend

Fan, Linas matkasse, GoT, Apple WWDC - CS:GO. så mycket att göra så lite tid!!!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Då Spotify på desktop blir sämre och sämre så kan jag lätt byta till Apples variant om det blir nått att hänga i granen. De måste ha en Android app också annars blir det inget byte.

Något som är fruktansvärt dåligt är att de tagit bort sökfunktionen (CTRL+F) som man kunde göra i alla listlägen innan, var smidigt att hitta låtar i sina spellistor samt när man har en hel radda sökresultat osv. Varför tar man bort en sådan funktion?????

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de tar sin tid att prata om hur de tänker göra Swift bättre. Har nämligen precis börjat koda i detta programspråk, och jag måste erkänna att det är RIKTIGt trevligt! En uppdatering med ännu fler trevliga funktioner skulle dock inte sitta fel.

Ännu mer intressant vore det nog om de visade upp en ny version av Xcode!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Det här är ingenting positivt dock, om man tittar på vad som händer i bakgrunden och vad deras "vision" är (total dominans)

http://www.theverge.com/2015/5/4/8540935/apple-labels-spotify...

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Då Spotify på desktop blir sämre och sämre så kan jag lätt byta till Apples variant om det blir nått att hänga i granen. De måste ha en Android app också annars blir det inget byte.

"tyvärr" är det så att mindre och mindre använder desktop-appen och jag själv tror att Spotify gärna hade avvecklat den helt om de hade kunnat och säkerligen eftersträvar att så kommer ske.

Permalänk
Medlem

Har mjukvaran automatiskt en EQ som tar mellanregistret för att leva upp till hörlurarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Tack och lov så kostar ju inte tjänsten lika löjligt mycket som deras värdelösa hörlurar, är väl kanske inte jätteförvånad om de höjer priset dock. Oavsett pris så är jag skarpt skeptisk då Apple bidrar till att försöka hämma konkurrensen. http://www.swedroid.se/apple-forsoker-fa-skivbolag-att-stoppa... har det hänt något nytt gällande detta som man kanske missat?

Skrivet av ronnylov:

Detta är dock mindre kul: http://www.sweclockers.com/nyhet/20441-apple-vill-stoppa-spot...

Så personligen känner jag inte för att använda Apples musiktjänst.

Skrivet av Son of Qwerty:

För att de kommer undan med det.

Jag tänker såhär:

Spotify behövde aldrig vara oroliga för Tidal. Tidal hade ingen användarbas, dåliga appar och klienter, inget gratisalternativ, etc. Det var liksom ingen fara. Problemet med Apple är att de har en sjuk användarbas (Seriöst, de kan ju skicka med tre månaders Apple Music när man köper en Appleprodukt t.ex. Om varje iPhone levererades med Apple Music, hur många skulle då välja Spotify efter de tre månaderna?), de har en EXTREM kassa vilket möjliggör hur mycket reklam de vill i stort sett, de behöver inte erbjuda ett gratisalternativ och de kan dessutom ta ut en högre månadskostnad (för att Apple generellt har "högre kostnad men högre kvalitet"-stämpel. De kan komma undan med att vara dyrare än Spotify).

Kortsiktigt skulle detta inte vara så problematiskt för Spotify. De skulle ha den billigare tjänsten och de skulle nog inte förlora så mycket användare i början. Det stora problemet kommer när kontrakt med artister ska omförhandlas. När de plötsligt ska sätta sig i förhandlingar med musikbolagen och övertyga dem om att de ska ha kvar musiken på en tjänst som kostar 99kr/mån (jmf med kanske 149kr/mån?) och där 60% av användarna lyssnar gratis (med reklam). Om då musik börjar försvinna från Spotify, då har de ett allvarligt problem.

Skrivet av str8forthakill:

Det här är ingenting positivt dock, om man tittar på vad som händer i bakgrunden och vad deras "vision" är (total dominans)

http://www.theverge.com/2015/5/4/8540935/apple-labels-spotify...

Var exakt det första jag tänkte på, men många glömmer ju fort gamla nyheter.

