Datorn startar men skärmen säger bara "ingen signal". Hjälp!

Permalänk

Datorn startar men skärmen säger bara "ingen signal". Hjälp!

Hej häromdan när jag skulle starta datorn så startade den bra, alla fläktar gick tyst och sådant, inga problem. Men dessvärre ville det inte bli någon bild på skärmen, jag har testat alla uttag på grafikkortet samt använt två olika skärmar, men det blir ändå ingen bild.

Saker jag testat och gjort: Tagit ut ram minerna 3 st = 8gb, , rengjort dom. Samt har jag tagit ut och sattit tillbaka grafikkortet (Asus gtx550). Men det kommer ändå ingen bild på skärmen.

Specs:
Grafikkort: ASUS GTX 550 Ti.
Processor: Amd FX-4100
Nätagg: 650w.

Vad kan felet vara? Snälla hjälp? Kom på något som jag kan göra.

Permalänk
Medlem

Har den processorn inbyggd grafikdel? testa bilduttången på moderkortet isf

Permalänk

Tyvärr, inget sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztheking00:

Hej häromdan när jag skulle starta datorn så startade den bra, alla fläktar gick tyst och sådant, inga problem. Men dessvärre ville det inte bli någon bild på skärmen, jag har testat alla uttag på grafikkortet samt använt två olika skärmar, men det blir ändå ingen bild.

Saker jag testat och gjort: Tagit ut ram minerna 3 st = 8gb, , rengjort dom. Samt har jag tagit ut och sattit tillbaka grafikkortet (Asus gtx550). Men det kommer ändå ingen bild på skärmen.

Specs:
Grafikkort: ASUS GTX 550 Ti.
Processor: Amd FX-4100
Nätagg: 650w.

Vad kan felet vara? Snälla hjälp? Kom på något som jag kan göra.

Får du upp bootvy?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

testa att stänga av datorn, dra ut alla kablar, stänga av nätaggregatet och sen hålla inne powerknappen i 10-15 sek. Det låter sjukt men fungerade för mig

Permalänk

Hejsan. Jag får inte upp något på skärmen.
@erik49563 jag kan pröva det

Permalänk

@ztheking00: Erik det fungerade inte.

Permalänk
Medlem

Testa att starta datorn med endast 1 ramsticka. Kan vara defekt ram. Kolla så att tillhörande strömkabel till grafikkort samt moderkort sitter i som det ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ztheking00:

@ztheking00: Erik det fungerade inte.

Okaj va synd :/

Permalänk

Hej, William jag har redan testat det. Verkar inte vara fel på ramen.