Känns inte bra om apple får för sig att helt döda Spotify. Kommer troligen inte sluta bra för oss kunder, dels troligen dyrare och andra är att stora massan inte märker försämringen utan bara kör på.

Verkar vara så att dom som köper Apple och även Nvidia produkter har alltid på sig skygglappar och förnekelse i bagaget eller kanske oförståelse.

Skrivet av ronnylov:

Å andra sidan finns ju Google Music till Android så det är väl typ samma sak? En musiktjänst som tillhandahålls av operativsystemtillverkaren. Men hade Microsoft gjort detta i Windows 10 då minsann hade det varit ojuste konkurrens. Gäller alltså att ha lite lagom konkurrens för att kunna köra sådana här "fulingar" utan protester.

Men man kanske kan köra Google Music även på iOS?
Japp: https://itunes.apple.com/us/app/google-play-music/id691797987...
Antar Apples musiktjänst även kommer till Android?

Snarare nyheten för ett par veckor sen. Där apple ville stoppa gratis lyssning (den nyheten har länkas här ett par gånger). Jag som lyssnar sällan på musik så är det inte värt att bettla (får ju in lite på reklamen i stället).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av tidsoptimist:

"tyvärr" är det så att mindre och mindre använder desktop-appen och jag själv tror att Spotify gärna hade avvecklat den helt om de hade kunnat och säkerligen eftersträvar att så kommer ske.

Web Playern är helt värdelös. HQ streaming finns inte och du kan inte spela låtar som du har på datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av brajonk:

kommer det funka , Spoitifys 60mille användare är det 10mille som betalar för det. sen kommer Apple o kommer ta ut minst 3-dubbla i månaden... intressant se om de får de funka.. med tanke på att Apple användare blir på nåt utomjordiskt vis besatta de kan sälja skräppåsar fulla med skräp med Apple logga å de höjer produkten till skyarna så hur tjänsten än funkar eller kostar kommer det bli poppis bland Apple användarna tro jag

Generellt sett är det mindre problem med tex en Mac-dator än en sedvanlig PC. Det är värt en hel del pengar för den som inte orkar med att fixa med reperationer och problem själv.

Sen är samspelet mellan Apple-produkter hästvägar bättre än den lilla konkurrens som gör samma sak - också värt en hel del. Prestanda är inte allt, tillförlitlighet däremot.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Ah, tack för rättningen.

Jo, trist att det bara blir för iOS-användare men så du menar att Apple inte behöver Androidanvändarna? Räcker med iOS användarna så är saken biff?

Apple behöver inte Android-användarna, nej. De har ju redan en _enorm_ befintlig kunddatabas i form av iTunes + App Store.
Tänk bara på kommande bundles de kommer lansera: "Tre månaders Apple Music vid köp av ny telefon", därefter 9.99 usd/månad.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av pellen:

De nämnde inte heller att Fedora 22 släpptes nyligen, fyfaaaan alltså...

Men helt seriöst, är du förvånad att SweC inte gör nyheter om alla Linux-distar? Nu har jag ingen statistik att backa upp med, men jag vågar chansa när jag påstår att Windows och OS X-användarna som surfar på SweC är en förkrossande majoritet.

Det finns ett stort värde i att informera om att det finns alternativ till stängda mjukvaror, där bakomliggande företags enda intresse är att få så mycket pengar från din plånbok som möjligt.

Redaktionen borde även lägga mer energi på att skriva och informera om att strömningstjänter = återinförandet av DRM för alla användare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Seimawn:

Hoppas ju på en uppdatering av Macbook PRO denna gången.. Väntar ju .... !

Väldigt låg chans då de nyss uppdaterades för några veckor sedan bara

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Trodde de lade ut strömmen på hemsidan, men tydligen inte.

Här är tips iaf om någon utan apple-prylar vill kolla:

http://www.cultofmac.com/325281/tune-into-the-wwdc-live-steam...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Sssshhh tysta! det har börjat nu

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

Bra med konkurrens, men har svårt att se hur det skulle kunna vara ett hot mot Spotify på kort sikt. Spotify har haft lång tid på sig att finslipa sin klient, även om vissa fortfarande är missnöjda, kan hålla med om att desktopklienten har blivit lite sämre, men har inga allvarliga problem just nu. IOS klienten är just nu nästan felfri, i alla fall för mig. Funktionen att kunna styra spotify från vilken enhet som helst är också helt magiskt bra.

De har egentligen bara några få sätt att konkurrera:
Genom pris
Genom avtal med skivbolag (som är till nackdel för Spotify)
Genom Utbud
Genom Funktionalitet, det räcker inte med enbart IOS klient, det ska funka på Android, Windows och OSX också. Sen vidare på Linux och WP.
Genom ljudkvalitet (till viss del, majoriteten bryr sig inte speciellt mycket om det så länge det inte är rent ut dålig kvalitet)

Det främsta problemet med Spotify i dagsläget är utbudet. Det är många utav mina favoritlåtar som helt plötsligt försvunnit ur deras system, för att inte nämna dom som aldrig ens kommit till Spotify.

Jag letar aktivt efter en ny tjänst som tillgodoser alla mina behov. Funderar starkt på att skapa ett eget bibliotek och streama till mina klienter via Plex - för då finns iaf utbudet där - men jävligt synd att man ska behöva ladda ner olaglig musik bara för att det inte går att få tag på laglig väg - för en vettig peng då. Hade gärna betalt 99kr/mån om jag faktiskt fått all min musik.

Jag var nära på att köpa Spotify Premium igen men då flertalet av mina favoritlåtar försvunnit så är det inte längre ett alternativ, för att inte nämna hur dålig klienterna har blivit, inkl iOS klienten som man inte kan stänga av och öppna upp igen för att kunna shuffla fler än 5 låtar i timmen.

Skrivet av Son of Qwerty:

För att de kommer undan med det.

Jag tänker såhär:

Spotify behövde aldrig vara oroliga för Tidal. Tidal hade ingen användarbas, dåliga appar och klienter, inget gratisalternativ, etc. Det var liksom ingen fara. Problemet med Apple är att de har en sjuk användarbas (Seriöst, de kan ju skicka med tre månaders Apple Music när man köper en Appleprodukt t.ex. Om varje iPhone levererades med Apple Music, hur många skulle då välja Spotify efter de tre månaderna?), de har en EXTREM kassa vilket möjliggör hur mycket reklam de vill i stort sett, de behöver inte erbjuda ett gratisalternativ och de kan dessutom ta ut en högre månadskostnad (för att Apple generellt har "högre kostnad men högre kvalitet"-stämpel. De kan komma undan med att vara dyrare än Spotify).

Kortsiktigt skulle detta inte vara så problematiskt för Spotify. De skulle ha den billigare tjänsten och de skulle nog inte förlora så mycket användare i början. Det stora problemet kommer när kontrakt med artister ska omförhandlas. När de plötsligt ska sätta sig i förhandlingar med musikbolagen och övertyga dem om att de ska ha kvar musiken på en tjänst som kostar 99kr/mån (jmf med kanske 149kr/mån?) och där 60% av användarna lyssnar gratis (med reklam). Om då musik börjar försvinna från Spotify, då har de ett allvarligt problem.

Precis som jag nämnde så är det redan musik som försvinner från Spotify, det började senaste året och det kommer förmodligen bara gå utför nu.

Permalänk

Alla som vill kika direkt via VLC, använd denna länk!

http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/15pijbnaefvp...

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Meh, just som man börjat få ordning på Yosemite så ska det alltså uppgraderas igen? Aldrig får man vara nöjd

Allvarligt talat så är det för ofta med en stor uppgradering per år följt av buggfixar, vore bättre med större uppgraderingar vartannat år och buggfixar och småfeatures däremellan. Som med Tiger, typ.

Jag vet att jag gnäller här, men det jag egentligen är ute efter är att Apple supportar sina OS för kort tid. Mavericks får inte alla säkerhetsuppgraderingar, för att inte tala om ännu lite äldre versioner av OSX. Man måste i praktiken hoppa på 10.11 rätt snart för att inte missa säkerhetsfixar, det tycker jag är synd. I en bättre värld hade 10.6.8 supportats några år till...

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

"Free bottom friday" gag... okey nu kanske de börjar bli lite väl fritänkande.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

El Capitan låter konstigt som OS namn

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Är Metal deras variant av Vulcan eller är det nya namnet. Låter som det hela samt med tanke på namnet. Metal (close to metal)

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Heh, måste hålla med om att Apples sätt att presentera på, "Revolutionary" osv. Går för långt när det kommer till Spel och grafik då det inte kommer i närheten av vad dagens PC användare använder idag ^^
Även om de är integrerad grafik, känns inte som att det finns så mycket att prata om

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Alla som vill kika direkt via VLC, använd denna länk!

http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/15pijbnaefvp...

Länken funkar inte?

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Skrivet av Pirum:

I en bättre värld hade 10.6.8 supportats några år till...

Jag förstår verkligen inte vad det är som är så fantastisk med 10.6(.8). I alla fall 10.9 och även 10.10 har funkat minst lika bra för mig. Känner till det där med nätverksproblemet som vissa drabbats av ibland i 10.10, men det verkar helt löst i kommande 10.10.4-uppdateringen.

Skrivet av hACmAn:

Är Metal deras variant av Vulcan eller är det nya namnet. Låter som det hela samt med tanke på namnet. Metal (close to metal)

Det är deras egen variant som kom till iOS förra året. Kanske att det även blir Vulkan längre fram. Apple är medlem i Khronos-gruppen:
https://www.khronos.org/about

Skrivet av Daavido:

Heh, måste hålla med om att Apples sätt att presentera på, "Revolutionary" osv. Går för långt när det kommer till Spel och grafik då det inte kommer i närheten av vad dagens PC användare använder idag ^^
Även om de är integrerad grafik, känns inte som att det finns så mycket att prata om

När det gäller spel på OS X så är det minsann revolutionerande. Visst att Apple inte erbjuder samma grafikhårdvara i sina maskiner som på PC-sidan, men en skjuts i prestanda med hjälp av effektivare mjukvara är inte fel. Förhoppningsvis kommer ett spel kunna rulla ungefär lika bra i OS X som i Windows på samma hårdvara – något som nu inte är fallet. Sen finns ju alltid Hackintosh. Du kan alltså driva OS X med ett GTX Titan X: http://www.tonymacx86.com/building-customac-buyers-guide-may-...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Jag förstår verkligen inte vad det är som är så fantastisk med 10.6(.8). I alla fall 10.9 och även 10.10 har funkat minst lika bra för mig. Känner till det där med nätverksproblemet som vissa drabbats av ibland i 10.10, men det verkar helt löst i kommande 10.10.4-uppdateringen.

Det är deras egen variant som kom till iOS förra året. Kanske att det även blir Vulkan längre fram. Apple är medlem i Khronos-gruppen:
https://www.khronos.org/about

När det gäller spel på OS X så är det minsann revolutionerande. Visst att Apple inte erbjuder samma grafikhårdvara i sina maskiner som på PC-sidan, men en skjuts i prestanda med hjälp av effektivare mjukvara är inte fel. Förhoppningsvis kommer ett spel kunna rulla ungefär lika bra i OS X som i Windows på samma hårdvara – något som nu inte är fallet. Sen finns ju alltid Hackintosh. Du kan alltså driva OS X med ett GTX Titan X: http://www.tonymacx86.com/building-customac-buyers-guide-may-...

Den är rätt vinklad hemsidan enligt mitt tycke (när det gäller hårdvaran då, mjukvaran förstår jag till fullo är vinklad:P).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Det är deras egen variant som kom till iOS förra året. Kanske att det även blir Vulkan längre fram. Apple är medlem i Khronos-gruppen:
https://www.khronos.org/about

Ok. Hade jag missat.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Den är rätt vinklad hemsidan enligt mitt tycke (när det gäller hårdvaran då, mjukvaran förstår jag till fullo är vinklad:P).

Förstår inte vad du menar. På vilket sätt är hemsidan ”vinklad när det gäller hårdvara”?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma